PDA

Zobacz pełną wersję : Niedziałająca blokada kierownicy - Croma 1.9 JTD 150km 2007 rok



anowak84
26-10-2017, 21:20
Witam! Mam możliwość okazyjnie kupić fiata cromę 1.9 jtd 150km z 2007 roku. Auto krajowe w przyzwoitym stanie z udokumentowaną przeszłością. Ma jednak wadę w postaci niedziałającej blokady kierownicy (po zgaszeniu silnika) i przez to pali się żółta kontrolka. Sprzedający twierdzi, że winny jest uszkodzony moduł blokady kierownicy. Dodam, że sprzedający dokłada drugi sprawny moduł, tylko tłumaczy że trzeba go podobno zaprogramować w ASO :confused: :confused:

Czy faktycznie winnym może być ten moduł? Czy wymiana tego modułu jest kosztowna i problematyczna? I czy faktycznie trzeba z tym jechać do ASO?

Z góry dzięki za pomoc!:cool:

Pozdrawiam!

Stoszek
26-10-2017, 21:28
Witam! Mam możliwość okazyjnie kupić fiata cromę 1.9 jtd 150km z 2007 roku. Auto krajowe w przyzwoitym stanie z udokumentowaną przeszłością. Ma jednak wadę w postaci niedziałającej blokady kierownicy (po zgaszeniu silnika) i przez to pali się żółta kontrolka. Sprzedający twierdzi, że winny jest uszkodzony moduł blokady kierownicy. Dodam, że sprzedający dokłada drugi sprawny moduł, tylko tłumaczy że trzeba go podobno zaprogramować w ASO :confused: :confused:

Czy faktycznie winnym może być ten moduł? Czy wymiana tego modułu jest kosztowna i problematyczna? I czy faktycznie trzeba z tym jechać do ASO?

Z góry dzięki za pomoc!:cool:

Pozdrawiam!Ja kupiłem z uszkodzoną blokadą i jeździłem tak dłuższy czas, ale najciekawsze jest to że zaczęła działać. Jak? Wkurzylem sie kiedyś czy coś mnie sprowokowało uderzałem w kierownicę. Zauważyłem ze kontrolka zniknęła i silniczek blokady pracuje dopiero później. Spróbuj może pomoże.

Wysłane z mojego Lenovo P2a42 przy użyciu Tapatalka

karluum
26-10-2017, 21:36
Polecam przeczytać tu: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/check-vehicle-protection-system-25654/3

anowak84
26-10-2017, 21:47
Czyli rozumiem, że przyczyną mogą być zużyte elementy mechaniczne w module blokady kierownicy? I że bardziej opłacalne od wymiany modułu jest przekładka części mechanicznych z modułów, bo nie trzeba nic programować?

karluum
26-10-2017, 22:03
Jest to dość powszechny problem w starszych autach. Mechanizm jest wykonany z plastiku i się wyciera przez co nie jest w stanie poprawnie odblokować lub zablokować kierownicy i również stacyjki. Podmiana części mechanicznych wystarcza i nie trzeba modułu programować. Wszelkie usługi programowania w ASO są drogie :) Jak widzisz koledzy przerobili ten temat i jest on prosty do wykonania. Dodam, że też mnie czeka tylko potrzebuję jedną wolną sobotę :)

Emenems-m
29-10-2017, 18:20
Nie potrzeba wymieniać całego moduły, wystarczy tylko wymienić siłownik lub stycznik w module. Ogarnięty elektronik samochodowy zrobi to w godzinie za niewielkie pieniądze i nie trzeba nic programować.

Dany1601
13-12-2019, 17:57
Witam wszystkich cromowiczow😊 jestem tu nowy i mysle ze moglbym liczyc na jakas pomoc , chodzi o moja crome wszystko niby jest ok ale od jakiegos czasu juz nie, mialem problemy z blokada kierownicy i komunikat vechicle😕 ale po udezeniu w kierownice pomagalo i kontrolki sie zapalaly i mozna bylo juz odpalic auto , od niedawna sie pogorszylo , po otwarciu auta wyswietlil sie komunikat steering lock i juz nawet po udezeniu nic nie pomagalo i nawet sie nie wyswietlilo zadne vechicle , po paru godzinach wsadzam kluczyk i jakby nigdy nic wrocilo do normy , co gorsza zdaza sie to tez podczas jazdy ze auto gasnie i na desce ciemno i lipa i dopiero po godzinie wsadzam kluczyk i dziala czy spotkaliscie sie kiedys z czyms takim? Pozdrawiam