Zobacz pełną wersję : Po wymianie świec całkowity zgon.
motorek1.2
14-11-2017, 16:42
Witam.
Problem zaczął przy powrocie do domciu. Objaw wskazywał na brak pracy na jednym cylindrze a z wydechu było czuć benzynę. Oczywiście pojawił się symbol silnika na zegarach.
Postanowiłem wymienić świece. I po wymianie autko całkowicie nie odpala :mad:
Zamówiłem Interfejs na Viaken morze uda się odczytać komunikaty z kompa.
Czy przy wymianie świec trzeba odprawić jakiś czary w Stilo.
Kup sobie Stilo a na pewno nie będziesz się nudził.:lol::lol:
starling
14-11-2017, 18:10
Obstawiam uszkodzony czujnik położenia wału, cewka zapłonowa lub coś z przewodami zapłonowymi...
motorek1.2
14-11-2017, 18:56
Ten silnik ma po 1 cewce na cylinder bezpośrednio na świecy.
Było by super gdyby to był czujnik położenia wału.Czekam na interfejs.
Mam nadzieje że to nie pasek rozrządu.Jutro będzie kontrola rozrządu.
[
Kup sobie Stilo a na pewno nie będziesz się nudził.:lol::lol:[/QUOTE]
Za miesiąc zacznę czternasty rok użytkowania i nie narzekam.
A morze to podobno może być głębokie.
motorek1.2
14-11-2017, 22:26
Za miesiąc zacznę czternasty rok użytkowania i nie narzekam.
Gratulacje :prayer::uklony:
Sprawdź czy masz iskrę na świecach. Jak będą to czujnik i cewki sprawne.
radio19966
17-11-2017, 12:22
sprawdź czy gumki na świecach nie mają przebicia
motorek1.2
17-11-2017, 22:17
Raczej wątpię aby świece,cewki były uszkodzone wszystkie na raz. Świece zostały wymienione na NKG.Czujnik położenia wału sprawdziłem ma 800 Ohma.Rozrząd sprawdziłem jest cały. Nie wiem czy da się odczytać błędy z sterownika samochodu bo akumulator został wyjęty do ładowania.
Sprawdz czy jest iskra. Jak nie ma iskry to cewka albo instalacja. Jak iskra jest to szukaj w układnie paliwowym.
To może byc zwykły zbieg okoliczności.
motorek1.2
18-11-2017, 15:48
Po podłączeniu ELm-a wyświetla
P0300
P0303
P0304
OF Side airbage(passneger)/206 :mad:
dominikks
18-11-2017, 16:48
P0300,"Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach"
P0303,"Cylinder 3 - wykryte wypadanie zapłonów"
P0304,"Cylinder 4 - wykryte wypadanie zapłonów"
Cewki zrobiły PAPA
Na jakie świece wymieniłeś?
Tyle w temacie.
Cewki zrobiły PAPA
Albo złączki/kable, przy wymianie świec te miejsca są narażone na uszkodzenie.
motorek1.2
18-11-2017, 17:38
na jakie świece wymieniłeś?
nkg dcpr8en
Ja sądzę jak kolega ata. Pewnie nie łączą kostki przy cewkach. W tych modelach chyba tak bylo ze te przewody i wtyczki sie po prostu kruszą po wyjęciu. Wszystko przegrzane od głowicy i sztywne zapewne.
rockmode
23-11-2017, 20:03
Może wina leży w świecach lub w cewkach. Spróbuj może na briskach. Ostatnio mieliśmy z kumplem podobną sytuację.
motorek1.2
25-11-2017, 15:58
Następny dzień walki. Cewki 3 i 4 cylindra zostały wymienione na nowe, błędy skasowane. I dalej bestia nie zapala.Wykręciłem świece i świece były mokre sprawdziłem iskrę .Iskra jest na każdej i to ładna. Były momenty jak by chciał załapać .Sprawdziłem paliwo na listwie wtryskowej ok,przekaźnik T9,i bezpieczniki .Rozrząd .Najciekawsze jest to ze ECU nie łapie żadnych . Nie ma się czego przyczepić.
Kup sobie Stilo a na pewno nie będziesz się nudził.:lol::lol:
Może ciśnienie paliwa nie takie jak trzeba .
motorek1.2
25-11-2017, 18:32
Sprawdziłem tylko czy w listwie jest paliwo.Trysnęło jak wcisnąłem imbusa w końcówkę listwy. Zastanawiam się czy rozrząd jak przeskoczy nie będzie powodował podobnych problemów.Powinny pojawić się błędy w ECU.
Muszę zakupić blokadę rozrządu i sprawdzić ustawienie rozrządu. I od razu wymienię rozrząd +pompę i rolkę .Wcześniej kontrola była tylko wizualna czy jest cały i ma wszystkie zęby.
Potem do kontroli pompa paliwa i filtra paliwa na pompie+ czyszczenie zbiornika.
dominikks
27-11-2017, 14:11
Weź zobacz jakie masz ciśnienie w dolocie przy rozgrzanym silniku..
Nie wierzę w uszkodzone świece albo słabe ciśnienie paliwa. Możliwe, ale nie wydaje mi się.
Już prędzej czujnik położenia wału albo sterownik silnika (ECU). Albo kable/złączki, bo to w Stilo dużo częściej występujące uszkodzenia niż problemy ze świecami albo ciśnieniem paliwa. Ten silnik odpala nawet na dwóch cylindrach (dwa wtryski odpięte) jeśli wszystko poza tym działa poprawnie, a przypuszczam że na jednym cylindrze też by "odpalił" (wiadomo że nie był by to stabilnie pracujący motor).
Ja pisałem o ciśnieniu paliwa bo sam mialem z tym problemy. Iskra była. Wtryski sprawne. Niby jakieś paliwo dochodziło do listwy a auto nie palilo. Dopiero jak wyjąłem pompę i przeczyściłem wszystko dopiero auto mi zagralo. Oczywiście wariantów jest mnóstwo czemu nie pali.
motorek1.2
27-11-2017, 23:08
Oczywiście wariantów jest mnóstwo czemu nie pali.
Oczywiście zgadzam się z tą tezą. Ale jak pomyślę że mam wymienić pół części na chybił trafił. albo oddać do autko do super mechanika i czekać na diagnozę w stylu '' nowy silnik '' albo 3/4 wymiany elektroniki to wolę sprawdzanie krok po kroku+(wymiana części zawsze taniej)aż motorek zamruczy.Zresztą czynności wykonane samodzielnie powodują ze autko ma coraz mnie tajemnic przed nami. I ta bezcenna satysfakcja że daliśmy radę z pomocą klubowiczów z forum Fiata.
Tylko trzeba troche ogarniać temat :) jeśli ktoś mało się zna to może więcej szkody zrobić niż pożytku.
motorek1.2
28-11-2017, 12:05
Tylko trzeba troche ogarniać temat jeśli ktoś mało się zna to może więcej szkody zrobić niż pożytku.
Wystarczy oglądać TVN-Turbo Będziesz pan..... .To normalnie siekierę albo kanister PB i paczką zapałek :devil:
Myślę że każdy z nas ma większe i mniejsze doświadczenie mechaniczne. To nie jest prom i na księżyc tylko Fiat.
Tvn turbo :P lepiej miłośnicy 4 kółek
motorek1.2
06-12-2017, 23:34
Witam.
Dzisiaj rozpocząłem składanie rozrządu. Wszystko szło ładnie do momentu ustawienia napinacza paska rozrządu.Po ustawieniu go na max i przekręceniu wałem o 360 pasek ładnie się ułożył i znaki się pokryły.Następnie ustawiłem napinacz na pozycje środkową i w czasie kręcenia wałem znak napinacza ucieka o 2-4 mm do max napięcia. Po pełnym obrocie do ustawienia znaków na blokadach napinacz jest przestawiony o 2 mm w stronę max napięcia.
Moje pytanie .
- Czy jest to normalne zachowanie napinacza. Korekta nic nie daje .Napinacz dalej ustawia się jak opisałem.Wcześniej miałem odczynienia tylko z zwykłymi rolkami
- Silnikiem fiata kręcimy w prawo.(Patrząc od strony rozrządu). Wiem może jest to głupie pytanie ale lepiej się zapytać niż być w błędzie.
Pozdrawia.
motorek1.2
08-12-2017, 10:17
Hej.
Dzisiaj zapakowałem akumulator i motorek zamruczał.
Jaka jest przyczyna tego do końca nie wiem.ale przypuszczam ze przyczyna leżała w czujniku położenia wału był cały zabrudzony . A ze czujnik jest magnetyczny myślę zbierał też opiłki metalowe które zakłócały prace czujnika.Nasuwa się pytanie dlaczego nie wywalił błędem w sterowniku.
Myślę że dalsza przygoda z Stilo będzie bezproblemowa.
Temat (problem) do zamknięcia.
Ten czujnik nie wyrzuci błędu. Po prostu odczytuje sygnały z kola. Brudny czujnik nie odczyta. Czyli sterownik sądzi że silnik stoi. Mimo próby odpalenia.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.