PDA

Zobacz pełną wersję : HB i zmiana żarówki w światłach mijania



letis
06-11-2017, 14:59
Wczoraj postanowiłem zmienić żarówki na lepsze - z instrukcji wynika że to dość prosta operacja. Więc otwieram klapę, ściągam zaślepkę i... i nie potrafię jej zmienić. W sensie tak mało tam miejsca jest, że nic nie widać - a nie chcę ciągnąć za coś czego nie widzę (bo jeszcze wyjmę/złamię nie to co trzeba) I pytanie do Was - zmieniał już ktoś żarówkę w światłach mijania w HB? Jak to zrobić?

marx30
06-11-2017, 15:07
Wczoraj postanowiłem zmienić żarówki na lepsze - z instrukcji wynika że to dość prosta operacja. Więc otwieram klapę, ściągam zaślepkę i... i nie potrafię jej zmienić. W sensie tak mało tam miejsca jest, że nic nie widać - a nie chcę ciągnąć za coś czego nie widzę (bo jeszcze wyjmę/złamię nie to co trzeba) I pytanie do Was - zmieniał już ktoś żarówkę w światłach mijania w HB? Jak to zrobić?
Chwycic z kostkę, obrocić, chyba przeciwnie do zegara. Ale nie wiem na 100%, mylą mi sie te auta (tzn mito i tipek).
Masz ledy czy h15? J
Jak H15 to sprawdź czy centrala fiata nie ściemnia z automatycznym załaczeniem pozycji przy awarii i po wypieciu żarówki włacz światła i zobacz czy włączy sie pozycyjne.

giannini
06-11-2017, 15:18
W reflektorach z led i soczewką i T-Jet:
W lewym reflektorze bez problemu , zdejmujesz gumową zaślepkę , wypinasz kostkę z żarówki (BEZ ŻADNEGO OBRACANIA !!) , odpinasz zapinkę z drutu , wyjmujesz żarówkę. Montaż w odwrotnej kolejności.
W prawym reflektorze robisz to samo tylko przez zaślepkę w nadkolu. Jak Ci się nie chce brudzić z wyjmowaniem od strony koła , to od strony komory silnika jest ciężko. Trzeba wyjąć obudowę filtra powietrza.

Qvadrat
06-11-2017, 15:24
Ja zmieniałem w sw, a tam jest tak samo jak w hb. Pisze o lampach z ledami, w nich są drogowe i mijania na h7. Drogowe sa w oprawie na wcisk (zatrzaskują się) i wyciągasz a mijania są przypięte drucikiem. Przed wyjęciem najpierw ściągnij kostkę. Ja wsadziłem najpierw tam telefon i zrobiłem kilka zdjęć pod różnymi kątami i stała sie jasność - polecam taki rekonesans. Przy żarówkach w światłach mijania wyciągając zwróć uwagę gdzie jest skierowany ten pypek w kołnierzu żarówki, bo w jednej siedzi pod innym katem a w drugiej pod innym, nie wiem czemu tak jest ale światła świecą dobrze, może tak trzeba w soczewkach...

letis
06-11-2017, 15:34
Ja zmieniałem w sw, a tam jest tak samo jak w hb. Pisze o lampach z ledami, w nich są drogowe i mijania na h7. Drogowe sa w oprawie na wcisk (zatrzaskują się) i wyciągasz a mijania są przypięte drucikiem. Przed wyjęciem najpierw ściągnij kostkę. Ja wsadziłem najpierw tam telefon i zrobiłem kilka zdjęć pod różnymi kątami i stała sie jasność - polecam taki rekonesans. Przy żarówkach w światłach mijania wyciągając zwróć uwagę gdzie jest skierowany ten pypek w kołnierzu żarówki, bo w jednej siedzi pod innym katem a w drugiej pod innym, nie wiem czemu tak jest ale światła świecą dobrze, może tak trzeba w soczewkach...

dzięki - mam dokładnie te same światła. Będę musiał zrobić rekonesans właśnie telefonem. Dla mnie problemem jest, że wszystko trzeba robić na czuja/na dotyk bo tam jest tak mało miejsca, że nic nie widać. Ale przetestuję Twoją metodę:)

siwymw
06-11-2017, 15:53
Raczej chyba nie ma tragedii :) W Volvo V40 znajomy musiał ściągać zderzak by wymienić palnik od ksenonów :(

giannini
06-11-2017, 16:36
Dla mnie problemem jest, że wszystko trzeba robić na czuja/na dotyk bo tam jest tak mało miejsca, że nic nie widać.
Mało miejsca ? W porównaniu z wieloma innymi samochodami dostęp jest prawie idealny. Dał bym Ci do wymiany żarówki w paru modelach Forda , czy Renówki , to byś chciał tylko w Tipo żarówki zmieniać :smile: Czy np. w mojej AR159 żarówkę od świateł drogowych , jeżeli masz dłoń większą niż dziesięcioletnie dziecko , nie ma szansy włożyć żarówki do reflektora.

Azja65
06-11-2017, 17:41
A ja zapytam o wymianę żarówki cofania. Jak się do tego zabrać? Wszystko zakryte wykładziną a chciałem podłączyć kabelek z kamery cofania do żarówki cofania.

Co do przodu to w Mazda@ opracowałem taki patent (mam duże łapy) i przekręcałem kostkę żarówki kluczem 22' bo inaczej nie szło zapiąć kostki. :)

giannini
06-11-2017, 18:05
A ja zapytam o wymianę żarówki cofania. Jak się do tego zabrać? Wszystko zakryte wykładziną a chciałem podłączyć kabelek z kamery cofania do żarówki cofania.
Jak chcesz wymienić żarówkę , trzeba odkręcić i wyjąć lampę. Jak chcesz podłączyć przewód , to trzeba się wciąć w wiązkę wewnątrz bagażnika.

Azja65
06-11-2017, 18:16
Oczywiście. Ale trzeba wiedzieć który kabel "+" jest od żarówki cofania. Ja tego nie wiem a inaczej kamera nie zadziała a powinna tylko przy biegu wstecznym.

giannini
06-11-2017, 18:19
Ja też nie wiem , wystarczy włączyć wsteczny żeby zapaliła się lampa i wziąć próbówkę z igłą. Jeden przewód do masy , a igłą wbijasz po kolei w przewody idące do lampy i już wiesz.

bravaj
06-11-2017, 19:51
Ja też nie wiem , wystarczy włączyć wsteczny żeby zapaliła się lampa i wziąć próbówkę z igłą. Jeden przewód do masy , a igłą wbijasz po kolei w przewody idące do lampy i już wiesz.

Ewentualnie użyć opcji szukaj na forum :lol:
http://fiatklubpolska.pl/instalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538/wiazka-swiatla-wstecznego-ktory-kabel-zdjecie-34530/

marx30
06-11-2017, 20:07
Oczywiście. Ale trzeba wiedzieć który kabel "+" jest od żarówki cofania. Ja tego nie wiem a inaczej kamera nie zadziała a powinna tylko przy biegu wstecznym.
Ten jest w hb. WHB jest gorzej bo za drzwiami wiazka idzie na sufit i do klapy. Trzeba robic demolke plastikow ew podsufitki albo wpiac sie gdzies tutaj

pietics
06-11-2017, 23:16
W reflektorach z led i soczewką i T-Jet:
W lewym reflektorze bez problemu , zdejmujesz gumową zaślepkę , wypinasz kostkę z żarówki (BEZ ŻADNEGO OBRACANIA !!) , odpinasz zapinkę z drutu , wyjmujesz żarówkę. Montaż w odwrotnej kolejności.
W prawym reflektorze robisz to samo tylko przez zaślepkę w nadkolu. Jak Ci się nie chce brudzić z wyjmowaniem od strony koła , to od strony komory silnika jest ciężko. Trzeba wyjąć obudowę filtra powietrza.

Ja zmieniłem z prawej strony żarówkę w 3 minuty od strony komory silnika i nie wyjmowałem żednej obudowy. Pewnie to wprawa z wymiany żarówek w stilo 1,9 jtd tam był to koszmar. Tu jest super.