PDA

Zobacz pełną wersję : Odpalanie auta, a kontrolka oleju



klon3k92
22-10-2017, 21:42
Witam

Temat odnosi się do auta Fiat Bravo II 1.6 Multijet 105 KM z 2008 roku. Wersja z DPF. Jestem jego posiadaczem od niedawna i po przeczytaniu kilka tematów dotyczących tego i innych aut zastanawia mnie kwestia, na którą na początku nie zwróciłem dużej uwagi.

Rano lub po dluższym postoju kontrolka oleju gaśnie 2-3 sekundy po tym jak silnik zacznie pracować. Gdy auto zgaszę i odpalę za chwilę lub po kilku/kilkunstu minutach sytuacja ta nie występuje, bo kontrolka gaśnie chwilę przed lub w momencie uruchomienia silnika.

Innych objawów nie ma. Żadnego błędu, żadnych niepokojących dźwięków lub zachowań auta.

Gdzieś tam odczytałem, że to może być uszczelka smoka, jednak nie wiem, czy ma to pokrycie w rzeczywistości, bo może ten typ tak ma, jak to czasami bywa. Widziałem, że w kilku Fiatach Bravo z tym silnikiem bywało podobnie, ale w niektórych kontrolka gasła razem z odpaleniem silnika zawsze.

Dodam tylko, że zachowanie te miało miejsce przed wymianą filtra oleju i oleju, a także ma miejsce po wymianie. Nie wiem, co tam było wcześniej, ale chyba bez znaczenia skoro działo się wtedy i teraz, ale dla ścisłości dodam, że filtr oleju FILTRON, a olej Castrol Magnatec 5W30 C2.

Dodanie link do filmiku na YT, jak wygląda ta sytuacja:

https://youtu.be/QOsPdhllQBk

marajan
22-10-2017, 23:27
Najpierw bym sprawdził ciśnienie oleju jakie jest, możliwe ze smok przypchany syfem


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Michajłow
23-10-2017, 14:14
Wymień uszczelkę smoka i będzie po problemie. Koszt tego nie jest duży, a będziesz miał pewność, że smarowanie jest w porządku. Przed wymianą polecam sprawdzić ciśnienie oleju, u mnie przed wymianą uszczelki było 1,8 bara, a po wymianie 1,9 (przy rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach oczywiście). Czas gaśnięcia kontrolki nie zmienił się. Co do oleju który stosujesz... lepszym wyborem była by zalecana przez Fiata Selenia 5w30, ewentualnie Motul 5w30 C3. Castrol to syf, a do tego łatwo o podróbkę.
Ciekawy film dotyczący tej uszczelki: https://www.youtube.com/watch?v=WAo5ODRTx-c&t=24s .

klon3k92
23-10-2017, 14:46
Co do jakości oleju to wolałbym nie wchodzić w takie dyskusje, bo każdy ma jakieś tam swoje zdanie. Ja z powodzeniem uzytkowałem Castrola w innym aucie do przebiegu 340 tys km i było wszystko super, ale co osoba to opinia. A wracając do tematu. Zgłoszę się na mierzenie ciśnienia i wymianę tej uszczelki i wtedy zobaczę, czy coś się zmieniło. Na razie dzięki za odpowiedzi. Dam znać, jak coś się wyjaśni.

klon3k92
23-10-2017, 17:01
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć, jakie te ciśnienie powinno być prawidłowo?

Michajłow
23-10-2017, 17:50
Takie jak u mnie. W okolicach 1.8. Wynik w dużej mierze zależy od manometru jakiego użyjesz. Rozbieżności 0.1-0.2 to granica błędu.

Godfrey
25-10-2017, 22:20
kolego nie kombinuj , bo dostałeś już prawidłową odpowiedź , koniecznie wymień uszczelkę smoka oleju , ta uszczelka jest wadliwa i twardnieje z wiekiem i przepuszcza , jak już się rozgrzeje to problem nie występuje , znany problem