Zobacz pełną wersję : Zawór EGR
Miro2580
04-11-2017, 23:07
Witam, czy da sie całkowicie zdemontować lub ominąć zawór EGR w cromie ?
da się.
zaślepiasz kolektor wydechowy oraz dolotowy. demontujesz EGR razem z chłodniczą spalin. robisz odpowiednie zmiany w oprogramowaniu i masz zdemontowany EGR.
większość osób żeby się nie narobić to wstawia zaślepkę pomiędzy EGR i kolektor dolotowy zostawiając na miejscu wszystkie graty, robi tylko zmiany w oprogramowaniu. jest to łatwiejsze do wykonania.
Marcin_Croma
06-11-2017, 14:12
Witam, czy da sie całkowicie zdemontować lub ominąć zawór EGR w cromie ?
ale po co?
Miro2580
06-11-2017, 23:06
dla tego ze wymieniłem prawie rok temu i juz teraz są problemy. jak odkreciłem egr to istna sadza na ściankach zaworu było około 3-4 mm sadzy... samochód bardzo opornie chodzi. czasem to wgl nie ma przyspieszenia..
desmo999
06-11-2017, 23:56
dla tego ze wymieniłem prawie rok temu i juz teraz są problemy. jak odkreciłem egr to istna sadza na ściankach zaworu było około 3-4 mm sadzy... samochód bardzo opornie chodzi. czasem to wgl nie ma przyspieszenia..
a z ciekawości ile km nakulaleś tym autem przez ten prawie rok??
Miro2580
07-11-2017, 23:14
prawie 20 tyś. km
Wywal EGR programowo i będziesz miał spokój.
desmo999
08-11-2017, 09:57
Tak jest to rozwiązanie jakieś ale by po 20tys wszystko bylo zabite to az dziwne. Moze kolega jezdzi jak emeryt lub cos sie dzieje ,wtryski??Fura noe kopci??dpfa ma??
Wywal EGR programowo i będziesz miał spokój.
Popieram, wywal EGR, zrób fajny program i będziesz zadowolony. (któryś z forumowiczów też robił program na 2.4 więc Ci może powiedzieć o odczuciach po zmianie). U mnie już 4 lata bez EGRu i spokój.
Popieram, wywal EGR, zrób fajny program i będziesz zadowolony. (któryś z forumowiczów też robił program na 2.4 więc Ci może powiedzieć o odczuciach po zmianie). U mnie już 4 lata bez EGRu i spokój.
A ja nie popieram....
Zadbaj o popranie działanie EGR-u, przeczyść dokładnie i spoleruj rdzeń cewki, wstaw blaszkę z otworami pomiędzy EGR a kolektor.. Ja mam i sobie chwalę ;-)
Aaaa zobacz jeszcze co się dzieje z przeglądami aut... zaraz będą łapać na drogach wszystkie Diesle i kontrolować.... to tylko kwestia czasu...
A ja nie popieram....
Zadbaj o popranie działanie EGR-u, przeczyść dokładnie i spoleruj rdzeń cewki, wstaw blaszkę z otworami pomiędzy EGR a kolektor.. Ja mam i sobie chwalę ;-)
Aaaa zobacz jeszcze co się dzieje z przeglądami aut... zaraz będą łapać na drogach wszystkie Diesle i kontrolować.... to tylko kwestia czasu...
Też nie uważam tego za złoty środek ale...
Pytanie - co mają zrobić Ci, którzy mają wycięty DPF i EGR off? Auto na śmietnik czy co?
Abramsik
08-11-2017, 14:57
Popieram Kolegę @lisekg co do wywalania EGRa. A nawiązując do właściwego tematu, coś jest nie tak jeżeli po 20 tys. EGR jest tak zawalony sadzą. Co do pytania co z samochodami, które maja za sobą pełną kastracje (czyli DPF i EGR off) to myślę, że wielu z właścicieli się pospieszyło bądź ulegli modzie na wycinki. I teraz albo przyjdzie im przeprowadzić odwrotną procedurę albo ... . Ja osobiście nie byłem i nie jestem zwolennikiem wycinek. Powiem to co na forum było juz mówione wiele razy. Problemy z DPFem to skutek a nie przyczyna. Przy sprawnych wtryskach, czystych filtrach powietrza i dobrym odpowiednim oleju z DPFem nic się nie powinno dziać.
. Powiem to co na forum było juz mówione wiele razy. Problemy z DPFem to skutek a nie przyczyna. Przy sprawnych wtryskach, czystych filtrach powietrza i dobrym odpowiednim oleju z DPFem nic się nie powinno dziać.
Nic dodać nic ująć :!:
Popieram Kolegę @lisekg co do wywalania EGRa. A nawiązując do właściwego tematu, coś jest nie tak jeżeli po 20 tys. EGR jest tak zawalony sadzą. Co do pytania co z samochodami, które maja za sobą pełną kastracje (czyli DPF i EGR off) to myślę, że wielu z właścicieli się pospieszyło bądź ulegli modzie na wycinki. I teraz albo przyjdzie im przeprowadzić odwrotną procedurę albo ... . Ja osobiście nie byłem i nie jestem zwolennikiem wycinek. Powiem to co na forum było juz mówione wiele razy. Problemy z DPFem to skutek a nie przyczyna. Przy sprawnych wtryskach, czystych filtrach powietrza i dobrym odpowiednim oleju z DPFem nic się nie powinno dziać.
Akurat w moim aucie DPFu nie było fabrycznie, bo w Polsce był to luksus, za który trzeba było dodatkowo płacić. Ale zarówno z DPF jaki i bez , Cromy spełniają normy EURO 4. Na stacji sprawdzają poziom zadymienia spalin. Obowiązujące normy w Polsce określają dopuszczalne zadymienie w przypadku silników z turbodoładowaniem na poziomie do 3,0 (m-1). Z ciekawości sprawdzałem, czy po wycięciu EGR i podniesieniu mocy będzie więcej dymił, okazuje się, że nie, jeśli silnik zdrowy i wtryski nie leją (u mnie był poziom około 1-1,2 m-1). I tego musiałem się u diagnosty domagać, aby to sprawdził. Więc jeśli silnik nie jest u kresu swojego żywota i nie kopci jak stary autosan, to z przeglądem nie powinno być problemów.
Abramsik
08-11-2017, 17:05
Racja tylko wytłumacz Misiakom że mimo info na tabliczce znamionowej o obecności DPF rydwan po amputacji jest tak samo sprawny. Jeśli nie dymi to może się udać w czasie przeglądu lub kontroli. Gorzej jak ktoś wolał zrobić wycinkę niż naprawić przyczynę. Wtedy może boleć.
Nienawidzę obłudy i zakłamania. Po jaką cholerę te wszystkie filtry , egr-y i inne, skoro raz na jakiś czas to musi się "wypalić" i robi więcej smrodu niż by jeździło bez tego. No ale na stacji jest cacy.
Raz jechałem za jakimś chyba oplem jak mu z rury czarna chmura poszła to musiałem zahamować bo nic nie było widać. Ale to takie wielkie chmurzysko że szok. Naciągają ludzi na kasę, a potem jeszcze kara. No nie dajmy się zwariować.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.