PDA

Zobacz pełną wersję : Parę pytań przed zakupem Stilo



Uysy
11-11-2017, 09:07
Witam wszystkich forumowiczów :)

Wpadło mi w oko Stilo kombi z 2004r. 1.9 Multijet 140KM 180tys km przebiegu, z bogatym wyposażeniem (automatyczna klima, fabryczne radio z nawigacją, tempomat, elektryczne szyby itp) jako, że w temacie aut jestem rozeznany ale bynajmniej nie zaawansowany, to oglądać samochód pojechałem z kolegą który skierował mnie tu aby popytać co i jak.
Stąd kilka moich pytań:

1. Świeci się kontrolka silnika i podawany jest komunikat o problemach z silnikiem (samochód na 7 odpaleń na zimnym silniku raz nie chciał zaskoczyć, poza tym zapalał szybko, chodził równo). Właścicielka powiedziała, że ma tak od dłuższego czasu kiedy jest wilgotno, była z tym u mechaników którzy stwierdzali, że te auta tak mają. Kolega powiedział, że też o tym słyszał ale żebym w tej sprawie podpytał na właśnie tym forum :) więc czy jest to faktycznie tylko kosmetyka czy raczej może być z tym problem?

2. Czy w Trójmieście znacie godnego polecenia, niedrogiego mechanika? Prędzej czy później przyjechał bym do Polski (mieszkam w Austrii a tu naprawy drooogie ; ) dał do wymiany rozrząd (był wymieniany 50tyś km temu) i pewnie coś się jeszcze znajdzie ;).

3. Co i jak warto sprawdzić w tym samochodzie przed zakupem? (Kolega sprawdził: maglownicę, skrzynie biegów, dwumas, hamulce, sprzęgło, stan opon, amortyzatory, obejrzał ile jest rdzy i czy silnik nie ma widocznych wycieków, klima działa, el. Szyby również). Niestety z uwagi na Austriackie przepisy auto zostało już wyrejestrowane więc do testów jest tylko 20m podjazdu przed domem ;)

4. Czy mają Koledzy z forum może jeszcze jakieś sugestie? Co warto a czego nie warto robić przed i po ewentualnym zakupie?

Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc :)

boch
11-11-2017, 11:04
Standardowo przetrzepać auto programem diagnostycznym typu AlfaOBD pod smartfony z Androidem albo Multiecuscan (PC) i będziesz wiedział co mu dolega. Ten błąd silnika to może być walnięty EGR, może się zacina i stąd czasami problem z odpalaniem. Warto sprawdzić klimatyzację automatyczną - też potrafi sypać błędami. Po uruchomieniu sprawdź silnik czy nie telepie i zobacz czy nie kopci po wciśnięciu gazu. Programem diagnostycznym sprawdzisz również korekcje na wtryskach, bo 140stka to już Multijet. Powodzenia!

Henryk1957
11-11-2017, 22:31
Używany multijet to jest zawsze ryzyko.Rób jak chcesz.Każda kontrolka coś znaczy.

boch
11-11-2017, 22:32
Każde używane auto, a zwłaszcza turbodiesel to ryzyko.

iron64
12-11-2017, 06:15
A ja bym zasugerował obejrzenie jakiejś historii serwisowej. Czy ma faktury jakieś? Ważny jest też stan ogólny, bo dla mnie ważne jest to czy o auto dbano czy łatano na trytki.

Andy1122
13-11-2017, 02:36
Kupiłem stilo 1,6 ...bo mi się podobało jednak to był błąd. komputer sypie błędami jak z rękawa, już się doczytałem że trza go przelutować...błędy ASR temperatury płynu poduszek itp itd. przejeździłem od zakupu jakieś 500 km i się zaczęło. Mam porównanie do Toyoty corolli oraz passata (oba posiadam jeden mój drugi żony stilo miało być dla dzieciaka). Po cholere ten komputer zamontowali na silniku? Wymianę żarówek też już zaliczyłem.Ogólnie ładne auto ...ale masakra. Klejące się plastiki...od PLAKA do plastików (sprawdziłem na paru klawiszach). Trudno komuś cos polecać ale...na następny raz wybiorę coś bez nadmiaru elektroniki która do niczego nie jest potrzebna.