Zobacz pełną wersję : Koszt serwisu przy 15,30,45,60 tyś.km
lukasz.zst
27-10-2017, 17:27
Witajcie mam przeglad teraz przy 30 tys.km z lpg
Ile płaciliscie za przeglad .
Czy Filtry było orginalne i olej.
Jakie świece
rajtkezjusz
19-02-2018, 13:26
W kwietniu mam ten 30 tyś i podano mi kalkulację opartą o zakres przeglądu i materiały ASO na 1300 zł . Pytanie mam do kolegów(koleżanek) ,czy można samemu zamontować sobie jakiś filtr,np kabinowy ,powietrza bez utraty gwarancji ?
krowka1978
19-02-2018, 13:55
Spokojnie kabinowy możesz zamontować sam - poza ASO przynajmniej 50% tańszy. Skomplikowana wymiana nie jest. W moim wymieniałem sam przed przeglądem na 15tyś. Co do silnikowego, też łatwa sprawa, ale tu niech lepiej sami założą, żeby w papierach było, że wymieniony. Ja wymieniałem w ASO przy 15tyś.
Jakie ceny materiałów podali?
Ja będę miał na 30tyś za 51 dni, albo 4500km. Sporym kosztem na pewno będą świece.
rajtkezjusz
19-02-2018, 14:02
Nie rozbili na czynniki,ogólnie na 3 zapytania odpowiedziało 1 ASO . Silnikowy wymieniłem sam przy 10 tys bo miałem już auto z turbiną i wiem,że one szybko się brudzą (ASO twierdzi ,że co 30 tys wystarczy,a to bzdura,bo filtry często zmieniają kolor z białego na niebieskawy ,a jak jest szary ,to jest full). Mój był szary przy 10 tyś km i zapodałem filtrona . Kabinowy nie wymieniali poprzednio ,wiec teraz zapewnie to zrobią.
Sporym kosztem na pewno będą świece.
Pytanie czy wymiana tych świec jest rzeczywiście konieczna. Ja w lipcu będę miał przegląd po 2 latach od zakupu bo mam ledwo 8400 przejechane i jak mi powiedzą coś o świecach to ich wyśmieje. Takie świece to minimum, wydaje się te 50 tysięcy dadzą radę.
krowka1978
20-02-2018, 10:25
Pytanie czy wymiana tych świec jest rzeczywiście konieczna. Ja w lipcu będę miał przegląd po 2 latach od zakupu bo mam ledwo 8400 przejechane i jak mi powiedzą coś o świecach to ich wyśmieje. Takie świece to minimum, wydaje się te 50 tysięcy dadzą radę.
Jak w instrukcji dla 1.6 piszą tak wymieniaj (nie pamiętam ile było). W wolnossaku 1.4 8V w GP wymiana co 60tyś i tak wymieniam.
W przypadku silnika MultiAir świece muszą być wymienione maksymalnie przy 30tyś. km (według instrukcji). Potwierdzają to również wieloletni właściciele tych silników. Świece niedługo po tym przebiegu kończą swój żywot, więc lepiej losu nie kusić.
W instrukcji piszą 2 lata i 30 tysięcy. Trzydziestu nie mam ale 2 lata miną mimo to stanę okoniem ,bez przesady ,żeby świece mi zmieniali po pewnie 9 tysiącach. Chyba ,że tracą termin do użytku.
Zapomnieliście jeszcze o płynie hamulcowym.
krowka1978
20-02-2018, 12:00
Zapomnieliście jeszcze o płynie hamulcowym.
Nie zapomniałem, tak samo jak o chłodniczym :wink: Będą wymienione. Swoją drogą mechanik w ASO przy przeglądzie dostaje rozpiskę czynności serwisowych wraz z lista materiałów eksploatacyjnych - ale i tak warto wiedzieć z instrukcji co i jak :wink: Filtr kabinowy sam będę wcześniej wymieniał.
rajtkezjusz
20-02-2018, 17:42
Wiesz ,miałem w japończyku wymieniane świece konkretnie co do terminu ,bo szkoda mi było wydać na cewki ponad 1000 zł (słaba świeca obciąża układ zapłonowy jakby nie patrzył ) . Czasem można przy małym przebiegu zdemontować świecę ,oczyścić szczotką ,ustawić poprawnie szczelinę i można ponownie zamontować,ale to dotyczy raczej wolnych ssaków. Co ciekawe ,to nie chcieli zrobić mi przeglądu jeśli w roku nie zrobiłem min 11 tyś km,miałem się zjawić po zrobieniu 15 tys ,ale przekroczyłem magiczne 11 tyś km i zrobiono
Mam przejechane 39tyś. km, auto sygnalizuje mi przegląd za miesiąc, bo mija rok od ostatniego przeglądu. Od ostatniego przeglądu 30 tyś. zrobiłem zatem 9 tyś. km. Czy ja mam jechać na tej przegląd, bo wypada po roku od ostatniego, czy zignorować przypomnienie na wyświetlaczu i doczekać do 45 tyś, które szacuję że zrobię za około pół roku?
ekstraway
28-02-2018, 22:38
Mam przejechane 39tyś. km, auto sygnalizuje mi przegląd za miesiąc, bo mija rok od ostatniego przeglądu. Od ostatniego przeglądu 30 tyś. zrobiłem zatem 9 tyś. km. Czy ja mam jechać na tej przegląd, bo wypada po roku od ostatniego, czy zignorować przypomnienie na wyświetlaczu i doczekać do 45 tyś, które szacuję że zrobię za około pół roku?
Musisz jechać, oczywiście tolerancja wynosi +/- 1 mies. Ja miałem odwrotnie - zrobiłem 15 tys. km w ciągu 7 mies. i też musiałem jechać. Warunek przeglądu to 1 rok lub 15 tys. w zależności co nastąpi szybciej.
rajtkezjusz
01-03-2018, 00:19
Jechac do ASO i zrobić co trzeba ,a olej warto wymienić mimo kosztów . Mamy silniki wymagające dbałości ,to trzeba dbać .
Który serwis polecacie Włocławek czy Płońsk, bo drogę mam w zasadzie jednakową?
Dziś autko przeszło przegląd po 2 latach- aktualny przebieg 24 tys. Przegląd w ADF Wrocław- wymiana świec, oleju,filtra oleju, p/pyłkowego, powietrza, płynu hamulcowego. Wykasowane inspekcje, dostałam resztę (około 1/3) oleju w 2litrowej puszce (nie leją z beczki) na dolewkę w razie potrzeby- dotąd nie brał, ale jeśli woleli nie dolać niż przelać to może się przydać. Koszt 1299 zł, ale mam karte zniżkową :tongue 10% na robociznę i 8% na części, płyny- więc bez zniżek byłoby drożej o 123 zł z groszami. Dodatkowo dokupowałam przedłużoną gwarancję na kolejne 2 lata-więc koszt całkowity spory:roll:
krowka1978
06-03-2018, 19:25
Ustawili flagę wymiany oleju w ECU? Wykasowanie inspekcji serwisowej to nie wszystko.
Płynu chłodniczego nie wymieniali?
tak, flaga ustawiona (dzięki wpisom na tym forum-sama nie wiedziałabym:)- te "inspekcje" to był skrót myślowy. Wg serwisu płyn chłodniczy powinien być wymieniany co 5 lat chyba że nastąpi awaria układu lub przy sprawdzaniu parametrów okaże się, że odbiegaja od "normy". Sprawdzili i jest ok, więc wymiany nie było.
rajtkezjusz
06-03-2018, 23:49
Koledze chodziło pewnie o hamulcowy,bo akurat jest taki reżim 2 lata/30 .Byłem zapytać u siebie /umówić na przegląd i policzyli mi za to co trzeba zrobić dla 30 tyś km + przegląd klimy + spr geometrii (kiera prosto,to auto schodzi w prawo ) - mój olej w ilości 3 l,więc ich dolewka tej różnicy na kwotę 1450 zł . Płyn hamulcowy sprawdzą i wtedy wyjdzie czy wymiana potrzebna . Ile wyjdzie w realu ,to dam znać po przeglądzie .
krowka1978
06-03-2018, 23:56
Chodzilo o płyn chłodniczy. Mam zasadę, że wymieniam co dwa lata. Płyn hamulcowy bezwzględnie co dwa lata.
rajtkezjusz
07-03-2018, 00:32
No w ASO nie wymienią przed odp terminem ,chyba że klient zażąda wczesniej.
no hamulcowy wymieniony- jak napisałam. Jeśli chodzi o chłodniczy to raczej spotykam się z wymianą zdecydowanie rzadziej niż co 2 lata- aut trochę już przerobiłam (i to x2 bo w domu zawsze 2 pojazdy) i chociażby ostatni mój samochód serwisowany w Inchape Mini BMW zalecenie wymiany co 6 lat (lub 60 tys.). Wczoraj gwarancja dokupiona na zasadzie "strzezonego..."itd- pierwszy raz mam Fiata i wolę dmuchać na zimne:)
rajtkezjusz
07-03-2018, 12:09
Też miałem auta wielu marek ,a Fiatów parę i płyn chłodniczy co rozrząd lub 5 lat (chyba ,że test po 3 roku wypadał słabo,ale to nigdy się nie zdarzyło). Tyle ,że rzadko miałem auto dłużej niż 4 lata :) . Fiaty zalewane były oryginalnym fiatowskim płynem .On ma dobrą trwałość (ja się nie sparzyłem ) ,bo jest niskokrzemionkowy ? Coś tam z chemią ma porobione .
krowka1978
07-03-2018, 12:50
Wczoraj gwarancja dokupiona na zasadzie "strzezonego..."itd- pierwszy raz mam Fiata i wolę dmuchać na zimne
FCA stratne nie będzie :smile: Dlatego mi wystarczy standardowa gwarancja, wiem jak moje auto się zachowuje, wiem również ile zaoszczędziłem na braku rozszerzonej gwarancji staruszka Kropka, który nadal poważnie i drogo psuć się nie chce pomimo wieku 11 lat :tongue
rajtkezjusz
07-03-2018, 14:58
Też zakupiłem gwarancję dodatkową ,ale tą minimalną . Tyle,aby podlegał pod niego system MA ,turbina itd. Dzięki temu nie wymieniam np filtra MA ,bo zgodnie z odpowiedzią na moje zapytanie (od centrali FCA) nie ma obowiązku wymiany filtra ,chyba,że silnik traci parametry. I właśnie od tego mam tą gwarancję ,aby trzymając się dokładnie zapisów serwisowych auto pojeździło 4 lata (w 5 sprzedam przed końcem gwarancji i chyba coś wolnossacego z dużym litrażem w automacie kupię ).
Ja właśnie "łamałam się" która opcję gwarancji wykupić no i padło na maximum care :roll: Też dłużej niż 5 lat nie pojeżdżę, to i tak byłby rekord z jednym autem- tak czy siak gwarancja to "puchar przechodni"-więc najwyżej cieszyć się nią będzie nowy właściciel:) Na razie autko fajne i nie nudzi się:) tfi tfu:) koszt przeglądów i części/mat.ekspl. miło zaskakuje w porównaniu z ostatnio posiadanymi 2 miniakami- countrymanem i "zwykłym":) no ale w BMW płaci się za ciasteczka, kawki itp oraz przystojnych panów w serwisie (lub jak dla kogo-panie w szpilkach):tongue za to w Fiacie...cóż:)
grandekropka
07-03-2018, 19:33
no ale w BMW płaci się za ciasteczka, kawki itp oraz przystojnych panów w serwisie (lub jak dla kogo-panie w szpilkach):tongue za to w Fiacie...cóż:)
Hi, masz zdecydowanie rację, parę razy byłem X3 na przeglądach w ASO i tam obsługa zawsze dobrze ubrana, raczej młodzi ludzie, uprzejmi itd. a ASO Fiata to w większości przeciwieństwo BMW.
rajtkezjusz
07-03-2018, 23:04
Nie mogę powiedzieć,że obsługa w ASO koło mnie jest zła. Nieważne dla mnie jest ,czy obsłuży mnie pan,pani,babcia itd,ważne aby było zrobione za co płacę i bez ściemy. Dla ciekawostki ...kolega kupował auto azjatyckie i obsługiwała go taka ..wykształcona :) pani . Tak przed nim pokazywała co ma auto w środku,co w bagażniku itd ,że kupił droższy model niż zamierzał (twardy miał być ,ale kobiece wdzięki otworzyły mu kieszeń ) za to w sumie ta pani ma prowizję .Gdy byłem sam w tym salonie i zapytałem o prostą rzecz ,to pani musiała zasięgnąć info od innej osoby ,potem znów nie wiedziała przy następnym pytaniu. Fakt,że niczego sobie była .
Nie miałem jeszcze przeglądu 5setki.
Rok 2011 Warszawa dla porównania AlfaRomeoMito 1.4 TB pierwszy przegląd 30 tyś bez względu na upływ czasu.
- przegląd 2 rbg x 196 zł jedn. brutto
- filtr pow 1 szt x 82
- filtr p.pyłk. 1 szt x 122
- selena 3l x 38
- płyn sprysk zim 1l x 3,89
- filtr olej 1szt x 60
- swieca 4 szt x 62
razem po rabacie 974 zł brutto (rok 2011)
Rok 2016 wymiana oleju i filtra o.
- wymiana rbg ? x 232 zł brutto (ryczałt?)
- selena 2l x 110
- filtr o. 1szt x 83
razem po rabacie 467 zł
Nie bywałem w serwisach BMW. W Mercedesie kawa owszem z automatu lub płatna w barku (dość dobra), wkład lewego lusterka do GLK ponad 1000 zł, dziekuję ;)
Płyn chłodzący wymieniłem raz na początku doświadczeń motoryzacyjnych w Skodzie w ASO, po którym wywaliło uszczelki pod głowicą. Skutek planowanie głowicy itd. Od tamtej pory płynu chłodzącego nie wymieniam jedynie w szczególnych sytuacjach dolewam jak potrzeba.
rajtkezjusz
08-03-2018, 00:01
Selenia podrożała strasznie wg twojej rozpiski
krowka1978
08-03-2018, 09:57
Hi, masz zdecydowanie rację, parę razy byłem X3 na przeglądach w ASO i tam obsługa zawsze dobrze ubrana, raczej młodzi ludzie, uprzejmi itd. a ASO Fiata to w większości przeciwieństwo BMW.
Nadrabiają za troglodytów właścicieli BMW, których mam wątpliwą przyjemność spotykać codziennie na drodze. Dziś mało brakowało, żeby kretyn mi w Viagrze zderzak urwał! Nieważne, że coś z przeciwka jechało, droga tylko dla prostaka... Postrzeganie marki BMW mam nie bez powodu takie, a nie inne - dla mnie wstyd tym jeździć.
grandekropka
08-03-2018, 10:00
Raczej nie, bo tych troglodytów raczej nie stać na ASO, tam głównie firmy serwisują swoje auta, ja również bywałem tam służbowo.
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
krowka1978
08-03-2018, 10:53
Tego dzisiejszego stać, nówka auto, rejestracja CT, więc wątpię, że firmowe.
Fakt, złą prasę marce robią idioci z wiosek jeżdżący starymi, rozklekotanymi, pseudostuningowanymi autami, rozbijajacy sie na drzewach jadąc w 8 osób (część pasażerów w bagażniku:) z dyskotek nad ranem. Akurat BMW nigdy nie mielismy, ale wrocławski wspólny serwis Mini i BMW sprawił,że "bywaliśmy"- na tej kawie i ciasteczkach:) Auta (Mini) w zasadzie bezawaryjne (przy dobrej opiece od początku, bo silniki "eSek" wymagające są niestety), ale serwisy koszmarnie drogie...W Fiacie zaskakuje mnie właśnie ta dostępność- chodzi mi o to, że serwis nie boli- póki co:lol: Obawiam się jednak, że wymiana przykładowo dwumasy i sprzegła dałaby po kieszeni dość znacznie, choć i tak nieporównywalnie do BMW (wymiana w Countrymanie spotkała nas w 4 roku życia auta-niestety dość powszechna wada w tym modelu).
Podobnie jak Fiat przystępne cenowo są w mojej ocenie serwisy Suzuki i Toyoty- natomiast Mercedes we Wrocławiu dość mało profesjonalny- mąż jeździł na serwisy do innego miasta....
Chyba odbiegamy od tematu:roll:
Selenia podrożała strasznie wg twojej rozpiski
2011r Selenia 20K B cena 38 zł brutto JM l Ilość 3
2014r Selenia Star PE 5W40 OP 2l JM l Ilość 2 cena jedn, po rabacie 87,90 zł netto, 108 zł brutto
2016r j.w.
Dziwna ta pozycja w 2011r
wymiany świec nie żałuję więc w 500x też wymienię
Uprzedzenia do właścicieli różnych marek są całkowicie niepotrzebne, słomę można spotkać w każdej marce - to statystycznie udowodnione. Mit o kierowcach BMW pochodzi z dawnych minionych lat.
Ja osobiście przestrzegam przed kierowcami w czapce z daszkiem - POWAŻNIE. Mam jak najgorsze doświadczenia z takimi delikwentami. Może wynika to z tego, że są to najczęściej starsi panowie, ale fakt pozostaje faktem.
Byle do wiosny i pozdrawiam :)
krowka1978
09-03-2018, 14:05
Mit o kierowcach BMW pochodzi z dawnych minionych lat.
4 lata temu dwóch delikwentów wyskoczyło do mnie z pałą teleskopową, więc żaden mit z dawnych lat. Jako, że telefon nagrywał i dzwoniłem na policję delikwenci wsiedli w swój mafijny bolid i zwinęli się. Nie podobało im się to, że nie przyspieszałem jak na zderzaku mojego Kropka siedzieli. Gdyby zaatakowali bez żadnego żalu walnąłbym ich autem, szczególnie że z tyłu siedział wówczas roczny szkrab :!:
Oczywiście, że takie przypadki mają miejsce, ale włącz youtuba, tacy "kozacy" jeżdżą każdą marką : Mietkiem , Ałdikiem, Wieśwagenem, Alfiettą no i Bejcą ... itd. itp. a pewnie i w Fijacie się znajdą.
Pozdrawiam !
rajtkezjusz
09-03-2018, 15:03
Znam większych delikwentów od dzikiej jazdy ,a mianowicie ...mamuśki odwożące dzieci do szkoły. Jeśli oczywiście wyjadą wcześniej to nie ma problemu,ale..No właśnie ,ale.. Gdy za późno ,to lecą na wariata. Przy szkole najlepiej do samego wejścia podjechać ,poprzez zakaz itd .Najlepsze następuje później . Dziecko wysiadło więc komórka w dłoń ,ograniczenia prędkości nie istnieją i wio . Niestety ,ale wielokrotnie zauważone . Ok,zbaczamy z tematu :)
Karol.Ostrow
13-03-2018, 11:01
Witam.
Pierwszy przegląd przy 15tys km w Ostrów Wlkp 290zł plus materiały ....
Witam.
Pierwszy przegląd przy 15tys km w Ostrów Wlkp 290zł plus materiały ....
To chyba tylko popatrzyli i nie wymieniali nic.
grandekropka
13-03-2018, 14:34
To chyba tylko popatrzyli i nie wymieniali nic.
Nie koniecznie, pytałem w Warszawie o koszt samego przeglądu, ok 300 pln taka była odpowiedź. Z drugiej strony co chcesz wymieniać przy 15 tys. ? Tylko olej i filtry, a to wliczone jest w cenę przeglądu.
Koszt samego oleju to około 330 złotych bo leją z baniek 2 litrowych wiec musisz płacić za 6 litrów, a gdzie robocizna. Ja płaciłem w Elblągu 880 zeta po roku z wymianą materiałów przebieg około 5000.
grandekropka
13-03-2018, 15:49
300 pln o których piszę to koszt samego przeglądu BEZ materiałów. Normalną sprawą jest to , że dojdzie koszt oleju, filtrów. Ale zawsze możesz sam sobie kupić materiały samodzielnie.
Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
rajtkezjusz
14-03-2018, 00:41
Koszt samego oleju to około 330 złotych bo leją z baniek 2 litrowych wiec musisz płacić za 6 litrów, a gdzie robocizna. Ja płaciłem w Elblągu 880 zeta po roku z wymianą materiałów przebieg około 5000.
U mnie zastrzegli,że przebieg poniżej chyba 10 tyś km nie wymienią oleju itd. Dziwne to ,że tobie zrobili wymianę oleju ,ale jak widać niby zapis odgórny od FCA ,a tutaj niespodzianka
krowka1978
14-03-2018, 10:36
U mnie zastrzegli,że przebieg poniżej chyba 10 tyś km nie wymienią oleju itd. Dziwne to ,że tobie zrobili wymianę oleju ,ale jak widać niby zapis odgórny od FCA ,a tutaj niespodzianka
Ciekawe, przecież oni za olej nie płacą ;-)
grandekropka
14-03-2018, 13:06
Z racji, że zbliżam się do pierwszego przeglądu podam ceny jakie obowiązują dla 1,6 E-torq
1. Przegląd ( sama robocizna ) - ok 300 pln
2. Filtr powietrza - 122,30 pln
3. Wkład filtra oleju - 86,33 pln
4. Filtr klimatyzacji - 107 pln
5. Olej - cena zależy od wybranego oleju, ale trzeba przyjąć ok 300 pln
Zatem podstawowy przegląd wychodzi ok 915 pln, przy wymianie filtra klimatyzacji dojdzie jeszcze koszt za uzupełnienie i czyszczenie układu. Dodam tylko, że wszystkie materiały można kupić u naszego forumowego kolegi znacznie taniej ( pracownik ASO Fiata ).
rajtkezjusz
14-03-2018, 13:26
Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
U mnie zastrzegli,że przebieg poniżej chyba 10 tyś km nie wymienią oleju itd. Dziwne to ,że tobie zrobili wymianę oleju ,ale jak widać niby zapis odgórny od FCA ,a tutaj niespodzianka
Ciekawe, przecież oni za olej nie płacą
Miałem zamiar wykupić serwis do końca gwarancji i zapytałem (na forum zapodałem chyba to już) o to ,czy wejdzie w to wymiana rozrządu. Niestety nie,ponieważ mim że moje auto jeździ 90% po mieście ,trójmieście ,to uznano że musiałbym mieć taxi aby tak uznać ,więc po podzieleniu kosztów tej usługi na lata ,to wyszło mi ,że z wymianą rozrządu byłoby to ok,ale bez ,to poszczególne przeglądy zrobię taniej . Przy okazji powiedzieli (akurat miałem poniżej 10 tyś km ) ,że olej tez by nie został wymieniony ,poniewaz takie mają wytyczne z FCA ,chyba,że chcę i sam zapłacę .
krowka1978
14-03-2018, 15:12
przy wymianie filtra klimatyzacji dojdzie jeszcze koszt za uzupełnienie i czyszczenie układu
Czynnik klimy rusza się, gdy spadnie wydajność. Filtr kabinowy wymieniam sam, tak jak i sam robię ozonowanie ;-) Ozonator już mi się kilkukrotnie zwrócił (przy moich autach i w rodzinie) ;-)
W GP ostatni raz ruszałem czynnik klimy gdy miało 6 lat. Ubytek po takim czasie miał około 20%.
grandekropka
14-03-2018, 21:13
Temat z linka aktualny,
http://fiatklubpolska.pl/wspolpracujemy-i-polecamy-493/mozliwosc-zakupu-dowolnej-czesci-z-grupy-fiat-za-40-do-60-wzgledem-cen-katalogowych-27376/
Koszt przeglądu zdecydowanie można obniżyć.
Karol.Ostrow
15-03-2018, 20:50
Witam ponownie .
Dziś 15,03,2018 zrobiłem przegląd pierwszy przy przebiegu 14800km silnik 1,4 . Serwis Ostrów Wielkopolski czas roboty 3,5godz .
Koszt z 10 % rabat na części wyniósł 685 zł !!!!!
Polecam ten serwis ..
31420
rajtkezjusz
16-03-2018, 17:12
Temat z linka aktualny,
http://fiatklubpolska.pl/wspolpracujemy-i-polecamy-493/mozliwosc-zakupu-dowolnej-czesci-z-grupy-fiat-za-40-do-60-wzgledem-cen-katalogowych-27376/
Koszt przeglądu zdecydowanie można obniżyć.
Z tej kalkulacji co dostałem ,to brzmi obiecująco :)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Witam ponownie .
Dziś 15,03,2018 zrobiłem przegląd pierwszy przy przebiegu 14800km silnik 1,4 . Serwis Ostrów Wielkopolski czas roboty 3,5godz .
Koszt z 10 % rabat na części wyniósł 685 zł !!!!!
Polecam ten serwis ..
31420
Ciekawa cena za filtr oleju .Do 500X podali mi 100 zł ,a tutaj widzę ,że pasuje z Alfy . Ciekawe czy jest uniwersalny dla tych aut ,czy tak im podpasowało?
krowka1978
16-03-2018, 17:13
Ciekawa cena za filtr oleju .Do 500X podali mi 100 zł ,a tutaj widzę ,że pasuje z Alfy . Ciekawe czy jest uniwersalny dla tych aut ,czy tak im podpasowało?
Alfa też ma 1.4 MultiAir Turbo 140KM ;-)
rajtkezjusz
16-03-2018, 23:16
Wiem ,ale ciekawe dlaczego podają we Fiacie ,że filtr 100 zł ,a tutaj cena niższa sporo .
MAKLAK83
01-04-2018, 18:03
Cześć
To jak w końcu wygląda sprawa z tymi kosztami serwisu przy 30 000.?
Za jakieś 3 tygodnie jadę właśnie na taki serwis i chciałbym mniej więcej wiedzieć na ile się przygotować.
Pytanie takie otóż autko moje ma gwarancję mechaniczną do sierpnia tego roku no i zastanawiam się czy oddawać do ASO czy zrobić sobie u zaprzyjaźnionego mechanika.
No i jeszcze jedno pytanie gwarancja na perforację nadwozia właśnie słyszałem że można raz w roku w ASO zrobić sam przegląd karoserii w celu utrzymania gwarancji na perforację czy ktoś się z tym spotkał.
Pomożecie?
krowka1978
01-04-2018, 18:31
No i jeszcze jedno pytanie gwarancja na perforację nadwozia właśnie słyszałem że można raz w roku w ASO zrobić sam przegląd karoserii w celu utrzymania gwarancji na perforację czy ktoś się z tym spotkał.
Nie ma czegoś takiego jak sam przegląd karoserii. Aby była gwarancja musi być przegląd mechaniczny, który będzie wbity w książkę. Przegląd mechaniczny jest potwierdzeniem przeglądu całości.
MAKLAK83
01-04-2018, 18:34
Nie ma czegoś takiego jak sam przegląd karoserii. Aby była gwarancja musi być przegląd mechaniczny, który będzie wbity w książkę. Przegląd mechaniczny jest potwierdzeniem przeglądu całości.No i wydaje mi się że się mylisz. Gdyż żadne ASI nie może zmusić Cię do robienia całościowego przeglądu żeby zachować gwarancję na blachę. Zresztą w Katowicach jak ich zapytałem usłyszałem że w zasadzie można ale nie są mi w stanie odpowiedzieć na chwilę obecną jaki jest koszt. Więc raczej się da tylko wiadomo wszędzie będą wciskać kity że nie bo to ich zarobek.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
krowka1978
01-04-2018, 20:02
Przeczytaj warunki gwarancji. Ja czytałem. Jasno napisano o gwarancji. Kwestia serwisu w ASO/poza to inna sprawa. Przepisy sobie, rzeczywistość sobie. Możesz próbować. Po zakończeniu gwarancji mechanicznej mam gdzieś gwarancję na blachy. Przez pozostałe 6 lat dziura na wylot na pewno nie wyjdzie, a na to jest właśnie gwarancja (perforacja). W GP wyszło mi to na plus ;-)
I jeszcze jedno. W ASO mogą sobie gadać co chcą. Ważne jest to, co jest dane na piśmie z autem.
rajtkezjusz
02-04-2018, 13:33
Dla ciekawości podam jak się odbywa serwis w jednym z aut koreańskich . Kolega jeden i kolega drugi kupili auta koreańskie (nowe) i jeden zauważył po 3 latach ,że górna część ramki tylnych drzwi (co ciekawe ,zawsze tylne lewe) zaczyna zaciekać rdzawym czymś. Odchylił uszczelkę ,a tam dziura. Zgłosił do ASO i zapytał za co płacił na ostatnim przeglądzie ,skoro nie zauważono rdzawego zacieku spod uszczelki ? No nie zauważyli i ...jak zapłaci to zrobią. Wkurzył się i ostro pogadał z kierownikiem serwisu. Zrobiono mu to ,ale...po pół roku wyszło znów. Wtedy poprawiono bez szemrania i do teraz spokój. Drugi kolega do końca to miał ,ale nie serwisował w ASO ,więc sam to zrobił poza ASO. Stałem kiedyś na parkingu swoją 500 i podszedł facet i cmokał ,że Fiat ładne auto zrobił,a ja mu na to ,że założę się ,że jego ma problem z tylnymi drzwiami (tak ,to też był ten model koreańskiego producenta) . Zdziwił się ,bo właśnie dzień wcześniej odebrał auto z przeglądu w ASO . I zgadnijcie co wyciekało spod uszczelki i czego nie zauważyło ASO ,choć za to płacił? Po 2 tygodniach się z nim widziałem (syna przywozi na treningi) i powiedział ,że ASO nie zauważyło ,a jego kolega ma takie samo auto i ..to samo . Widać jak na dłoni ,że czasem się płaci dla samego płacenia :( . Akurat była to znana koreańska firma,oby FCA działało inaczej !
MAKLAK83
02-04-2018, 13:39
Dla ciekawości podam jak się odbywa serwis w jednym z aut koreańskich . Kolega jeden i kolega drugi kupili auta koreańskie (nowe) i jeden zauważył po 3 latach ,że górna część ramki tylnych drzwi (co ciekawe ,zawsze tylne lewe) zaczyna zaciekać rdzawym czymś. Odchylił uszczelkę ,a tam dziura. Zgłosił do ASO i zapytał za co płacił na ostatnim przeglądzie ,skoro nie zauważono rdzawego zacieku spod uszczelki ? No nie zauważyli i ...jak zapłaci to zrobią. Wkurzył się i ostro pogadał z kierownikiem serwisu. Zrobiono mu to ,ale...po pół roku wyszło znów. Wtedy poprawiono bez szemrania i do teraz spokój. Drugi kolega do końca to miał ,ale nie serwisował w ASO ,więc sam to zrobił poza ASO. Stałem kiedyś na parkingu swoją 500 i podszedł facet i cmokał ,że Fiat ładne auto zrobił,a ja mu na to ,że założę się ,że jego ma problem z tylnymi drzwiami (tak ,to też był ten model koreańskiego producenta) . Zdziwił się ,bo właśnie dzień wcześniej odebrał auto z przeglądu w ASO . I zgadnijcie co wyciekało spod uszczelki i czego nie zauważyło ASO ,choć za to płacił? Po 2 tygodniach się z nim widziałem (syna przywozi na treningi) i powiedział ,że ASO nie zauważyło ,a jego kolega ma takie samo auto i ..to samo . Widać jak na dłoni ,że czasem się płaci dla samego płacenia :( . Akurat była to znana koreańska firma,oby FCA działało inaczej !Mam nadzieję że będzie działało inaczej.
Wcześniej miałem skodę octawia w kombi i jak rozebralem tapicerkę z klapy bo nie działał spryskiwaczy to myślałem że padnę.
Otóż w ASO naprawili wężyk a raczej polaczyli jakieś 3 kawalki starego wezyka 3 opaskami zaciskowymi i skasowali ładna sumkę za to.
Jednym słowem porażka.
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
MAKLAK83
04-04-2018, 18:12
Hej mam jeszcze pytanie. Zbliżam się dużymi krokami do ostatniego przeglądu przed końcem 2 letniej gwarancji mechanicznej. Powiedzcie na co zwrócić w aucie uwagę by ich poinformować i ewentualnie jeszcze w ramach gwarancji wymienić bądź naprawić.?
Zastanawiam się też czy warto wykupić pakiet przedłużone gwarancji? Może ktoś kupował i wie jakie są koszty takiego czegoś?
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
rajtkezjusz
04-04-2018, 22:49
Właśnie jutro mam ostatni dzień fabrycznej gwarancji. Rok temu wykupiłem gwarancję na 3 lata dodatkowo (75 tyś km) na silnik,skrzynię,multiair,turbinę itd - spis mam. Nie jest to wersja maxicare ,ale chyba easy care . Koszt ok 1200 zł za te 3 lata . Mogłem nie kupować,ale ...trudno . Zgłosiłem parę uwag ,ale podejrzewam,że dostanę auto ,gdzie nie stwierdzi się nic ,co wymagałoby rozbierania nadmiernego. Jako ,że auto w sumie ...nie ma nic szczególnego ,ot drobne poprawki (lusterka skręcić mocniej itd) ,to nie nastawiam się na zaskoczenie co do prac ASO. To nie moje 1 auto na gwarancji i nie spotkałem się ,aby ASO (różnych marek) zrobili coś więcej niż minimum czego muszą,no chyba ,że zapłacisz extra-tutaj otwiera się nowy świat usług ;)
A ja się spotkałem. Przy ostatniej wymianie oleju w moim Ceedzie (wymiana oleju po 10kkm na moje życzenie i z moim olejem) ASO posprzątało mi auto (z zewnątrz i w środku), podpięło pod komputer i zrobiło pełną diagnostykę, zrobili też całą ścieżkę diagnostyczną, a wyniki dostałem na pamiątkę.
I wszystko w cenie 130zł netto.
rajtkezjusz
05-04-2018, 18:35
Kurcze ,to moje ASO Kia po pomalowaniu progu (fabrycznie zszedł lakier) nie chciało go poprawić ,gdy zszedł tzw klar . Stwierdzili ,że nie umiem myć auta i tyle. Fajnie,że masz bardziej cywilizowane ASO koło siebie .
Generalnie każda marka lepsze i gorsze serwisy, chyba bez wyjątków. Ostatnio słyszałem opowieść o zakupie Lexusa za ponad 200k i włos mi się na głowie jeży, że tak można traktować klienta marki premium.
Dlatego czasem warto poszukać innego serwisu, a nie zawsze wybierać ten najbliższy.
rajtkezjusz
06-04-2018, 12:26
Jest w tym metoda,lecz często jesteś skazany na ASO najbliższe. Stare powiedzenie jest aktualne. Pierwsze auto sprzedaje salon ,następne jego serwis .
rajtkezjusz
09-04-2018, 07:58
Przegląd 30 tyś wykonany .Koszty części MOPAR kupione poprzez forum ,olej Selenia w sklepie Fiata.
Cena za sam przegląd to 320 zł (nie zmieniono płynu hamulcowego ,test wskazał bdb stan aktualnego)
Filtry kabina/olej/silnika/świece/olej =602 zł
Razem 932 zł
Kalkulacja kosztów w ASO gdybym nic swojego nie przywiózł wynosiła ok 1150 zł ,więc różnica na moją korzyść :218 zł
Stosując filtry inne niż MOPAR (ale uznanych marek ),kupując olej SELENIA poza siecią Fiat można zejść z oszczędnością jeszcze bardziej .
rajtkezjusz
09-04-2018, 20:05
Czy jest możliwość sprawdzić ,czy zresetowano ustawienia Multiair przy wymianie oleju? W MES 3.6 jest funkcja ,ale nie ma danych czy to zrobiono i kiedy. Zakładam ,że serwis zrobił co do niego należy ,ale ...lubię mieć pewność.
rajtkezjusz
17-06-2018, 18:20
Pytanie mam o wymianę filtra MA - kiedy wymieniacie ? Także pytanie drugie-wymiana filtra turbiny . Znacie może nr tego filtra? Nr filtra MA mam ,więc wiem co zamówić jakby coś,ale filtr turbiny mnie ciekawi-czy ktoś wymieniał już ,kiedy,nr ?
Filtr Multiair 55238665 Filtr Turbo 71769772 . Cena około 14 zł, to filtry zgrubne, sitko w śrubie.
Przy przeglądzie w serwisie pytałem o zmianę, ale nie mieli pojęcia, ja wymienię przy 60 tys. razem z rozrządem.
krowka1978
18-06-2018, 10:05
Przy przeglądzie w serwisie pytałem o zmianę, ale nie mieli pojęcia, ja wymienię przy 60 tys. razem z rozrządem.
Dlaczego mnie to nie dziwi niestety... Skoro nawet nie wiedzą o fladze wymiany oleju.
Z tą flagą to ciekawa sprawa. Przecież robiliśmy przegląd w tym samym serwisie, praktycznie prawie w tym samym czasie, ba nawet zrobili nam tego samego babola z przeciekiem.
Ale w moim przypadku o fladze oraz nowym sofcie nic nie wiedzieli, a filtry turbo i multiair to już kosmos.
Szkoda, że Fiat tak słabo dobiera partnerów serwisowych. Należy też pamiętać , że ten serwis jest też autoryzowanym serwisem BOSCH (sic).
rajtkezjusz
18-06-2018, 16:55
Mi podano cenę za filtr MA około 200 zł ,nr się zgadza-znalazłem karteczkę ,nazwa filtra wg SPC to ....korek :). W Gdańsku pytałem przy 1 przeglądzie o to ,to zero info ,w Wejherowie za pierwszym razem niespecjalnie wiedzieli,ale byłem niedługo później ,to na temat filtra MA podali cenę i kiedy najlepiej wg nich ,choć napisałem do FCA i odp, była inna (nie pamiętam ,czy te 200 zł obejmuje montaż ) . Nt filtra oleju do turbo zero odpowiedzi z ASO . Czy jest dojście do filtra MA gdybym chciał go wymienić wcześniej niż rozrząd i nie ruszając go? Z tego co wiem,to jest gdzieś przy w okolicach koła rozrządu .
Da radę zapodać screeny z MESa jak ustawiać flagę ?
krowka1978
19-06-2018, 21:19
Oto zrzut (moduł ECU):
32626
Jeśli chodzi o filtr MA, to trzeba uważać, żeby paska nie uwalić olejem. Śruba jest obok koła napędu wałka rozrządu.
lukasz.zst
21-06-2018, 22:51
W ganinex katowice preglad 45 tys.km 1350zl Ganienex Pszczyna 620zł( 30 km miedzy serwisiami ), Fiat Partner Katowice 1240zl.Fiat Tychy 710zł i tyle samo Fiat Centrum sprzedazy Bielsko Biała 710zł, Fiat Glwice 1104zł
W cenie przeglad wraz z materialmi i instalacja LPG wraz z filtrami
Przegląd po 2 latach, przebieg ~25,5kkm. Fiat Partner Bytom.
- robocizna 259,
- filtr oleju 82,
- wkład filtrujący (chyba kabinowy) 110,
- filtr powietrza 95,
- olej Selenia 218.
Razem 766 brutto. Auto umyte z zewnątrz (niechlujnie) + dywaniki. Dodatkowo wykonana akcja serwisowa 6199.
Nie miałem niestety czasu zaopatrzyć się samemu w materiały i mnie zgolili na cacy. Ceny filtrów masakra.
krowka1978
24-09-2018, 11:52
Za 8tyś. km przegląd mojego robię już sam (na 45tyś) :D Wyjdzie dużo taniej, o jakości roboty już nie muszę wspominać, bo to będzie przepaść na moją stronę ;-)
Do vonski - Przegląd " 2 letni " bez względu na przebieg powinien obejmować jeszcze świece.
W moim przypadku mimo przebiegu 13 tkm tak właśnie serwis zrobił (przynajmniej mam taką pozycję na FV )
Do krowka1978 - też mam taki zamiar, gwarancja kończy mi się w maju przyszłego roku.
Jest tylko dylemat jeśli później padnie MA lub turbo. Podobno jeśli się serwisuje "we Fiacie" to można liczyć na dofinansowanie.
Dodatkowo w moim przypadku mam problem, bo nie znam dobrego niezależnego serwisu.
No ja nie mogę, bo auto w leasingu. Poza tym ciągle zastanawiam się nad dokupieniem przedłużenia gwarancji...
Do vonski - Przegląd " 2 letni " bez względu na przebieg powinien obejmować jeszcze świece.
W moim przypadku mimo przebiegu 13 tkm tak właśnie serwis zrobił (przynajmniej mam taką pozycję na FV )
Świece są po 30tys. Umówiłem się z serwisem że podjadę jak stuknie to 30 tys, a przy użytkowaniu auta przez moją żoną minie pewnie do tego jeszcze z pół roku.
w Belgii pierwszy przegląd przy 15000 km + auto zastępcze (25 euro) koszt 260 euro, drugi przy 30000 km również z autem zastępczym koszt 510 euro.
rajtkezjusz
10-12-2018, 01:17
No to cena tego drugiego wyższa niż w Polsce,ale...zapewne gdy przeliczymy na siłę nabywczą naszej waluty ,to wyjdzie tak samo ,albo i taniej u Ciebie.
Serwis po 15 tys km 970 zł - ADF Wrocław
Tak sobie liczę, 970 zł x 6 serwisów przez okres gwarancji, to wychodzi prawie 6.000 zł, nie taniej naprawić, jak się coś zepsuje i nie korzystać z gwarancji?
Tak sobie liczę, 970 zł x 6 serwisów przez okres gwarancji, to wychodzi prawie 6.000 zł, nie taniej naprawić, jak się coś zepsuje i nie korzystać z gwarancji?
Ja do tego doszedłem w 2009r. gdy kupiłem nissana micrę i na serwis do ASO nigdy nie jeżdżę. Serwisuje w warsztacie niezależnym. Razem z żoną mieliśmy od tego czasu 3 nowe samochody (ostatni 500x) i żadnej awarii.
rajtkezjusz
15-01-2019, 20:24
Tak sobie liczę, 970 zł x 6 serwisów przez okres gwarancji, to wychodzi prawie 6.000 zł, nie taniej naprawić, jak się coś zepsuje i nie korzystać z gwarancji?
Niby dobrze policzone,ale zawiera duży błąd . 970 to koszt całości ,czyli części i robocizny. Aby prawidłowo policzyć ,to zakładamy ,że kupujesz oryginalne części (nawet tutaj przez forum -taniej) i tą sumę odejmujesz od 970 zł ,a od tego jeszcze różnicę w koszcie robocizny między ASO ,a warsztatem niezależnym(oczywiście jeśli robisz sam,to koszty są tylko części) . Czyli dopiero po podliczeniach wyjdzie tobie ile oszczędzasz . Ta suma 6000 zł jest policzona jakbyś wcale nie wymieniał oleju itd itd ,a przecież to robisz ?
Nie każdy przegląd kosztuje 970zł. Ja za pierwszy zapłaciłem mniej za drugi podobnie, ale nie wymieniem świec (czekam do 30kkm przebiegu). A jak Ci wyszło 6 serwisów? Tyle jeździsz? Bo mi na gwarancji wypadły tylko 2.
rajtkezjusz
15-01-2019, 22:07
Może policzył średnią przeglądów ,ponieważ 1 serwis nie kosztował aż tyle ile napisał kolega .Cena ..trochę mocno za wysoka za wymianę tylko oleju ,filtra ,f powietrza często nie wymieniają i kabiny też przy takim przebiegu. Filtr powietrza sam wymieniłem w moim przypadku ,ponieważ wg mnie ten co ASO nie wymieniło był pełen .
Nie korzystałem z gwarancji, nakręciłem do dziś 110.000 km przebiegu, poza remontem silnika w tym czasie wymieniłem: olej dwa razy z filtrem (jakbym wymienił 11 razy, silnik też by padł, bo wypalił się zawór), świece dwa razy z uwagi na gaz i żarówkę mijania. Koszt eksploatacji przez 110.000 możecie sobie policzyć. Olej 90 zł za 4 litry. A ile kosztują "serwisy gwarancyjne"? I po co się je w takim razie robi?
rajtkezjusz
16-01-2019, 13:20
Rozumiem ,że sprzedając auto (kiedyś tam ) ,to uczciwie poinformujesz klienta,że wymieniłeś olej 2 razy na przestrzeni 110 tyś km ? Ciekawe czy klient się zdecyduje na taki zakup? Miałem sporo aut z lpg i zrobiłem sporo km na gazie,ale nigdy nie było jakiegoś wypalenia zaworów czy problemu z głowicami .Może dlatego ,że lpg serwisowałem co do kropki zgodnie z wymaganiami gwaranta. Fakt,że stosowałem instalacje dedykowane do konkretnego modelu -najczęściej Lovato (nie reklamuję ,informuję) ,instalacje były dobierane do mojego auta (jesli zakładałem tzw składaka -lepsza listwa,inny reduktor niż klasycznie itd-wtedy kolega zakładający instalację mówił wprost co warto ,co nie ,ale za to "warto" trzeba było zapłacić więcej i koledzy się dziwili -po co mi instalacja za np 3500 zł ,gdy oni "sekwencję" założyli za 2400 zł-ja doświadczałem różnic ,bo zjawiałem się z lpg tylko na przegląd ,a oni z problemami ). Świece wg starej szkoły zmieniałem w lpg co 30 tyś km,stosowałem o zmniejszonej szczelinie np z 1.1 na 0.9 mm (wiem,można tego nie robić ,ale ja robiłem) ,bardzo dbałem o stan zapłonowy auta -kable co 60 tyś wymieniałem itd itd ...dlatego teraz nie mam lpg ,ponieważ gdy dbasz na 100 % i zakupisz dobrej klasy instalację ,to trzeba dobrze policzyć czy ona się zwróci w miare szybko ,zanim sprzedasz auto ,a jeszcze fajnie byłoby zarobić na oszczędności przy używaniu lpg
Gdy klient będzie miał świadomość, jakie silniki pracują w Tipo, to jako używki i tak go nie kupi, bez względu na liczbę wymian oleju. Zrobiłem z 400.000 km różnymi samochodami na gazie i nie zdarzało mi się jeździć na naprawy instalacji, ani razu. Świece wymieniałem, jak silnik zaczynał przerywać, a kable, jak w ciemności świeciły pod maską. Instalacja zwraca się przeważnie po 10.000-20.000 km przebiegu, dla jednych to jest rok jeżdżenia, dla innych miesiąc.
rajtkezjusz
16-01-2019, 14:58
No cóż,mamy bardzo przeciwstawne podejście do utrzymywania auta . Dzisiejsze auta są tak obstawione czujnikami ,elektroniką ,że montaż lpg musi być głęboko przemyślany. Niestety wystarczy brak dbałości ,złe dobranie jakiegoś parametru instalacji (w fazie montażu ,w fazie doboru instalacji ) i z kilometra na kilometr czyni się w silniku zło. Podobnie jest u innych marek -wcale nie musi być to Fiat-zobacz tzw listę Prince'a ,tak wprost podano np silniki Hyundaia ,że problemy zacząć się mogą przy ok 50 tyś km jazdy na lpg ,a przecież Prince nie zakłada montażu instalacji niskiej jakości. Niestety,era aut możliwych do montażu lpg-ot tak z ulicy - upadła . Może wtrysk ciekły lpg by był remedium ,ale to kosztuje -kiedy się zwróci? .
Ale winą nie są instalacje czy czujniki i elektronika w samochodach, tylko niskiej jakości silniki, jak we Fiacie.
Utrzymywanie taniego samochodu, jakim jest każdy Fiat, ma w sobie jeden chyba cel: ma jeździć i ma być tanio.
krowka1978
16-01-2019, 15:31
Nie karmić trola:!: W kilku subforach od dwóch dni ta sama śpiewka.
rajtkezjusz
16-01-2019, 16:09
Zauważyłem .Cóż ,może nie ma z kim pogadać
Fiat_Fiacik_Fiatunio
17-01-2019, 01:34
Witam,
Koszt przy 80tys km, zamknął się w tysiącu dukatów, a miało być stówkę mniej lecz dodatkowo wymieniłem gumę przy tylnej półce (bagażnika).
Zrobiono świece, filtry, przegląd kompa, sprawdzenie klimy wraz z odgrzybianiem/oczyszczeniem.
Silnik na łańcuszku, więc rozrząd odpadł...,
Z informacji od serwisanta czeklista zawierała 16 pozycji.
ASO Kraków.
rajtkezjusz
17-01-2019, 13:53
Jaki masz silnik? 1.4 ma pasek ,a 1.6 lub 2.4 jak ma? (chyba też taki bywał ?) Pytam ,bo nie składa mi się świece i łańcuszek.
ps. Napisałem do centrali Fiata i oddzwonili z Milanu :) z dodatkowymi zapytaniami i chcą wyjaśnić ,dlaczego ASO u mnie mówi ,że dostarczając wszystkie części MOPAR (kupione w innym ASO-na forum -poza siecią Fiata) powodują gwarancję na usługę tylko na miesiąc ,a już te same części kupione w tym ASO robią gwarancję na rok.
Pawcio90
17-01-2019, 15:28
Jaki masz silnik? 1.4 ma pasek ,a 1.6 lub 2.4 jak ma? (chyba też taki bywał ?) Pytam ,bo nie składa mi się świece i łańcuszek.
ps. Napisałem do centrali Fiata i oddzwonili z Milanu :) z dodatkowymi zapytaniami i chcą wyjaśnić ,dlaczego ASO u mnie mówi ,że dostarczając wszystkie części MOPAR (kupione w innym ASO-na forum -poza siecią Fiata) powodują gwarancję na usługę tylko na miesiąc ,a już te same części kupione w tym ASO robią gwarancję na rok.
Hej,
Jeśli pojadę w kwietniu swoim 500X na pierwszy przegląd po roku użytkowania auta do ASO z częściami zakupionymi tutaj na forum to utrzymam gwarancję?
krowka1978
17-01-2019, 15:37
1.4 ma pasek ,a 1.6 lub 2.4 jak ma? (chyba też taki bywał ?) Pytam ,bo nie składa mi się świece i łańcuszek.
1.6 i 2.4 są na łańcuchu. 2.4 nie jest silnikiem przeznaczonym do EU.
rajtkezjusz
17-01-2019, 17:40
Wszystko jasne z silnikami :) a teraz info od Fiata . Zadzwonili z ASO gdzie serwisuję i pan konkretnie dość powiedział dlaczego nie uznają dostarczonych przez klienta części . Serwis ten prowadzi też ASO Hyundai i klienci kupują taniej oryginalne filtry itd itd,ale..okazuje się ,że oryginalne to są z nazwy ,niestety ogromna ilość podróbek tak zrobionych ,jakby to był oryginał . Zapytałem o części MOPAR kupione z innego ASO ,to pan dał zielone światło na gwarancję -tak jakby były u nich kupione-ale ma być faktura na te części od oficjalnego dystrybutora części /sklepu Fiata . No ma tutaj rację gość,fakt,podróbek pełno na rynku . Musisz kolego zapytać w swoim ASO ,u mnie wpisano przy pojeździe ,że taka sytuacja będzie być może i uznają mi pod wyżej wymienionymi warunkami i ..dadzą jeszcze 10 % upustu (to ogólnie dostaję z klucza,ale fajnie ,że jest )
Pawcio90
18-01-2019, 13:09
Wszystko jasne z silnikami :) a teraz info od Fiata . Zadzwonili z ASO gdzie serwisuję i pan konkretnie dość powiedział dlaczego nie uznają dostarczonych przez klienta części . Serwis ten prowadzi też ASO Hyundai i klienci kupują taniej oryginalne filtry itd itd,ale..okazuje się ,że oryginalne to są z nazwy ,niestety ogromna ilość podróbek tak zrobionych ,jakby to był oryginał . Zapytałem o części MOPAR kupione z innego ASO ,to pan dał zielone światło na gwarancję -tak jakby były u nich kupione-ale ma być faktura na te części od oficjalnego dystrybutora części /sklepu Fiata . No ma tutaj rację gość,fakt,podróbek pełno na rynku . Musisz kolego zapytać w swoim ASO ,u mnie wpisano przy pojeździe ,że taka sytuacja będzie być może i uznają mi pod wyżej wymienionymi warunkami i ..dadzą jeszcze 10 % upustu (to ogólnie dostaję z klucza,ale fajnie ,że jest )
Ok, dzięki. Bliżej przeglądu zapytam konkretne ASO jak sprawa wygląda. Ja zawsze do Fiat leje olej wyłącznie Selenia, który jest polecany w instrukcji obsługi. Natomiast serwisy leją np. Castrola więc wolę zaopatrzyć się w swój. Z tego, co czytałem trochę ludzi z forum kupuje części i materiały u użytkownika, który pracuje w ASO Fiat (jak pamiętam JATA w Świdnicy). Więc pewnie fakturę mógłby także wysłać, co potwierdza, że materiały są oryginalne.
Fiat_Fiacik_Fiatunio
18-01-2019, 13:56
Jaki masz silnik? 1.4 ma pasek ,a 1.6 lub 2.4 jak ma? (chyba też taki bywał ?) Pytam ,bo nie składa mi się świece i łańcuszek.
ps. Napisałem do centrali Fiata i oddzwonili z Milanu :) z dodatkowymi zapytaniami i chcą wyjaśnić ,dlaczego ASO u mnie mówi ,że dostarczając wszystkie części MOPAR (kupione w innym ASO-na forum -poza siecią Fiata) powodują gwarancję na usługę tylko na miesiąc ,a już te same części kupione w tym ASO robią gwarancję na rok.
Mam motorek 1.6 E-TORQ (w nim nie ma paska - tylko łańcuszek).
rajtkezjusz
12-02-2019, 18:23
45 tyś km
filtry i oleje przez forum ok. 440 zł
płyn hamulcowy ,wymiana ,obsługa (wymiana oleju ,filtrów) ASO 365 zł
razem 805 zł -
do tego dojdzie koszt filtra turbiny,podkładek,śruby wylotowej? z wymianą
Pawcio90
13-02-2019, 09:40
45 tyś km
filtry i oleje przez forum ok. 440 zł
płyn hamulcowy ,wymiana ,obsługa (wymiana oleju ,filtrów) ASO 365 zł
razem 805 zł -
do tego dojdzie koszt filtra turbiny,podkładek,śruby wylotowej? z wymianą
Na kwietniowy przegląd po roku użytkowania auta także zaopatrzę się u kolegi z forum z ASO Jata w materiały. Podobnie jak do siostry 500 i Bravo. Pewnie wysyła także fakturę na materiały? W takiej sytuacji jeśli jest to zakup w ASO nie powinno być żadnych problemów z gwarancją.
grandekropka
13-02-2019, 16:29
Wystawia faktury, w zeszłym tygodniu dostałem paczkę.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
rajtkezjusz
13-02-2019, 19:24
Na kwietniowy przegląd po roku użytkowania auta także zaopatrzę się u kolegi z forum z ASO Jata w materiały. Podobnie jak do siostry 500 i Bravo. Pewnie wysyła także fakturę na materiały? W takiej sytuacji jeśli jest to zakup w ASO nie powinno być żadnych problemów z gwarancją.
Tak ,zaznacz aby przesłano fakturę i dostaniesz ją . Mi ASO przyjęło fakturę i gwarancja leci dalej (opisałem na forum w którymś poście ,że nie jest to takie oczywiste gdy przyniesiemy swoje części ,ale bez potwierdzenia skąd kupione -za dużo podróbek na portalach aukcyjnych)
Pawcio90
13-02-2019, 22:08
Tak ,zaznacz aby przesłano fakturę i dostaniesz ją . Mi ASO przyjęło fakturę i gwarancja leci dalej (opisałem na forum w którymś poście ,że nie jest to takie oczywiste gdy przyniesiemy swoje części ,ale bez potwierdzenia skąd kupione -za dużo podróbek na portalach aukcyjnych)
Tak więc zaznaczę przed zakupem, że chcę fakturę i zadzwonię do ASO, w którym będę robić przegląd, czy części z innego ASO (udokumentowane fakturą) nie będą problemem w aspekcie gwarancji.
rajtkezjusz
13-02-2019, 22:25
Jeśli odmówią,to zadzwoń do FCA Poland i oddzwonią -mi szybko oddzwonili,wyjaśnili z danym ASO co i jak ,a możesz też napisac do nich i dostaniesz maila (też tak zrobiłem co do tematu stosowania oleju innego niż Selenia) ,a to będzie oficjalna odpowiedź gwaranta,bo gwarantem jest Fiat ,a nie ASO.
Pawcio90
14-02-2019, 10:30
Jeśli odmówią,to zadzwoń do FCA Poland i oddzwonią -mi szybko oddzwonili,wyjaśnili z danym ASO co i jak ,a możesz też napisac do nich i dostaniesz maila (też tak zrobiłem co do tematu stosowania oleju innego niż Selenia) ,a to będzie oficjalna odpowiedź gwaranta,bo gwarantem jest Fiat ,a nie ASO.
Przed przeglądem napiszę do FCA, że chciałbym kupić w ASO materiały, a w innym ASO zrobię przegląd auta. I co oni na to. ;)
PUNTO1.4
17-02-2019, 18:52
Panowie a kto to lub co jest Jato? Czy to ktoś z forumowiczów?
JATA Świdnica - autoryzowany diler FCA. Na forum jest jeden z jego pracowników - nick baseniarz - który może załatwić części oryginalne ze zniżką dla forowiczów. Najlepiej się z nim kontaktować na priv.
PUNTO1.4
17-02-2019, 22:15
Ok. Dzięki
rajtkezjusz
17-02-2019, 23:37
Kupując dostaniecie bezpośredni kontakt do sklepu i potem już można kupować bez pomocy forum . Fajnie gdy jest szansa oszczędzić 👍
Ja właśnie zamówiłem u niego czujnik sprzęgła i światło cofania (ktoś mi rozbił na parkingu - grrrrr) i ceny były poniżej używek na alledrogo. Także ten, polecam :-)
Karol.Ostrow
20-02-2019, 21:08
Witam . Moje autp miało dziś przegląd przy 30tys km i ponownie dobra cena w moim mieście . Całość 985 zł brutto
Za kilka tygodni czeka mnie przegląd po 3 latach. W najbliższym mi obecnie Carserwis Warszawa powiedzieli 850 złotych za filtry oleju, olej oraz wymianę płynu hamulcowego. Rok temu w Opolu za olej, filtry (wszystkie) i świece zapłaciłem 1010 złotych.
rajtkezjusz
21-07-2019, 01:03
olej 200 zł ,filtr z 50 zł,płyn z 30 zł = 280 zł -reszta robocizna? Chmm,drogo za tą małą usługę ,chyba,że coś jeszcze w tym jest ?
olej 200 zł ,filtr z 50 zł,płyn z 30 zł = 280 zł -reszta robocizna? Chmm,drogo za tą małą usługę ,chyba,że coś jeszcze w tym jest ?
Kolega za bardzo zaokrąglił w dół. Olej 3 bańki 2 l bo mniejszych nie mają od 360 do 400 zeta reszta co zostanie dają na dolewki, filtr 50-80,za płyn zaśpiewali z 70-100 ziko. Roboczogodzina ze 130-150 x 3 godziny bo jeszcze oględziny auta. Ciągna ile wlezie jak powiesz ,że masz olej to naciągną swoje na godzinach z nimi nie wygrasz.
rajtkezjusz
24-07-2019, 00:34
Podałem koszty do silnika MA .Ceny z faktur -olej kupiony w salonie Fiat ,ale nie w ASO .Ciekawostka ,to w ASO droższy ,a 15 metrów dalej w okienku "sklep" już taniej za 2 puszki -można taniej w hurtowni np Petrostar -mają też to ,czego nie ma ASO -bańki 1 litr . Filtr z faktury od kolegi z JATA (szczegóły zakupu na forum ) ,płyn koszt na fakturze w ASO . Także takie były moje koszta ,ale Warszawa może mieć drożej ,do tego inny silnik inne ceny części . Robię tak ,że pytam o kosztorys rozbity na części i robociznę .Wtedy zjawiam się z częściami kupionymi od kolegi z JATA i robią (oczywiście poszło info ,że na części dostarczone przeze mnie gwarancja krótsza, ale po interwencji w centrali odpuścili-warunek ,części oryginalne z fakturą zakupione w sieci Fiat - nieważne w jakim sklepie w Polsce) . Cenę robocizny znam z kosztorysu ,więc .. .Wiem , ASO też chce z czegoś żyć ,ale mnie do pensji z tego powodu nikt nie dokłada ,więc i ja szukam oszczędności .
krowka1978
24-07-2019, 09:01
Mnie w ASO na przeglądzie nie zobaczą. Jestem dzięki temu do przodu minimum 500zł, a i robota wykonana jak należy.
I ja podzielam zdanie krówki jeśli chodzi o mnie, żadnego ASO już.
rajtkezjusz
25-07-2019, 19:58
Ja mam gwarancję jeszcze ,więc niejako muszę ,ale po niej ...sprzedam auto :)
mechanizator9
25-07-2019, 20:12
Tak z ciekawości jak macie wpisane w gwarancji, przegląd co rok czy jak? Kupiłem nowe Doblo silnik t-jet i tam jest przegląd wymiana oleju co 30000 lub 24 miesiące i tak się zastanawiam czy w „cywilnych” wersjach specjalnie podają przeglądy co rok. Oczywiście zawsze wymieniam olej raz w roku tak co ok 12kkm.
krowka1978
25-07-2019, 22:46
W 500X co roku/15tys, zalecana wymiana oleju co 15, wymagana co 30. W GP co 2 lata/30tys.
pytanie do forumowiczów
1,4 Multiair 140KM wymiana rozrządu jaki koszt? I kiedy robiliście?
rajtkezjusz
19-09-2019, 00:35
Chyba jeszcze nikt ,ale pamiętaj aby przy okazji wymienić filtr MA . Zapytaj w ASO koszt części i osobno robota ,a potem zapytaj o te same części w JATA -może być taniej . Nie wiem tylko -pewnie kol Krówka podpowie,czy po wymianie rozrządu trzeba coś skasować w kompie
krowka1978
19-09-2019, 08:13
Chyba jeszcze nikt ,ale pamiętaj aby przy okazji wymienić filtr MA . Zapytaj w ASO koszt części i osobno robota ,a potem zapytaj o te same części w JATA -może być taniej . Nie wiem tylko -pewnie kol Krówka podpowie,czy po wymianie rozrządu trzeba coś skasować w kompie
Przy wymianie rozrządu trzeba podpiąć kompa i wykonać procedurę wymiany paska rozrządu - nie pamiętam dokładnej nazwy w MES, w AlfaOBD, którego mam pod ręką, nazywa się to "Wymiana czujnika obrotów i/lub paska rozrządu".
rajtkezjusz
19-09-2019, 12:27
Wracając do tematu tego topiku ,to mam kalkulację na 60 tyś dla MA -ASO części ok 900 zł (przez JATA 600zł ),koszt robocizny ok 300 zł. Liczą w tym wymianę płynu hamulcowego ,ale akurat miałem wymieniony w kwietniu ,więc cena czynności powinna być niższa. Koszty nie obejmują przeglądu klimy. ASO 250zł z ozonowaniem ,ale bez czynnika itd ,poza ASO w dobrej firmie koszt 100 zł ,czynnik gdyby trzeba było to za 100 gram /50 zł
rajtkezjusz
29-09-2019, 20:28
Przy wymianie rozrządu trzeba podpiąć kompa i wykonać procedurę wymiany paska rozrządu - nie pamiętam dokładnej nazwy w MES, w AlfaOBD, którego mam pod ręką, nazywa się to "Wymiana czujnika obrotów i/lub paska rozrządu".
36834
rajtkezjusz
07-10-2019, 15:44
Serwis 60 tyś km na oryginalnych częściach do 1.4 MA :
Zakupiono w JATA :
-olej 4 litry
-filtr oleju
-filtr powietrza
-filtr kabiny (akurat ten bez węgla aktywnego )
-świece
+transport = 595 zł
Robocizna ASO = 282 zł (bez wymiany płynu hamulcowego -był wymieniany w lutym ,filtr kabiny sam wymieniłem )
Przegląd klimatyzacji -odgrzybianie itd promocyjnie 50 zł
razem 60 tyś km wyszedł : 927 zł
rajtkezjusz
11-01-2020, 14:37
W zestawie do wymiany rozrządu co należy kupić ? Pasek ,rolka,napinacz,pompa wody i coś jeszcze ? Mam 60 tyś km ,myślę o wymianie w tym roku ,ale może to za szybko ? Jakie to mogą być koszty ?(na razie zadałem takie info do Jata -gdzie części są tańsze i czekam na odpowiedź ) . Może ma ktoś doświadczenie jak nasze auta "szanują" paski rozrządu itd i przy jakim przebiegu lepiej zrobić ,albo nie robić itp ?
rafalik1
12-01-2020, 00:44
Powtórze co napisałem w innym temacie 500x przegląd dla 90 tys.
Cena ASO (nie była to Warszawa lecz 300 km od niej w wawie za same klocki krzyczeli 600):
Wymiana płynu hamulcowego robocizna 36,90
Klocki Hamulcowe tył robocizna 73,79
Przegląd okresowy robocizna 267,53
Filtr Oleju 72
Świece 222,97
Filtr Powietrza 110,02
Filtr Kabinowy 98,12
Olej 277,85
Klocki Hamulcowe tył 449,95
Łącznie ponad 1600zł po rabatach przed rabatami wyszło im ponad 2000 zł
rajtkezjusz
12-01-2020, 00:55
Dzięki ,podałeś info na 90 tyś ,ale nie ma tam paska rozrządu -1,6 ma łańcuch ?
rafalik1
12-01-2020, 00:58
Dzięki ,podałeś info na 90 tyś ,ale nie ma tam paska rozrządu -1,6 ma łańcuch ?
Tak 1.6 ma łańcuch. Ale jak Ty masz 1.4 to jest na pasku
krowka1978
12-01-2020, 02:02
W tej kasie wymienili chociaż poprawnie płyn hamulcowy, czyli również w układzie sprzęgła?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Pasek ,rolka,napinacz,pompa wody i coś jeszcze ? Mam 60 tyś km ,myślę o wymianie w tym roku ,ale może to za szybko ?
Ja będę wymieniał zgodnie z instrukcją za zapewne 2 lata, czyli w wieku 6 lat. Zajrzyj do instrukcji, gdzie opisali przypadek skrócenia tego okresu, czyli jazda miejska, kurz itp.
rafalik1
12-01-2020, 02:26
W tej kasie wymienili chociaż poprawnie płyn hamulcowy, czyli również w układzie sprzęgła?
.
Jak wspomniałem w innym temacie mówili ze tak ale ja mam osobiście wątpliwości. Chociaż nie wiem czy objaw wysokiego brania sprzęgła ma coś wspólnego z płynem a nie bardziej ze zużytą okładzina tarczy
rajtkezjusz
12-01-2020, 12:40
W tej kasie wymienili chociaż poprawnie płyn hamulcowy, czyli również w układzie sprzęgła?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ja będę wymieniał zgodnie z instrukcją za zapewne 2 lata, czyli w wieku 6 lat. Zajrzyj do instrukcji, gdzie opisali przypadek skrócenia tego okresu, czyli jazda miejska, kurz itp.
O tą jazdę miejską pytałem gdy miałem pomysł ,aby kupić usługę serwisu i jeśli obejmowałaby też temat rozrządu ,to średnio na przegląd wychodziło to poprawnie cenowo .Jednak ASO wtedy stwierdziło ,że nie wymieni rozrządu szybciej mimo ,że podałem ,że jeżdżę tylko po trójmieście ,a to miasto i miasto .Wedle ASO taka jazda to nauka jazdy ,taxi ,więc odmówią wymiany rozrządu w trybie "jazda miejska" .Na dalsze spieranie się nie miałem chęci -zresztą i dobrze ,po założeniu lpg nie mam gwarancji już ,a i serwis poza ASO wyjdzie mi taniej .
rafalik1
12-01-2020, 13:40
Mnie to ceny tego aso wkurzają zreszta z fachowością różnie bywa przykład po 2 przeglądach miałem awarie za każdym razem odpięty wężyk od odmy efekt tryb serwisowy i jazda z prędkością 5 na godzinę za pierwszym razem skończyło się laweta i to w piątek popołudniu gdzie samochód zastępczy przy aso dali mi dopiero o 24. Takie przegląd w sumie ogarnie każdy warsztat a oryginalne części może zamówić przez forum
rajtkezjusz
13-01-2020, 09:42
Ja będę wymieniał zgodnie z instrukcją za zapewne 2 lata, czyli w wieku 6 lat.
a jaki to przebieg wtedy planujesz ?
krowka1978
13-01-2020, 09:47
a jaki to przebieg wtedy planujesz ?
Około 90tyś.km. Teraz mam 55tyś.
rajtkezjusz
17-01-2020, 00:46
W IC cena za zestaw nieoryginalny rozrządowy to ok 400 zł . Teraz mam 60 tyś km i tak kombinuję rozłożyć koszty sobie ,aby nie wyszło w jednym roku duży przegląd + rozrząd . W TV mówią o podwyżkach pensji ,a ja ich nie widzę ,więc wydatki trzeba sobie rozłożyć :cool:
krowka1978
17-01-2020, 10:15
W IC cena za zestaw nieoryginalny rozrządowy to ok 400 zł .
Jeżeli chodzi o rozrząd, to ja na 100% będę pchał oryginalny, tak pchałem już 2 razy do GP - jest pewność, że wytrzyma interwały, w przypadku zamienników różnie bywa,
Nie zapominaj, że pompę "wody" też trzeba zmienić, a więc i zaliczyć ją do kosztu.
Zapytaj kolegi z Jata na ile wyceni całość.
rajtkezjusz
17-01-2020, 12:50
Napisałem do Jata zapytanie tydzień temu ,ale odp brak jeszcze . Te co podałem zawierają pasek ,pompę ,rolkę ,są Boscha,Gatesa,Ina, Contitech ,SKF ,ale...jeśli oryginał będzie w podobnych cenach to oryginał pewnie-choć wolę gdy mechanik kupuje części ,bo gdyby coś "odpukać" :) to nie ma spychologii sklepu na mechanika itd -tak mi kiedyś mechanik powiedział i może coś w tym jest . Kiedyś miałem KIA i tam to konkretnie opisano -pasek 90 tys km/6 lat , po pierwszej wymianie i nieważne czy w ASO czy nie ,to max 60 tyś /4 lata .
krowka1978
17-01-2020, 13:35
Napisałem do Jata zapytanie tydzień temu ,ale odp brak jeszcze
To przypomnij się. U mnie od środy leży już nowa końcówka drążka, mam nadzieję, że jutro montaż.
rajtkezjusz
30-03-2020, 16:41
Znalazłem parę danych ,co prawda do Fiat Bravo z silnikiem MA 140 KM -ma ktoś nowsze info ,to poprawki się naniesie - parę naniosłem . Potrzeba uzupełnić dane momentu dokręcania modułu MA (23-27 Nm ? ) ,filtra + śruby przelotowej filtra turbiny
37746
37747
37748
37749
37750
37751
krowka1978
30-03-2020, 17:03
filtra + śruby przelotowej filtra turbiny
To jak się nie mylę kiedyś podawałem.
Wartość dla śruby zasilającej olejem to 23-27Nm.
Powrót oleju z turbiny 8-10Nm.
Wylot i zasilanie płynu chłodniczego turbiny 30-36Nm
krowka1978
30-03-2020, 20:05
Tak podawałeś chyba śrubę MA i miała 23-27 czy ma inaczej ?
Jeżeli tak podawałem, to ok. Wartość dla filtra MA podałem z dokumentacji chyba Punto Evo. W wolnej chwili jeszcze się upewnię.
krowka1978
31-03-2020, 17:10
Dopytuję ,bo wartość 23-27 dałeś dla filtra turbiny też . Czyli te śruby "turbinowe" mają inne momenty dokręcania ? Te moje dane są z Bravo 2 MA 140 KM ,zbieżne z Alfa 163KM i 170 KM . Szukan dostępu do danych dla mojego rocznika ,ale na razie kłopot ,mój dostęp kończy się na autach -wszelkich - do 2014r
W dokumentacji do 500X nie ma słowa o operacjach związanych z filtrem MultiAir, a więc i brak informacji o Nm. Dane dotyczące turbiny pochodzą z dokumentacji 500X.
krowka1978
01-04-2020, 12:56
Jest błąd w Twoim opisie.
1. Śruba z filtrem na turbo jest na zasilaniu:!: - na turbinie.
2. 8-10Nm nie dotyczy zasilania olejem turbiny, a powrotu :!: - przewód pod turbiną.
Smarowanie do turbiny idzie od góry do dołu :!:
krowka1978
02-04-2020, 11:03
Za forum ALFY podałem informacje zawarte w tabelce. Tam było info ,że wlot jest na dole,a wylot jest na turbinie i tam też jest śruba z filterkiem .
Błędna informacja. Ciekawe, który mądry ją umieścił. Przewód u dołu turbiny jest połączony z górną częścią miski olejowej...:roll: Pamiętam zagwozdkę z kierunkiem przepływu, ale gdy się już na to spojrzy, szczególnie od dołu silnika, to staje się aż nadto jasne, w którym kierunku płynie olej.
Na forum Linea podają,że dokręcanie tego filtra to 18- 22 Nm
Moja informacja pochodzi z oficjalnej dokumentacji dla MA w 500X, nie z for, czyli podtrzymuję :!: wartości 23-27Nm. Dla T-Jet'a w Linei podano na forum fiatpunto.com.pl dobrą wartość, czyli 18-22 - taka jest w dokumentacji tego auta. MultiAir w Linei nie było. Co więcej MultiAir 140KM ma turbinę Garret, a w Linei 1.4 T-Jet 120KM IHI.
Od razu zaznaczę, że jeżeli podaję wartości, których nie ma w dokumentacji 500X, to umieszczam odpowiednią adnotację :!: Tak było z filtrem oleju modułu MA, ale nadal informacja pochodziła z silnika 1.4 MA Turbo, dokładniej z Punto Evo.
rajtkezjusz
02-04-2020, 16:03
No i właśnie o to chodzi ,powstanie z tego odp topik i będzie w qupie
Linea nie ma MA - zgadza się ,nie pisałem że ma .
Wygląda na to ,że turbo IHI mniejszy moment ,a Garret większy . Zostaje pytanie - jaką turbinę ma Punto EVO ? Jeśli IHI to powstanie ciekawostka ,ale o tym później .
krowka1978
02-04-2020, 16:30
Zostaje pytanie - jaką turbinę ma Punto EVO ?
1.4 MA w EVO ma Garret A/R 38.
Jeśli IHI to powstanie ciekawostka
Czy ta ciekawostka, to pękające korpusy? :food:
rajtkezjusz
02-04-2020, 16:53
To słyszałem :) Nie ,raczej powstałaby maniana z momentami ,bo wyszłoby ,że IHI w Linea moment X ,a IHI w Punto moment Y , a śruba ta sama . Ale nie ma tematu ,bo podałeś co i jak - inne turbiny inne momenty . Amen . Trzeba zrobić topik o f turbiny i f modułu MA ,może będzie ktoś wymieniał sam to fotki ,opinie -bo temat jest rozrzucony w różnych działach teraz .
krowka1978
02-04-2020, 17:38
Uwaga, w międzyczasie wkradł się błąd dotyczący momentu dokręcenia śruby filtra modułu MA.
Prawidłowa wartość to 24-30Nm (śruba M18). Dane pochodzą z dokumentacji silnika 1.4 MA Turbo Punto Evo.
rajtkezjusz
02-04-2020, 18:23
Temat zostanie zebrany do całości i zrobiony osobny topik . Każda uwaga potrzebna :) . Z innej parafii ,świece do naszych aut można kupić za 160 zł kpl NGK . Nastąpiła zmiana numeracji swego czasu i świecę NGK 5756 - IKR9F8 zamieniono na NGK 93311 - IKR9J8. Pasują np DENSO IXU27, ale jest droższa .
krowka1978
02-04-2020, 19:05
Z innej parafii ,świece do naszych aut można kupić za 160 zł kpl NGK . Nastąpiła zmiana numeracji swego czasu i świecę NGK 5756 - IKR9F8 zamieniono na NGK 93311 - IKR9J8.
Hmm, kupiłem poniżej 140zl :smile:
W mojej instrukcji obsługi jest tylko IKR9J8 :smile: Czyli zmiana była przed 2016 rokiem.
rajtkezjusz
03-04-2020, 01:26
Gdzie ,podawaj kontakt :) Jata ?
krowka1978
03-04-2020, 02:07
Gdzie ,podawaj kontakt :) Jata ?
Pomyliłem cenę. 155 mnie jednak kosztowały, ale nie z Jata, przez sąsiada.
rajtkezjusz
15-01-2021, 10:30
Przegląd odpowiadający 90 tyś km - Fiat MA 1.4 140 KM
Części w Jata :
-rozrząd kpl + pompa ori 465 zł
-pasek alt 89 zł
-świece 184 zł
-filtr turbo kpl 70 zł
-filtr multiair 140 zł
--------------------------
948 zł
części kupione poza Jata:
-olej Ravenol 197 zł
-filtr oleju MANN 21 zł
-f powietrza 27 zł
-płyn chłodniczy 77 zł (płyn od mechanika )
--------------------------------------------------------
322 zł
Czynności :
-wymiana rozrządu +pompa+f multiair+f turbo+pasek alternat 492 zł
-wymiana świec 73 zł
-wymiana oleju + filtr + f. powietrza 61 zł
-serwis LPG 100 zł
--------------------------------------------------------
726 zł
-poduszka silnika 461.5 zł (Jata)
-wymiana poduszki 50 zł
---------------------------------------------------------
511.5 zł
Czyli serwis na 90 tyś jako całość ok 2000 zł + koszty poduszki silnika z montażem . Filtr kabiny i serwis klimy nie liczyłem -to co 2 lata i będzie na następnym przeglądzie .
rajtkezjusz
18-06-2021, 14:07
Następny przegląd - inny mechanik :
-wymiana oleju Ravenol FES 0W30 + filtr Mann HU 713/1X + płukanka K2 : 225 zł
-wymiana oleju skrzynia Ravenol MTF-3 SAE 75W (2 l weszły ) : 122 zł
-wymiana płynu hamulcowego + z siłownika sprzęgła : materiał mechanika
robocizna z płynem hamulcowym 250 zł
1) reset MA
2) płyn z siłownika czysty, płyn z kół mocno ciemny kolor
3) olej skrzynia dość czysty
LPG filtry + konserwacja 100 zł
BRC czyszczenie instalacji środek 40 zł
Za 5 tyś km wymiana filtra powietrza,kabiny ( 55 zł ) - samemu (wymianę oleju robię co 10 tyś km ze względu na MA, LPG, chipowanie)
edit ponad 100 km na wymienionym oleju w skrzyni i teraz to ona pracuje fajnie ,ale przez te prawie 100 km zmian nie było .
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.