Zobacz pełną wersję : Wymiana oleju w skrzyni 1.9 multijet 8v 90km
Witam, zamierzam wymienić olej w skrzyni biegów w Fiacie Bravo II z 2007r. z silnikiem 1.9 multijet 8v 90km. Mam odnosnie tego kilka pytań do was:
1. Jaki i ile oleju muszę kupić?
2. Czy zaznaczony na żółto to jest korek spustowy
29731
3. Co to za śruba zaznaczona na czerwono?
4. Którędy zalać nowy olej? I jak sprawdzić stan
29732
Z góry dziękuję za informacje, wdzięczny byłbym za dodatkowe porady :)
starling
22-10-2017, 17:02
Ad.1. 1,9L - olej zalecany przez producenta w instrukcji lub odpowiednik innego producenta.
Ad.2. Wymieniałem osobiście i korek spustowy był poziomo na klucz imbusowy - nie wiem co to za śruba zaznaczona na żółto.
Ad.3. Otwór przelewowy.
Ad.4. Najlepiej przez otwór bagnetu kontroli poziomu w górnej części skrzyni używając wężyka połączonego z lejkiem - niewiele osób wie, że tam jest bagnet na wcisk i ma gumowy uchwyt. Można też wlać przez otwór przelewowy.
W linku: http://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/stukanie-1-9-jtd-8v-120km-2007-a-32201/#post238762 masz dodatkowe informacje na temat lokalizacji otworu spustowego i miejsca bagnetu...
Dziękuje za szybką odpowiedź, poszperałem trochę i znalazłem taki poradnik https://nuovabravoklub.pl/viewtopic.php?f=41&t=1115#p23568 https://nuovabravoklub.pl/viewtopic.php?f=32&t=952&p=19800&hilit=wymiana+oleju#p19792
Sprawdziłem olej i jest jak nowy, poziom oleju też jest ok.
Teraz mam pytanie czym może być spowodowane zgrzyt po puszczeniu sprzęgła na 4 i 5 biegu(nie zawsze ale często, jak redukuje z 5 na 4 na wyższych obrotach zazwyczaj tak się dzieje. Na niskich obrotach przy redukcji nie występuje. Z 3 na 4 lub 4 na 5 od czasu do czasu bez względu na obroty). Miałem nadzieje że jest to spowodowane małą ilością oleju lub tym, że jest zużyty a okazuje się być w porządku. Nie chciałbym od razu z tym wybierać się do mechanika jeżeli są jakieś wyjścia...
I czy warto wymieniać olej? Olej przejrzysty jak nowy...
Zgrzyty przy właczaniu i i II biegu (http://www.forum.alfaholicy.org/147/31228-zgrzyty_przy_wlaczaniu__ii_biegu.html)
Poczytaj tutaj a może znajdziesz odpowiedź.
Miałem taki zgrzyt, przy przełanczniu z 4 na 5, ustał po wymianie sprzęgła i dwumasu
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.