Zobacz pełną wersję : Temperatura silnika w ducato 3.0 160km
Cytrynawyciskana
13-11-2017, 15:55
Witam
Mam mały dylemacik czy u was też w 3.0 160km temperatura silnika nie dochodzi do środkowej skali? Podłączyłem kompa i temperatura trzyma się w przedziale 75-78 st Ć.
Termostat wymieniłem na nowy oryginalny i zdziwiło mnie że oznaczony był że otwiera się przy 79stC.?
Grzebiąc trochę po necie to one wszystkie mają termostatu do 79stC.
Jak jest u was z tą temperaturą?
Mstuning2
15-11-2017, 01:41
U mnie w 3.0 temperatura dochodzi do połówki lub tuż przed letnią porą, zimową dłuzej się grzeje, a gdy sie nagrzeje wystarczy że chwile postoi to temperatura spada.
Znalazłem świetne rozwiązanie Webasto mokre na allegro zakupiłem za 1350 zł ( Bardzo prosty montaż można samemu wykonać ) rano wstaje odpalam z pilota 20 min przed wyjściem temperatura 50 C wentylator sie sam załączy szyby odmrozone ( Bajka )
Cytrynawyciskana
16-11-2017, 00:07
Tu akurat się zgodzę bo posiadam fabryczne webasto mokre . Piękna rzecz choć za każdym razem jak nastawię na daną godzinę to mam obawy czy jak zejdę na parking to czy się czasem nie zapalił od tego webasta hehe
darecki_W
29-11-2017, 00:45
U mnie w 3.0 temperatura dochodzi do połówki lub tuż przed letnią porą, zimową dłuzej się grzeje, a gdy sie nagrzeje wystarczy że chwile postoi to temperatura spada.
Znalazłem świetne rozwiązanie Webasto mokre na allegro zakupiłem za 1350 zł ( Bardzo prosty montaż można samemu wykonać ) rano wstaje odpalam z pilota 20 min przed wyjściem temperatura 50 C wentylator sie sam załączy szyby odmrozone ( Bajka )Możesz mi podać linka do tego Webasto
Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka
DRIVER77
20-11-2018, 15:47
Panowie jak powinna stać wskazówka od temperatury silnika w Ducato 3.0 156 PS. U mnie nie podchodzi wyżej niż poza 4 kreskę. Do połowy nigdy nie doszła nawet w lato. Utrzymuje się jak na obrazku. Czy to normalne?Przy długich zjazdach z górki spada w dół jeszcze bardziej. Ogrzewanie działa ok. Zbiornik wyrównawczy ledwo ciepły. Dodam że brak osłon od spodu. 34171
Kloit777
21-11-2018, 21:27
W okresie zimy wskaźnik pokazuje identycznie jak u kolegi DRIVER77 natomiast latem jest mocno zbliżona do kreski połowy skali.
Oczywiście mowa o jeździe ciągłej po równym terenie ;-)
DRIVER77
22-11-2018, 15:23
W okresie zimy wskaźnik pokazuje identycznie jak u kolegi DRIVER77 natomiast latem jest mocno zbliżona do kreski połowy skali.
Oczywiście mowa o jeździe ciągłej po równym terenie ;-)
Z tego co zdażyłem się dowiedzieć to mało w którym wskaznik pokazuje równe pół. Ponoć gdzieś niedokładności pomiarowe są. U mnie ten wskażnik zawiera się na tej kresce przed połową,często też dochodzi jeszcze o pół kreski. Podczas długiego zjazdu z góry wskaźnik dość szybko potrafi opaść nawet o jedną kreskę w dół,później powraca gdy trzeba już nacisnąć gazu. U mnie gdy dojdzie do połowy (np podczas upału i wspinaczki pod góre tak miałem włączył się już wentylator),co oznaczałoby że było mu już za ciepło pomimo niby prawidłowych wskazań.
Cytrynawyciskana
01-12-2018, 22:48
Raczej to nie dokładności pomiarowe tylko termostat który otwiera przy 79st z tego przyczyną że zazwyczaj temp w silniku oscyluje ok 75st a na wskaźnikach wchodzi na połowę skali dopiero powyżej 80st , sprawdzałem po odczytać bezpośrednio z kompa .
U mnie też tak jest i nic z tym nie mogę zrobić. Chyba tylko pozostaje inny termostat który .otwiera przy 88st ale nie mogłem zanieść i sobie darowałem
DRIVER77
03-12-2018, 11:44
Raczej to nie dokładności pomiarowe tylko termostat który otwiera przy 79st z tego przyczyną że zazwyczaj temp w silniku oscyluje ok 75st a na wskaźnikach wchodzi na połowę skali dopiero powyżej 80st , sprawdzałem po odczytać bezpośrednio z kompa .
U mnie też tak jest i nic z tym nie mogę zrobić. Chyba tylko pozostaje inny termostat który .otwiera przy 88st ale nie mogłem zanieść i sobie darowałem
No własnie. Silnik wiecznie niedogrzany. Szczególnie teraz zimą. Zaczął palić wiecej. Nie mogę zejść ponizej 11l/100 na autostradzie jadąc 120km/h. Fakt że non stop po 1000-1200kg na pace ale w lato spokojnie ponizej 10 schodziłem.
Cytrynawyciskana
06-12-2018, 20:52
U mnie 11 przy 120 to norma raczej bliżej 12 jest ale ja mam skrzynię bez plandeki i często ładunki wystają po za obrys dachu . Ale nie przesadzajmy 75st to jeszcze nie aż takie mocne nie dogrzanie.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Najniżej udało mi się zejść do 9 litrów ale to przy prędkości 70-90 km/h
DRIVER77
09-12-2018, 15:11
U mnie 11 przy 120 to norma raczej bliżej 12 jest ale ja mam skrzynię bez plandeki i często ładunki wystają po za obrys dachu . Ale nie przesadzajmy 75st to jeszcze nie aż takie mocne nie dogrzanie.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Najniżej udało mi się zejść do 9 litrów ale to przy prędkości 70-90 km/h
70-90km/h to zabójstwo dla tego silnika. Chyba że 4/5 bieg. na 6 tce przy 90km/h to dlawicy wóz dostaje.
Cytrynawyciskana
09-12-2018, 15:57
Wiem, mowa tu o 4/5 bieg.
6 dopiero u mnie wchodzi od ok 2tyś obr
DRIVER77
10-12-2018, 01:06
Wiem, mowa tu o 4/5 bieg.
6 dopiero u mnie wchodzi od ok 2tyś obr
Mało korzystam z takich prędkości. 90% autostrady. Nie preferuje jazdy za Tirem 90km/h w tunelu próżni. Min 120-130km/h to ledwie rozgrzewka dla tego silnika na 6 biegu. Nigdy tam nie patrzyłem zbytnio na spalanie. 11 jest ok . Nieważne czy pusty czy pełny wychodzi to samo. Tylko czasem dziwi mnie jak ktoś twierdzi pali mi 9 przy tych samych prędkosciach. Ale też wiele czynników ma na to wpływ. Dmuchnie wiatr to i 13 wychodzi. Ale tez przy 140km/h niewiele wiecej pali. Moze pół litra. Takze dość szeroki przedzial ekonomiczny. Wiecej nie jezdze bo to nie osobówka na wyścigi. Ale kiedyś jechałem jakąś trase krajówkami 80-90 km/h i zdziwony byłem. Nie pamiętam dokładnie ale jakieś 8-9 l spalił na 100.
Cytrynawyciskana
11-12-2018, 16:34
Ja latam przeważnie 120/130 autostradą i wychodzi przeważnie 11/12 l/100 ale mam skrzynie otwartą i zawsze gabaryt stojak na szyby wystający ok metra powyżej dach plus ładunek co też przeważnie wystaje , zdaża się jazda bocznymi wtedy spalanie maleje do 9-10 l ale prędkość wtedy 80/90 więcej się nie da bo zawsze zawali drogą się trafia . Fakt prędkość wiatru robi tu naprawdę dużą różnice
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.