PDA

Zobacz pełną wersję : Kupno Bravo II z niemiec...



MarcoW77
20-10-2017, 21:17
Witam.
Czy mógłby ktoś sprawdzić VIN tego auta z ogłoszenia:
https://www.otomoto.pl/oferta/fiat-bravo-1-4-90km-swiezy-z-niemiec-bezwypadkowy-klimatronik-zadbany-ID6zcM1s.html

własciciel jeden - osoba prywatna kobieta. nr vin zfa19800004133967 - dane uzyskane od sprzedawcy.

Faktura vat-marża, ale właśc. osoba prywatna niby więc chyba nie wisi nad nim zaległy podatek?

Proszę o opinię, sugestie. Dopiero wdrażam się w tematykę aut ze stajni fiata, a dokładnie tylko model Bravo II mnie interesuje.

bnbn1
21-10-2017, 01:36
ale co chcesz sprawdzić, wyposażenie? wystarczy ze wejdziesz na epera

tutaj na szybko jakie ma wyposazenie, sprawdz czy z rajchu nei przywieżli jakiegoś ulepa ktoremu czegoś brakuje :-)

3L - NUOVA BRAVO (2007-2009)
19856A001000 - 1.4-MPI-16V-90CV-CF4+EOBD EMOTION-GS.6M
Engine: 1266764 Vehicle: 04132461 Prod. date: 15/2/2008

CILINDRATA (COMMER.) 1370 ASP.BZ.-1.4 TB.BZ. (CC1.4)
POTENZA (1.4 MPI) (1.9 90CV) (1.6 90CV) (KW66)
GUIDA SINISTRA (GSX)
TIPO CARROZZERIA 2 VOLUMI (TC2V)
NUMERO PORTE 4 PORTE (NP4)
COMBUSTIBILE BENZINA (CMBBZ)
LIVELLO DI ALLESTIM. EMOTION (ERA ELEGANCE) (LL5)
(ASPIRATO/TURBO) ASPIRATO (A/TASP)
ALLESTIMENTO DI MERCATO ITALIA/CENTRO EUROPA (AM00)
ECOLOGIA LIM.CEE FASE 4 (ECOCF4)
NUMERO VALVOLE TOTALI 16 VALVOLE (VLE16)
PROGETTO CAMBIO CAMBIO MECCANICO (1.4 ASP.BZ.) (PCC514)
TIPO ALIMENTAZIONE INIEZ.MULTIPLA (TAMPI)
2 SPECCHI EST. C.COMANDO EL.E DISAP. Yes (041)
3^ APPOGGIATESTA POSTERIORE Yes (511)
AGGANCIO UNIVERSALE SEGGIOLINO BAMBINI (ISOFIX) Yes (631)
AIR BAG ANT. LATERAL. Yes (505)
AIR BAG GINOCCHIA LATO GUIDA Yes (150)
AIR BAG LATERALI PROTEZIONE TESTA Yes (614)
ALZACRISTALLI ELETTRICI POSTERIORI Yes (023)
APPOGGIABRACCIA SEDILE ANTERIORE Yes (132)
APPOGGIABRACCIA SEDILE POSTERIORE Yes (275)
APPOGGIATESTA ANTERIORI ANTI WHIPLASH Yes (42F)
BLUE&ME CON PRESA MEDIA PLAYER Yes (4J3)
CASSETTI SUPPLEM. Yes (658)
CLIMATIZZATORE 2 Yes (140)
COMANDI AL VOLANTE 2 Yes (5BH)
CONTROLLO DINAMICO DI STABILITA` (VDC) Yes (392)
DISATTIVAZIONE AIR BAG LATO PASSEGGERO Yes (4DK)
FENDINEBBIA Yes (097)
KIT CROMO Yes (4MQ)
LIBRETTO TEDESCO/LINGUA Yes (853)
PERSONAL. LINGUA TEDESCO Yes (4FV)
RADIO CON CD SINGOLO Yes (564)
REGOLAZIONE LOMBARE SEDILE GUIDA Yes (40Y)
RUOTE IN LEGA EXTRA SERIE 6 Yes (439)
RUOTINO DI SCORTA Yes (803)
SEDILE GUIDA REGOLABILE IN ALTEZZA Yes (450)
SEDILE PASSEGGERO REGOLABILE IN ALTEZZA Yes (454)
SENSORE PARCHEGGIO POSTERIORE Yes (52B)
SPECCHI RETROVISORI ESTERNI VERNICIATI Yes (976)
TARGHETTA IN LINGUE ZONA 1 Yes (4XA)
TASCHE RETROSCHIENALE Yes (339)
TELECOMANDO APERTURA/CHIUSURA PORTE Yes (008)
VERNICE METALLIZZATA Yes (210)
VOLANTE E POMELLO COM. CAMBIO IN PELLE Yes (320)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

co do samochodów z niemiec to na tamtym rynku samochody z malym przebiegiem i w dobrym stanie sa droższe niż w posce, wiec jezeli to handlarz sprowadził to alboo to jakiś ulep (np ze skręconym licznikiem, choć ten jak na benzyne z niemeic może wygladac wiarygodnie)

przebieg i wiek zaczyna kwalifikowac go do ewentualnej wymiany niektorych podzespołow, np w ukladzie zawieszenia lub hamulcowym a że robocizna w niemczech droga to właściciel przekalkulował że lepiej sprzedać bo tamtejsza kontrola pojazdów to nie jest taka popierdółka jak w polsce (spróbuj tam wyciać DPF albo katalizator)

albo cudo kupione po taniości np do klepania.

troche dziwne że na zdjęciach ma niemieckie blachy a juz przygotowany do rejestracji , patrzac na zdjecia fura jest już wyrejestrowana w niemczech bo tablice nie maja obowiazkowych hologramów a zalozono jakies tam aby wiarygodnie wyglądało (pewnie aby kupujący myślał ze niby taki caly przyjechał do polski)

co nie oznacza ze to jest jakis ulep :-)

grzes26
21-10-2017, 12:15
co do samochodów z niemiec to na tamtym rynku samochody z malym przebiegiem i w dobrym stanie sa droższe niż w posce
Tak.Ale dotyczy to samochodów niemieckich marek.Fiat,Alfa, auta francuskie szybko tracą na wartości bo nie są poważane na rynku.Cena za benzynę z ósmego roku taka se.Ojcu kupiłem multijeta z 09r za te pieniądze od prywatnych ludzi.Z tablicami normalna handlarska procedura.Są bo są.Bo lepiej na fotach wygląda.POzdrawiam.

MarcoW77
21-10-2017, 20:12
Dziękuję Wam za informacje. Mam do niego kawałek drogi i szukam wszelkich informacji, a w Polsce trudno szybko znaleźć dobry egzemplarz. Co nie znaczy, że zza granicy można to zrobić szybciej...
Oczywiście na forum dałem ogłoszenie o chęci kupna i czekam również na jakiś kontakt osoby, która planuje sprzedaż zarejestrowanego, krajowego i sprawdzonego.

Ponad to w opisie widnieje tempomat, a ja na zdjęciu nie widzę go...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Ojcu kupiłem multijeta z 09r za te pieniądze od prywatnych ludzi.

Hmm pewnie z mniejszym też przebiegiem...

bnbn1
21-10-2017, 23:27
Dziękuję Wam za informacje. Mam do niego kawałek drogi i szukam wszelkich informacji, a w Polsce trudno szybko znaleźć dobry egzemplarz. Co nie znaczy, że zza granicy można to zrobić szybciej...
Oczywiście na forum dałem ogłoszenie o chęci kupna i czekam również na jakiś kontakt osoby, która planuje sprzedaż zarejestrowanego, krajowego i sprawdzonego.

Ponad to w opisie widnieje tempomat, a ja na zdjęciu nie widzę go...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



Hmm pewnie z mniejszym też przebiegiem...

tempomatu tez nie ma na liście wyposażenia z ePera, na tyle na ile znam włoski :-)

a co zdania "Ojcu kupiłem multijeta z 09r za te pieniądze od prywatnych ludzi."

jezeli był z rajchu to ten dizelek mial wiekszy realny przebieg, dlaczego a dlatego że w niemczech za dizla jest wiekszy podatek i kupuje go osoba która dużo jeździ (albo firma), duzo to nie jest 10 tys km/rok tylko przynajmniej 30 tyś km/rok (sam służbowym diezlem robilem roznie srednio 70 tys km)

MarcoW77
22-10-2017, 00:21
dlaczego a dlatego że w niemczech za dizla jest wiekszy podatek i kupuje go osoba która dużo jeździ (albo firma)

Właśnie dlatego między innymi wolę benzynę. Mniejszy koszt napraw, poza tym nie robię dużych przebiegów. Ten silnik 90 kM ponad to nie ma turbiny i ma fiatowską skrzynię od rocznika 2007 więc mniej problemów (jak z m32). Do jazdy po mieście i na trasę raz, dwa razy w roku wystarczy. Najwyżej nie będę wyprzedzać :-).
Mam obecnie roverka 216 Si z 1997 roku i włożyłem w naprawy ze 30tys przez 8 lat. Ten model ma dobre opinie i dobrze może służyć jak się o niego dba tylko trzeba mieć zadbany egzemplarz. Do tego stylistyka mi się podoba, nie zestarzała się za bardzo. Wyposażenie też ma dobre. Co prawda mój obecny rover ma nawet podgrzewane dysze spryskiwaczy, ale mniejsza o te podgrzewanie dysz przednich spryskiwaczy :-)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


sam służbowym diezlem robilem roznie srednio 70 tys km

Rocznie tyle robiłeś samym służbowym? Ło matko jedyna... Toż ja tyle nie zrobiłem przez te 9 lat moim obecnym roverkiem...

grzes26
22-10-2017, 16:33
Napisał bnbn1
dlaczego a dlatego że w niemczech za dizla jest wiekszy podatek i kupuje go osoba która dużo jeździ (albo firma)
Niekoniecznie bo podatek nie jest jakimś dużym problemem.A najnowsze diesle od euro4 i wyżej płacą mniej.Co do auta taty to jezdziła nim Pani z dziećmi po Monachium.Kupiłem go z przebiegiem około 180 tyś.Teraz ma 214Tkm.Ale prawda,że benzyna ma mniejszy przebieg.Bo szwagrowi kupiłem Bravo 1.4 T-jet z przebiegiem 120Tkm 2010r.

MarcoW77
22-10-2017, 22:11
Kupiłem go z przebiegiem około 180 tyś

I robiłeś w nim coś przy takim przebiegu?

bnbn1
23-10-2017, 00:56
Rocznie tyle robiłeś samym służbowym? Ło matko jedyna... Toż ja tyle nie zrobiłem przez te 9 lat moim obecnym roverkiem...

to i tak malo... dostawczaki mogą zrobić tyle w kwartał (cieżarówki mniej bo są sztywne godziny pracy) bo co to jest 1000 km dziennie po autostradzie 2 kursy w tygodniu do rajchu i spowrotem i juz masz 4000 km w tydzień, a sa takei hardkory co to robia 3-4 razy w tygodniu :-)

grzes26
23-10-2017, 12:38
I robiłeś w nim coś przy takim przebiegu?
Raz rozkodował się kluczyk,tarcze,klocki i rozszczelniła się chłodnica więc wymieniliśmy chłodnicę klimy,wody i osuszacz.W zasadzie tyle.

MarcoW77
23-10-2017, 21:31
a sa takei hardkory co to robia 3-4 razy w tygodniu :-)

Jak z tempomatem to jeszcze stopa nie odczuwa:-). Pomimo, że lubię jeździć to dla mnie byłoby za dużo tych km.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Raz rozkodował się kluczyk,tarcze,klocki i rozszczelniła się chłodnica więc wymieniliśmy chłodnicę klimy,wody i osuszacz.W zasadzie tyle.

To nie dużo...
A w tych bravo II warto brać te dodatki typu doświetlanie zakrętów, autom. klima i inne np. tylne elektryczne szyby? Czy to się psuje w tych modelach?

bnbn1
23-10-2017, 23:03
To nie dużo...
A w tych bravo II warto brać te dodatki typu doświetlanie zakrętów, autom. klima i inne np. tylne elektryczne szyby? Czy to się psuje w tych modelach?

mam w punto doświetlanie...nawet fajne zwąłszcza na ciemnym parkingu lub wiejskiej drodze, bo przy oświetleniu w mieście to nie zauważysz jak to działa :-)

kima automat, mam w doblo, jak bym dzisiaj kupował punto to bym tylko taką brał, ręczna też daje rade, ale automat wygodniejszy.

tyne elektryczne szyby, przydaje się gównei w zimie gdy zaparuje.

mozna bez tego wszystkeigo tez zyć, to zalezy czy chcesz na to wydac kasę, mialem kiedyś cienkościeto 700 i w tamtym czasie uważałem go za super ferrari, a nie miał tych bajerów a dzisiaj już bym marudził.... choc mam do niego sentyment to nadal bym nie narzekał.

MarcoW77
23-10-2017, 23:34
mozna bez tego wszystkeigo tez zyć, to zalezy czy chcesz na to wydac kasę,

Bez tego dotąd jeździłem i raz chciałbym mieć coś więcej, chociażby klimę :-). A spotkałeś się z tą nawigacją w bravo II ?

grzes26
24-10-2017, 10:35
A spotkałeś się z tą nawigacją w bravo II ?
Ze świecą szukać.Bardzo rzadki przypadek.Szwagier ma wersję Sport z polskiego salonu.Ładna wersja z m.in sportowymi fotelami.Ojciec ma klimaautomatik,komputer,doświetlanie,poduszki przednie,boczne,kurtyny i poduszkę kolanową.Tak,ze jest ich dziewięć.Domykanie szyb z kluczyka,alufelgi.Acha obecnie zepsuł się czujnik zgnieceniowy w uszczelce pasażera i szyba zamyka się skokowo.

MarcoW77
25-10-2017, 13:05
Ze świecą szukać.Bardzo rzadki przypadek.

W sprowadzanych w ogłoszeniach nie raz widze z navi. Czy to awaryjne i jak z aktualizacjami map to juz inna sprawa...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Acha obecnie zepsuł się czujnik zgnieceniowy

Ale to chyba sa w wersjach z poduszkami bocznymi te czujniki?

grzes26
25-10-2017, 14:54
Ale to chyba sa w wersjach z poduszkami bocznymi te czujniki?
To jest czujnik który chroni Twoje palce przed zgnieceniem przez szybę:)Szyba jak napotka coś pomiędzy sobą a uszczelką cofa szybę w dół.Niestety w Fiatach trochę czujki zawodzą.

MarcoW77
18-11-2017, 21:54
A wiecie jak jest zrobiona sygnalizacja czujnika cofania w tych bravo II?

MarcoW77
24-11-2017, 10:59
Czyli nie wiecie...

MarcoW77
15-12-2017, 00:00
30299

Czy wiecie może z czego te odpryski mogą być w zagłębieniu na koło zapasowe?

ata
15-12-2017, 00:39
z czego te odpryski mogą być w zagłębieniu na koło zapasowe?
Ludzie traktują miejsce na koło zapasowe jako schowek na narzędzia podręczne i śmieci różne, przeważnie wrzucane luzem. Nie mam pojęcia czemu, mnie przeszkadza jak coś klekoce. Ale może dają radio na full, wtedy nie słychać.

MarcoW77
16-12-2017, 21:25
Nie mam pojęcia czemu, mnie przeszkadza jak coś klekoce

Mnie też by przeszkadzało...
Swoją drogą, to skrajne niedbalstwo tak wrzucać narzędzia do wnęki na zapas.

MarcoW77
14-01-2018, 23:00
Słuchajcie proszę Was o poradę czy autem z Niemiec bez żadnych papierów (książka, instrukcja itd..) warto sobie zawracać głowę?
Wynajęcie firmy, której specjaliści sprawdzą mechanikę, komputer podwozie itd to nie problem... Ale czy są w stanie wykryć tzw ulepy jak pisaliście?

MarcoW77
23-01-2018, 21:18
Z autem była jakaś karta kodu kluczyka, radia itd tak?

Braval
24-01-2018, 20:59
Powinienes dostac dwa kluczyki + karte kodową fiata. Jak karty kodowej nie bedzie ,trzeba w serwisie zalatwiac ,koszt ok.200zl. Karta jest potrzebna ,nieraz do odpalenia awaryjnego ,gdy immo padnie. W moich fiatach ,karty mam. Jak handlarz lub Niemiec tego nie ma ,to cos kombinuje lub ukrywa.

MarcoW77
24-01-2018, 23:46
Karta jest potrzebna ,nieraz do odpalenia awaryjnego ,gdy immo padnie.

U mnie w roverze mam kod awaryjnego dezaktywowania immo jak bateria w kluczyku padnie. Kod wprowadza się z zamka drzwi kierowcy, klakson potwierdza wyłączenie immo i można uruchomic silnik. To samo jest z tym kodem od fiata? Też tak się wprowadza go?

MarcoW77
28-01-2018, 14:24
30860

30861

Jak sądzicie skąd ta rdza w okolicach skrzyni biegów?
Czy możliwe, że coś było robione w skrzyni lub wylał się płyn hamulcowy?

MarcoW77
17-02-2018, 19:40
Czy znacznie więcej spali silnik 150 kM niż ten 120 kM w tym modelu?
Warto wziąć pod uwagę tą wersję 150 kM?

MarcoW77
03-03-2018, 20:23
Wg danych producenta między 90kM, a 120kM różnica w spalaniu żadna. A ten 150kM spala niby więcej, pytanie tylko jak to się ma d realistycznego spalania w mieście?

grzes26
04-03-2018, 18:29
Pierwszy Twój post jest z października 2017.Mamy marzec a Ty dalej zamulasz na forum? Wow.Jak tak dalej pójdzie w 2021 będzie fura:cool:

MarcoW77
05-03-2018, 22:33
Mamy marzec a Ty dalej zamulasz na forum? hehe, cóż, pozbyłem się starego auta i sprawdziłem kilka z ogłoszeń. Wynajęcie firmy do sprawdzenia auta na odległość trochę kosztuje, a w pobliżu nie było takiego, który mnie by zainteresował.
Uważasz, że warto się śpieszyć z zakupem? To moje drugie auto, z pierwszym pośpieszyłem się, teraz nie muszę. Do 2021 nie, sądzę, że do wiosny :-).

Za zamulanie przepraszam szanownych forumowiczów.