PDA

Zobacz pełną wersję : Wyrzucenie klap wirowych



cicuhel
17-11-2017, 16:51
Witajcie koledzy,
Szukałem podobnego wątku ale nie doczekałem się konkretów. Szykuje się do wyrzucenia i wyprogeamowania klap wirowych w 1,9 JTD 150KM w ASB. Pytanie moje czy przy wyprogramowaniu klap trzeba zwiększać od razu moc silnika w przypadku automatu, żeby sterownik skrzyni się nie wysypal? Taka informacje dostałem od gościa, który mial mi usuwać klapy i nie wiem co o tym myśleć?

desmo999
17-11-2017, 16:54
Na moje bzdury. Klap nie trzeba softowo usuwac tylko je fizycznie usunac i zostawic aktuator co klapami steruje i bedzie git

cicuhel
17-11-2017, 17:00
Jeszcze podpytam czy chce faktycznie silniczek wywalac bo jeśli będzie chciał zostawić to czuje że będzie chciał mnie naciągnąć

bob96
17-11-2017, 17:17
Na Twoim miejscu zmienił bym mechanika, zawsze możesz zweryfikować to co mówi i cenę za usługę :)
W mojej Cromce klapy mam usunięte a z mocą silnika nic nie robione.

luk202
17-11-2017, 23:46
U mnie podobnie. Program nie ruszany. Poczytaj na forum Vectry c. Jest szeeeroki temat o klapach.

cicuhel
17-11-2017, 23:49
Dzięki za podpowiedzi. Teraz wiem czego się spodziewać i jak rozmawiać w tej sprawie.

Spajdi
18-11-2017, 09:13
Potwierdzam z praktyki to co koledzy napisali. Nastawnik klap zostawia się odpięty i wszystko działa, żadnych błędów w ECU. Nie trzeba robić żadnych zmian w sofcie.

Wielu "fachowców" bazuje na wiedzy z przeróbek w grupie VAG gdzie faktycznie trzeba dłubać w sofcie ECU po wywaleniu klap bo ECU sypie błędami skrajnego położenia klap (praktykowane na A6 2.7 TDI).

Obalając dalsze mity nie ma to nic wspólnego z usuwaniem EGR i DPF. Moja opinia jest taka, że klapki powinno się usuwać bo mają znikomy wpływ na emisję, a stwarzają ogromne zagrożenie dla silnika, natomiast EGR i DPF należy naprawiać / regenerować / wymieniać, żeby nie stać się kolejnym sadzomiotaczem. Co by nie mówić o DPF to sprawny traktor z DPF nie puści nawet dymka. Wbrew temu co niektórzy demonolodzy piszą przy wypalaniu DPF nie ma emisji tego wszystkiego co się tam "zebrało".


Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

krz87
19-11-2017, 12:57
O razu zapytam... Ile fachowcy sobie życzą za wywalenie klap?

nowszy_00
19-11-2017, 18:16
Wymiana rozrządu, czyli części +robocizna do tego wymiana płynu chłodzącego i wywalenie klapek, zaslepiwnie kolektora wraz z czyszczeniem,zaslepienie egr wraz z czyszczeniem, całość 1000,-
Zaślepki kupione na allegro za 120,-

Jeżdżę oczywiście z błędem check engine, czy jest możliwość odłączenia jakiegoś kabla aby błąd zniknął a nie trzeba dlubac w sofcie?
Dobrze zrozumiałem? ;)
Zaoszczędzone było by 300 ;)

Gdzie jest ten nastawnik klap? Chyba że mechanik mi to usunął razem z klapami...

desmo999
19-11-2017, 18:30
A blad masz od zaslepionego egr czy klap??

Spajdi
19-11-2017, 18:54
Po zaślepieniu klap kolektora nie ma prawa być żadnych błędów/kontrolek, chyba, że "mistrz" co to robił wypiął wtyczkę z nastawnika, czego zrobić nie powinien.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

nowszy_00
19-11-2017, 19:19
Zaslepiony egr....

desmo999
19-11-2017, 19:29
Egr to musisz softem by nie bylo bledow ew. go odetkac;)

Abramsik
19-11-2017, 19:36
Może moje pytanie wyda się Wam dziwne ale po co grzebać z EGRem? Jeśli wszystko chodzi dobrze to czy samo wywalenie klap nie wystarczy? I jeszcze jedno czy w miejsce plastikowego kolektora można wstawić P&P metalowy kolektor z profesjonalnie usuniętymi klapkami?

desmo999
19-11-2017, 19:41
Bo tak sie przyjelo:)egr dpf to zlooo....

Abramsik
19-11-2017, 20:47
Tak się przyjęło. Nie jestem ekofanatykiem ale uważam, że demonizowany jest ten DPF i EGR. Jak wiemy, że problemy z tymi ustrojstwami to skutek a nie przyczyna niedomagań silnika a sama kastracja bez usunięcia przyczyn daje niewiele. To tak samo ja przy rwie kulszowej amputować bolącą nogę a nie leczyć kręgosłup. Ale to taka dygresja. Rozumiem, nawiązując do mojego pytania walka z EGRem nie jest konieczna. Dalej jednak nie wiem co z kolektorem.

desmo999
19-11-2017, 21:10
Tez jestem tego zdania.Ogolnie croma czy z czy bez dpf ma to euro 4 jednak czy spelni ono to euro jak wtryski zaczna kulec??
Z dpf czastki stale beda na stalym poziomie nox zapewne sie posypia bo adblue i scr nie ma.Dymic jednak nie bedzie a nox nie widac

Czy np itd mierzy tez nox??

cicuhel
20-11-2017, 07:44
Ogólnie znalazłem jeszcze jednego magika zajmującego się zaślepianiem klap wirowych bez grzebania w sofcie i koszty u niego to 650 zł, gdzie na tą kwotę składa się czyszczenie EGR'a, czujnika podciśnienia oraz przepustnicy. Klapy są zaślepione, a nie zaspawane. Wg mnie ciekawa opcja. Co do DPF'a czy EGR'a przyczyną częstego zapychania się/ uszkodzenia przyczyną może być w przypadku silnika 1,9 JTDm źle rozwiązana kwestia odpływu oleju z odmy, nim olej zdąży wrócić do układu turbo wcześniej go zasysa i przez to syfi cały układ. Kumpel w swojej Vectrze C przerobił trochę układ i zapomniał o brudnym EGR'ze itd.

Damn
20-11-2017, 09:26
Czy możesz podać namiary na speca?
Ciekawy jestem, ile w Poznaniu by za to policzyli.

Rby
20-11-2017, 09:51
Ogólnie znalazłem jeszcze jednego magika zajmującego się zaślepianiem klap wirowych bez grzebania w sofcie i koszty u niego to 650 zł, gdzie na tą kwotę składa się czyszczenie EGR'a, czujnika podciśnienia oraz przepustnicy. Klapy są zaślepione, a nie zaspawane. Wg mnie ciekawa opcja. Co do DPF'a czy EGR'a przyczyną częstego zapychania się/ uszkodzenia przyczyną może być w przypadku silnika 1,9 JTDm źle rozwiązana kwestia odpływu oleju z odmy, nim olej zdąży wrócić do układu turbo wcześniej go zasysa i przez to syfi cały układ. Kumpel w swojej Vectrze C przerobił trochę układ i zapomniał o brudnym EGR'ze itd.

Możesz podać namiary? (o ile to Wrocław lub okolice)

cicuhel
20-11-2017, 10:12
Kolektory CDTI | info@kolektorycdti.pl (http://www.kolektorycdti.pl)
We Wrocławiu zajmuje się tym Rafał. Po rozmowie z nim stwierdzam, że dość dobrze ogarnięty w temacie. Niedługo będę się umawiać z nim na operację.

krz87
20-11-2017, 11:05
Z tego co widzę, że Rafał jedynie demontuje kolektor i wysyła do gościa od kolektorycdti.pl.
No chyba, że zaczął to robić na własną rękę skoro dodatkowo robi EGRy.

cicuhel
20-11-2017, 12:20
Robi to na miejscu. Po rozmowie z nim mówił, że zajmie mu to około 4 godz.

krz87
20-11-2017, 14:23
No to zapytaj o rabat, bo po Twoim poście masz już dwóch zainteresowanych z Wrocławia :)
Daj znać po, to może się do niego uśmiechnę po Nowym Roku.

PS. Nie chciałeś od razu wywalić EGRa?

cicuhel
20-11-2017, 17:02
Myślę nad tym, tylko póki co mam nowy EGR(założony) w czerwcu przez poprzedniego właściciela także póki działa to co nie ruszam.

wiesiekf
29-11-2017, 22:34
Witam. Panowie a czy nie jest to tak, że jak zaślepimy EGR to wtedy idzie do kolektora ssacego czyste powietrze bez spalin i kolektor jest czysty?

andy5
29-11-2017, 23:03
Dokładnie tak jest.

lisekg
30-11-2017, 15:37
Witam. Panowie a czy nie jest to tak, że jak zaślepimy EGR to wtedy idzie do kolektora ssacego czyste powietrze bez spalin i kolektor jest czysty?

Idealnie czysty nigdy nie będzie bo turbina zawsze coś puści i odma jest...

technol
30-12-2017, 09:56
A Ja zainwestowałem w nowiutki kolektor ssący 950pln w niemczech. Czyszczenie egr i nowy kolektor i cromcia wróciła do żywych zupełnie inny samochód.

Cinek1
30-12-2017, 10:37
Ja właśnie zamierzam samemu wymontować kolektor i go zaślepić.
Z tego co udało mi się w internecie poszukać, trochę roboty mnie czeka.