Zobacz pełną wersję : Brak kontrolki ładowania Croma 2.4
witam,
mam problem z kontrolką ładowania(akumulator)-na zegarach po zapłonie nie zapala się.
ładowanie ok,wszytko działa ale kontrolki na zapłonie nie ma.
Croma po lifcie 2.4 2008rok.
a skąd wiesz, że wszystko działa?
jak sprawdziłeś czy ładowanie jest na odpowiednim poziomie?
sprawdziłeś czy przewody od alternatora są poprawnie podłączone, nie zaśniedziały, sprawdziłeś masę?
jak kontrolka informuje Cię że brak ładowania to pewnie alternator, w szerokim rozumieniu tego słowa, się popsuł.
taki ich urok.
jarcio21
04-11-2017, 23:16
Ale kolega chyba pisze o tym że u niego brak kontrolki a nie że się świeci. Może żarówka spalona od tej kontrolki?
a to sory. pora już późna i coś błędnie zinterpretowałem wpis.
no to może jakieś zimne luty w zegarach.
auto parkujesz w garażu czy pod chmurką?
Marcin_Croma
06-11-2017, 14:11
żaróweczkę wymień i po sprawie
powodzenia z wymianą "żarówki" :lol:
to nie fiat 125. W Cromie, w tych zegarach "żarówki" nie wymienia się z 7 minut.
mietus555
06-11-2017, 20:09
Moim zdaniem zanim zaczniesz "grzebać" w zegarach to sprawdź dokładnie ładowanie.
desmo999
07-11-2017, 01:37
Jakby nie mial ladowania to dawno by juz jezdzil na lawecie;)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Podepnij kompa i zobacz jakie napiecie widzi Ecu to będziesz mial odpowiedź. .
podepnij koma i zrób test deski rozdzielczej jeżeli podczas testu nie zapali się to o ile się nie mylę kontrolki są na diodach ale mogę się mylić, jeżeli nie masz możliwości podpięcia się pod komputer to zwal pasek pk - nie będzie ładowania i kontrolka powinna sięświecić
Otóż Panowie sprawa wygląda tak:
Po zapłonie nie świeci się kontrolka ładowania.
Ostatnio jak pisał"desmo999"padł alternator i croma ma elektryczne wspomaganie wiec lawet i do elektryka.
Alternator naprawiony autko hula ale kontrolki nie ma.
Żarówki nie każcie mi wymieniać-bo to jest Croma 2008 a nie 1998(zegary sa na diodach)
Po podłaczeniu kompa i tescie wszystkie kontrolki sie świecą a "aku"nie da rady....
odradzam zdejmowanie paska.
raczej już go nie założysz.
no chyba że masz kilka godzin wolnego czasu i chcesz się pobawić w zakładanie paska. będziesz jednak i tak potrzebował 2 osoby do pomocy, tak przez około 5 minut.
2 osoba ma proste zadanie, mi pomagała żona.
Opcja z paskiem przerobiona i nadal na zegarach ciemno.
(tak na marginesie to poluzowany kompresor klimy i odpowiedni klucz i pasek wskakuje w 5 minut w 2 osoby)
Co do kontrolki to brak jej po zapłonie,brak gdy padł alternator i teraz po naprawie tez jej nie ma..
tylko najpierw żeby ten pasek założyć to trzeba trochę gratów odkręcić żeby mieć jakikolwiek dostęp do paski, kompresora i alternatora, no i przednie prawe koło zdjąć. zakładanie 5 minut a później znowu wszystko do kupy poskładać.
jak lubisz się bawić to wyjmij zegary. jest to łatwiejsze niż założenie paska. wystarczy 3 śrubki odkręcić.
jak po przekręceniu kluczyka, ale silnik nadal zgaszony, kontrolka się nie świeci to raczej wina diody w zegarach.
a może lepiej jakiś licznik używany kup.
jak będziesz miał szczęście to odmłodzisz auto o kilkanaście tyś km.:food:
jeśli nie masz kabla ELM to mogę Ci pożyczyć, mógłbyś trochę posprawdzać, zrobić korektę wskazania licznika żeby była zgodna ze wskazaniem licznika, po ewentualnym zakupie nowego. codziennie jestem w Warszawie. z Zielonki do Piaseczna to jest kawałek
desmo999
07-11-2017, 23:36
Otóż Panowie sprawa wygląda tak:
Po zapłonie nie świeci się kontrolka ładowania.
Ostatnio jak pisał"desmo999"padł alternator i croma ma elektryczne wspomaganie wiec lawet i do elektryka.
Alternator naprawiony autko hula ale kontrolki nie ma.
Żarówki nie każcie mi wymieniać-bo to jest Croma 2008 a nie 1998(zegary sa na diodach)
Po podłaczeniu kompa i tescie wszystkie kontrolki sie świecą a "aku"nie da rady....
A D+ na alternatorze jest podłączone?? Normalnie tam jest chyba masa jak zaczyna altek pracować to jest tam napięcie i prąd przestaje płynąć i lampka gaśnie:)
Jesli sie myle proszę o poprawkę:)
Na kompie jakie napiecie Ci wskazywało??
A D+ na alternatorze jest podłączone?? Normalnie tam jest chyba masa jak zaczyna altek pracować to jest tam napięcie i prąd przestaje płynąć i lampka gaśnie:)
Jesli sie myle proszę o poprawkę:)
Na kompie jakie napiecie Ci wskazywało??
chyba coś jest inaczej.
kiedyś też tak myślałem jak Ty. chciałem podłączyć zasilanie do rejestratora jazdy przez przekaźnik, tak żeby się włączała po odpaleniu silnika. sprawdzałem wszystkie kable podłączone do alternatora i na żadnym nie znika napięcie po odpaleniu.
wydaje mi się że komputer odczyta napięcie większe niż 13V, czy jakieś inne znamionowe, to wyłącza kontrolkę ładowania.
desmo999
07-11-2017, 23:50
chyba coś jest inaczej.
kiedyś też tak myślałem jak Ty. chciałem podłączyć zasilanie do rejestratora jazdy przez przekaźnik, tak żeby się włączała po odpaleniu silnika. sprawdzałem wszystkie kable podłączone do alternatora i na żadnym nie znika napięcie po odpaleniu.
wydaje mi się że komputer odczyta napięcie większe niż 13V, czy jakieś inne znamionowe, to wyłącza kontrolkę ładowania.
Tzn nie chodzi mi że znika tylko bez pracy silnika jest on masą ten D+ - masą lampki która z drugiej strony ma + z akumulatora. Po odpaleniu na D+ pojawia się napięcie zanika różnica potencjałów i lampka gaśnie..coś w tym stylu,
Tzn by nie było że w Cromie tak jest bo raczej jest tak jak piszesz,ale ogólnie po to chyba był D+ chociaż nie zgłębiałem dokładnie tematu :)
witam ponownie po przeczytaniu wszelkich teorii sprawa nadal nierozwiązana.
Wyjęcie zegarów...fakt drobiazg ale po co skoro zegary sa na diodach...
teoretycznie można przyjąć,że pała dioda odpowiedzialna za kontrolkę"aku"ale skoro (moje domysły)zegary sa na układzie scalonym to gdyby padła jedna dioda to czy komputer nie wskazywał by błędu zegarów/przerwanego obwodu czy cos w tym rodzaju?
Reasumując-kontrolki nie ma na zapłonie,nie było gdy padło ładowanie(diody)nie ma także gdy podłączono kompa i odpalono wszystko na zegarach łacznie z obrotami i prędkościomierzem...
Może głupie pytanie ale czy np akumulator 70ah czyli mniejszy niż powinien być może być przyczyną?
desmo999
08-11-2017, 21:14
Komp nie wskaze Ci przepalonej diody. Jesli w trakcie testu deski Ci sie nie zapala to masz uwalony wyswietlacz
Abramsik
08-11-2017, 21:20
Mam wrażenie, że trzeba rozejrzeć się za używka zegarów lub poszukać elektronika, który jest w stanie to zrobić.
ale czy "uwalony"wyświetlacz nie powinien pokazac błędu na kompie?
desmo999
08-11-2017, 21:39
Jesli by byl caly uwalony to tak. Ale nie ma w aucie systemu co diagnozuje obwody drukowane komputerów. Pewnie jakas sciezka poszla z dymem. Rozbierz popatrz lub zawiez do majstra od komputerow
Lub podepnij jakis pierdolnik zewnetrzny co Ci pokaze ladowanie
ładowanie 14,28,zegary były wyjęte i wszystko jak by na "obwodzie"stąd dziwi mnie brak tylko 1 kontrolki i to srodkowej(trójkąt i tempomat są po bokach)
Nie wiem czy akurat ta kontrolka jest w jakiś sposób powiązana z sterownikiem...
Moja rada jest taka, jest jeden przewód od alternatora odpowiedzialny za ładowanie i warto sprawdzić.... Wystarczy odłączyć go od alternatora i podłączyć pod niego + 12V a następnie masę... i obserwować co się stanie ;-) Być może został urwany przy montażu lub nie podłączony... więc ja bym szedł tym tropem...
Odgrzeję temat. Czy jest możliwość, że ta kontrolka w ogóle się nie zapala? Wczoraj miałem przypadek, że na wyświetlaczu komputera wyświetliło mi błąd ładowania (akumulator w lewym dolnym rogu), a kontrolka się nie zapaliła. Auto do mechanika. Posprawdzał wszystko ładowanie, przewody,pasek itd. wg niego wszystko jest OK. Prawdę mówiąc wolałbym, żeby coś znalazł.
Może w niektórych Cromach info o ładowanie wyświetlał tylko komputer? Moja jest z 2008r.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.