PDA

Zobacz pełną wersję : Zawór EGR



Miro2580
04-11-2017, 23:07
Witam, czy da sie całkowicie zdemontować lub ominąć zawór EGR w cromie ?

maka131
04-11-2017, 23:17
da się.
zaślepiasz kolektor wydechowy oraz dolotowy. demontujesz EGR razem z chłodniczą spalin. robisz odpowiednie zmiany w oprogramowaniu i masz zdemontowany EGR.

większość osób żeby się nie narobić to wstawia zaślepkę pomiędzy EGR i kolektor dolotowy zostawiając na miejscu wszystkie graty, robi tylko zmiany w oprogramowaniu. jest to łatwiejsze do wykonania.

Marcin_Croma
06-11-2017, 14:12
Witam, czy da sie całkowicie zdemontować lub ominąć zawór EGR w cromie ?

ale po co?

Miro2580
06-11-2017, 23:06
dla tego ze wymieniłem prawie rok temu i juz teraz są problemy. jak odkreciłem egr to istna sadza na ściankach zaworu było około 3-4 mm sadzy... samochód bardzo opornie chodzi. czasem to wgl nie ma przyspieszenia..

desmo999
06-11-2017, 23:56
dla tego ze wymieniłem prawie rok temu i juz teraz są problemy. jak odkreciłem egr to istna sadza na ściankach zaworu było około 3-4 mm sadzy... samochód bardzo opornie chodzi. czasem to wgl nie ma przyspieszenia..


a z ciekawości ile km nakulaleś tym autem przez ten prawie rok??

Miro2580
07-11-2017, 23:14
prawie 20 tyś. km

jarokuc
08-11-2017, 09:48
Wywal EGR programowo i będziesz miał spokój.

desmo999
08-11-2017, 09:57
Tak jest to rozwiązanie jakieś ale by po 20tys wszystko bylo zabite to az dziwne. Moze kolega jezdzi jak emeryt lub cos sie dzieje ,wtryski??Fura noe kopci??dpfa ma??

miras
08-11-2017, 12:04
Wywal EGR programowo i będziesz miał spokój.
Popieram, wywal EGR, zrób fajny program i będziesz zadowolony. (któryś z forumowiczów też robił program na 2.4 więc Ci może powiedzieć o odczuciach po zmianie). U mnie już 4 lata bez EGRu i spokój.

lisekg
08-11-2017, 12:45
Popieram, wywal EGR, zrób fajny program i będziesz zadowolony. (któryś z forumowiczów też robił program na 2.4 więc Ci może powiedzieć o odczuciach po zmianie). U mnie już 4 lata bez EGRu i spokój.

A ja nie popieram....

Zadbaj o popranie działanie EGR-u, przeczyść dokładnie i spoleruj rdzeń cewki, wstaw blaszkę z otworami pomiędzy EGR a kolektor.. Ja mam i sobie chwalę ;-)
Aaaa zobacz jeszcze co się dzieje z przeglądami aut... zaraz będą łapać na drogach wszystkie Diesle i kontrolować.... to tylko kwestia czasu...

luk202
08-11-2017, 14:51
A ja nie popieram....

Zadbaj o popranie działanie EGR-u, przeczyść dokładnie i spoleruj rdzeń cewki, wstaw blaszkę z otworami pomiędzy EGR a kolektor.. Ja mam i sobie chwalę ;-)
Aaaa zobacz jeszcze co się dzieje z przeglądami aut... zaraz będą łapać na drogach wszystkie Diesle i kontrolować.... to tylko kwestia czasu...

Też nie uważam tego za złoty środek ale...
Pytanie - co mają zrobić Ci, którzy mają wycięty DPF i EGR off? Auto na śmietnik czy co?

Abramsik
08-11-2017, 14:57
Popieram Kolegę @lisekg co do wywalania EGRa. A nawiązując do właściwego tematu, coś jest nie tak jeżeli po 20 tys. EGR jest tak zawalony sadzą. Co do pytania co z samochodami, które maja za sobą pełną kastracje (czyli DPF i EGR off) to myślę, że wielu z właścicieli się pospieszyło bądź ulegli modzie na wycinki. I teraz albo przyjdzie im przeprowadzić odwrotną procedurę albo ... . Ja osobiście nie byłem i nie jestem zwolennikiem wycinek. Powiem to co na forum było juz mówione wiele razy. Problemy z DPFem to skutek a nie przyczyna. Przy sprawnych wtryskach, czystych filtrach powietrza i dobrym odpowiednim oleju z DPFem nic się nie powinno dziać.

lisekg
08-11-2017, 16:22
. Powiem to co na forum było juz mówione wiele razy. Problemy z DPFem to skutek a nie przyczyna. Przy sprawnych wtryskach, czystych filtrach powietrza i dobrym odpowiednim oleju z DPFem nic się nie powinno dziać.

Nic dodać nic ująć :!:

miras
08-11-2017, 16:43
Popieram Kolegę @lisekg co do wywalania EGRa. A nawiązując do właściwego tematu, coś jest nie tak jeżeli po 20 tys. EGR jest tak zawalony sadzą. Co do pytania co z samochodami, które maja za sobą pełną kastracje (czyli DPF i EGR off) to myślę, że wielu z właścicieli się pospieszyło bądź ulegli modzie na wycinki. I teraz albo przyjdzie im przeprowadzić odwrotną procedurę albo ... . Ja osobiście nie byłem i nie jestem zwolennikiem wycinek. Powiem to co na forum było juz mówione wiele razy. Problemy z DPFem to skutek a nie przyczyna. Przy sprawnych wtryskach, czystych filtrach powietrza i dobrym odpowiednim oleju z DPFem nic się nie powinno dziać.
Akurat w moim aucie DPFu nie było fabrycznie, bo w Polsce był to luksus, za który trzeba było dodatkowo płacić. Ale zarówno z DPF jaki i bez , Cromy spełniają normy EURO 4. Na stacji sprawdzają poziom zadymienia spalin. Obowiązujące normy w Polsce określają dopuszczalne zadymienie w przypadku silników z turbodoładowaniem na poziomie do 3,0 (m-1). Z ciekawości sprawdzałem, czy po wycięciu EGR i podniesieniu mocy będzie więcej dymił, okazuje się, że nie, jeśli silnik zdrowy i wtryski nie leją (u mnie był poziom około 1-1,2 m-1). I tego musiałem się u diagnosty domagać, aby to sprawdził. Więc jeśli silnik nie jest u kresu swojego żywota i nie kopci jak stary autosan, to z przeglądem nie powinno być problemów.

Abramsik
08-11-2017, 17:05
Racja tylko wytłumacz Misiakom że mimo info na tabliczce znamionowej o obecności DPF rydwan po amputacji jest tak samo sprawny. Jeśli nie dymi to może się udać w czasie przeglądu lub kontroli. Gorzej jak ktoś wolał zrobić wycinkę niż naprawić przyczynę. Wtedy może boleć.

gkrz67
10-11-2017, 11:47
Nienawidzę obłudy i zakłamania. Po jaką cholerę te wszystkie filtry , egr-y i inne, skoro raz na jakiś czas to musi się "wypalić" i robi więcej smrodu niż by jeździło bez tego. No ale na stacji jest cacy.
Raz jechałem za jakimś chyba oplem jak mu z rury czarna chmura poszła to musiałem zahamować bo nic nie było widać. Ale to takie wielkie chmurzysko że szok. Naciągają ludzi na kasę, a potem jeszcze kara. No nie dajmy się zwariować.