PDA

Zobacz pełną wersję : Kody błędów P0202 P0201 P0203 P0300 P0303 P0638



Respus
20-11-2017, 19:52
Witam,

Targam ostro swoim Stilokiem już 4 rok.
Mam instalacje gazową, zrobiłem na niej 100 000 km
Przyszedł moment, kiedy zapaliłem auto, przejechałem 50m i zaczął robić żabki, przy dodawaniu gazu, cały silnik skakał.
Oczywiście check engine.

Zczytałem błędy, skasowałem.
Pokazało info o wypadaniu zapłony na 2 i 3 cylindrze.
Do mechanika, od razu nowe świece. Cewke 2 dałem do 1, cewke 3, dałem do 4. Smigało 2 tygodnie
Dziś walneły te same błędy + te jak w tytule.

I teraz pytanie, bo nie wiem czy mechanik ma racje czy gazownicy :)
Cewki mają 200 000, od nowości.
Świece wymieniam często z racji gazu.
Przeglądy gazu robie co 10 000

Zastanawiam się czy wymieniać od razu 4 cewki czy wtryskiwacze z gazu.

Co myślicie?

arak1488
21-11-2017, 08:52
Witam,

Targam ostro swoim Stilokiem już 4 rok.
Mam instalacje gazową, zrobiłem na niej 100 000 km
Przyszedł moment, kiedy zapaliłem auto, przejechałem 50m i zaczął robić żabki, przy dodawaniu gazu, cały silnik skakał.
Oczywiście check engine.

Zczytałem błędy, skasowałem.
Pokazało info o wypadaniu zapłony na 2 i 3 cylindrze.
Do mechanika, od razu nowe świece. Cewke 2 dałem do 1, cewke 3, dałem do 4. Smigało 2 tygodnie
Dziś walneły te same błędy + te jak w tytule.

I teraz pytanie, bo nie wiem czy mechanik ma racje czy gazownicy :)
Cewki mają 200 000, od nowości.
Świece wymieniam często z racji gazu.
Przeglądy gazu robie co 10 000

Zastanawiam się czy wymieniać od razu 4 cewki czy wtryskiwacze z gazu.

Co myślicie?

Cześć.
Wymień wszystkie 4 cewki, moim zdaniem to to, bo tutaj wg. komputera jest usterka.
Co do wtryskiwaczy od gazu -możesz sam je odłączyć i przeczyścić.
Ewentualnie oddać na regenerację, bo koszt regeneracji w okolicach 70zł, zaś nowa listwa 200-400.

Daj znać po naprawie co i jak.
Pozdrawiam

danioi
21-11-2017, 11:05
Sprawdź przekaźnik t9

Respus
21-11-2017, 11:19
Zastanawiam się, czy nie są to winne wtryskiwacze z gazu.
Na benzynie przy wciśniętym pełnym gazie jakoś się rozpędza, a na gazie skacze, nie ma aż tak dużej mocy no i słychać jakieś lekkie wystrzały.
Gazem nie śmierdzi.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Pompa paliwa chodzi i słychać ją za każdym przekręceniem kluczyka.

danioi
21-11-2017, 11:30
Jakoś sie rozpędza czy chodzi normalnie? Albo dziala albo nie. Trzeba sprawdzić czy na benzynie chodzi dobrze. Jak tak to kiedy były wymieniane filtry od gazu, ustawiany reduktor lpg czy wtryski kalibrowane.

Respus
21-11-2017, 11:37
Na benzynie przy gazie do dechy rozpędza się i jest ok
Na gazie się gubi i dławi.
Co 10 000km jestem u gazowników i robię przegląd. Filtry są wymieniane.

danioi
21-11-2017, 11:39
Trzeba by podłączyć się do sterownika gazu. Z czytać czasy wtrysków. Porównać. Sprawdzić ciśnienie na listwie. Czy nie puszcza jakiś wtrysk gazu.

Respus
21-11-2017, 11:52
No i dlatego umówiłem się do gazowników na dziś. Wezmą auto, przeglądną co trzeba, sprawdzą listwę. Dadzą znać czy trzeba wymieniać czy to jednak cewki, bo pod względem technicznym instalacja gazowa jest ok.

Wiktor
22-11-2017, 23:00
100kkm na gazie ... Pora myslec o nowych wtryskach i parowniku

Respus
23-11-2017, 08:15
Hej, wróciłem od gazowników. Dostałem nowy sterownik LPG, stary był zalany z jednej strony czymś i jakby skorodowało pół sterownika.
2 tygodnie na testowanie, więc jadę :)
Dam znać. Przekaźnik T9 zostanie w tym tygodniu wymieniony.

Respus
24-11-2017, 07:15
Dziś problem wrócił. Dławienie, dodajesz gazu, auto "pierdzi" strzela, pyka, błąd tylko jeden, P0203 obwód wtryskiwacza dla cylindra nr 3.
Jakieś pomysły?, myślę, że to nie jest wina sterownika. Problem wywalił się po zmianach z gazu na benzyne i spowrotem, jezdziłem w cyklu mieszanym.
Próbować wymieniać wszystkie 4 cewki czy wymienić wtryskiwacze z gazu?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Czy takie dławienie się może być powodem starych cewek czy czegoś innego?
jaki błąd wyrzuciłby komputer gdyby to cewki? P0203?

danioi
24-11-2017, 07:39
Gdy Padnie cewka to błąd P0203 się nie wyświetli, to jest błąd od wtrysku PB. Od cewki może być P0301 P302 P0303 i P0304 P0300.
Dotyczy wypadania zapłonów wykrywa czujnik stukowy.
Błędy samych cewek P0351 P0352 P0353 i P0354.
Czy na praca na benzynie jest prawidłowa? Błąd P0203 jest obecny?

Odłączenie wtrysku Gazu od sterownika nie zgłosi Ci błędu w postaci braku wtrysku PB komputerze silnika, a jedynie w sterowniku gazu.
Skoro sterownik jest prawidłowy i symuluje pracę wtrysków PB to usterka wygląda dziwnie.
Bo skoro na benzynie ok a na gazie nie. To skąd się bierze p0203?
Jakby była to wiązka to non stop byś miał problem z tym błędem.

Masz MESa? Wykręć świece i zrób testy dla każdej z nich, będziesz widział czy masz iskrę.
Test dla każdego wtrysku. Wysłuchuj cichego klikania stojąc przed silnikiem.

Do głowy przychodzi mi jeszcze jedno.
Czy samochód prawidłowo odczytuje obroty?
Czy sterownik od gazu nie tłumi całkowicie sygnału?
Nie wiem jak jest u Ciebie?
Sygnał z czujnika obrotów wału;
Sygnał z czujnika obrotów wałka rozrządu;
Sygnał z Cewki zapłonowej lub wtrysku PB;

Respus
24-11-2017, 09:47
Błąd P0203 obwód wtryskiwacza dla cylindra nr 3 wadliwe działanie

czy w mojej instalacji może nie działać wtryskiwacz i przy dodawaniu gazu, się gubi

Respus
26-11-2017, 14:47
Po testowaniu auta przez weekend było tak

Jezdzilem na benzynie.
tez już się trzęsie, jak dam pedal gazu na maxa to dlawi się i wywala błędy takie
P203 - obwód wtryskiewacza dla cylindra 3
skasowalem
na benzynie
znów bład
P201 obwód wtryskiwacza dla cylindra 1
P203
skasowałem

dziś 3 razy ten sam błąd na benzynie
P203

na gazie nie wywala błędów, ale nie da się jechać

Respus
29-11-2017, 14:19
W kółko powtarza się błąd na benzynie p0203 błąd wtryskiwacza na cylindrze nr 3
wymieniam dziś wtryskiwacze, zobaczymy co będzie...

Respus
29-11-2017, 18:58
Dobra, szukam pomocy i niech ktoś się zastanowi
Wymieniłem wszystkie wtryskiwacze z benzyny.
Auto nadal dławi się, przy mocnym przyspieszaniu.
Po wymianie wtryskiwaczy wywaliło błąd p0203 i p0201
NIE MAM POJĘCIA CO I JAK... KTOŚ JESZCZE JAKIŚ POMYSŁ?

arak1488
30-11-2017, 12:35
Kolego, przyszedł mi do głowy pomysł.
Mianowicie, kiedyś kumpel miał podobny problem, okazało się, że to kostka elektryczna wtryskiwacza na 3 cylindrze :)

Zerknij proszę i daj znać.

Respus
30-11-2017, 18:54
kostki do cewek są normalne, nie widzę na nich nic dziwnego
wejście do wtryskiwaczy też ok

dominikks
01-12-2017, 11:31
A może kable są przetarte pod izolacją i tam jest wina.

arak1488
01-12-2017, 11:58
A może kable są przetarte pod izolacją i tam jest wina.

Dokładnie, tak jak pisze przedmówca - zerknij kable. Ewentualnie zaopatrz się w Kontakt i popsikaj te kostki nim.
Znając co nieco wady tego samochodu to problemy dotyczą głównie elektryki i jej współtwórców.

Respus
03-12-2017, 16:52
Cewki wymieniam we wtorek. Bo zamówiłem
Potem jak nie pomoże będzie zabawa z wiązką kabli... tam tego jest masa, pewnie ktoś mnie skasuje ładnie za te uporządkowanie kabli... i odszukanie winy.

mało tego, wczoraj zrobiłem ponad 150km, na dobrze rozgrzanym silniku problem znikł.... ja tego nie rozumiem, za to dziś rano odpalam i od razu bach błąd...

Respus
05-12-2017, 17:42
Dobra, napiszę dla potomnych, którzy będą mieli kiedyś takie problemy.
Fiat Stilo 2004r. 1.6 16v. GAZ 100.000 na nim. Sterownik silnika wymieniony, czyli 2 od urodzenia auta.
Co się stało:
Zapaliłem, zaczął dziwnie skakać, trzaskać przy dodawaniu gazu. Ruszyłem, jakby na 3 cylindrach. Wywaliło check engine.
Od razu na kabel, błędy i wywaliło P0300 i poszczególne cylindry, i błędy typy P0203.
Objawy:
Jeździłem dla zbadania sprawy 2 tygodnie i kasowałem błędy, na benzynie i LPG.
Przy mocnym dodaniu gazu szarpało, dławił się, brak mocy, żabki robił.
Na wolnej jeździe, dało się śmigać, bez większych szarpań.
Silnik pracował nierówno, minimalne falowanie obrotów.
Jak stałem przy rurze wydechowej to co kilka sekund zadławiał się i ksztusił. Potem dalej prawidłowo.

Pierwsze co, świece na nowe. Trzeba o nie dbać z LPG.
Drugie wymieniłem wtryskiwacze z benzyny - tutaj myślę zabieg niepotrzebny.
Trzecie dostałem nowy sterownik z gazu na próbę, ale to też nie było to.
Czwarte zamówiłem cewki, używane dla próby.

kolejna rzecz to wiązka, ale do tego momentu nie doszedłem.... :)

Wymiana cewek od razu poprawiła pracę silnika. Przy mocnym dodaniu gazu wszystko płynnie. Auto równo chodzi, nie pyrka, nie trzęsie sie. Obroty stoją w miejscu na luzie.
Także w końcu myślę temat zamknięty.
OBY!!
pozdrawiam! :)

Objawy bardzo podobne i wielu mechaników mi zarzuciło sterownik silnika, a TO BŁĄD!
Myśleć, bo sterowniki kosztują grubą kasę.
Sam miałem kiedyś popsuty sterownik.
Objawy:
kompletnie nie da się jezdzić, skacze auto, obroty falują jak oszalałe.
przy dodawaniu gazu i jezdzie obroty też latają. Auto nie ma mocy.