Zobacz pełną wersję : Zimny / ciepły silnik dłużej odpala 1,9 150KM (dłuższe odpalanie/większe spalanie)
Witam,
Trace cierpliwosc, Do rzeczy: Fiat Croma 1,9 150PS bez DPF(oryginalnie) oraz całkowicie zaślepiony EGR 1,5 roku temu.
Pewnego razu podczas jazdy na tempomacie (90km/h 5 bieg) poczulem lekkie szarpniecia przez kilka chwil, kiedy dojechalem do celu i wrocilem po 15 min po odpalaniu auto zaczelo sie bardzo trzasc oraz prawie wstrzymalem ruch na ulicy - nie moglem ujechac przez 20 sekund brak mocy na 1 oraz 2 biegu, potem nastapila poprawa i dojechalem do domu.
Na drugi dzien odpalam, troche nierowno chodzil przez kilkanascie sekund (bez bujania auta jak mialo to miejsce 1 dzien temu) i ciezej odpalil ale przyspieszal raczej normalnie, pojechalem do mechanika na komputerze 0 bledow, parametry w tym rowniez wtryskow OK, mechanik przeczyscil plynem kostki wtryskiwaczy i je bardziej wcisnal. Auto odpalalo lzej ale mialo nadal lekko wyczuwalne drgawki przy przyspieszaniu w zakresie 1500-2000 obrotow.
Niestety po 2 dniach problem odpalania wrocil - odpalal ciezko i nierowno pracowal przez kilkanadcie sekund. Kupilem nowe kostki (zolte) po wymianie (zagniatanie oraz lutowanie) odpala lzej ale to nie to nadal okolo
2 sekund dluzej potrzebuje na rozruch oraz sa wyczuwalne bardzo lekkie drgawki podczas przyspieszania w zakresie 1500-2000 obrotow (wczesniej przed problemami tego nie bylo). Od tego momentu auto wiecej pali okolo 1 litr. Rowniez przed awaria komputer zaklamywal spalanie stopniowo przez rok z 0,3 do 0,6 l na 100km ale teraz nawet komputer pokazuje jeszcze wieksze spalanie niz przedtem co lacznie daje ponad 1 litr. Wymienilem na nowy oryginalny przeplywomierz ale nadal nie odpala jak nalezy, co do spalania jeszcze nie wiem bo przejechalem dopiero 100 km.
Filtr paliwa MANN wymieniany 2 miesiace temu.
Od tamtego dnia rowniez czasem slysze lekki swist przy ostrym przyspieszaniu w zakresie 2000-2500 obrotow ale nie zawsze. Wydaje mi sie, ze auto rowniez jest nieco slabsze.
Teraz pytanie, gdzies w wypowiedziach chyba na forum Opla Vectry spotkalem sie z sytuacja podobna do mojej gdzie same kostki nie rozwiazaly problemu dopiero nowe kostki z kablami pomogly. Co o tym myslicie, ewentualnie co jeszcze moze mechanik sprawdzic ?
Prosze o pomoc. Paliwo leje na shell a wtryskiwacze mialem regenerowane 1 rok temu w Cerka Koronowo.
Marek
Objawy podczas jazdy i fakt, że usterka pojawiła się nagle od tego zdarzenia mogłyby wskazywać, że klapka się urwała w kolektorze. Jaki przebieg? Kolektor był robiony? Jeżeli spory przebieg, a kolektor fabryczny to zmierzyć kompresję czy jest równa na wszystkich garach.
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
Objawy podczas jazdy i fakt, że usterka pojawiła się nagle od tego zdarzenia mogłyby wskazywać, że klapka się urwała w kolektorze. Jaki przebieg? Kolektor był robiony? Jeżeli spory przebieg, a kolektor fabryczny to zmierzyć kompresję czy jest równa na wszystkich garach.
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
Witam, w zeszlym roku kiedy zaslepialem EGR zapytalem mechanika o kolektor aby spojrzal w jakim jest stanie, kiedy odbieralem auto odpowiedzial, ze kolektor nie ma klap i nie bedzie z nim problemow i z tego co pamietam, ze jest plastikowy. Ewentualnie moge zrobic jakies fotki i okaze sie czy dobrze pamietam co do materialu, natomiast co do klap jestem pewien. Jeszcze dla pewnosci pytalem go czy kiedys moga byc problemy a on stwierdzil, ze nie bo kolektor nie ma klap i nie ma co sie popsuc. Przebieg to 230 tys na 99% realny od bylej sasiadki co miala auto przez 7 lat.
Z tymi klapami bym podszedł ostrożnie. W plastiku nie ma widocznej listwy i chyba na oko trudno stwierdzić. I właśnie w plastiku lubią się urywać. A czy sąsiadka usuwała klapy...??? Fabrycznie na pewno były.
Kolektor plastykowy ma klapki ale nie widać cięgła jak w aluminiowym kolektorze... jeśli mechanik nie używał endoskopu to nic nie mógł stwierdzić.. ;-)
Czy to klapki czy coś innego ja niestety nie wywróżę... sprawdzenie czujników, wartości oczekiwanych, test na przelew, doładowania, działania turbiny - cięgła... itp..
Co do filtra paliwa to ja MANNA bym nie stosował... nie jest tak dokładny jak oryginalny ...
desmo999
16-11-2017, 14:39
A z ciekawosci jakie sa ich parametry??oryginala i mana??
Dobra, po niedzieli oddam auto do mechanika i poprosze o wykrecenie i sprawdzenie kolektora, moze akurat.
Ale nie chce mi sie wierzyc zeby gosc ktory zaslepial EGR i usuwal go z komputera byl az takim oszustem zeby oklamac :)
Jezeli okaze sie ze to wina kolektora o ktorym wspominacie to wtedy kupuje sie nowy czy naprawia (mam plastikowy) ? Jezeli mam klapy w tym plasikowym to mozna je usunac i po prostu pozbyc sie problemu ?
Dzieki za sugestie i odpowiedz.
Po pierwsze fakty :
Każda wersja Cromy ma fabrycznie klapki kolektora na 100%. Niezależnie czy miała DPF czy nie.
Croma z plastikowym kolektorem (ja mam taki kolektor) jest BARDZIEJ podatna na awarię klapek (w sensie wpadnięcia do silnika, bo sam napęd jest trwały) bo są z gównolitu i bodajże zgrzewane na osiach, a nie skręcane.
Po trzecie, żeby to stwierdzić to albo endoskop albo demontaż kolektora, który troszkę trwa, ale jeżeli świadomie nikt nie wycinał w tym aucie klap to ja bym się nie zastanawiał ani minuty, żeby zrzucać kolektor, jeżeli auto ma jeszcze x lat służyć.
Po czwarte, jeżeli bo tego oczywiście nie wiemy klapka faktycznie wpadła do cylindra i narobiła syfu to albo remont, albo wymiana silnika.
Po piąte klapka może wpaść i silnik może przeżyć bez większego uszczerbku, nie są to przypadki jednostkowe, że brakowało jednej z klapek a silnik zdrowy, kompresja ok i pracuje poprawnie.
Tyle w temacie klapek, choć oczywiście tutaj przyczyna może być jakakolwiek, jednak po 230 tys moim zdaniem TRZEBA pruć kolektor w tym aucie niezależnie od tego czy jeździ idealnie czy kuleje.
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
Tak z kolektora plastikowego usuwamy klapki, zaslepiamy i zapominamy o problemie. W ECU nic nie trzeba grzebać.
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
A z ciekawosci jakie sa ich parametry??oryginala i mana??
Temat filtra paliwa to temat rzeka... UFI robi oryginalne filtry logowane dla Fiata/Alfy/Lanci ale co ciekawe jest na rynku pełno podróbek tego filtra... :mad: Jeśli chodzi o sam wkłady umieszczone w filtrze to najlepiej to widać po sekcji filtra ( robiłem takie dawno temu ) i okazuje się że struktura filtrów do paliwa Filtrona ( czyli MANN ... tak, tak to tam są produkowane filtry MANN i między innymi do Tesli :lol: bo mało kto wie że w elektrycznych autach jest 6 filtrów ) jest kompletnie inna - oparta na bibule a nie na specjalnym tworzywie... Filtron produkuje dobre filtry do Oleju i te polecam bo są lepsze od Boscha ale do paliwa osobiście polecam oryginalne logowane Fiat.. co do parametrów to nie ważne co producent deklaruje bo to ni jak się ma coraz częściej do rzeczywistości ... ;-) przykład deklaracji VW czy głośności opon... wszyscy piszą że suuuper a w niezależnych testach wychodzi coś kompletnie innego :mad:
Padbandito
17-11-2017, 12:51
Temat filtra paliwa to temat rzeka... UFI robi oryginalne filtry logowane dla Fiata/Alfy/Lanci ale co ciekawe jest na rynku pełno podróbek tego filtra... :mad: Jeśli chodzi o sam wkłady umieszczone w filtrze to najlepiej to widać po sekcji filtra ( robiłem takie dawno temu ) i okazuje się że struktura filtrów do paliwa Filtrona ( czyli MANN ... tak, tak to tam są produkowane filtry MANN i między innymi do Tesli :lol: bo mało kto wie że w elektrycznych autach jest 6 filtrów ) jest kompletnie inna - oparta na bibule a nie na specjalnym tworzywie... Filtron produkuje dobre filtry do Oleju i te polecam bo są lepsze od Boscha ale do paliwa osobiście polecam oryginalne logowane Fiat.. co do parametrów to nie ważne co producent deklaruje bo to ni jak się ma coraz częściej do rzeczywistości ... ;-) przykład deklaracji VW czy głośności opon... wszyscy piszą że suuuper a w niezależnych testach wychodzi coś kompletnie innego :mad:
To w takim razie unikać tego z logo UFI ? bo zauważyłem w interenecie dwa typy . Kupiłem z znaczami fiat lancia alfa .
30023
desmo999
17-11-2017, 13:24
Kup w hurtowni intercars hart i bedzie oryginal. To co kolega akurat napisal o tych bibulach bez podawania konkretow to akurat do mnie w ogóle nie trafia bo setki filtronow montowalem i nic sie nie dzialo .
Ja w mojej Cromce założyłem ten z lewego zdjęcia z logo Fiata UFI made in china. Mija rok i jest ok.
Witam po dłuższym czasie, dopiero dziś mechanik potwierdził mi Wasze przypuszczenia odnośnie kolektora.
Urwały się klapki od kolektora, mam do wymiany "tylko" zawory 16 sztuk. Kolektor dziś został wysłany do "Kolektorycdti.pl" w celu zaślepienia.
Szkoda gadać, pewnie dużo zapłacę za całą robociznę (nie mówię teraz o zaślepieniu kolektora).
Mechanik wspominał o zaworach zamiennikach, twierdzi, że też będą dobrze i długo pracować i nie ma sensu kupować oryginałów. Potwierdzacie to ??????
Więcej szkód nie ma.
Dziękuje za odpowiedź.
Marek
a na pewno masz wszystkie zawory do wymiany?
może jakiś przeżył, może miał szczęście i ta jedna klapka go ominęła?
jakoś mi ciężko sonie wyobrazić jak jedna klapka tak od razu trafia wszystkie 16 zaworów.
chyba że to nie klapka takich szkód narobiła w tych zaworach? może ta biedna urwana klapka jest tylko niesłusznie posądzana o takie zniszczenia.
czy mechanik mówił coś więcej o tych zaworach, co się z nimi stało? masz może jakieś zdjęcia?
no to jeszcze raz przeczytałem co napisałeś oraz co ja pisałem.
sory za ten sarkazm.
doczytałem teraz że to wszystkie klapy się urwały.
za pierwszym razem, nie wiem jak to to zrobiłem, widocznie wyłączyło mi się myślenie, odczytałem że tylko 1 klapka się urwała.
Hej, mechanik powiedział, że kilka zaworów jest dobrych ale on proponuje wymianę wszystkich... pokazywał mi klapki które się urwały. Wszystkie powpadały do środka. jakieś takie małe czarne elementy chyba metalowe...
Panowie a jak sprawdzić w tym plastikowym kolektorze po domowemu czy wszystko z klapkami jest w porządku bo ja też taki posiadam (przebieg 140 tysia) i wolę wcześniej zaradzić.
Tak się zastanawiam, jak to możliwe że diesel 2006 rok ma przejechane tylko 140 tyś km ? Statystycznie mało prawdopodobne ale jest ... tak z ciekawości pytam, ponieważ nie mieści mi się głowie aby ktoś takim autem średnio przez rok robił około 13000 km. Zawsze takie przebiegi dawały mi do myślenia...
jak ktoś ma kilka aut to jest to wielce prawdopodobne.
ja z żona posiadamy tylko jedno auto i od kilku lat nie udało nam się w ciągu roku zrobić więcej niż 14 tys km.
Moja Croma z 2006 przy zakupie miała ok. 146 tyś ale ile w tym prawdy a ile zasługi handlarza trudno powiedzieć.
Zniszczona raczej nie jest, blachy ładnie utrzymane, silnik,dpf,egr itp w porządku.
Jedyne co to zrobiłem rozrząd,olej i resztę płynów, i wymiana amortyzatorów i sprężyn z przodu.
Reszta bez zarzutu, pali od strzała ,ogólnie trudno się przyczepić więc i licznik może nie był kręcony.
Były czasem problemy przy odpalaniu i dopiero z drugim razem odpalał.
Do tego po odpaleniu cyrk na desce tj. błąd asr czy sygnał nie zapiętych pasów na postoju :smile:
Wszystko ustąpiło po zmianie akumulatora na nowy , nie wiem ile miał stary ale na testerze pokazało że prądu z 720 zostało tylko 260.....
Tak się zastanawiam, jak to możliwe że diesel 2006 rok ma przejechane tylko 140 tyś km ? Statystycznie mało prawdopodobne ale jest ... tak z ciekawości pytam, ponieważ nie mieści mi się głowie aby ktoś takim autem średnio przez rok robił około 13000 km. Zawsze takie przebiegi dawały mi do myślenia...
Jest możliwe, kupiłem auto 4 lata temu z przebiegiem 102 tysie od rodzinki która miała służbowe auta a mi dopiero trzasnęło 140 niedawno bo też posiadam dwa auta i mam bliziutko do pracy. Wiem że diesla nie kupuje się na krótkie odcinki ale to był mój taki kaprys, kupuje bardziej oczami a nie rozsądkiem. Auto nawet dzisiaj bardzo trafia w mój gust i nie zamierzam go się pozbywać:)
Posiadam nawet wszystkie faktury co było robione w tym aucie w serwisie od samego początku:)
Mam drugie auto które rocznie robi około 8000 km i jest z 1997 a ma nabite dopiero 220 kkm:)
Tak się zastanawiam, jak to możliwe że diesel 2006 rok ma przejechane tylko 140 tyś km ?
To ja dam jeszcze więcej do myślenia.
Croma 2006 rok (wyjechała z salonu w PL w maju 2007), ja ją kupiłem w marcu 2013 od pierwszego właściciela z przebiegiem 56,5 tys.
Aktualnie ma 104 tys. km, poprzedni właściciel mniej więcej jeździł tyle samo co ja.
NovoSeven
08-01-2018, 22:10
Witam po dłuższym czasie, dopiero dziś mechanik potwierdził mi Wasze przypuszczenia odnośnie kolektora.
Urwały się klapki od kolektora, mam do wymiany "tylko" zawory 16 sztuk. Kolektor dziś został wysłany do "Kolektorycdti.pl" w celu zaślepienia.
Szkoda gadać, pewnie dużo zapłacę za całą robociznę (nie mówię teraz o zaślepieniu kolektora).
Mechanik wspominał o zaworach zamiennikach, twierdzi, że też będą dobrze i długo pracować i nie ma sensu kupować oryginałów. Potwierdzacie to ??????
Więcej szkód nie ma.
Dziękuje za odpowiedź.
Marek
Szacowany koszt naprawy jakiś 2300 zł dużo ale bez dramatu.
Zazwyczaj jak pada zawór, cos podchodzi pod niego to pada i dźwigienka zaworowa...
Zawór to jeden z kluczowych elementów w silniku i jest poddawany dużym obciążeniom/siłom/temperaturze.... co znaczy nie oryginalny? jakiej firmy?
A tak na marginesie jaki przebieg na liczniku ?
- 2300 zł powiadasz hmm to faktycznie dużo, około piątku odbieram auto to dam znać.
- Przebieg to 223 tyś.
- Co do firmy zaworów to się zapytam. Dodam, że to największy (i chyba najlepszy i najdroższy) mechanik w mieście gdzie mieszkam.
2300 niby dużo, ale ciesz się że to tylko zawory - urwana klapa mogła porysować tuleję cylindra, uszkodzić tłok i rozwalić turbo.
indahowse
10-01-2018, 08:30
masz auto z 2006 rok i plastikowy kolektor? dziwne bo plastikowe były w poliftach(2008)
masz auto z 2006 rok i plastikowy kolektor? dziwne bo plastikowe były w poliftach(2008)
Nie to nie prawda... ja tez mam plastykowy kolektor i auto przed liftu 2007r
Widocznie mieli już wymieniane, niestety na ich nie korzyść. W plastikowych są metalowe łopatki i mogą większego syfu narobić.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Ciekawe ile kosztuje usługa czyszczenia tych klapek ewentualnie zaślepienie. Patrzę na filmy jak ludzie rozbierają kolektor to jednak trochę roboty jest.
Dziś dopiero odebrałem auto. Więc coś o kosztach :
Robocizna z zaworami, uszczelkami, frezowaniem gniazd zaworowych = 2008 zł + 300 zł zaślepienie kolektora z kurierem do "kolektorycdti" = 2300 zł.
Auto odpala znacznie łatwiej i szybciej.
Jeszcze nie miałem okazji sprawdzić czy osiągi są inne ale do 2 tyś obrotów zbiera się tak samo raczej.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.