Zobacz pełną wersję : Demontaż modułu oświetlenia na podsufitce, nad dźwignią zmiany biegów
Witam,
Czy ktoś zaglądał do oświetlenia na podsufitce z przodu ? Jest tam pewnie 12V dostępne cały czas (po wyciągnięciu kluczyka), które chciałbym wyprowadzić do zasilenia na stałe kamerki samochodowej.
W jaki sposób zabrać się do wyciągnięcia tego "modułu" (lampki + włączniki), tak aby niczego nie wyłamać oraz zrobić to estetycznie ? Może jest dostępny jakiś opis ?
I przy okazji spytam: czy da się jakoś ustawić, aby w gnieździe zapalniczki (z przodu) było zasilanie także po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki ?
Z góry dziękuję i pozdrawiam !
W jaki sposób zabrać się do wyciągnięcia tego "modułu" (lampki + włączniki), tak aby niczego nie wyłamać oraz zrobić to estetycznie ?
To siedzi na wcisk. W instrukcji (tej rozszerzonej, do ściągnięcia z netu) powinien być obrazek pokazujący gdzie podważyć śrubokrętem, ale nie ma w tym żadnej większej filozofii.
I przy okazji spytam: czy da się jakoś ustawić, aby w gnieździe zapalniczki (z przodu) było zasilanie także po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki ?
"Ustawić" to nie. Po prostu musiałbyś sam podpiąć tam przewód ze stałym "plusem".
Witam,
Czy ktoś zaglądał do oświetlenia na podsufitce z przodu ? Jest tam pewnie 12V dostępne cały czas (po wyciągnięciu kluczyka), które chciałbym wyprowadzić do zasilenia na stałe kamerki samochodowej.
W jaki sposób zabrać się do wyciągnięcia tego "modułu" (lampki + włączniki), tak aby niczego nie wyłamać oraz zrobić to estetycznie ? Może jest dostępny jakiś opis ?
I przy okazji spytam: czy da się jakoś ustawić, aby w gnieździe zapalniczki (z przodu) było zasilanie także po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki ?
Z góry dziękuję i pozdrawiam !
1/W instrukcji opisano jak wymontować lampę sufitowa przednią wraz z fotkami /dział w razie awarii/ - polecam lekturę
2/Wszystko się da - tylko wg. mnie za dużo ingerencji w elektrykę - i można sobie tylko szkodę zrobić - na tym forum niedawno opisano gdzie podpiąć się do ciągłego +12v /chyba kol. Qvadrat o tym pisał/
O ile znam fiatowskie patenty to lampki gasna po jakims czasie. Trzebaby obadac czy tam na pewno jeat 12v przez caly czas czy jeat to zasilane z body ktory mierzy czas poboru pradu i odlacza obwod. A dlaczego kamera ma dzialac jak auto jest bez kluczyka? A modul siedzi na wcisk po bokach sa blaszane sprezynujace zaczepy trzeba podwazyc po bokach nie powinno sie nic ulamac
Witam,
Dziękuję, faktycznie jest to dostępne w instrukcji (str. 172)
Trzebaby obadac czy tam na pewno jeat 12v przez caly czas czy jeat to zasilane z body ktory mierzy czas poboru pradu i odlacza obwod.
Na to nie wpadłem i faktycznie muszę to sprawdzić. Chcę się dopiąć do 12V najbliżej jak się, aby uniknąć ciągnięcia kabla od jakiejś kostki w np. kokpicie, bez naruszania podsufitki itp.
A dlaczego kamera ma dzialac jak auto jest bez kluczyka?
Zostawiam samochód na ciasnym parkingu pod blokiem, a poprzedni nie został porysowany przez parkujących obok chyba tylko na dachu. Nikt się nie przyznał, nikt nic nie widział.
Pozdrawiam!
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.