Zobacz pełną wersję : Filtr LPG fazy lotnej
Posiadam Tipo HB z Fabrycznym LPG . Poniewaz ASO wycenilo Filtr fazy lotnej na 200zl... Szukam jakiegos zaminnika OEM :)
Z tego co udalo mi sie narazie wydobyc to
- Filtr ma w Fiacie index: 52079893???
- Filtr fabrycznie zamontowany u mnie ma numer 67R-010278
- Filtr fabrycznie zamontowany u mnie ma jeszcze jakis numer : 24216
Po dlugim research wydaje mi sie ze bedzie to:
LPG Filter MED FL-ONE
Pytanie do was czy ktos juz wymienial fabryczny filtr gazu ? albo znalazl jakis sensowny zamiennik?
chyba zaraz padnę , 200zł ?? oszaleli , kup Czaja i przeklej naklejki
Po 2 latach od gwarancji jak już nie będzie obowiązku to tylko Czaja wymiarami na pewno coś dobierzesz
Namierzył ktoś może jakieś zamienniki?
Dowolny przelotowy a alledrogo za 20zl...
a ten w reduktorze? szukałem po zdjęciach, ale nie udało mi się znaleźć. Może ktoś podrzucić jakiś konkretny?
maro1500
20-12-2018, 18:24
Zobacz gdzie w miescie serwisuja produkty landi renzo, podjedz cos dobiora. Generalnie ten filtr jest drogi(tak uslyszalem od gazownika), ja zaplacilem 120 za oryginał tej firmy bo nie chce bawic sie w tanie, dobre zamienniki
Na parowniku na dekielku tego filtra jest wyraźne przetłoczenie landi z numerem filtra. Wpisz to do alledrogo i masz do 20pln do wyboru do koloru... 3 śrubki i sam wymieniasz - dostęp nienajgorszy...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Są nawet w komplecie z uszczelkami nowymi pod ten dekielek...
wymieniał ktoś filtry gazu w T-Jet poza ASO? już dwóch gazowników mi odmówiło i odsyłają do ASO.
wymieniał ktoś filtry gazu w T-Jet poza ASO? już dwóch gazowników mi odmówiło i odsyłają do ASO.
Mowa o fabrycznym lpg? Jeśli tak, to dobry fachowiec po wymianie filtrów sprawdza parametry ciśnienia lpg i ustawienia w sterowniku lpg. Jak nie ma możliwości podpięcia się to rezygnuje z klienta i tyle w temacie. Dobierz filtry sam i wymień w własnym zakresie, licząc że nic nie trzeba poprawiać w sterowniku lpg.
Tak, mowa o fabrycznym lpg. Pewnie jest tak jak mówisz. Pytanie czy ktoś wymieniał poza ASO?
Loczek30
30-07-2019, 16:08
Ja wymieniłem na taki;
FFL F779/B-d-14/14 (włókno szkl.wym.CF109-2). Przejechałem 4 kkm. Narazie nie zauważyłem nic niepokojącego. Patrząc jak działa ASO i ostatnio odkrecajac z mechanikiem filtr oleju przez pół godzinny, który wcześniej ktoś tak dopiero...., że w strzepach go wyciagnelismy. Nie wierzę w to że ktoś sprawdza jakiekolwiek parametry instalacji przy wymianie filtrów. Rozciołem stary fitr. Jest to zwykły filtr papierowy wzmocniony siatką i napewno nie jest wart 200zł. Taką cenę dostałem w Krakowie. Wymieniłem go chyba po 15 tyś i patrząc ile było tam masła to powodzenia z wymianą co 30 tyś poddawaną przez instrukcje. Tankuje tylko na Shell, BP, Orlen, Lotos. Według prawideł włókno ma mniejsze spadki niż papier. Ja w swoim przypadku zakładam że wcześniej lub później i tak wyląduje u jakiegoś gazownika bo MEDy padają dość szybko i wtedy będzie trzeba coś zmienić albo same wtryski, albo cały przód.
Też wątpię by ASO cokolwiek sprawdzało. Szukam dalej gazownika w normalnej cenie. Koszt aso 290 za oba filtry 100 robocizna.
Loczek30 czy wymieniałeś filterek w parowniku również ?
Bardzo prosta wymiana, najlepiej odkręcić całkiem obudowę filtra powietrza, potem mamy super dostęp do filtrów gazu które wymienia się w mniej niż pół godziny. Niestety fabryczny gaz jest na sztywno jedynie co mogą zrobić w aso to wgrać soft od nowa.
Loczek30
30-07-2019, 22:05
Tak wymieniłem oba. Tak jak radzi Juri, najlepiej wyciągnąć puszkę filtra powietrza, a później to już z górki.
A jakie są średnice węży przy filtrze fazy lotnej? fi 12, 14 czy 16 ?
Dzięki.
Jakby ktoś szukał fitra fazy ciekłej to wrzucam fotkę z wymiarami. Mój wygląda tak po 23 tys. przebiegu.
Jako filtr lotnej chyba zastosuję czaję z poliestrem. Jest trochę mniejszy więc wypada go częściej potem wymieniać. Dawanie 200 pln za fabryczną bibułę to jakiś absurd.
FiatPrime
01-08-2019, 04:42
Pamiętaj o regulacji instalacji. Zresztą bardzo realne, że samochód nie da Ci NIEZAUWAŻYĆ, że zmiana rodzaju filtrów wpłynęła na ciśnienie robocze reduktora - tym bardziej, że to Turbo. Sprawa dodatkowo się komplikuję, bo to fabryczna instalacja. Do fabrycznej da się już gdzieś podpiąć po za ASO?
Reduktor w fabrycznej instalacji to LI10, można znaleźć ory filtry Landi na alledrogo w dobrej cenie. Wg mnie nie ma co szukać zamienników.
Tam się niewiele da regulować nawet w ASO. Gazem (tzn. czasami wtrysku) zajmuje się ecu silnika przynajmniej tak wynika z info z Cinsoftu. Prawdopodobnie tak jak w alfie są inne mapy wtrysku dla D i N tak tutaj są inne mapy dla benzyny i LPG.Na ciśnienie na reduktorze na pewno nie wpływa filtr fazy ciekłej w końcu taka jest rola reduktora żeby rozprężał gaz do stałego ciśnienia. Drugi temat to czujnik ciśnienia na listwie po którym ECU robi korekty. Gdyby tego nie było to przecież w miarę zapychania się filtra instalka by się rozjeżdżała.
maro1500
01-08-2019, 18:20
Pamiętaj o regulacji instalacji. Zresztą bardzo realne, że samochód nie da Ci NIEZAUWAŻYĆ, że zmiana rodzaju filtrów wpłynęła na ciśnienie robocze reduktora - tym bardziej, że to Turbo. Sprawa dodatkowo się komplikuję, bo to fabryczna instalacja. Do fabrycznej da się już gdzieś podpiąć po za ASO?
Tu się nic niereguluje po wymianie filtrów!
Rozumiem ze jak wymieniasz filtr powietrza i oleju tez regulujesz? No bo cisnienie, przeplywy etc....?
Tu się nic niereguluje po wymianie filtrów!
Rozumiem ze jak wymieniasz filtr powietrza i oleju tez regulujesz? No bo cisnienie, przeplywy etc....?
No właśnie po to są mapy, korekty po ciśnieniu i temperaturze no i sonda lambda (choć ta ostatnia to nie wiem jak ten sterownik w tipo jak ktoś już pisał szybko przechodzi w OL).
Niemniej jednak chyba się skuszę na chipa w Cinsofcie więc muszę przemyśleć jakie filtry będę stosował w przyszłości i już na takim zrobić program
Zdjęcia oryginalnego filtra mopar i landi. Mnie ciekawi jeden opis... mopar ma class 1 a landi class 2... co to jest? Jakość filtracji? Mam zamiar kupić ten z Allegro i rozbebeszyc i porównać z rozbebeszonym fiatowym po wymianie... to samo z filtrem ciekłym...
I jeszcze foto oryginalnego fazy ciekłej... za co ta cena?
Zobaczysz bibułe i nic więcej. bibuła w standardzie filtruje 2 um chyba że masz dobre oko to odróżnisz lepszą od gorszej.
Ja się też zastanawiam nad brc bo puszka filtra jest na wieki a wymienne są wkłady i są poliestrowe. przy porównywalnej cenie będzie lepsza jakość filtracji.
Loczek30
02-08-2019, 21:53
Nie musi być BRC. Powtórzę się, ja zastosowałem
FFL F779/B-d-14/14 (włókno szklane.wym.CF109-2) firmy CERTOOLS, wymienny wkład. Opinie nie najgorsze. Wymiany planuje robić co 10 tys. Cenna śmieszna w porównaniu z oryginałem, a filtrowanie mam nadzieję lepsze. Obejrzałem z bliska, nie jestem specem ale wygląda solidnie zarówno obudowa jak i wkład. Myślałem nad jakimś odstoinikiem typu twister etc. Ale to już kombinacje z wymianą przewodów itd. Do tego zastosowałem otuline do rur na obudowe. Dzięki temu wchodzi w oryginalne mocowanie ponieważ ma mniejsza średnicę od oryginału no i mam izolacje termiczna, puszki filtra od komory silnika. Izolacje filtra polecają na LPG forum.
A co zyskujemy dzięki tej izolacji?
BRC Poliester też dobra opcja, cały filtr ~50zł później same wkłady ~20zł.
Loczek30
03-08-2019, 00:52
Podobno w miarę stała i optymalną temperaturę gazu. Kiedy jest zimno to po przełaczeniu na LPG, odparowany gaz jest mniej wychładzany przez filtr, który dzięki aluminiowej obudowie jest świetnym radiatorem. A kiedy pod maską jest już niezły piec, gaz nie nagrzewa się tak mocno, znowu od obudowy filtra.
rafal.benitez
03-08-2019, 11:16
Czy ten będzie git?
https://allegro.pl/oferta/komplet-filtr-fazy-lotnej-i-cieklej-landi-renzo-6337558985?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Loczek30
03-08-2019, 15:12
Panowie, pytanie co do filtrów BRC, może ktoś podesłać link z filtrem o którym piszecie? Bo jak ja szukałem zamiennika też zastanawiałem się nad BRC, ale żadnego nie znalazłem z we/wy 14mm.
Czy ten będzie git?
https://allegro.pl/oferta/komplet-filtr-fazy-lotnej-i-cieklej-landi-renzo-6337558985?utm_source=facebook&utm_medium=app_share&utm_campaign=AndroidShowitemShare
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wymiary fazy ciekłej tzn. wysokość jest inna (patrz moje zdjęcie). Faza lotna też w tipo puszka ma 8 x 6 cm ale to nie ma znaczenia tyle że szybciej się może zapchać bo ma mniejszą powierzchnię filtrowania.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Panowie, pytanie co do filtrów BRC, może ktoś podesłać link z filtrem o którym piszecie? Bo jak ja szukałem zamiennika też zastanawiałem się nad BRC, ale żadnego nie znalazłem z we/wy 14mm.
Faktycznie, ten BRC o którym myślałem ma 12. możnaby coś porzeźbić ale chyba bez sensu. A zatem czaja lub ten certools
Tak się powoli rozglądam za tymi filtrami i ten fazy ciekłej niezbyt popularny. na allegro raptem u kilku sprzedawców. W jednym ze sklepów jest zalecana wymiana co 20-30 tys. gdy zwykle bibułe fazy ciekłej zaleca się co 10 -15 tys. Co ciekawe są wersje z obudową serwisową (taki czarny plastik) co ma ułatwiać niby wymianę
I kolejna ciekawostka: odkręciłem filtr fazy ciekłej również w grande punto z bardzo podobnym przebiegiem (24 tys km - przyznam że trochę tam zaniedbałem). Filtr nie wygląda tragicznie ale z pewnością gorzej. Co ciekawe oba auta tankowane na podobnych stacjach a puntolot pali mniej, więc mniej gazu przez niego przeszło.Oczywiście mógł się zdarzyć przypadek że raz jakiś syf zatankowano ale jednak się zastanawiam czy coś na rzeczy nie jest z końcówką do tankowania. W tej ori z tipo jest tam jakaś włóknina coś a'la wełna stalowa do tej z punto jeszcze nie zaglądałem.
Loczek30
05-08-2019, 15:51
Ja kupowałem u jednego z dystrybutorów części do LPG. U mnie oring uszczelniający dla filtra fazy ciekłej był mniejszy niż oryginał. Sam filtr miał identyczne wymiary. W sumie po 15tys nie wyglądał źle, trochę grafitu i tyle. Wymieniłem oba bo koszt w sumie śmieszny, a wymiana zajmuje 3 minuty więcej jak się już rozkręci to wszystko.
, a wymiana zajmuje 3 minuty więcej jak się już rozkręci to wszystko.
Nie wiem jak w innych egzemplarzach ale u mnie rurkę ze zbiornika do reduktora puścili fikuśnie przez środek dekla od filtra. Utrudnia to odkręcenie i np. kluczem nasadowym podejścia nie ma. Trzeba płaskim rzeźbić. Poza tym instalka mi się podoba fabryczne wtyczki (nie zwykłe konektory jak dotąd widziałem) oploty na wężach itp.
W przejściówce w punto włókniny nie ma. Zagadka rozwiązana. Warto to założyć i nie syfić instalacji
brylancik13
05-08-2019, 18:58
Mozesz rozwinąć mysl? Bo nie wiem jaka jest przejsciowka w fabrycznej instalce
to co dokręcasz do gniazda które jest pod klapką wlewu paliwa i do tego dopinasz pistolet przy tankowaniu. jak wlew jest w zderzaku itp to zwykle tego się tego nie używa
brylancik13
05-08-2019, 19:10
Ja mam taką przedłużkę tomasetto, a w necie widzialem z filtrem ceramicznym. To taka z filtrem jest dodawana do fabrycznej?
Taka z wymiennym filtrem przejściówkę do tankowania to być może kupię jak ocenie stan filtrów po wymianie po 30000.
Ja mam taką przedłużkę tomasetto, a w necie widzialem z filtrem ceramicznym. To taka z filtrem jest dodawana do fabrycznej?
Tak ale nie żadnej ceramiki nie widzę tylko stalową wełnę.
DamianoZaw
05-08-2019, 23:43
A czy przejściówka ktorą daje tartarini też ma jakiś filterek lub włókninę?
Popatrz przez otwór to zobaczysz, zaraz jadę tankować to jak będzie chwila to zrobię foto tego w przejściówce fabrycznej.
Chociaż jak jeszcze trochę posiedzę na klopie i będę tu pisał to mi może czasu zabraknąć na cepeenie... cpn, gimby nie znajo...
brylancik13
06-08-2019, 07:26
Tartarini dodaje bez filtra taka tomasetto, te z filtrem sa do dokupienia osobno
O te dziurę i to co w niej się rozchodzi:
brylancik13
06-08-2019, 09:43
Heh nigdy w to nie zaglądałem ;)
Mała rzecz a robi różnicę. Różnica na filtrze fazy ciekłej jest zauważalna. U mnie nawet się zdziwiłem że ten filtr tak przyzwoicie wygląda. Fakt że te filtry są tanie ale dlaczego nie odfiltrować tego przed tankowaniem, Przez te kilkadziesiąt/kilkaset tys. km w butli na pewno i tak się spora garść grafitu uzbiera.
Dla potomnych tak wygląda filtr fazy lotnej po 24 kkm w punto. lekko tłusty zanieczyszczeń niewiele, grafitu w skali makro wcale. Pewnie i drugie tyle by zrobił bez uszczerbku dla instalki.
A co sądzicie o takim czymś? Zobacz ofertę: Filtr fazy lotnej MED FL-375 / Landi Renzo 14/14mm https://allegro.pl/oferta/filtr-fazy-lotnej-med-fl-375-landi-renzo-14-14mm-7588537630
Landi i trochę drogi. Napisałem pytanie o oznaczenie i koszt wkładu.
na tym samym portalu z intercarsu wkład certoola poliester 6,36 a bibuła 3,67. Przykładowo poliester z czaji 12,5. Czyli zarobisz ok. 6 zł na wymianie (trzebaby zainwestować w szczypce do pierścieni Segera) czyli zwróci się po ok 15 wymianach czyli ponad 200 kkm. Nie uwzględniając uszczelek które też czasem trzeba wymienić. Słaby deal. Dodatkowo chyba mało popularny sądząc po ilości aukcji a ten przykładowy czaji jest go pełno
Szczypce mam. Zawsze opaski można wymienić na skręcane. Porównując do cen oryginałów aso to zawsze będę do przodu...
Ale po co? Dla napisu że Landi? To żaden high tech tylko karbowana bibuła nic więcej.
No i jasne. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia. Na tych filtrach z alldrogo są napisy class 2 a na tym z aso jest class 1. Co to za klasy? Klasy filtracji?
a nie klasy ciśnieniowe instalacji albo coś w tym stylu ? Bo oznaczane klasami są też reduktory, rurki itp. więc nie o filtrowanie chodzi. Co do jakości filtracji wg specyfikacji czaji poliester filtruje cząstki powyżej 1 um a bibuła 2 um. jest jesżcze włókno szklane i bulpren
No to mam porownanie...
Po wymianie rozbebesze oryginał i zamiennik do porównania...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Mopary po prawej...
Loczek30
14-08-2019, 18:16
Duża puszka w MOPAR to może jest ja go otworzyłem w środku już tak kolorowo nie jest. A tu moje porównanie po prawej MOPAR.36542
Masz zdjęcia bebechow mopara?
Ten certools to z wymiennym wkładem?
Loczek30
14-08-2019, 19:48
Właśnie już nie mam (dzieciaki dorwały telefon, zostało tylko to jedno). Certools z wymiennym wkładem , włókno i śmiem twierdzić że ma większą powierzchnię filtrowania niż MOPAR.
Szymon1988
28-11-2019, 19:33
Mógłby ktoś napisać które konkretnie filtry kupić, tak żeby pasowały bez przeróbek? Fazy ciekłej i lotnej? Bylbym bardzo wdzięczny.
Edit
Fazy lotenj powiedzmy ze kupilbym tego Certools'a, fazy cieklej marx podal wymiary, ale ciężko co tak znaleźć. Ktoś może coś polecić?
https://allegro.pl/oferta/filterek-wklad-landi-renzo-li10-34-7-20-z-oring-7593015066
Sprawdź czy wymiar się zgadza i masz :-)
Szymon1988
29-11-2019, 12:42
Dzięki, powiedzcie mi jeszcze w jaki sposób zdjąć opaskę zaciskową którą stosuje fiat na łączeniu węży? Lub tez jakie konkretnie szczypce kupić do ich zdjęcia?
Dobra już wiem, https://allegro.pl/oferta/szczypce-do-opasek-click-r-7459712610?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czescimaszyn_pla_akcesoria_na rzedzia_i_sprzet_warsztatowy_top_besty&ev_adgr=All&gclid=Cj0KCQiAoIPvBRDgARIsAHsCw0_VElW6YgnFG5ulgKaq v5seo9rnsmSc3oKlzPYQ4bWzZ7a3sd2W_GgaArrEEALw_wcB to się powinno nadać, lub próbować podważyć płaskim śrubokrętem, a pózniej jak nie uda się założyć to najwyżej założę ślimakowe.
Jeszcze dodatkowo przy sprawdzaniu tych filtrów zauważyłem ubytek płynu chłodzącego, jak będę miał czas, spróbuję sam zlokalizować, a pózniej na naprawę i dolewkę do aso w ramach ostatniego miesiąca gwarancji.
Dzięki, powiedzcie mi jeszcze w jaki sposób zdjąć opaskę zaciskową którą stosuje fiat na łączeniu węży? Lub tez jakie konkretnie szczypce kupić do ich zdjęcia?
Dobra już wiem, https://allegro.pl/oferta/szczypce-do-opasek-click-r-7459712610?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czescimaszyn_pla_akcesoria_na rzedzia_i_sprzet_warsztatowy_top_besty&ev_adgr=All&gclid=Cj0KCQiAoIPvBRDgARIsAHsCw0_VElW6YgnFG5ulgKaq v5seo9rnsmSc3oKlzPYQ4bWzZ7a3sd2W_GgaArrEEALw_wcB to się powinno nadać, lub próbować podważyć płaskim śrubokrętem, a pózniej jak nie uda się założyć to najwyżej założę ślimakowe.
"Luzujesz" za pomocą cienkiego śrubokręta płaskiego, osobiście "ściskam" zwykłymi cęgami prostymi. Ale ww. szczypce dobra sprawa, będę musiał się je zaopatrzyć bo zwykłymi skręcanymi opaskami praktycznie w fabryce nie montują. pozdrawiam
Maniek_wroc
09-04-2020, 13:46
Po 38 tyś przyszedł czas na wymianę filtra fazy lotnej ... zmieniłem na tego Certoolsa F779 B-D a tak wygląda filtr Mopara po tym przebiegu:
37812378133781437815
Po rozcięciu w środku było sporo frakcji olejowej na wlocie filtra ( te opiłki to po rozcinaniu ) na wylocie sucho, żadnych śladów czegokolwiek więc filtr dobrze wypełniał swoje zadanie.
Na zdjęciu widać że filtr Mopara ma przedłużoną rurkę na wlocie i cały ten syf zostaje w filtrze a nie spływa do węża, filtr Certoolsa nie ma tego przedłużenia więc frakcję olejową przy następnej wymianie trzeba będzie zlać z przewodu łączącego parownik z filtrem.
Filtr Certoolsa pasuje na wysokość idealnie w fabryczny uchwyt jednak ma mniejszą średnicę więc musiałem owinąć go paskiem gumy aby go zakręcić żeby nie latał w uchwycie.
Żeby go wymienić trzeba zdemontować puszkę filtra powietrza, kupując tego Certoolsa byłem przekonany, że przy następnej wymianie nie trzeba będzie tego robić i że tylko wypnę pierścień segera i wymienię wkład - nic bardziej mylnego :-/ seger jest na wlocie a wlot od dołu wiec lipa trzeba będzie za każdym razem demontować puszkę filtra. Jedyny plus to oczywiście cena tego filtra i to że przy następnej wymianie żeby zobaczyć do środka nie trzeba będzie go rozcinać.
Loczek30
09-04-2020, 21:31
Ja już Certoolsa zmieniałem dwa razy, ale ja wymieniam co 10 tyś km. Wszystko w porządku narazie.
Ja stosuje filtry odstojnikowe, obecnie z Alex-a Ultra 360. Przy drogich wtryskiwaczach lpg, a do takich na pewno należą org. wtryski LR dobre filtry to podstawa.
37817
Loczek30
10-04-2020, 20:11
Sprawdzalem dwukrotnie wylot z filtra, za każdym razem czysty i suchy. Niestety wtryski LR są tak badziewne że na tą chwilę czytałem że max to 50-70 tyś km i śmietnik. Dodatkową są tak głośne że ostatnio gość na stacji diagnostycznej myślał w pierwszej chwili po wjeździe że przyjechałem dieslem 😀.
Sprawdzalem dwukrotnie wylot z filtra, za każdym razem czysty i suchy. Niestety wtryski LR są tak badziewne że na tą chwilę czytałem że max to 50-70 tyś km i śmietnik. Dodatkową są tak głośne że ostatnio gość na stacji diagnostycznej myślał w pierwszej chwili po wjeździe że przyjechałem dieslem .
Barracudy natomiast są cichsze od wtryskiwaczy PB w 1.4tjet, oczywiście jak nie dotykają innych elementów.
Maniek_wroc
13-04-2020, 00:08
Loczek - nie martw się na zapas zobaczymy czy coś się będzie działo z tymi wtryskami.
Steyr - w fabrycznej raczej tego filtra odstojnikowego bez przeróbki nie zamontujesz.
Fabryczny filtr ma odstojnik i dlatego jest montowany pionowo... tez go rozcinalem...
"Luzujesz" za pomocą cienkiego śrubokręta płaskiego, osobiście "ściskam" zwykłymi cęgami prostymi. Ale ww. szczypce dobra sprawa, będę musiał się je zaopatrzyć bo zwykłymi skręcanymi opaskami praktycznie w fabryce nie montują. pozdrawiam
Mam szczypce do opasek i wlasnie przy wymianie filtra ich uzylem ale zastanawiam się czy skręcane nie są pewniejsze przy kilkukrotnym uzyciu. Gdy ASO sciagało mi górną obudowę na silniku i odpinali rury też użyli potem opasek skręcanych
Mam szczypce do opasek i wlasnie przy wymianie filtra ich uzylem ale zastanawiam się czy skręcane nie są pewniejsze przy kilkukrotnym uzyciu. Gdy ASO sciagało mi górną obudowę na silniku i odpinali rury też użyli potem opasek skręcanych
Do przewodów gazowych używam opasek sprężystych wg DIN3021, zresztą do na przewody do układów chłodzenia też je stosuje. Kwestia dobrania odpowiednich opasek na odpowiednie DN przewodu.
https://sklep.mirimpex.pl/obejmy-opaski-samozaciskowe-cat-6
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Loczek - nie martw się na zapas zobaczymy czy coś się będzie działo z tymi wtryskami.
Steyr - w fabrycznej raczej tego filtra odstojnikowego bez przeróbki nie zamontujesz.
Racja, trzeba przerobić co nie co i poprawić fabrykę. Jak auto po gwarancji to żaden problem, wkład do Alexa kosztuje ~20zł a cały filtr ~50zł.
Gomez405
13-04-2020, 22:19
Ja stosuje filtry odstojnikowe, obecnie z Alex-a Ultra 360. Przy drogich wtryskiwaczach lpg, a do takich na pewno należą org. wtryski LR dobre filtry to podstawa.
37817
Z ciekawości co tam masz na nadkolu z zielona diodą.
Czy taki filtr do Tartalini da radę?
Z ciekawości co tam masz na nadkolu z zielona diodą.
Czy taki filtr do Tartalini da radę?
Po prawej stronie "trąbka z dioda" to antykuna. Filtr jak każdy jak montujesz cały nowy filtr wraz wkładem to nie ma różnicy do jakiej instalacji. Kwestia przerobienia instalacji pod dany filtr.
Gomez405
13-04-2020, 22:57
Po prawej stronie "trąbka z dioda" to antykuna. Filtr jak każdy jak montujesz cały nowy filtr wraz wkładem to nie ma różnicy do jakiej instalacji. Kwestia przerobienia instalacji pod dany filtr.
Przerobienie instalacji tzn średnica węży czy cos więcej?
Przerobienie instalacji tzn średnica węży czy cos więcej?Filtr kupujesz z kroćcami pod DN przewodu jaki masz zastosowany. Tutaj generalnie chodzi o prowadzenie przewodów pod nowy filtr. Czasami trzeba wymienić cześć przewodu bo jest za krótki, jak za długi to docinasz obecny. No i taki odstojnik dobrze jest jeszcze zamontować do nadwozia, chociaż są tacy co montuja taki filtr na samych przewodach.
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
Jutataxi
30-05-2020, 22:19
Dzisiaj przeglądałem instrukcję obsługi i znalazłem taki kwiatek " wymiana filtra wewnętrznego w regulatorze ciśnienia
wersja 1.4 T-jet 120 KM LPG " wychodzi z tabelki że co 90 tys km, to chyba jakiś błąd ?
NIE, to nie błąd ale wymieniaj go co 30000, jak chcesz to możesz i co 15000. Najważniejszy jest ten fazy lotnej. Oryginalny jest class1, mimo ze podają wymianę co 30000 to obowiązkowo wymieniaj najdalej co 15000. Każdy zamiennik jest class2, to znaczy ze gorzej filtruje. Można z tym żyć, pod warunkiem ze częściej go zmieniasz i obowiązkowo musi mieć odstojnik. Oryginalny ma wbudowany odstojnik.
Rozmawiałem trochę o tym z głównym technikiem landi renzo na PL.
Jutataxi
31-05-2020, 18:22
Odpowiedz krótka i na temat widac ze kolega zaznajomiony z instal LPG dzięki- Masta Qvadrat.:smile:
Gorzej z tymi zamiennikami fazy lot, bo większość ma za małą
średnice i trzeba sztukować żeby go zamocować
Jak byś mógł napisać jakie filtry ty stosujesz bo już na pewno wymieniałeś.
Teraz wiem czemu org. taki drogi !
Ja na razie wkładam oryginalne. Intensywnie szukam alternatywy tak, by nie przerabiać przebiegu przewodów lpg do popularnych filtrów z odstojnikiem, bo one maja wejście i wyjście w poziomie, a u nas w pionie, wejście z golu i wyjście do góry. Jak poprostu zamiast oryginału wstawię zamiennik class2 bez odstojnika w środku do syf trafi w przewody, wycieknie z filtra.
Mam na oku taki: Zobacz ofertę: Filtr fazy lotnej MED FL-375 / Landi Renzo 14/14mm https://allegro.pl/oferta/filtr-fazy-lotnej-med-fl-375-landi-renzo-14-14mm-7588537630?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Do niego jest wkład na potem: Zobacz ofertę: Wkład Filtra MED Poliester 50/42/17 FL-375 https://allegro.pl/oferta/wklad-filtra-med-poliester-50-42-17-fl-375-9290039115?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Kupię go za jakieś 10000km bliżej wymiany i przed wstawieniem rozkręce i zobaczę czy ma odstojnik jak ten oryginalny. Jak ma to będę używał bo wymiary ma pasujące. Oryginalny rozciąłem z ciekawości i jest w środku zmyślnie zrobiony.
Do parownika teraz wstawiam to: Zobacz ofertę: Filterek / Wkład Landi Renzo Li10 34,7/20 Z Oring. https://allegro.pl/oferta/filterek-wklad-landi-renzo-li10-34-7-20-z-oring-7593015066?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
Tak wyglądają oba filtry oryginalne po 30000. Ten rozcięty fazy lotnej ma sporo mazi. Szary pył to z cięcia aluminium. Teraz będę rozcinal oryginalny filtr fazy lotnej po 15000, zobaczymy czy mniej syfu jest...
niemiaszek
08-06-2020, 14:19
Kurcze , ja ten wewnętrzny wymieniłem dopiero przy 105 tyś . Gazownik mi powiedział, żebym wymieniał go co drugą wymianę lotnego, więc co 60 tyś.
Możesz i co 60, on mało ważny, ten lotnej fazy najważniejszy...
papa1970
19-10-2020, 00:31
czy jka sam wymienię te 2 filtry to nie trzeba kalibrować gazu przez gniazdo?
Jak masz fabryczny gaz to nic nie musisz kalibrować...
Dostałem pytanie na priv ale odpowiadam tu, niech zostanie potomności ;-)
Używam takich filtrów fazy ciekłej filtr w parowniku: https://allegro.pl/oferta/landi-renzo-li10-e-filtr-fazy-cieklej-reduktora-12611484239?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr_2&utm_campaign=7ec52419-00ef-44a8-a8e3-f50ed1ff4391&utm_content=2e5ff343f170#
Używałem filtrów UFI-C30 (później FC30) do fazy lotnej: https://allegro.pl/oferta/filtr-landi-renzo-ufi-14-14-fazy-lotnej-fc-30-org-10670649029?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr_2&utm_campaign=7ec52419-00ef-44a8-a8e3-f50ed1ff4391&utm_content=8175e0337d99#
Ten filtr UFI ma identyczną konstrukcje jak oryginalny mopar, ma wbudowany odstojnik. W innym temacie zamieściłem zdjęcia RTG z prześwietlenia obu tych filtrów.
Teraz używam odstojnikowego blastera FLCL01 z wkładem kompozytowym i wymieniam sam wkład. Do tego celu poprowadziłem inaczej przewody z parownika i do listwy. Odwróciłem też kolanko wyjściowe z parownika.blastera wkład zmieniam max co 10k.
https://allegro.pl/oferta/czaja-blaster-wklad-filtr-kompozytowy-flcl01-oring-12645298762?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr_2&utm_campaign=7ec52419-00ef-44a8-a8e3-f50ed1ff4391&utm_content=2faccc728a49#
https://allegro.pl/oferta/filtr-odstojnikowy-czaja-blaster-14-14mm-poliester-17109466198?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr_2&utm_campaign=7ec52419-00ef-44a8-a8e3-f50ed1ff4391&utm_content=3c22e029701b#
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.