PDA

Zobacz pełną wersję : Tarcze na tył



patryk691
31-10-2017, 00:34
Musze wymienic
tarcze na tyl w swojej cromie. Szukajac tarcz natrafilem na aukcje z firmy TRW, tylko jak pytałem sie w sklepie to za taka tarcze chcieli 200zl i tu moje pytanie, czy na tej aukcji rzeczywiście jest oryginał, czy jakaś podróbka? Myslalem o firmie ABE i do tego lepsze klocki i na tyl powinno wystarczyć, moze mieliscie styczność z tą firmą?

TARCZA HAMULCOWA TRW FIAT CROMA TYŁ (6139727235) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6139727235)

desmo999
31-10-2017, 01:28
Polecam textara. Na tyle w sumie w 1 aucie mam harta i w sumie 3 lata i sa bardzo ok. Trw tez dobre.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Zwroc uwage ze na aukcji jest 1 tarcza . 100zl to raczej taka normalna cena za tyl za przod chyba dawalem 170/szt Textara mam i sa ok po ok 10tkm

lukaszr89
31-10-2017, 07:02
Jeśli Twoja Croma jest z 2005 i ma 150 KM to tarcza 292 wentylowana (ta jest do 120 KM + po lifcie również zmniejszyli tarcze w wersji 150KM). Sprawdz co posiadasz.

Również polecam textar, te wieksze wychodzą znacznie drożej niestety ;)

lisekg
31-10-2017, 09:01
Raczej w twojej wersji jest inna tarcza... wentylowana ...lepiej to sprawdź

patryk691
31-10-2017, 10:25
W tamtym tygodniu uszczelnialem zacisk i tarcze są wsadzone zwykle, nie wentylowane(w oryginale są wentylowane?) . Moze poprzedni właściciel takie wsadzil slabej jakosci, bo jedna tarcza jest w jednym miejscu krzywa i ociera o klocki..

Dobrze, ze sie zapytalem, czyli ta aukcja nie pasuje. Popatrzę również na tego textara.

Hmm, taką znalazlem najtańszą :
http://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa-textar-92118403,0-39-92118403-758906.html

lukaszr89
31-10-2017, 11:21
Mam te same w swojej Cromie.

Jaki masz silnik bo chyba nigdzie tego nie podales? Ewentulanie sprawdz po vin na eper.

http://eper.fiatklubpolska.pl/errors/6/nofreesessions.html

michalpodroznik
31-10-2017, 12:33
Trw mają jeden duzy minus. Lubia rdzewiec. Po deszczu czy przy wilgotnym powietrzu tarcza robi się rudobrazowa.
Temat znam z autopsji.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

desmo999
31-10-2017, 12:52
A co to za wada??to normalne textar bosch hart tez rdzewieja . Raz sie przehamuje i juz sie swieca

michalpodroznik
31-10-2017, 13:31
W ate wentylowanych nie mam takiej wady.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

adamo
31-10-2017, 20:47
W ate wentylowanych nie mam takiej wady.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

To nie wada a raczej zaleta, odpowiedni stop, nie rdzewieją tylko porcelanowe a gładkie wypolerowane hamują słabiej.

Pandemic88
01-11-2017, 10:40
Witam kolegę patryk691 aż z samej ciekawości zszedłem do garażu popatrzeć co tam założyłem w zeszłym roku i jak się okazało też mam tarcze wentylowane TRW coś takiego TARCZE HAMULCOWE TYŁ TRW FIAT CROMA 2005- 292MM (6889721853) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-tyl-trw-fiat-croma-2005-292mm-i6889721853.html)

sebaoo2
01-11-2017, 11:18
Tarcza z tyłu jest pełna. Wentylowana tylko na przód.

lukaszr89
01-11-2017, 16:48
W cromach przed liftem z silnikiem 1.9 16v hamulce były takie jak w 2.4, wiec tarcze z tyłu wentylowane.

patryk691 do tej pory nie napisał jaki ma silnik, wnioskuje, że jeśli ma niewentylowane to ma 8v i tarcze są takie jak należy.

Spajdi
01-11-2017, 21:11
W cromach przed liftem z silnikiem 1.9 16v hamulce były takie jak w 2.4, wiec tarcze z tyłu wentylowane.

patryk691 do tej pory nie napisał jaki ma silnik, wnioskuje, że jeśli ma niewentylowane to ma 8v i tarcze są takie jak należy.Nie we wszystkich cromach przed liftem 1.9 16V 150 KM z tyłu są wentylowane tarcze. Ja mam crome 1.9 16V 2006/2007 z DE i z tyłu mam lite tarcze więc nie ma reguły o której piszecie. Trzeba sprawdzać co jest fizycznie na aucie.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

patryk691
01-11-2017, 22:59
Mam wersje 16v 1.9 150km.

Myślałem, że ktos założył po prostu zwykle zamiast wentylowanych. Zaciski są takie same do obydwu wersji? A z przodu jak wyglada sprawa z tarczami, tez roznie wychodzily?

Zamówię z textara zwykle tarcze i to chyba będzie najlepszy wybór.

Spajdi
02-11-2017, 07:01
Mam wersje 16v 1.9 150km.

Myślałem, że ktos założył po prostu zwykle zamiast wentylowanych. Zaciski są takie same do obydwu wersji? A z przodu jak wyglada sprawa z tarczami, tez roznie wychodzily?

Zamówię z textara zwykle tarcze i to chyba będzie najlepszy wybór.Z przodu też różnie, trzeba sprawdzić. Z tyłu nie da się założyć zwykłych jak były wentylowane bo są inne zaciski. Normalna sprawa, że masz z tyłu lite jak wyżej napisałem mam tak samo w samochodzie z końca 2006 roku.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

lisekg
02-11-2017, 08:48
Mam wersje 16v 1.9 150km.

Myślałem, że ktos założył po prostu zwykle zamiast wentylowanych. Zaciski są takie same do obydwu wersji? A z przodu jak wyglada sprawa z tarczami, tez roznie wychodzily?

Zamówię z textara zwykle tarcze i to chyba będzie najlepszy wybór.

Cromy z tym silnikiem miały na początku wersje z wentylowanymi tarczami.. potem niestety ktoś wpadł na pomysł wkładania slabszych tarcz ( o mniejszej średnicy i z tyłu nie wentylowanych ) tak jak do wersji 120 konnej.. :mad: tak więc jeśli jesteś pewny ze są u ciebie lite to będzie OK...

Ja osobiście używam tarcz firmy: MIKODA nacinane i nawiercane... ale to mój kaprys ;-)
tarcze hamulcowe, bębny hamulcowe (http://www.mikoda.pl/sklep/produkty?marka=FIAT&model=CROMA%20%28194%29%20%2806.05-%29)

Abramsik
03-11-2017, 10:23
W moim rydwanie przed wakacjami wymieniałem tarcze na tylnej osi. Są pełne. Mój mechanik założył TRW i klocki Bosch. Jestem z tego kpl. zadowolony taż, ze na przednią os trafi także zestaw od tych producentów. Co do tarcz byłem miło zaskoczony bo miały fabrycznie pomalowane min. ranty, które korodują. Teraz po ok. 7 tys. km nadal wyglądają OK na rantach "0" rdzy.

Voyager1
03-11-2017, 15:44
Kupiłem tarcze Febiego i klocki ABE i też się to dobrze spisuje. Tył nie ma aż tak dużego znaczenia jak przód. Z przodu mam ori(ktokolwiek to produkuje) i klocki Ferrodo.

Zawaś
31-10-2025, 02:10
Odświeżę temat.
Mam Fiata Croma automat 1.9 150 koni z 2010 roku. Chciałem wymienić tarcze hamulcowe wraz z klockami na tył. Na tyle znajduje się jednolita pełna tarcza. Ciekawą aukcję odnośnie tarcz znalazłem Mikody ATM 1633. W opisie podane jest iż pasuje do Fiat Croma 194. Są to jednak tarcze wentylowane. Czy obecny zestaw zacisków jest na tyle uniwersalny iż wrzucenie powyższej tarczy wentylowanej będzie możliwe?

lisekg
31-10-2025, 08:11
Odświeżę temat.
Mam Fiata Croma automat 1.9 150 koni z 2010 roku. Chciałem wymienić tarcze hamulcowe wraz z klockami na tył. Na tyle znajduje się jednolita pełna tarcza. Ciekawą aukcję odnośnie tarcz znalazłem Mikody ATM 1633. W opisie podane jest iż pasuje do Fiat Croma 194. Są to jednak tarcze wentylowane. Czy obecny zestaw zacisków jest na tyle uniwersalny iż wrzucenie powyższej tarczy wentylowanej będzie możliwe?

Mikoda produkuje tarcze nacinane i nawiercane ( ja mam takie u siebie) więc jeżeli o taki tobie chodzi to tak ale trzeba pamiętać że do nich najlepiej dać miękkie klocki typu Ferodo Premier UWAGA - chodzi o tarcze jednolitą ale z nawiertami na wylot i nacięciami w kształcie C !!!!
Jeżeli jednak patrzysz o typowe wentylowane tarcze ( dwie tarcze oddzielone a po środku kanał wentylacyjny z żeberkami ) to nie będą pasować!!! Chyba że poprzedni właściciel zmienił zaciski na takie z modelu 150KM do 2006 roku lub z wersji 200KM.
Jeżeli masz seryjne hamulce to od 2007 w wersji 150 KM były z tyłu tarcze jednolite czyli nie wentylowane!!! I tego się trzymajmy ;-)