PDA

Zobacz pełną wersję : Olej przy zaworze overboost i w wężykach podciśnienia



Glow
23-10-2017, 00:10
Panowie proszę o pomoc. Sprawa wygląda następująco:

Klika dni temu po zrobieniu kickdownu wywaliło mi bład P0238. Problem ten pojawiał się już wcześniej co opisywałem w tym temacie: Błąd P0238 - Ciśnienie turbo (spadek mocy podczas przyspieszania) :: Fiat Croma Forum (http://fiatklubpolska.pl/croma-446/blad-p0238-cisnienie-turbo-spadek-mocy-podczas-przyspieszania-36681). Wyczyściłem wtedy zawór EGR, overboost, czujnik doładowania i wymieniłem wężyki podciśnienia. Od tamtej pory był spokój z tym błędem, aż do niedawna. W zeszłym tygodniu pojawił się znów podczas przyspieszania. Skasowałem więc i jeździłem dalej. I teraz sedno sprawy.

Przedwczoraj jadąc w korku zapalił się chceck engine i gdy miałem trochę miejsca aby przyspieszyć zauważyłem, że brak jest turbo. Co mnie zdziwiło, bo odłączenie trubiny zdarzało się wcześniej tylko podczas przyspieszania. Po jeździe w korku przez około 30 minut pojawił się taki objaw, że stojąc z wciśniętym pedałem hamulca (automat), silnik zaczął się męczyć, tak jakbym równocześnie wcisnął też pedał gazu (tak jakby się miał rozbiegać?). Postanowiłem po chwili zjechać na bok. Wyłączyłem silnik, otworzyłem maskę i zobaczyłem, że w okolicach zaworu overboost / N75 i w wężykach podciśnienia jest pełno oleju (zdjęcia poniżej). Ponadto gdy chciałem ponownie uruchomić silnik to po przekręceniu kluczyka wszystko gaśnie.

Podpiąłem się kompem i były dwa błedy: P0561 - Napięcie akumulatora (10,2V) oraz P1206 - Wyczyść lub wymień filtr cząstek stałych (zatkanie normalne, 52% - trzy dni wcześniej było 30%). Żadnego błędu na temat turbo.

Czy ktoś z was domyśla się co mogło się stać? Czy to problem z turbiną? I czemu aku się rozładował?

297412974229743

maka131
23-10-2017, 01:03
A to na pewno leje się z tego elektrozaworu? Nie puścił przewód na wyjściu z interkulera?
Jak znalazłeś olej w przewodzie z jednej strony to sprawdź czy z drugiej tez jest. Znajdziesz wtedy źródło.
W ktorym przewodzie znalazłeś olej, od strony gruszki czy zbiornik podciśnienia?

CzarnyGD
23-10-2017, 09:47
Pompa podciśnienie jest napędzana wałkiem rozrządu ale wiem, że są tam kanaliki olejowe - nie wiem do końca po co. Może tam coś strzeliło?

desmo999
23-10-2017, 10:34
Na moje to cos z pompa vacum jak kolega wyzej napisal..

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A hamulce masz ok??

Glow
30-10-2017, 14:11
Może komuś się przyda na przyszłość. Pooglądałem na spokojnie i okazało się, że pękła rura od turbiny i stamtąd leciał olej. Co do napięcia akumulatora to jak na złość, w tym samym czasie wystąpiła również awaria alternatora, a w zasadzie musiała nastąpić już wcześniej i dlatego po wyłączeniu nie chciał już zakręcić.