Zobacz pełną wersję : Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów
Przemulak
10-11-2017, 20:23
Hej.
Wymiana oleju po jakim przebiegu, Fiat nie zaleca wymiany (3 serwisy to twierdzą). A z tego co wiem, to powinno się wymienić co 60 - 80 tyś km.
Dodam, że ze skrzynią nic się nie dzieje, a najechalem 55 tys. Km.
Dzięki za info.
Wysłane z mojego HUAWEI RIO-L01 przy użyciu Tapatalka
krowka1978
10-11-2017, 20:37
Warto wymienić przy 60tyś.
60-80 tys i śpisz spokojnie
nie wymienia się w manualnych , teoretycznie ;)
Przemulak
10-11-2017, 21:12
Tak też planowałem: 60 tys, i tak zrobię.
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego HUAWEI RIO-L01 przy użyciu Tapatalka
Tak też planowałem: 60 tys, i tak zrobię.
Nawet gdybyś przeciągnął do 80kkm to zapewne nic złego się nie stanie, ale jednak wymienić warto. Koszt w sumie niewielki w porównaniu z ewentualnym remontem skrzyni... W manualu również warto czasami wymienić, jeżeli planujemy jeździć więcej niż 100kkm jednym samochodem.
krowka1978
10-11-2017, 21:42
W manualu również należy wymieniać po przebiegu 60-80tyś. km.
czapelka21
11-11-2017, 14:32
Co osoba to inna teoria. Ja za to słyszałem, że w manualu wymienia się co około 60 kkm, zaś w automacie nie wymienia, a jeśli ktoś zacznie wymieniać w automacie to już powinien się trzymać interwału 60 kkm. Na chłopski rozum, myślę, że warto się pozbyć syfu z wnętrza, opiłków i poprawić jakoś smarowania i trzymać te 60 kkm dla wszystkich skrzyń. Poza tym może oleju ubywać, a kto sprawdza stan oleju w skrzyni, jak nie dopiero podczas wymiany. Proponuję wymieniać, a serwisy żyją z tego "nie wymieniania" bo remont drogo wychodzi.
że w manualu wymienia się co około 60 kkm, zaś w automacie nie wymienia,
W niektórych automatach pełna wymiana oleju wymaga dość skomplikowanej procedury. Wielu "majstrów" tego nie ogarnia albo zwyczajnie im się nie chce, więc tworzą takie teorie.
Proponuję wymieniać, a serwisy żyją z tego "nie wymieniania" bo remont drogo wychodzi.
To też, ale częściej:
Wielu "majstrów" tego nie ogarnia albo zwyczajnie im się nie chce, więc tworzą takie teorie.
Jest kilka modeli automatycznych skrzyń biegów gdzie producent utrudnił wymianę oleju do tego stopnia że w praktyce wymaga demontażu zespołu napędowego (brak widocznych korków wlewowych, zintegrowana chłodnica oleju bez zewnętrznych węży).
Każda przekładnia wymaga okresowej wymiany oleju. Niektórzy producenci samochodów podają zbyt optymistyczne (długie) przebiegi pomiędzy wymianami oleju (Mercedes A-klasa, Nissany z przekładnią CVT), a w praktyce okazuje się że olej ma dość po połowie tego przebiegu. W przekładniach automatycznych klasycznych (ze sprzęgłem hydrokinetycznym) olej należy wymieniać częściej niż w manualnych, ponieważ są one bardzo wrażliwe na lepkość oleju i wszelkie zanieczyszczenia. Przy każdej wymianie trzeba wymieniać filtr zewnętrzny, a co 3-4 wymiany również filtr wewnętrzny i filtry siatkowe zaworów ("zewnętrzny" i wewnętrzny" to określenia umowne/historyczne - współczesne skrzynie oba te filtry mają w środku). W przypadku przekładni automatycznych CVT wymiana oleju jest jeszcze ważniejsza, bo o ile "zwykły automat" na brudnym przepalonym oleju JAKOŚ jeździ (szarpanie przy zmianie biegu i opóźnione przełączanie, ewentualnie blokada na jednym biegu), o tyle w CVT po pewnym czasie rozsypie się pasek - a to w praktyce oznacza zakup sprawnej nowej albo regenerowanej skrzyni.
Przemulak
09-06-2018, 22:48
Nawet gdybyś przeciągnął do 80kkm to zapewne nic złego się nie stanie, ale jednak wymienić warto. Koszt w sumie niewielki w porównaniu z ewentualnym remontem skrzyni... W manualu również warto czasami wymienić, jeżeli planujemy jeździć więcej niż 100kkm jednym samochodem.Wymieniłem przy 75 tyś. Na początku trochę mniej szarpała i nie przyciągała 2, ale jej przeszło i ma z powrotem te niedoskonałości [emoji23]
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Przemulak
11-06-2018, 09:00
Gdzie wymieniłeś? ASO?W byłym ASO w Częstochowie. Na miesiąc przed wymianą zrezygnowali z autoryzacji. Koszt 750 zł.
I jeszcze ciekawostka: nasz automat nie posiada filtra oleju.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
I jeszcze ciekawostka: nasz automat nie posiada filtra oleju.
A to ci ciekawostka :)
Hi,
Czy ktoś już wymienił olej w tym naszym automacie? jakieś spostrzeżenia? polecany serwis/warsztat? Mam 52kkm i faktycznie mam zamiar zrobić wymianę oleju na 60kkm szukam waszej podpowiedzi :)
Hi,
Czy ktoś już wymienił olej w tym naszym automacie? jakieś spostrzeżenia? polecany serwis/warsztat? Mam 52kkm i faktycznie mam zamiar zrobić wymianę oleju na 60kkm szukam waszej podpowiedzi :)
Ja mam 63 tys i jeszcze nieco ponad pół roku gwarancji. Chyba poczekam z wymianą oleju i zrobię to po gwarancji. Pytanie jak się sprawują Wasze skrzynie. Moja na zimno zawsze szarpie 1-2, 2-3.
Jak się rozgrzeje nadal te zmiany są wyczuwalne i mniej płynne. Miedzy 2 a 3 potrafi czesto przeciągnąć. Zrzucenie na 2 np. Przed zakrętem kończy się stuknieciem po dodaniu gazu. Dla mnie nieudany duet tej skrzyni z silnikiem.
Zgłoś te problemy na przeglądzie .U mnie nic takiego nie występuje oprócz przeciągania na biegu( czasami ale się zdarza)
szutawaldemar
29-12-2018, 16:27
Szarpanie na trzech pierwszych biegach jest i u mnie, pod warunkiem że przyspieszam spokojnie, im dynamiczniej jadę tym mniej szarpie. Winnych markach tą samą skrzynię udawało się lepiej zgrać z silnikiem. Po cichu liczę na jakąś aktualizacje oprogramowania na pierwszym przeglądzie.
Przemulak
29-12-2018, 17:24
U mnie po 115 tyś km. czasami szarpnie między 4a5 i tylko przy dynamicznym przyspieszeniu do tzw odcięcia [emoji16]
Na 2 przeciąga raczej zawsze jak jest zimna skrzynia, przy rozgrzanej prawie nigdy (chyba że ruszam pod górkę).
Miałem upgrade softu w skrzyni i nie wiele się poprawiło, choć na początku myślałem że jest lepiej. Jak to powiedzieli w salonie: ten typ tak ma...
Szczęśliwego Nowego roku [emoji3]
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
tipomirek
29-12-2018, 19:40
To mój pierwszy samochód z automatem i jestem zadowolony z jej pracy ,jak ktoś wyżej pisał na zimnym może lekko szarpnie z 2 na 3 bieg ale tylko jak bardzo wolno jedziesz a on wrzuci 3, ale mało kto to z pasażerów wyczuje ,raczej pytają się na którym biegu jadę bo oni nie wyczuli kiedy zmieniał, po kilku miesiącach jazdy nim jedynie pomagam zmieniać z 5 na 6 aby niepotrzebnie ni trzymac obrotów silnika,mam np na 5 biegu 90tkę aby zmienił szybciej na 6 popuszczam lekko gaz i ok ,myślę że Tipo 110 koni z tą skrzynią idealne ,raczej wyprzedzam częściej niż mnie i 7 litrów starcza paliwa
Wymieniłem dynamicznie na Śląsku jestem bardzo zadowolony ( skrzynia pracuje jak nowa )
tipomirek
16-09-2019, 16:22
Witam ,po jakim przebiegu zmieniałeś olej ,(skrzynia pracuje jak nowa ) miałeś niepokojące objawy pracy na starym oleju
Przemulak
16-09-2019, 17:00
Witam ,po jakim przebiegu zmieniałeś olej ,(skrzynia pracuje jak nowa ) miałeś niepokojące objawy pracy na starym olejuWg książki serwisowej to... wcale, lecz powinieneś wymienić przy 60-70 tys. km.
Ja wymieniam co około 75 tysia. Przed a po, nie ma żadnej większej różnicy.
Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
AndrzejO
07-03-2023, 17:24
Wymieniłem dynamicznie na Śląsku jestem bardzo zadowolony ( skrzynia pracuje jak nowa )
Można prosić o namiary serwisu, który polecasz
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.