Zobacz pełną wersję : Jak najlepiej kupić Tipo?
hobbitpl
05-11-2017, 00:05
o536262b e
giannini
05-11-2017, 01:14
Myślę , że najlepiej kupić za pół ceny :smile:
brylancik13
05-11-2017, 08:36
Czytając to forum, to najlepiej nie kupować ;)
tipomirek
05-11-2017, 09:05
Idziesz do salonu ,wybierasz coś z placu ,dostajesz dokumenty ,wpłacasz kasę ,idziesz zarejestrować ubezpieczyć, na drugi dzień idziesz odebrać auto i masz
hobbitpl
05-11-2017, 09:24
Czytając to forum, to najlepiej nie kupować ;)
no tak :)
a jak ta wersja Lounge? sprawdził się koledze zakup? co inaczej by kolega zrobił dziś, znów decydując się na ten model? jakieś dodatkowe wyposażenie, czy wręcz downgrade? korci mnie kupić ten samochód, bo to już nie taki biedacar jak dacia, a produkt nadal za atrakcyjny pieniądz. Czy rozważać zupełnego golasa?
tipomirek
05-11-2017, 10:42
Może też coś podpowiem ,zamówiłem koniec czerwca ,odebrałem początek września, wersja lounge w automacie plus dodatki plus opony całoroczne niecałe 69 tyś po upustach ,pierwszy automat mój rewelacja ,spalanie ustawiło się na 6,7 l przy normalnej jezdzie bez szaleństw i nie jestem zawalidrogą(głownie jazdy pozamiejskie mieszkam w małym miasteczku) ,komfort zapewniają siedzenia podgrzewane i kamera ,jest pare bajerów jak sterowanie radiem telefonem navi poleceniami głosowymi ,jedynie jak byłaby możliwość doposażył bym w czujniki parkowanie z przodu
brylancik13
05-11-2017, 10:57
Ja osobiscie jestem z wersji Lounge bardzo zadowolony i jesli mialbym dzis dojonac wyboru to zamieniłbym koła na 17â bo mam 16, brałem z placu wiec nie mialem wyboru. Nie spodziewam sie niewiadomo czego po samochodzie w tej kategorii cenowej więc jestem zadowolony z zakupu i ciagle cieszy mnie jazda tym autem. Oczywiscie gdyby było wiecej âŹ$ÂŁ to bym brał T-Jeta bo zwykły 1.4 szału nie robi ale jezdzic się da ;)
Czlowiek
05-11-2017, 10:59
Wszystko zależy od oczekiwań. Osobiście mam mieszane uczucia co do obecnie płatnego (ja miałem w standardzie) pakiet widoczność. Czujniki świateł działają delikatnie mówiąc średnio, lusterko w pierwszej wersji nie ściemniało się, teraz raz tak raz nie, do tego na ksenony nie reaguje. Jedynie wycieraczki działają. Poza tym ogólnie pojazd niczego sobie.
Osobiście czekam na sedana 1,4 t-jet bez gazu z ksenonami i będzie mój do sprzedania.
kartonik
05-11-2017, 11:55
@hobbitpl może byś tak najpierw napisał jakie masz oczekiwania wobec samochodu i ile jesteś w stanie na nie wydać. Wtedy można by było coś doradzić.
hobbitpl
06-11-2017, 18:43
@hobbitpl może byś tak najpierw napisał jakie masz oczekiwania wobec samochodu i ile jesteś w stanie na nie wydać. Wtedy można by było coś doradzić.
jasne, teoretycznie sky is the limit, ale:
- chciałbym kupić samochód na 3-4 lata, po 3 roku (koniec gwarancji) go zagazować, potem w rodzinę sprzedać,
- szukam samochodu o prostej i sprawdzonej konstrukcji, wolnossąca benzyna, bez turbo cudów, ma się to łatwo i szybko naprawiać, na dostepnych tanich częściach,
- cena jest o tyle ważna że nie bedę garazował, więc obstukają mi pewnie pod blokiem, więc nie chce mieć jakiś stresów wielkich że mi fure za 200k zniszczyli,
- aby to nie była jednak jakaś bieda, ma się wygodnie jeździć, ma to wyglądać
- z dwa razy do roku na dłuższy wyjazd z rodziną (2+1), może jakaś Chorwacja, Bałtyk, góry / ale też bez przesady w komforcie, bo wiem że to nie ta półka cenowa
- chcę aby fura była bardzo ergonomiczna, kręgosłupa i oczu nie wygrałem na loterii więc wszystkie upgrady w tym kierunku są in plus
- felgi stalowe - alu sobie kupię na letni sezon
- rocznie robię dokładnie 15k km - dojazdy do pracy i jakieś weekendy
no i teraz tak, mogę sobie ogarnąć golasa (fajna cena, ja wymagający nie jestem), albo dołożyć te 15k i jakaś bogatszą wersję - tu pytanie, czy warto dodać 25% wartości samochodu do bogatszej wersji?
HB i SW fajne, ale chyba Sedan jednak (to ze względu na moją cebulę w portfelu)
aha - nie chcę aby samochód się rzucał w oczy mocno, im bardziej pospolity z wyglądu tym lepiej :)
czujniki parkowania - must
podłokietniki - must
odcinek lędźwiowy - must
dobre światła - must
sensowne audio - must
navi mam w tele
no i to tak po krótce - co byście z doświadczenia dla takiego profilu jak wyżej doradzili ?
rafal.benitez
06-11-2017, 18:55
No to jak tak, to wychodzi mi, że: biały sedan 1.4 95 POP plus dodatki „must” i lpg w ASO ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
- chciałbym kupić samochód na 3-4 lata, po 3 roku (koniec gwarancji) go zagazować, potem w rodzinę sprzedać,
To jest totalny bezsens. Przy tych założeniach gazuj od razu albo wcale.
hobbitpl
06-11-2017, 20:28
To jest totalny bezsens. Przy tych założeniach gazuj od razu albo wcale.
hmm, a to nie jest tak, że - gazowanie w fabryce - jakaś instalacja, wcale nie znaczy że najlepsza, kosztowne przeglądy (każda regulacja to wizyta w aso), zaś jak gazują w ASO to na pewno nie zrobią tego tak dobrze jak wytrawny gazownik, mogą coś namieszać i będzie duży problem?
nie wiem też czy zwrot będę miał z oszczędności na paliwie w ciągu tych 4 lat po 15k km każdy?
gazując po 3 roku w zasadzie będzie wiadomo jaka instalacja sprawdza się najlepiej, puszczając to w rodzinę (albo rynek) szybciej pójdzie ze wzgl. na instalację
nie wiem też czy zwrot będę miał z oszczędności na paliwie w ciągu tych 4 lat po 15k km każdy?
Nie wiem. Robię 15-20kkm rocznie i na razie nie gazuję (ale może kiedyś zmienię zdanie).
gazując po 3 roku w zasadzie będzie wiadomo jaka instalacja sprawdza się najlepiej, puszczając to w rodzinę (albo rynek) szybciej pójdzie ze wzgl. na instalację
Gazowanie po to żeby przejechać 15kkm jest na 100% bez sensu - na pewno się nie zwróci, a przy sprzedaży nie masz szans na odzyskanie wsadzonej kasy. Ale kto bogatemu zabroni przyjemności babrania się przez rok z gazem? :crazy:
hobbitpl
06-11-2017, 21:01
Nie wiem. Robię 15-20kkm rocznie i na razie nie gazuję (ale może kiedyś zmienię zdanie).
Gazowanie po to żeby przejechać 15kkm jest na 100% bez sensu - na pewno się nie zwróci, a przy sprzedaży nie masz szans na odzyskanie wsadzonej kasy. Ale kto bogatemu zabroni przyjemności babrania się przez rok z gazem? :crazy:
racja, a jak Ci się sprawdza fura? z tego co widze latasz takim modelem w jaki celuję - najbardziej ciekaw jestem
1. jak z parkowaniem równoległym, do ogarnięcia czy raczej problem w sedanie?
2. jak to się prowadzi - układ kierowniczy jest w miarę responsywny czy pozostawia dużo do ż yczenia?
3. w co na pewno byś doposażył samochód, jak raz jeszcze być kupował?
kartonik
06-11-2017, 21:09
@hobbitpl
Na pytanie czy warto dopłacić 15k zł to jednak sam musisz sobie odpowiedzieć bo jeden uzna, że warto a drugi, że nie.
Przedstawiłeś jasno na czym Ci zależy w samochodzie a co możesz odpuścić, więc nie zostaje nic innego jak udać się do salonu i spytać ile kosztuje taka konfiguracja.
Jak potrzebujesz gaz to ja bym jednak rozważył wersję 120KM z fabryczną instalacją i nie ma co się bać silnika turbo, bo T-Jet jest stosunkowo prostą i sprawdzoną konstrukcją a w gratisie masz znacznie dynamiczniejszy silnik od 1.4 16v.
1. jak z parkowaniem równoległym, do ogarnięcia czy raczej problem w sedanie?
Z fabrycznymi czujnikami bez problemu.
2. jak to się prowadzi - układ kierowniczy jest w miarę responsywny czy pozostawia dużo do ż yczenia?
Do normalnej, niewyczynowej jazdy uważam że jest bardzo ok.
3. w co na pewno byś doposażył samochód, jak raz jeszcze być kupował?
Mam wszystko czego potrzebuję (pakiet Tech, hak holowniczy, pełnowymiarowe koło zapasowe). Gdybym trzymał samochód na dworze, pewnie skusiłbym się na grzałkę PTC.
@hobbitpl
Na pytanie czy warto dopłacić 15k zł to jednak sam musisz sobie odpowiedzieć bo jeden uzna, że warto a drugi, że nie.
Przedstawiłeś jasno na czym Ci zależy w samochodzie a co możesz odpuścić, więc nie zostaje nic innego jak udać się do salonu i spytać ile kosztuje taka konfiguracja.
Jak potrzebujesz gaz to ja bym jednak rozważył wersję 120KM z fabryczną instalacją i nie ma co się bać silnika turbo, bo T-Jet jest stosunkowo prostą i sprawdzoną konstrukcją a w gratisie masz znacznie dynamiczniejszy silnik od 1.4 16v.
Owszem tylko, że zaoszczędzone 15 tys na silniku i LPG można przeznaczyć np na te własnie dodatki i LPG w ASO. - a wnioskuję po postach, że na tym koledze bardziej zależy.
Jeśli kolega pisze, że wolnossące 16v mu styknie to ja bym doposażył w to co trzeba i brał.
Ja wolałem te 15 tys przeznaczyć właśnie na dodatki. Bieda wersję to miałem w poldolocie i mi już wystarczy. Żałuję jedynie, że poskąpiłem na CARPLAY.
Na mocniejszy silnik jeszcze przyjdzie czas.
kartonik
07-11-2017, 10:33
Dlatego trudno komuś dobrze doradzić, każdy ma swoje upodobania i priorytety.
Turbo280
08-11-2017, 00:07
Witam kolegów od Tipo.Odebralem swojego Tipka 30.10.17 wersja Tipo w Czarnym metaliku i z pakietem Style dałem 46000zl Mowicie ze bieda ale ma wszystko co tak naprawde potrzebne.To wersja po doposazeniu ma dzielone oparcia i 6 poduszek tak naprawde od popa różni sie ręcznymi lusterkami regulacją wysokosci fotela i przyciskiem otwierania na klapie.Dla mnie nie jest to warte 4Tys zł.Pewnie cos tez pozmieniali bo zawieszenie jest cichutkie odglosy pracy silnika tez nie natrętne.
Artixsan
08-11-2017, 12:52
To ja tez sie wypowiem, ja mam sedana w wersji lounge z kamera cofania, podlokietnikiem z tylu, regulacja odcinka ledzwiowego i 17'' alufelgach. (te dodatki dla mnie byly must have), zaluje jednej rzeczy mianowicie nie wzialem gniazda zapalniczki w bagazniku co moim zdaniem jest przydatne (na trasy podpinasz lodoweczke i masz chlodne napoje plus jedzonko swierze). Po za tym kamera cofania miodzio (nie mam czujnikow). W regulacje odcinka ledzwiowego warto zainwestowac, mam za soba trasy po 16h jazdy i jak dobrze ustawisz to naprawde mega wygodnie. Duzo mniej zmeczony jest czlowiek jak moze dobrze fotel ustawic sobie. Podłokietnik z przodu tez musi byc zwlaszcza jak sie jedzie autostrada.
krowka1978
08-11-2017, 14:20
Mowicie ze bieda ale ma wszystko co tak naprawde potrzebne.
Wszystko zależy od indywidualnych wymagań.
tak naprawde od popa różni sie ręcznymi lusterkami regulacją wysokosci fotela i przyciskiem otwierania na klapie.
Jest jeszcze chrom na grillu, szmata na drzwiach i gąbka na desce rozdzielczej (w luksusowym samochodzie absolutnie niezbędna) :mrgreen: Sam wziąłem popa ze względu na regulację fotela kierowcy - bez tego nie mogłem znaleźć dobrej pozycji za sterami.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.