Zobacz pełną wersję : Wyrzucenie klap wirowych
Witajcie koledzy,
Szukałem podobnego wątku ale nie doczekałem się konkretów. Szykuje się do wyrzucenia i wyprogeamowania klap wirowych w 1,9 JTD 150KM w ASB. Pytanie moje czy przy wyprogramowaniu klap trzeba zwiększać od razu moc silnika w przypadku automatu, żeby sterownik skrzyni się nie wysypal? Taka informacje dostałem od gościa, który mial mi usuwać klapy i nie wiem co o tym myśleć?
desmo999
17-11-2017, 16:54
Na moje bzdury. Klap nie trzeba softowo usuwac tylko je fizycznie usunac i zostawic aktuator co klapami steruje i bedzie git
Jeszcze podpytam czy chce faktycznie silniczek wywalac bo jeśli będzie chciał zostawić to czuje że będzie chciał mnie naciągnąć
Na Twoim miejscu zmienił bym mechanika, zawsze możesz zweryfikować to co mówi i cenę za usługę :)
W mojej Cromce klapy mam usunięte a z mocą silnika nic nie robione.
U mnie podobnie. Program nie ruszany. Poczytaj na forum Vectry c. Jest szeeeroki temat o klapach.
Dzięki za podpowiedzi. Teraz wiem czego się spodziewać i jak rozmawiać w tej sprawie.
Potwierdzam z praktyki to co koledzy napisali. Nastawnik klap zostawia się odpięty i wszystko działa, żadnych błędów w ECU. Nie trzeba robić żadnych zmian w sofcie.
Wielu "fachowców" bazuje na wiedzy z przeróbek w grupie VAG gdzie faktycznie trzeba dłubać w sofcie ECU po wywaleniu klap bo ECU sypie błędami skrajnego położenia klap (praktykowane na A6 2.7 TDI).
Obalając dalsze mity nie ma to nic wspólnego z usuwaniem EGR i DPF. Moja opinia jest taka, że klapki powinno się usuwać bo mają znikomy wpływ na emisję, a stwarzają ogromne zagrożenie dla silnika, natomiast EGR i DPF należy naprawiać / regenerować / wymieniać, żeby nie stać się kolejnym sadzomiotaczem. Co by nie mówić o DPF to sprawny traktor z DPF nie puści nawet dymka. Wbrew temu co niektórzy demonolodzy piszą przy wypalaniu DPF nie ma emisji tego wszystkiego co się tam "zebrało".
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
O razu zapytam... Ile fachowcy sobie życzą za wywalenie klap?
nowszy_00
19-11-2017, 18:16
Wymiana rozrządu, czyli części +robocizna do tego wymiana płynu chłodzącego i wywalenie klapek, zaslepiwnie kolektora wraz z czyszczeniem,zaslepienie egr wraz z czyszczeniem, całość 1000,-
Zaślepki kupione na allegro za 120,-
Jeżdżę oczywiście z błędem check engine, czy jest możliwość odłączenia jakiegoś kabla aby błąd zniknął a nie trzeba dlubac w sofcie?
Dobrze zrozumiałem? ;)
Zaoszczędzone było by 300 ;)
Gdzie jest ten nastawnik klap? Chyba że mechanik mi to usunął razem z klapami...
desmo999
19-11-2017, 18:30
A blad masz od zaslepionego egr czy klap??
Po zaślepieniu klap kolektora nie ma prawa być żadnych błędów/kontrolek, chyba, że "mistrz" co to robił wypiął wtyczkę z nastawnika, czego zrobić nie powinien.
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
nowszy_00
19-11-2017, 19:19
Zaslepiony egr....
desmo999
19-11-2017, 19:29
Egr to musisz softem by nie bylo bledow ew. go odetkac;)
Abramsik
19-11-2017, 19:36
Może moje pytanie wyda się Wam dziwne ale po co grzebać z EGRem? Jeśli wszystko chodzi dobrze to czy samo wywalenie klap nie wystarczy? I jeszcze jedno czy w miejsce plastikowego kolektora można wstawić P&P metalowy kolektor z profesjonalnie usuniętymi klapkami?
desmo999
19-11-2017, 19:41
Bo tak sie przyjelo:)egr dpf to zlooo....
Abramsik
19-11-2017, 20:47
Tak się przyjęło. Nie jestem ekofanatykiem ale uważam, że demonizowany jest ten DPF i EGR. Jak wiemy, że problemy z tymi ustrojstwami to skutek a nie przyczyna niedomagań silnika a sama kastracja bez usunięcia przyczyn daje niewiele. To tak samo ja przy rwie kulszowej amputować bolącą nogę a nie leczyć kręgosłup. Ale to taka dygresja. Rozumiem, nawiązując do mojego pytania walka z EGRem nie jest konieczna. Dalej jednak nie wiem co z kolektorem.
desmo999
19-11-2017, 21:10
Tez jestem tego zdania.Ogolnie croma czy z czy bez dpf ma to euro 4 jednak czy spelni ono to euro jak wtryski zaczna kulec??
Z dpf czastki stale beda na stalym poziomie nox zapewne sie posypia bo adblue i scr nie ma.Dymic jednak nie bedzie a nox nie widac
Czy np itd mierzy tez nox??
Ogólnie znalazłem jeszcze jednego magika zajmującego się zaślepianiem klap wirowych bez grzebania w sofcie i koszty u niego to 650 zł, gdzie na tą kwotę składa się czyszczenie EGR'a, czujnika podciśnienia oraz przepustnicy. Klapy są zaślepione, a nie zaspawane. Wg mnie ciekawa opcja. Co do DPF'a czy EGR'a przyczyną częstego zapychania się/ uszkodzenia przyczyną może być w przypadku silnika 1,9 JTDm źle rozwiązana kwestia odpływu oleju z odmy, nim olej zdąży wrócić do układu turbo wcześniej go zasysa i przez to syfi cały układ. Kumpel w swojej Vectrze C przerobił trochę układ i zapomniał o brudnym EGR'ze itd.
Czy możesz podać namiary na speca?
Ciekawy jestem, ile w Poznaniu by za to policzyli.
Ogólnie znalazłem jeszcze jednego magika zajmującego się zaślepianiem klap wirowych bez grzebania w sofcie i koszty u niego to 650 zł, gdzie na tą kwotę składa się czyszczenie EGR'a, czujnika podciśnienia oraz przepustnicy. Klapy są zaślepione, a nie zaspawane. Wg mnie ciekawa opcja. Co do DPF'a czy EGR'a przyczyną częstego zapychania się/ uszkodzenia przyczyną może być w przypadku silnika 1,9 JTDm źle rozwiązana kwestia odpływu oleju z odmy, nim olej zdąży wrócić do układu turbo wcześniej go zasysa i przez to syfi cały układ. Kumpel w swojej Vectrze C przerobił trochę układ i zapomniał o brudnym EGR'ze itd.
Możesz podać namiary? (o ile to Wrocław lub okolice)
Kolektory CDTI | info@kolektorycdti.pl (http://www.kolektorycdti.pl)
We Wrocławiu zajmuje się tym Rafał. Po rozmowie z nim stwierdzam, że dość dobrze ogarnięty w temacie. Niedługo będę się umawiać z nim na operację.
Z tego co widzę, że Rafał jedynie demontuje kolektor i wysyła do gościa od kolektorycdti.pl.
No chyba, że zaczął to robić na własną rękę skoro dodatkowo robi EGRy.
Robi to na miejscu. Po rozmowie z nim mówił, że zajmie mu to około 4 godz.
No to zapytaj o rabat, bo po Twoim poście masz już dwóch zainteresowanych z Wrocławia :)
Daj znać po, to może się do niego uśmiechnę po Nowym Roku.
PS. Nie chciałeś od razu wywalić EGRa?
Myślę nad tym, tylko póki co mam nowy EGR(założony) w czerwcu przez poprzedniego właściciela także póki działa to co nie ruszam.
wiesiekf
29-11-2017, 22:34
Witam. Panowie a czy nie jest to tak, że jak zaślepimy EGR to wtedy idzie do kolektora ssacego czyste powietrze bez spalin i kolektor jest czysty?
Witam. Panowie a czy nie jest to tak, że jak zaślepimy EGR to wtedy idzie do kolektora ssacego czyste powietrze bez spalin i kolektor jest czysty?
Idealnie czysty nigdy nie będzie bo turbina zawsze coś puści i odma jest...
A Ja zainwestowałem w nowiutki kolektor ssący 950pln w niemczech. Czyszczenie egr i nowy kolektor i cromcia wróciła do żywych zupełnie inny samochód.
Ja właśnie zamierzam samemu wymontować kolektor i go zaślepić.
Z tego co udało mi się w internecie poszukać, trochę roboty mnie czeka.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.