PDA

Zobacz pełną wersję : Odma 1.4 16V



siwymw
05-11-2017, 20:06
Czy w tym silniku występuje problem z odmą, taki jak w 1.4 8V?
Mam Punto EVO z 1.4 8V 77KM i od czasu do czasu, zwłaszcza na jesień, trzeba wyczyści przewód odmy i przepustnice.
Problem występuje tylko przy krótkich przebiegach, czy silnik 16V jest na to odporny, czy też jest duża szansa na falujące obroty w zimie?

marx30
05-11-2017, 20:21
czy silnik 16V jest na to odporny, czy też jest duża szansa na falujące obroty w zimie?
Nie zdarzylo mnie sie since 2009

siwymw
05-11-2017, 20:31
No to mnie pocieszyłeś, w 8V 77KM dawało mi to popalić przy pierwszym mrozie, aż nie "wpadłem" na pomysł ze zrobieniem odstojnika na "masło" z odmy.

JackTheNight
05-11-2017, 22:09
Ja zimą robię po 4km dziennie i żadnych problemów z falowaniem obrotów :)

krowka1978
06-11-2017, 01:12
Ja zimą robię po 4km dziennie i żadnych problemów z falowaniem obrotów :)

Zapewne nie jeździłeś przy -30stC, wówczas falowanie pojawia się na bank, przynajmniej w 1.4 8V - jednej bardzo mroźniej zimy to przechodziłem. Dużą rolę odgrywa zabrudzona przepustnica zagęszczonym olejem z odmy. Pomaga ciepły garaż, albo przegonienie przez kilkadziesiąt km.

kartonik
06-11-2017, 12:14
T-Jeta też ten problem dotyczy?

Qvadrat
06-11-2017, 13:06
żadnego tipo nie dotyczy... jeszcze :)

giannini
06-11-2017, 13:40
Zawsze można zainwestować stówkę i założyć oil catch tank , czyli separator odmy. Zawsze będzie czystszy dolot i przepustnica.

siwymw
06-11-2017, 14:50
żadnego tipo nie dotyczy... jeszcze :)

Nie strasz ;)

IT_spec
06-11-2017, 22:04
Przed zakupem tipo też szukałem na ten temat jakiegoś info. Nie znalazłem nic dla silnika 16v. A szukałem po różnych forach.
Również mam nadzieje, że nie będzie z tym problemów bo do pracy mam 6km.

JackTheNight
06-11-2017, 23:54
Zapewne nie jeździłeś przy -30stC, wówczas falowanie pojawia się na bank, przynajmniej w 1.4 8V - jednej bardzo mroźniej zimy to przechodziłem. Dużą rolę odgrywa zabrudzona przepustnica zagęszczonym olejem z odmy. Pomaga ciepły garaż, albo przegonienie przez kilkadziesiąt km

Nie wiem ile była min. temp ostatniej zimy, ale pewnie z -20 było i żadnych problemów z falowaniem obrotów nie miałem.

jacek2
07-11-2017, 08:33
A ja się muszę coś zapytać. Na chwilę obecną mam nakręcone 5000 km, i miałem już objaw falowania wolnych obrotów 2 razy. Raz przy dojechaniu do skrzyżowania- na wolnych obrotach silnik falował, gdy przygazowałem to wszystko sie uspokoiło. Drugi raz to przy odpaleniu (silnik ciepły)- falował do momentu przygazowania, potem spokój. Co może być powodem tych objawów?
Gazu nie posiadam....

tinio
12-11-2017, 21:17
Mi też się to zdarzało, zwłaszcza na ciepłym silniku, ale ja mam lpg i po przełączeniu na lpg sie uspokaja. Jednak jak jeszcze nie miałem LPG to też występował problem, w ASO powiedzieli TTTM - mogą mi mapy na nowo wgrać ale do póki producent nie wyda poprawki to tak będzie.
Problem się nasila jak na przykład pojazd stoi, trzymamy hamulec, wrzucimy jedynkę i lekko obciazymy silnik, jak puścimy sprzęgło to lubi zacząć falować - ale lekkie dodanie gazu na sekundę uspokaja silnik.

SeA33
15-11-2017, 09:40
Dziś rano (-2 C) po uruchomieniu silnika i wł. od razu klimy (przełączyłem na nadmuch przedniej szyby) silnik zaczął mi falować. Lekko go przegazowałem i się uspokoiło.

ksys
15-11-2017, 10:44
przy -2 nie załącza się sprężarka klimatyzacji. dzisiaj też miałem -2 rano i skrobałem szyby i wiem, że na załączonej klimatyzacji na szybę nie załączyła się sprężarka.
pozdrawiam

edit: przy załączeniu ogrzewania na maksa na szybę przednią automatycznie załączyła się ogrzewana tylna szyba razem z lusterkami i wyczuwalne to było w pracy silnika.

SeA33
15-11-2017, 10:57
przy załączeniu ogrzewania na maksa na szybę przednią automatycznie załączyła się ogrzewana tylna szyba razem z lusterkami i wyczuwalne to było w pracy silnika. hmmm muszę to sprawdzić czy ogrzewanie tylnej szyby wł. się samo (wątpię mam manualną klimę). Ale co też Ci falowały obroty?

slawcio74
15-11-2017, 18:25
Dziś rano (-2 C) po uruchomieniu silnika i wł. od razu klimy (przełączyłem na nadmuch przedniej szyby) silnik zaczął mi falować. Lekko go przegazowałem i się uspokoiło.

Miałem tak w zeszłą zimę wielokrotnie, wiosną i latem nie doświadczyłem tego "zjawiska" . Jakoś mnie to nie przejęło , nic z tym nie robiłem , zobaczymy jak będzie w tą zimę ...

ksys
16-11-2017, 08:18
Ja mam automatyczną klimatyzację, i po załączeniu grzania szyby przód załącza się ogrzewanie szyby tylnej oraz grzanie lusterek. Falowania obrotów uświadczyłem raz zeszłej zimy, ale auto nowe wtedy było i powiedziano mi, że musi się dotrzeć;)
obecnie rano mamy już przymrozki i po odpaleniu i załączeniu tylko troszkę obroty spadają, ale nic nie faluje. Obroty spadają minimalnie, bardziej to czuć niż w pracy silnika niż wiać na obrotomierza.
pozdrawiam

krowka1978
16-11-2017, 10:09
Ja mam automatyczną klimatyzację, i po załączeniu grzania szyby przód załącza się ogrzewanie szyby tylnej oraz grzanie lusterek.

Po załączeniu Max-Def tak jest, to nie jest tylko "ogrzewanie" przedniej szyby, ale coś więcej - do tego działa ograniczony czas. Samo "ogrzewanie" przedniej szyby włączasz ustalając odpowiedni kierunek nawiewu.
Za grzanie luster i tylnej szyby odpowiada inny przełącznik, który jest załączany jednocześnie z Max-Def i działa ten sam czas (około 3 minut po osiągnięciu w grubym przybliżeniu około 60st temperatury płynu). W przypadku własnoręcznego załączenia grzania tylnej szyby i lusterek funkcja aktywna jest 20 minut.

slawcio74
16-11-2017, 19:37
Ja mam automatyczną klimatyzację, i po załączeniu grzania szyby przód załącza się ogrzewanie szyby tylnej oraz grzanie lusterek. Falowania obrotów uświadczyłem raz zeszłej zimy, ale auto nowe wtedy było i powiedziano mi, że musi się dotrzeć;)
obecnie rano mamy już przymrozki i po odpaleniu i załączeniu tylko troszkę obroty spadają, ale nic nie faluje. Obroty spadają minimalnie, bardziej to czuć niż w pracy silnika niż wiać na obrotomierza.
pozdrawiam

Ksys a spróbuj tak : na zimnym silniku , na luzie , zaraz jak zejdzie Ci z obrotami do 800 obr wcisnąć i szybko puścić sprzęgło, tylko uwaga : puść nogę z hamulca i nie zaciągaj ręcznego . Zobaczysz czy nie wpadnie silnik w falowanie :-) . Innym też polecam to ćwiczenie.

Qvadrat
16-11-2017, 22:28
W ten sposób odkryjesz tylko że popuszczanie sprzęgła Tipo podbija na chwilę obroty. Tak dzieje się za każdym razem jak wciśniesz i puścić sprzęgło niezależnie od tego czy silnik jest ciepły czy zimny i nie musisz szybko puszczać sprzęgło możesz zrobić to powoli a im wolniej będziesz je puszczał tym większe podbicie obrotów nastąpi. Polecam to ćwiczenie.

ksys
17-11-2017, 07:24
Nie zauważyłem aby była różnica jak szybko puszczasz sprzęgło. czujnik sprzęgła nie jest potencjometrem, tylko działa na zasadzie włącz/wyłącz i nie ma tu znaczenia jak puszczasz sprzęgło. I zgadza się - w aucie tym po puszczeniu sprzęgła podbijane są obroty. Przydaje się to w korku, gdzie samym sprzęgłem ruszamy bez dodawania gazu.
pozdrawiam

SeA33
18-11-2017, 16:14
U mnie tak samo po puszczeniu sprzęgła są podbijane obroty.

TipoSedan
27-11-2017, 14:25
Nie zauważyłem aby była różnica jak szybko puszczasz sprzęgło. czujnik sprzęgła nie jest potencjometrem, tylko działa na zasadzie włącz/wyłącz i nie ma tu znaczenia jak puszczasz sprzęgło. I zgadza się - w aucie tym po puszczeniu sprzęgła podbijane są obroty. Przydaje się to w korku, gdzie samym sprzęgłem ruszamy bez dodawania gazu.


Slawcio74 pisał, zeby sprawdzić na luzie (u mnie podnosiło obroty tylko przy wbitej jedynce, zeby nie zdławić silnika przy ruszaniu o ile pamiętam). Podnosi wam tez na luzie?

Qvadrat
27-11-2017, 15:41
W tjet tak, na luzie tez trochę podnosi.

IT_spec
27-11-2017, 17:44
w 95KM też na luzie podnosi, ale tylko wtedy kiedy nie wciskam hamulca.

marx30
27-11-2017, 19:51
Nie zauważyłem aby była różnica jak szybko puszczasz sprzęgło. czujnik sprzęgła nie jest potencjometrem, tylko działa na zasadzie włącz/wyłącz i
To jest potencjometr przynajmniej wg opisu jaki wkleil Jackthenight

facq
24-02-2023, 18:07
Ja zimą robię po 4km dziennie i żadnych problemów z falowaniem obrotów :)

A gdzie szukać odmy w 1.4 95KM? To tylko taki wężyk https://allegro.pl/oferta/przewod-olejowy-elastyczny-17704-original-imperium-12277889105 ? Czy coś jeszcze? Pod wężykiem jest metalowy bolec, a w nim zwinięty drut, coś na kształt sprężynki. Nic więcej póki co nie znalazłem u siebie...

szary1977
24-02-2023, 19:49
A gdzie szukać odmy w 1.4 95KM? To tylko taki wężyk https://allegro.pl/oferta/przewod-olejowy-elastyczny-17704-original-imperium-12277889105 ? Czy coś jeszcze? Pod wężykiem jest metalowy bolec, a w nim zwinięty drut, coś na kształt sprężynki. Nic więcej póki co nie znalazłem u siebie...

I nic więcej nie znajdziesz, ta sprężynka to separator oleju czyli ma oddzielić opary oleju od oleju i na tej sprężynke lubi być masło które ogranicza przepływ oparów.