Zobacz pełną wersję : Wyjasnienie zagadki dziury
A wiec panowie nadeszla chwila prawdy :-).
Zadalem sobie odrobine trudu i tak jak mowilem wine za dziure pomiedzy 1 i 2 ale i pozniej tez jest tylko mniej odczuwalna ponosi oprogramowanie sterujace przepustnica. Podpiolem sie z programem diagnostycznym i efekty mozecie zobaczyc na fotkach
troche niedokładnie widać i sa to tylko dwa zdjecia z wielu jakie cyknalem (nie miałem nerwów na printscreeny).
Na wykresach są dwa przebiegi wychylenie pedału gazu (wyżej) i otwarcie przepustnicy(niżej). To są wykresy czasowe kiedy powli wciskałem gaz. Jak zauważycie otwarcie przepustnicy nie jest proporcjonalne do wciśnięcia gazu. Szczególnie przy małym wciśnięciu pedału. Czytając parametry z innych zdjęć (bo mi sie nie chce tyle wklejac, cały przebieg i tak widać na tych) sprawa wygląda tak (przykładowe wartości): 13% gazu =3,5% przepustnicy,37 % gazu=12,5% przepustnicy 45% gazu = 18% przepustnicy, 58% gazu = 31% przepustnicy, 84% procent gazu = 72 % przepustnicy, 99% gazu = 98 % przepustnicy, 100% gazu=99,8% przepustnicy. Mam nadzieję że umiecie zinterpretować te wyniki. Oznacza to tyle że im mniejsze wciśnięcie gazu tym większa jest różnica między nim a otwarciem przepustnicy co oznacza dławienie się silnika przy małym wciśnięciu gazu po zmianie biegu. Na pocieszenie dodam że wciśnięcie na full otwiera przepustnice też na full a nie zawsze tak jest w innych autach. Ideę rozumiem ale k.wa tu już przegieli, Wciskasz gaz do połowy a silnik dostaje 20%. Innymi słowy auto zestrojone pod ludzi którzy mają nawyk mocnego deptania w pedał.
DamianoZaw
11-10-2017, 23:36
tabelki fajne tylko mógłbyś napisać o co chodzi i czy da się coś z tym zrobić:)
rozwiązaniem jest zniekształcenie sygnału z pedału w drugą stronę : wciskasz gaz np. na 15% a komputer widzi 30 % wtedy się wyrówna
DamianoZaw
11-10-2017, 23:57
Po Twojej edycji posta już kumam. Da się to zmienić w jakiś sposób?
Wykres przepustnicy na tych zdjęciach jest w stopniach nie w procentach.
Wykres przepustnicy na tych zdjęciach jest w stopniach nie w procentach.
Masz racje tak wynika z opisu. Ale z wartosci nie bardzo bo max byłoby 90' a jest 99(przymykalaby sie z powrotem. Tak czy inaczej widać nieproporcjonalność.
firemanek
12-10-2017, 12:19
może chcieli wyeliminować ewentualne szarpanie autem przy mieleniu biegami i to by się zgadzało z odczuciem podczas jazdy, hmmm????
tedybear
12-10-2017, 12:37
ale u mnie np na 5 i 6 biegu jak wrzucam to szarpie autem i jest to odczuwalne a najgorsze jest to że sprzegło jest hydrauliczne i nie mozna sobie tego ustawic ciegnami. No chyba ze bede delikatnie i powoli w miare puszczal sprzeglo to nie odczuje szarpania
rozwiązaniem jest zniekształcenie sygnału z pedału w drugą stronę : wciskasz gaz np. na 15% a komputer widzi 30 % wtedy się wyrówna
Żeby dokończyć badania należy sprawdzić jeszcze opisaną przez Ciebie zależność przy różnych prędkościach naciskania pedału gazu. Zwróćcie uwagę, że nachylenie krzywej odpowiedzi przepustnicy jest bardziej strome niż krzywa naciskania gazu - pytanie, czy tu da się znaleźć jakąś prawidłowość.
Nie chcę podważać czyichś obserwacji i odczuć, ale ja jakoś nie widzę omawianego tu od miesięcy problemu. Po prostu, chcę przyspieszać -naciskam głębiej gaz i nie interesuje mnie jak głęboko.
Aha. I nie chodzi tu o tzw. pałowanie tylko w miarę spokojną jazdę. Moje średnie zużycie paliwa z ok. 16000 to 7,1 l/100km.
Żeby dokończyć badania należy sprawdzić jeszcze opisaną przez Ciebie zależność przy różnych prędkościach naciskania pedału gazu. Zwróćcie uwagę, że nachylenie krzywej odpowiedzi przepustnicy jest bardziej strome niż krzywa naciskania gazu - pytanie, czy tu da się znaleźć jakąś prawidłowość.
Nie chcę podważać czyichś obserwacji i odczuć, ale ja jakoś nie widzę omawianego tu od miesięcy problemu. Po prostu, chcę przyspieszać -naciskam głębiej gaz i nie interesuje mnie jak głęboko.
Prędkość naciskania nie ma wplywu ta te zaleznosc. Ale ma w trakcie jazdy po prostu szybciej przechodzisz bardziej proporcjonalny zakres. Bedziecie sie lać ale już napisałem do fiata i ma ochote sie przy tym dobrze bawic. Podzwonie pogadam z bossami:-)
Kolego, nie będziemy się lać, bo jak już od dawna jest mówione, że jest błąd softu i ewidentnie jest dziura to się ludzie śmieją, że biegów nie umiem zmieniać:)
Efekt jazdy jest identyczny jak na wykresach. Wciskasz gaz, a po chwili dopiero reaguje auto. Zauważyłem, że przy zmianie biegu przy 4tys to już nie występuje, ale ludzie, po co mam ciągnąć auto do 4tys obrotów w mieście przy spokojnej jeździe? Czekam co z tego wyjdzie kolego. Przewidywałem, że pewnie takie kwiatki wyjdą, i mam w planach zaprosić pana z serwisu do aua z kompem na jazdę próbną. Niech sprawdzi i tłumaczy się, bo zgłoszę to oficjalnie jako usterkę.
Pewnie będzie jak w 301 i c-elysee - tam auto nie reagowało nagle na pedał gazu - po kilku latach zrobili upgrade softu ecu i jest spokój. Ale wypadki już przez to też były na skrzyżowaniach.
Pozdrawiam i bardzo fajnie, że zrobiłeś wykresy - widać czarno na białym, że nie są to urojenia przy zmianie biegów :D
gilbert3
13-10-2017, 08:21
Sprawa jest dokładnie taka sama jak z VW i z softem, który wykrywał czy jest "na teście spalin". Zrobiono aferę, więc żeby uniknąć tego typu oskarżeń, samochód zmulono cały czas z premedytacją.
Ale! Weźcie pod uwagę, że 1.4 to stary silnik i niekoniecznie jego parametry mogłyby być wystarczające, żeby mógł być jeszcze montowany.
Cały czas mam takie wrażenie, że wszyscy oczekują auta idealnego za cirka 50k PLN. No niestety takie nie będzie. Odliczcie VAT i zobaczcie ile kosztuje netto wasz samochód, a gdzieś w tej kwocie musi być zarobek producenta, który utrzymuje sztab ludzi i jeszcze wychodzi na swoje, bo przecież charytatywnie nikt biznesu prowadzić nie będzie. Dla mnie to cud, że Tipo w ogóle powstało.
Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka
DamianoZaw
13-10-2017, 10:16
Ale wypadki już przez to też były na skrzyżowaniach.
Pozdrawiam i bardzo fajnie, że zrobiłeś wykresy - widać czarno na białym, że nie są to urojenia przy zmianie biegów :D
W tej całej sprawie to jest najważniejsze-najgorsze, że może być z tego jakiś wypadek. Byłem z tym w serwisie to mówili że tu jest elektroniczną przepustnica i bla bla bla. To nic że tipo reaguje na gaz gorzej niż moje 19letnie cinquecento.
A może niech każdy kto ma problem niech wyśle maila lub list do Fiata w Polsce z opisem tego problemu?
Ja napisałem przez kontakt na stronie Formularz kontaktowy Fiat (http://kontakt.fiat.pl/fiat), odpisała jakaś pani i prosi o VIN żeby sprawę popchnąć dalej. Opisałem też temat swiateł pozycyjnych w POPie.
Jakbyśmy się wszyscy zebrali to by cos z tego było ale już tu mnie ktos spacyfikował że to nie ma sensu. Tak czy inaczej 3 minuty na wypełnienie tego formularza to chyba niewielki wysiłek.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Sprawa jest dokładnie taka sama jak z VW i z softem, który wykrywał czy jest "na teście spalin". Zrobiono aferę, więc żeby uniknąć tego typu oskarżeń, samochód zmulono cały czas z premedytacją.
Ale! Weźcie pod uwagę, że 1.4 to stary silnik i niekoniecznie jego parametry mogłyby być wystarczające, żeby mógł być jeszcze montowany.
Cały czas mam takie wrażenie, że wszyscy oczekują auta idealnego za cirka 50k PLN. No niestety takie nie będzie. Odliczcie VAT i zobaczcie ile kosztuje netto wasz samochód, a gdzieś w tej kwocie musi być zarobek producenta, który utrzymuje sztab ludzi i jeszcze wychodzi na swoje, bo przecież charytatywnie nikt biznesu prowadzić nie będzie. Dla mnie to cud, że Tipo w ogóle powstało.
No nie przesadzajmy że jest za pół darmo. A silnik zarówno T-jet jak wolnossak ma potencjał bo go mam w alfie z dwoma trybami i do zrzygania będę powtarzał: jak przełączę na dynamic to czuję że jadę na normalu muł (tyle że jednak większy niż w tipo)
Pamiętajcie jednak jedno jak załatwiacie coś z serwisem to musi być ślad w papierach o którym się dowie centrala. Bo gadanie z mechanikiem nic nie da. To tak jak gadanie z kasierką w markecie na temat tego co powinno być w sklepie. Oni są za mali niestety i mają to w dupie.
Krzycholu
13-10-2017, 12:07
Dzwoniłem do salonu gdze nabyłem auto - o dziurze pierwsze słyszą.
A mnie temat wk.... A.
Poprzez formularz kontaktowy zgłosiłem temat do Fiata i czekam.
O jakim sladzie w papierach mówisz? W jaki sposób zgłosić jakiś mankament w serwisie aby taki ślad pozostał?
DamianoZaw
13-10-2017, 12:40
@marx30 dzięki. Też napiszę do nich przez ten formularz. Im więcej osób to zrobi tym lepiej.
Krzycholu
13-10-2017, 13:02
Tak , trzeba to zgłaszać.
Brat ma Mito z tym silnikiem , przejechał się moim Tipo i zapytał czy nie otwiera się spadochron przy ruszaniu bo cos go trzyma przy ruszaniu między 1 a 2 - ką.
Tak , trzeba to zgłaszać.
Brat ma Mito z tym silnikiem , przejechał się tym autem i zapytał czy nie otwiera się spadochron przy ruszaniu bo cos go trzyma przy ruszaniu między 1 a 2 - ką.
Pytanie jakie mito (tzn. jaka wersja). W niektórych wykastrowali przełącznik DNA i pewnie zostawili tak jak w Tipo czyli na mule.
Edit:
Aha teraz zajarzyłem ma mito a przejechał się tipo tak?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
@marx30 dzięki. Też napiszę do nich przez ten formularz. Im więcej osób to zrobi tym lepiej.
Robisz normalne zgłoszenie serwisowe. Wtedy jest dokumentacja a ponieważ auto na gwarancji wszystko trafia do centrali żeby serwis kasę dostał. Sama rozmowa z mechanikiem "chodź pan i zobacz jak to nie jeździ" nic nie da
Chciałem Tipo T-jet SW, ale przez tą dziurę chyba dam sobie spokój.
DamianoZaw
13-10-2017, 15:43
Poszło. Zobaczymy czy coś z tego będzie.
powiem wam że jak byłem na jeździe testowej w aso Inter Auto Andersa Kraków to nie odczułem w ogóle tego zdławienia między 1-2, zobaczę jak przyjdzie mój pod koniec października, czy u niego pojawi się ten ciekawy objaw. Jak to już ktoś pisał elektronika nas wyręcza pedał elektryczny, przepustnica elektryczna czyli nie mamy rzeczywistego odczucia sterowania. Żona ma punto 1.2 v8 60km 2001r. i ostatnio jak przeczyściłem przepustnice to auto z miejsca tak drze aż miło. Zrobiłem mały start z kreski, bratem brat moim 500l 1.4 95km ja punto i zgadnijcie kto był do 40 lepszy. No oczywiście punto. Brat mówi zamiana bo to nie możliwe i co barciak w puncie tez do 40 wygrał. Oczywiście asr w 500l wyłączony. Niestety elektryka nas ogranicza.
Chciałem Tipo T-jet SW, ale przez tą dziurę chyba dam sobie spokój.
Ale tu piszą o dziurę w wolnossaku a nie w tjet...
Jeden kij i jeden i drugi to ma, grande punto z 2016 tez
mnie ta czkawka czy kaczka między 1 a 2 doprowadza czasami tak do szału że jak ruszam z następnych świateł to daje max po piźd........ z tej irytacji.
Krzycholu
14-10-2017, 22:55
No jest to wk.....ce i ja nie odpuszczę.
Zgłoszenie poprzez formularz wysłałem i czekam. Tak jak pisałem wcześniej w salonie pytałem o zagadnienie i udają ze nie słyszeli o czymś takim w co niewierzę.
Na zimnym silniku może ciut mniej to się odczuwa bo wtedy dostaje większą dawkę paliwa.
Nie da się ukryć że ten temat Fiat zawalił bo psuje to radość z jazdy. ...😂😂😂
firemanek
14-10-2017, 23:47
częściowo pomaga już po włączeniu dwójki i puszczeniu sprzęgła wdepnięcie gazu z 2 cm w podłogę, poniżej zaczyna już silnik ciągnąć i dziura jakby znika
Krzycholu
17-10-2017, 12:07
Dziś kontaktowano się ze mną z centrali Fiata Bielsko -Biała.
Mam czekać na wezwanie do serwisu.
Czy komis z Was coś pomogli w tym temacie?
Dziś kontaktowano się ze mną z centrali Fiata Bielsko -Biała.
Mam czekać na wezwanie do serwisu.
Czy komis z Was coś pomogli w tym temacie?
Do mnie też dzwonili, twierdzą że nie słyszeli o tym wcześniej mają umówić do serwisu ...
Krzycholu
17-10-2017, 12:20
Ta sama spiewka. ...
Mówię że problem jest znany a oni ze nie słyszeli o czymś takim....
Czekam na info czy komus pomogli
Dostałem odpowiedź z centrali (pytałem też o brak świateł pozycyjnych).
W załączeniu
Szanowny Panie.
Zapewniam Pana, że światła w Pańskim samochodzie są w pełni homologowane zgodne z Europejską homologacją i przepisami prawnymi. Światła pozycyjne w tym modelu pełnią także rolę świateł postojowych i nie ma potrzeby używania ich w czasie ruchu pojazdu. Natomiast system sterowania światłami w Fiacie Tipo na szczęście nie jest pomysłem rodem z krajów afrykańskich - jak to Pan określił, ale zgodny z europejskimi przepisami i w przypadku usterki świateł mijania (przy włączonych światłach mijania) body computer wykrywa taką usterkę i automatycznie włączone zostają światła pozycyjne w obu reflektorach (potwierdzenie w załącznikach). W takiej sytuacji opisywane przez Pana zdarzenie braku jakiegokolwiek światła w reflektorze nie będzie miało miejsca i zachowane zostaną wszelkie zasady bezpieczeństwa, nawet w przypadku awarii świateł mijania w nocy lub w warunkach niedostatecznej widoczności. Aby sprawdzić takie zachowanie body computera wystarczy wypiąć wtyczkę od żarówki świateł mijania w obojętnie której lampie i włączyć światła mijania (zapłon w pozycji MAR). Nie jest więc potrzebna żadna zmiana konfiguracji body computera jak to sugerowano.
Aktualnie na dzień dzisiejszy nie ma także żadnej aktualizacji dotyczącej zmiany oprogramowania centralki silnika dla tego samochodu. Zapewniam, że sterowanie silnikiem jak
i przepustnicą przez centralkę silnika zostało opracowane przez włoskich inżynierów, testując
je w różnych warunkach drogowych i laboratoryjnych i spełniają wszelkie normy bezpieczeństwa. W przypadku, gdy podczas eksploatacji zauważono nieprawidłową pracę silnika należy udać się do autoryzowanego serwisu Fiata, gdzie ewentualna usterka lub nieprawidłowe działanie elementów, czy to właśnie centralki silnika zostanie odpowiednio zweryfikowane
i zdiagnozowane. Jednak w przypadku, gdy sama praca silnika nie będzie budziła zastrzeżeń, brak będzie aktualizacji centralek i aktywnych błędów to nie ma podstawy do interwencji serwisowej.
Dziękujemy za kontakt i łączymy pozdrowienia.
Z wyrazami szacunku.
Pozdrawiam / With kind regards / Cordiali saluti,
giannini
17-10-2017, 15:06
No i bardzo ładnie Ci odpisali. Uważam , że "problem" ze światłami pozycyjnymi i mijania wyjaśnili i opisali bardzo dobrze. Co do softu sterownika silnika , wg mnie na 99% nic nie zrobią , bo prawdopodobnie silnik przestałby spełniać Euro 6.
- Przyspiesza ? Przyspiesza.
- Nie gaśnie ? Nie gaśnie.
- Pracuje w pełnym zakresie obrotów uzyskując max moc i moment ? Pewnie tak , trzeba by sprawdzić na hamowni.
- ECU nie zapamiętuje i nie wyrzuca błędów ? Nie.
Czyli wszystko jest ok i żadne ASO , choćbyś im codziennie słał pisma nic z tym nie zrobi. Napiszą Ci , że samochód nie posiada wad produkcyjnych , materiałowych , ani montażowych i oni nie mają wpływu na założenia konstrukcyjne. Smutne , ale prawdziwe.
DamianoZaw
17-10-2017, 15:39
Do mnie dzwonił gość z fiata o 11:23. Dziurą ma zająć się aso. Na stwierdzenie że nie tylko ja mam podobny problem, odpowiedział że w Internecie różne bzdury piszą i żeby tego nie czytać..
Czy oprócz dziury przy zmianie biegu 1 na 2, macie (wersja 95KM) coś takiego: powolny dojazd (około 5km/h) do skrzyżowania lub ronda na 1 biegu- pojawia się luka więc wciskam gaz, a tu samochód przez około 1s nie reaguje i dopiero po tej sekundzie zaczyna przyspieszać. Niebezpieczne na małych rondach.
Co do softu sterownika silnika , wg mnie na 99% nic nie zrobią , bo prawdopodobnie silnik przestałby spełniać Euro 6.
- Przyspiesza ? Przyspiesza.
- Nie gaśnie ? Nie gaśnie.
- Pracuje w pełnym zakresie obrotów uzyskując max moc i moment ? Pewnie tak , trzeba by sprawdzić na hamowni.
- ECU nie zapamiętuje i nie wyrzuca błędów ? Nie.
Czyli wszystko jest ok i żadne ASO , choćbyś im codziennie słał pisma nic z tym nie zrobi. Napiszą Ci , że samochód nie posiada wad produkcyjnych , materiałowych , ani montażowych i oni nie mają wpływu na założenia konstrukcyjne. Smutne , ale prawdziwe.
Wiem ale odpisałem że fajne wyjaśnienie że inżynierowie fiata są miodzio itp. ale że niektórzy (zgodnie z prawdą) rezygnują z zakupu.
Nawet wiem gdzie to trafi - u mnie w pracy się to nazywa "wiklinowy segregator" i stoi w kącie.
No nic, pozostanie sobie zrobić DNA samemu ;-)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Do mnie dzwonił gość z fiata o 11:23. Dziurą ma zająć się aso. Na stwierdzenie że nie tylko ja mam podobny problem, odpowiedział że w Internecie różne bzdury piszą i żeby tego nie czytać..Niektórzy uzytkownicy wiedząwięcej o ich autach niz serwisanci. Ale daj znać czy cos pomogło
giannini
17-10-2017, 16:22
Wiem ale odpisałem że fajne wyjaśnienie że inżynierowie fiata są miodzio itp.
No jak mogłeś tak napisać i podważać wiedzę i kompetencję włoskich inżynierów :smile: Ale trzeba przyznać obiektywnie , że mało mieli niewypałów i większość powojennych konstrukcji jest bardzo udana. Czy to diesele , czy benzyny.
firemanek
17-10-2017, 18:28
do mnie też dzwonili, żebym wybrał serwis w którym się za to wezmą, powiedziałem, że nie stracę czasu na coś, co dotyka wszystkich tipo, że jak mam jechać 60km do ASO aby usłyszeć że TTTM to mam to gdzieś, pojeżdżę jeszcze trochę i się odezwę, przecież fiat nie wymyślił czegoś dla wszystkich.
eleven111
17-10-2017, 20:02
A mi się wydaje ze nie ma żadnej dziury tylko przyzwyczailiście się po prostu do innego auta/skrzyni niż jest w tipo
Tak sobie myślę, że aby ostatecznie rozwiązać ten problem i się przekonać czy ta dziura to prawda czy mit, to powinno się spotkać takich dwóch kierowców - jeden z "dziurą" a drugi bez. Następnie powinni się zamienić samochodami na 15 minut i porównać odczucia ;)
U mnie to prawda, zapraszam:)
A mi się wydaje ze nie ma żadnej dziury tylko przyzwyczailiście się po prostu do innego auta/skrzyni niż jest w tipo
Gdybym nie czytał tego forum, to również nie wiedziałbym o żadnej dziurze ;-) Natomiast wyjaśnienie dot. świateł pozycyjnych parę postów wyżej jest bardzo sensowne - po cichu liczyłem, że właśnie tak to rozwiązano, tylko nie chciało mi się sprawdzać.
Gdybym nie czytał tego forum, to również nie wiedziałbym o żadnej dziurze
Ja czytałem jeszcze przed zakupem auta i ...odebrałem, wsiadłem, przejechałem 17 tys km i nie widzę żadnej dziury, a jeździłem i nadal poruszam się autami takimi jak:
Volvo 850 2,5 TDI
renault clio 1,5 dci
Toyota yaris z silnikiem 1,0
Skoda Octavia RS
Tipo
Volvo XC 60
Wybaczcie, ale jestem albo ślepy, albo nie wiem co, ale każde auto pracuje inaczej i naprawdę szukałem ,ale dziury w tipo nie znalazłem i brak problemów z włączeniem się do ruchu, na rondach, z wyprzedzaniem i sam nie wiem z czym jeszcze ludzie mieli problem z tą dziurą.... na koniec dodam, że kolega z pracy kupił tipo sedana z 2016 i on tam żadnej dziury też nie widzi (wcześniej poruszał się punto evo w benie) jeździł też moim tipo i mówi, że auta tak samo się poruszają.
To chyba tyle.
A mi się wydaje ze nie ma żadnej dziury tylko przyzwyczailiście się po prostu do innego auta/skrzyni niż jest w tipo
Skrzynia nic do rzeczy nie ma, a zewystepuje to z 1 na 2 to dlatego ze to najwieksze przelozenia i najbardziej czuc zdlawianie silnika bez gazu. Ale masz po czesci racje to wynika z nawykow operowania gazem. Ja sie przyzwyczailem do D w mito i widze roznice i troche szkoda ze potencjal tych silnikow nie do konca jest wykorzystany.
A mi się wydaje ze nie ma żadnej dziury
Tak, a skany z pierwszego posta obrazujące dokładnie problem to sobie kolega w paincie zrobił.
Krzycholu
18-10-2017, 07:55
Dziura jest i tyle.
Zdaje sobie sprawę ze narazie nic mi nie pomogą, jutro na 8 rano jestem umówiony w serwisie.
Ale jest oficjalne zgłoszenie ( nadany numer sprawy ) i niech zaczną coś z tym robić.
Ja nie potrzebuję deptać przy ruszaniu do 4 tys obr żeby nie czuć ze przy zmianie z 1 na 2 nagle silnik traci moc.
Może po trasie tego nie czuć ale przy jeździe w trybie miejskim jest to denerwujące.
Artixsan
18-10-2017, 12:33
Co do dziury u mnie tez jest ale rozwiazalem ja dodaja lekko gazu przy zmianie biegu, zeby obroty nie spadly za mocno(tak wiem sprzeglo dostaje po tylku troche) ale to dziala a sprzeglo zawszem ozna wymienic:P przynajmniej przestala mnie ta dziura irytowac:P
eleven111
18-10-2017, 15:17
Do 4 tys obrotów na 1?? Naukę jazdy opanowywales na traktorze ?
michalpodroznik
18-10-2017, 15:20
Może nie na ciągniku, ale takie przypadki sie zdarzają. Np. ruszanie pod ostrą górkę. Jesli gosc jezdzil slabym benzyniakiem, np. 80 konnym, to nawyki zostały.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
eleven111
18-10-2017, 15:24
Może niewielki spadek mocy jest ale bez przesady, częściej jeżdżę po mieście niż w trasie u mi to jakoś specjalnie nie przeszkadza. A co do twoich wykresów to skoro Mietek w garażu potrafi coś takiego odczytać to i inżynierowie Fiata tez są świadomi tych danych. I wątpię ze to jest jakas wada, jest tak zrobione z jakiegoś konkretnego powodu. Rozumiem ze kupując samochód z 95 końmi czyli w sumie najtańszy możliwy silnik chcecie na zielonym mieć kopa jak rakieta ..., druga sprawa to gdzie byliście na jeździe próbnej ? W bagażniku ?? Dziura nie pojawiła się przecież tam nagle
Artixsan
18-10-2017, 15:30
Czasem jak sie wlaczasz do ruchu a malo miejsca miales to mysle ze i nieraz sie 4000 osiaga. Moja metoda poelega na tym ze jak wcisniesz sprzeglo wrzsucisz 2 to tuz przedp uszczaniem sprzegla dodajesz delikatnie gazu nastepnie puszczesz sprzeglo wtedy nie ma dziury(przynajmniej tak odczuwalnej):P
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Może niewielki spadek mocy jest ale bez przesady, częściej jeżdżę po mieście niż w trasie u mi to jakoś specjalnie nie przeszkadza. A co do twoich wykresów to skoro Mietek w garażu potrafi coś takiego odczytać to i inżynierowie Fiata tez są świadomi tych danych. I wątpię ze to jest jakas wada, jest tak zrobione z jakiegoś konkretnego powodu. Rozumiem ze kupując samochód z 95 końmi czyli w sumie najtańszy możliwy silnik chcecie na zielonym mieć kopa jak rakieta ..., druga sprawa to gdzie byliście na jeździe próbnej ? W bagażniku ?? Dziura nie pojawiła się przecież tam nagle
Co do jazdy probnej to wiesz jednak zwala sie na to, ze nowe auto,ze nie umiesz dobrze sprzeglem jeszcze operowac itd.
giannini
18-10-2017, 15:51
Do 4 tys obrotów na 1??
A co w tym nieprawidłowego , czy dziwnego ? Silnik 1,4 95KM uzyskuje max moment przy 4500 obr/min , a max moc przy 6000 obr/min. Jeżeli chcesz uzyskać max dynamikę i przyspieszenie , należałoby ten silnik kręcić w przedziale tych obrotów. Oczywiście mówię o chęci uzyskania maksymalnego przyspieszenia ze startu zatrzymanego, a nie o takiej jeździe non stop.
eleven111
18-10-2017, 16:07
Znam specyfikę tego silnika, a i tak nie kręcę go do 4500 bo i po co ? Jest to muł i tyle, jestem świadom tego i nie będę na sile z niego wyścigówki robił. A teraz jestem tipkiem w Austrii, wzniesienia przy starcie jak cholera a i tak 3000 wystarczy żeby płynnie wystartować. Jeżdżą tu jak wariaci a znów nie widzę problemu żeby się z ta dziura do ruchu włączać, dalej twierdze ze to kwestia przyzwyczajenia a nie zostawiania auta co chwile w ASO
tedybear
18-10-2017, 16:24
wiecie co, ja bez problemu ze świateł startuję i nie odczuwam braku mocy przy pełnej obsadzie na fotelach - przeważnie jestem i tak pierwszy na starcie i nie wkręcam na 4000. Odczuwam to dopiero przy wyprzedzaniu lub jeździe pod górke na 6 biegu (autostrada czy eSka).
Szczecin ma rond miliony więc korzystam i nie odczuwam dziury
Loczek30
18-10-2017, 16:31
Napisze coś jako osoba która zaczynała ten temat. Serwis olewa sprawę. Nic nie czują. Odpowiedź mailową na zgłoszenie podobne jak u kolegów. Ogólnie nie potrafię jeździć ani ja, moja żona i każdy komu dałem się przejechać tym samochodem. Każdy mnie pyta co się dzieje ze tak szarpie. Autem jeździ na codzień żona i jak rusza jak wóz z piaskiem to tego nie czuć tak bardzo. Mnie to wku..... . Całe szczęście nie musze jeździć tym samochodem bo dla mnie wszystkie plusy z podróży w trasie jak elastyczność, przyspieszenie itd. przekreśla pierwsze skrzyżowanie z którego chce ruszyć jak każdym innym pojazdem którym do tej pory jeździłem. Moja żona, chciała ten samochód bo się jej podobał, ale ostatnio sama stwierdziła że nie kupiła by tego samochodu gdyby się nim przejechała i tak by się zachowywała. Auto zamawiane koniec stycznia, wtedy nie było możliwości odbycia jazdy z t-jet em. Trudno nauczka dla niej na przyszłość. Po gwarancji spróbuj coś z tym zrobić u jakiegoś tunera.
Tak, a skany z pierwszego posta obrazujące dokładnie problem to sobie kolega w paincie zrobił.
Na tych skanach widać tylko, że zależność między wciśnięciem pedału gazu a otwarciem przepustnicy jest nieliniowa i tyle. Wystarczy, że prawa noga będzie pracować również nieliniowo, kompensując tę zależność, i problem jest rozwiązany. Niewykluczone, że rozmiar buta ma tu jakieś znaczenie :mrgreen:
Artixsan
18-10-2017, 16:51
Powiem tak kazdy ma swoj styl jazdy jeden jezdzi dynamicznie inny mniej. Jeden dziure odczuje innny nie. Moim zdaniem nie jest to sprawa do serwisu ja uznaje to za wade tego silnika i tyle, Nie przeszkadza mi bardzo, tylko troche, plus teraz jak sie nauczylem to obchodzic to prawie tego nie zauwazam. Ogolnie wiadomo 1.4 95KM szatanem nie bedzie i jak chcesz rozpedzic sie w te 11,5s(a raczej w tych okolicach) do 100 to trzeba zylowac tak juz jest.
Takie 2 przykłady, nie widać żadnej dziury.
https://youtu.be/g1ZMmfGYJ7M?t=134
https://youtu.be/NeIJ4Klnkwc?t=135
slawcio74
18-10-2017, 19:18
Pewnie będzie jak w 301 i c-elysee - tam auto nie reagowało nagle na pedał gazu - po kilku latach zrobili upgrade softu ecu i jest spokój. Ale wypadki już przez to też były na skrzyżowaniach.
Porównanie to jest "lekkim" nadużyciem , w cytrynie samochód odmawiał posłuszeństwa nawet kilkadziesiąt sekund .... Ponadto co oznacza "wypadki TEŻ były" ..... ? Czy ktoś z tipo miał już wypadek z powodu 1 s opóźnienia ?
To zwykłe sianie paniki , jak w TVN.
Czy ktoś z tipo miał już wypadek z powodu 1 s opóźnienia
Wypadki w 301/c-elysee. Nie pisałem w tym zdaniu o tipo. Poza tym, nie widzę tu nadużycia, tam też przez 5lat nikt problemu nie widział, i robili z klientów debili.
Na tych skanach widać tylko, że zależność między wciśnięciem pedału gazu a otwarciem przepustnicy jest nieliniowa i tyle.
co do wykresu oprócz tego że jest nieliniowy, to widać opóźnienie po wciśnięciu pedału gazu w stosunku do otwarcia przepustnicy.
To, że otwiera się nieliniowo już pomijam, bo pewnie jest to obliczane przez algorytm, który bierze pod uwagę więcej czynników niż tylko wciśnięci pedału gazu.
Pozdrawiam
Może niewielki spadek mocy jest ale bez przesady, częściej jeżdżę po mieście niż w trasie u mi to jakoś specjalnie nie przeszkadza. A co do twoich wykresów to skoro Mietek w garażu potrafi coś takiego odczytać to i inżynierowie Fiata tez są świadomi tych danych. I wątpię ze to jest jakas wada, jest tak zrobione z jakiegoś konkretnego powodu. Rozumiem ze kupując samochód z 95 końmi czyli w sumie najtańszy możliwy silnik chcecie na zielonym mieć kopa jak rakieta ..., druga sprawa to gdzie byliście na jeździe próbnej ?
po pierwsze nie jestem Mietek ;-) i odczytywałem przed garażem. Pod drugie na pewno jest powod tylko nikt nie wie jaki. Jedyne co mi do głowy przychodzi że to auto dla upalaczy sprzegła w kapeluszu. Po trzecie występuje też w T-jecie i nie ma żadnego związku z mocą. Jazda próbna odbyła się z całą świadomością tego że można to wyeliminować samemu więc ja nie płaczę że fiat mnie oszukał tylko że wiem że można miec lepiej.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
co do wykresu oprócz tego że jest nieliniowy, to widać opóźnienie po wciśnięciu pedału gazu w stosunku do otwarcia przepustnicy.
To, że otwiera się nieliniowo już pomijam, bo pewnie jest to obliczane przez algorytm, który bierze pod uwagę więcej czynników niż tylko wciśnięci pedału gazu.
Pozdrawiam
Nie nie ma opóźnienia jest tylko nieliniowość (może nie widac na wykresie kluczowe są cyfry z boku). Tkich printscreenów mam kilkanaście z róznymi wrtościami. Silnik przpustnicy reaguje od razu. Każdy może to sobie sam sprawdzić "nasłuchem". Na włączonym zapłonie po kilkunstu sek jak już przestanie "bzyczeć" wciskajcie pedał gazu. Spod maski usłyszycie pracę krokowca przepustnicy. Po prostu tak jak napisałem na początku z porównaniem procentów wciśnięcia pedału i otwarcia przepustnicy. Ja mam nawyk odrywania nogi od pedału gazu przy zmianie biegu i delikatnego deptania. ktoś kto tego nie ma będzie miał łatwiej.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Takie 2 przykłady, nie widać żadnej dziury.
https://youtu.be/g1ZMmfGYJ7M?t=134
https://youtu.be/NeIJ4Klnkwc?t=135
Bo gosciu ma pedał w podłodze.
Kolego, na drugim screenie odczytałem to,ze po wciśnięciu gazu przepustnica zareagowała dopiero po chwili. źle odczytałem wykres? bo nieliniowość widać, oczywiście, ale mnie najbardziej interesował moment gdzie jest na wykresie widoczne wciśnięcie gazu, a przepustnica reaguje po czasie.
pozdrawiam
Mogłeś tak odczytać bo wykres niewyraźny ale nie jest tak. Po wciśnięciu od razu pojawia się wartość ale jest na tyle mała że na wykresie wygląda jak brak reakcji. Dlatego tez piszę że w dolnym zakresie jest wielka dysproporcja. Spróbuję znaleźć screena z poczatku pomiaru
Edit akurat na samym pocz nie zrobiłem ale looknijcie na to (powiększone). Pedał wciśnięty na 25,8 % przepustnica otwarta na 6,8 %. A wczesniej pomiędzy 0-25 % dzieje się jeszcze mniej: 13% gazu to 3% przepustnicy.To mniej więcej ten zakres odpowiada za dziurę . Potencjomtr w pedale jest liniowy więc 25% sygnału to 25% wychylenia. Wciskasz pedał do ćwierć głebokości (to juz czuć pod butem) a silnik dostaje powietrza 6% z czego 1,55 % to jest bieg jałowy.
I na tym możemy temat zakończyć, ponieważ wszystkie silniki 1.4 95km tak są ustawione w Tipo 500l Punto Doblo, fiat nie widzi problemu, to taka sama sytuacja w Oplu z skrzynia M32 a klienci się z tym bujają.
Robiłem parę rzeczy na atmedze i myślę że da się to ogarnąć ale mam kupe innej roboty. Na wejście analogowe sygnał z pedału na wyjście PWM z kondziołkiem programowo wymodelowany przebieg. I tak x2 dla dwóch potencjometrów jakie sa w pedale. Albo jakoś inaczej.Tak czy inaczej kiedyś za to się wezmę ;-)
eleven111
19-10-2017, 11:05
Marx30 napisz pismo do Fiata żeby wszystkich tam zwolnili a ty im to ogarniesz bo oni ewidentne nie wiedza co robią ;)
Krzycholu
19-10-2017, 11:28
Juz po wizycie w ASO w sprawie dziury.
Oczywiście zero błędów, zero problemów , byłem pierwszy u nich z tym problemem.
Jazda 3 Tipkami -mój wiadomo, drugi chodził w/g mnie normalnie ( i takiego bym chciał. .... ) trzeci to samo co u mnie .
Diler obiecał opisać uczciwie moje zastrzeżenia do centrali.
Chociaż stwierdził że wszystkie 3 auta chodziły tak samo.
Kazał czekać na ewentualna zmianę softu i to tyle w temacie.
Marx30 napisz pismo do Fiata żeby wszystkich tam zwolnili a ty im to ogarniesz bo oni ewidentne nie wiedza co robią ;)
Oni to doskonale potrafią ;-).
firemanek
19-10-2017, 13:58
Juz po wizycie w ASO w sprawie dziury.
Oczywiście zero błędów, zero problemów , byłem pierwszy u nich z tym problemem.
Jazda 3 Tipkami -mój wiadomo, drugi chodził w/g mnie normalnie ( i takiego bym chciał. .... ) trzeci to samo co u mnie .
Diler obiecał opisać uczciwie moje zastrzeżenia do centrali.
Chociaż stwierdził że wszystkie 3 auta chodziły tak samo.
Kazał czekać na ewentualna zmianę softu i to tyle w temacie.
dobrze, że ja odmówiłem jazdy do ASO, bo skończyło by się tak jak u Ciebie, a jest dokładnie jak ma wykresach marxa, i tylko na drugim biegu, najlepiej widoczne jak pociągniemy 1ką do 3 tysi i dwójka, wtedy deptając na pedał: nie jedzie, nie jedzie, i zaczyna jechać ale to już jest trochę wdepnięte, na trójce już by się dawno dalej rozpędzał
Krzycholu
19-10-2017, 14:52
Ale....
Miałem telefon z centrali i sprawa jest skierowana do działu wsparcia technicznego.
Pozyjemy -zobaczymy...
Maniek_wroc
19-10-2017, 16:51
Już nie mogę tego czytać ..... rozumiem że fiat krótko zestopniował pierwsze 3 przełożenia skrzyni biegów i zrobił zbyt krótką jedynkę .....ale nie rozumiem dlaczego szukacie jakiejś "dziury w Tipo" a nie u siebie .....obejrzyjcie sobie początek tego filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=kKDL8ec3QhM
Facet kręci na jedynce do ok 5100 rpm i zmienia bieg na dwójkę .....ile ma obrotów silnika po zmianie biegu? ....chyba widać że 3000 rpm wiec przełożenie zostało tak dobrane, że po zmianie biegu na wyższy obroty spadną o 2000 rpm ...dociera już? że jak jeden "samiec owcy" z drugim zmieni bieg przy 3000 rpm to ile będzie miał obrotów na dwójce ? bo nawet przedszkolak wyliczy że maksymalnie 1000 rpm .... pokażcie mi jakiekolwiek auto które przy 1000 rpm nie będzie się zastanawiać tylko wystrzeli jak z procy bo ja jeszcze takiego nie spotkałem.
Ps. Pozdrawiam wszystkich którzy jednak tej dziury nie mają :-)
Artixsan
19-10-2017, 17:37
Już nie mogę tego czytać ..... rozumiem że fiat krótko zestopniował pierwsze 3 przełożenia skrzyni biegów i zrobił zbyt krótką jedynkę .....ale nie rozumiem dlaczego szukacie jakiejś "dziury w Tipo" a nie u siebie .....obejrzyjcie sobie początek tego filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=kKDL8ec3QhM
Facet kręci na jedynce do ok 5100 rpm i zmienia bieg na dwójkę .....ile ma obrotów silnika po zmianie biegu? ....chyba widać że 3000 rpm wiec przełożenie zostało tak dobrane, że po zmianie biegu na wyższy obroty spadną o 2000 rpm ...dociera już? że jak jeden "samiec owcy" z drugim zmieni bieg przy 3000 rpm to ile będzie miał obrotów na dwójce ? bo nawet przedszkolak wyliczy że maksymalnie 1000 rpm .... pokażcie mi jakiekolwiek auto które przy 1000 rpm nie będzie się zastanawiać tylko wystrzeli jak z procy bo ja jeszcze takiego nie spotkałem.
Ps. Pozdrawiam wszystkich którzy jednak tej dziury nie mają :-)
Na filmie jest 1.4 t-jet a nie wolnassacy 1.4 16v
piotr_opara
19-10-2017, 17:49
Ale Ci co maja dziure jezdza tjetem i wolnym...
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Krzycholu
19-10-2017, 18:08
Dalszy postęp w tej sprawie zostawiam do swojej wiadomości. ...
Szymon1988
19-10-2017, 18:19
Krzycholu informuj na bieżąco, a nie ze " do swojej wiadomości ".
firemanek
19-10-2017, 18:58
Już nie mogę tego czytać ..... rozumiem że fiat krótko zestopniował pierwsze 3 przełożenia skrzyni biegów i zrobił zbyt krótką jedynkę .....ale nie rozumiem dlaczego szukacie jakiejś "dziury w Tipo" a nie u siebie .....obejrzyjcie sobie początek tego filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=kKDL8ec3QhM
Facet kręci na jedynce do ok 5100 rpm i zmienia bieg na dwójkę .....ile ma obrotów silnika po zmianie biegu? ....chyba widać że 3000 rpm wiec przełożenie zostało tak dobrane, że po zmianie biegu na wyższy obroty spadną o 2000 rpm ...dociera już? że jak jeden "samiec owcy" z drugim zmieni bieg przy 3000 rpm to ile będzie miał obrotów na dwójce ? bo nawet przedszkolak wyliczy że maksymalnie 1000 rpm .... pokażcie mi jakiekolwiek auto które przy 1000 rpm nie będzie się zastanawiać tylko wystrzeli jak z procy bo ja jeszcze takiego nie spotkałem.
Ps. Pozdrawiam wszystkich którzy jednak tej dziury nie mają :-)
nawet taki baca jak ty to zrozumie: po zmianie na 2 jest załóżmy 1000 obr. i dotykasz gazu- nic, wciskasz 1cm i nic, wciskasz 2 cm i nic, wciskasz dalej, słyszysz, że zaczynają rosnąć obroty, rozumiesz już?, a na każdym innym biegu muskasz gaz i czujesz, że coś się dzieje, tylko o to chodzi
widać że 3000 rpm wiec przełożenie zostało tak dobrane, że po zmianie biegu na wyższy obroty spadną o 2000 rpm ...dociera już? że jak jeden "samiec owcy" z drugim zmieni bieg przy 3000 rpm to ile będzie miał obrotów na dwójce ? bo nawet przedszkolak wyliczy że maksymalnie 1000 rpm ....
.... a jak przerzucę z jedynki na dwójkę przy 1500rpm, to obroty spadną do -500rpm?? Silnik zakręci się do tyłu?? :powieszony:
Maniek_wroc
20-10-2017, 00:09
firemanek - rozumiem za to niestety ty dalej nie rozumiesz ....i na tym zakończmy ten wywód muskaj i wciskaj sobie dalej po swojemu.
kjk - twoja dedukcja jest porażająca ..... więc zmień bieg zobaczysz co się stanie .... i potem nam elaborat napiszesz że ta dziura to pikuś bo ty krater odkryłeś.
Ok kończę wypowiedzi w tym temacie .
kjk - twoja dedukcja jest porażająca ..... więc zmień bieg zobaczysz co się stanie .... i potem nam elaborat napiszesz że ta dziura to pikuś bo ty krater odkryłeś.
To u Ciebie jest napisane, że jeżeli zmiana biegu na wyższy przy 5krpm powoduje spadek obrotów do 3krpm, to zmiana biegu przy 3krpm spowoduje spadek do 1krpm. A to nieprawda! Przedszkolak się myli w obliczeniach :mrgreen:
eleven111
20-10-2017, 05:04
Facet kręci na jedynce do ok 5100 rpm i zmienia bieg na dwójkę .....ile ma obrotów silnika po zmianie biegu? ....chyba widać że 3000 rpm wiec przełożenie zostało tak dobrane, że po zmianie biegu na wyższy obroty spadną o 2000 rpm ...dociera już? że jak jeden "samiec owcy" z drugim zmieni bieg przy 3000 rpm to ile będzie miał obrotów na dwójce ? bo nawet przedszkolak wyliczy że maksymalnie 1000 rpm .... pokażcie mi jakiekolwiek auto które przy 1000 rpm nie będzie się zastanawiać tylko wystrzeli jak z procy bo ja jeszcze takiego nie spotkałem.
Ps. Pozdrawiam wszystkich którzy jednak tej dziury nie mają :-)
Obroty spadają o 2000 przy zmianie biegu ? Trafiłeś na to forum bo masz tipo czy przypadkiem? Właśnie pokonałem całkiem długi odcinek i przy zmianie biegu obroty spadają max o 1000, a przy wyższych biegach w granicach 500-700, nie wiem skąd wzięło się 2000... przecież tym by się jeździć nie dało
Ch.j nie skrzynia. Dla porownania zrobie Wam wykres dla D w mito. Skrzynia jest taka sama.
eleven111
20-10-2017, 11:40
A to nie jest tak ze skoro przepustnica działa nieliniowo to wystarczy nieliniowo wciskać ten pedał ? Czyli chcemy dodać 25% gazu a ta wartość jest przy 50% wciśnięciu to wciskamy na 50 a nie 25, itp itd, wystarczy noga odpowiednio manewrować żeby to wszystko zniwelować
Problem mnie nie dotyczy ale brzmi to niedorzecznie, ze kierowca ma kombinować i noga korygować nieociągnięcia bądź celowe "ograniczenia" (wprowadzone by spełnić jakieśnormy) producenta...
Auto winno byc jak długopis, bierzesz i piszesz a nie kombinujesz pod jakim kątem przyłożyć go do kartki bo inaczej nie pisze albo wali kleksa albo przerywa - wsiadasz i jedziesz...
eleven111
20-10-2017, 12:48
Nie trzeba kombinować tylko jeździć, każdym autem jeździ się inaczej, a to sprzęgło inaczej działa, a to hamulec delikatniejszy, inne przełożenia skrzyni itp, idąc twoim tokiem myślenia wszyscy producenci aut powinni to ustandaryzować żeby Kowalskiemu się pisało tak samo maluchem jak i mercedesem....
No cos w tym jest, ja wsiadłem i jeżdżę...
eleven111
20-10-2017, 13:26
A dziurę pewnie tez masz tylko dobrze operujesz gazem
Nie mam żadnej dziury... Tjet idzie jak szalony...
eleven111
20-10-2017, 14:09
No tu piszą ze to kwestia oprogramowania i tjet tez ma
TipoSedan
20-10-2017, 14:18
Ciekawostka: Kolega ma Alfe Giuliette. Dalem mu kiedys Tipo zeby sie przejechal zaraz po kupnie i tylko czekalem az bedzie skakac auto i cos powie o tej dziurze a tutaj ani nie szarpie ani sprzeglem nie strzela, normalnie gladko jedzie od samego poczatku. On tam ma silnik 240koni z turbo, wiec zupelnie co innego ale moze Fiat (a wiec i Alfa) jakos inaczej zestrajaja skrzynie? (tez ma w manualu)
Nie ma innych przyzwyczajen bo wczesniej tez mial alfe, ja za to nie jezdzilem nigdy nowym fiatem ani alfa (jedynie 126p) - przyzwyczailem sie do audiczek, jezdzilem tez toyota i mercedesem. Mozliwe ze rozne marki maja inaczej zestrojone skrzynie/ustawiane przepustnice i stad niektorzy czuja ta "dziure". Najlepiej jak by napisal kazdy czym wczesniej jezdzil i czy czuje "dziure":) Moze sie okazac, ze jezdzacy wczesniej alfami lub fiatami rzadziej czuja i auto im nie skacze:)
Mogę napisać, nic nie kosztuje:
Golf 1.6D 54KM
ford sierra 2.0 DOHC 115KM
ford sierra 2.9 24v 197KM
mercedes W124 300E 180KM
VW golf 1.6TD 70KM
vw passat b4 1.8 75KM
polonez truck 1.6 75KM(chyba tyle to miało)
daewoo lanos 1.5 16v 100KM
opel astra J 1.6 115KM
vw passat b5 1.8 125KM
Fiat Panda 1.1 54KM.
Jedynie w passacie B4 na gazie był problem z opóźnieniem przyspieszania ale tylko na gazie, i po wymianie silnika krokowego od 2gen gazu problem zniknął.
Oprócz tego nie miałem nigdy problemów z autami, a już tym bardziej nie miałem problemu, że ja mu gaz a on h**.
Owszem, auta miały bardzo różnie zestrojone skrzynie biegów, ale co ma skrzynia biegów do tego że puszczasz sprzęgło, wciskasz gaz, i nic. Co ma piernik do wiatraka? Nie dziwię się marx30, że już nerwy powoli traci, bo też zaczyna mi się ciśnienie dźwigać jak słyszę, że źle zmieniam biegi albo źle wciskam pedał gazu.
pozdrawiam.
Thmc1988
20-10-2017, 15:04
Nie mam Fiata Tipo ale się nad nim zastanawiam stąd moje pytanie(dot tjet) :
Jak wygląda dynamicznie ruszanie (rondo/skrzyżowanie/wymijanie - typowo miejskie) z mocno wciśniętym gazem ewentualnie z podbiciem obrotów przy wysprzęgleniu? Oraz jak wygląda delikatne ruszanie / toczenie się na dwójce przy dojeździe do świateł? Szarpie czy idzie łagodnie/liniowo?
Co do odczuwania dziury - przy podobnym silniku w astrze j też trzeba mocniej go wkręcać albo przytrzymać gaz/bardzo szybko zmienić bieg bo obroty mocno spadały i auto zamulało.
Loczek30
20-10-2017, 15:12
Służbowo jeżdżę różnymi samochodami słabszymi i mocniejszym od tipo. Małymi i większymi i tylko w Tipo mam to upośledzenie kończyn, że nie potrafię płynie przyspieszać po zmianie na dwójkę. Śmieszy mnie to jak co po niektórzy chcą wmówić że takie zjawisko nie występuje. występuje tylko u niektórych, ale jest. Dla mnie temat do końca gwarancji jest zawieszony. A jak będę chciał posłuchać że wszystko jest ok to pojadę po raz kolejny do ASO :-).
Loczek ksys piszcie do centrali na formularz. Im wiecej tym lepiej.
Loczek30
20-10-2017, 18:48
Moja żona pisała. Dostała odpowiedź, że wszystko jest ok. Nie ma żadnej akcji serwisowej i jeśli chce to może zgłosić się do ASO. Ja juz wcześniej byłem w ASO.
kartonik
21-10-2017, 00:59
Nie mam Fiata Tipo ale się nad nim zastanawiam stąd moje pytanie(dot tjet) :
Jak wygląda dynamicznie ruszanie (rondo/skrzyżowanie/wymijanie - typowo miejskie) z mocno wciśniętym gazem ewentualnie z podbiciem obrotów przy wysprzęgleniu? Oraz jak wygląda delikatne ruszanie / toczenie się na dwójce przy dojeździe do świateł? Szarpie czy idzie łagodnie/liniowo?
Co do odczuwania dziury - przy podobnym silniku w astrze j też trzeba mocniej go wkręcać albo przytrzymać gaz/bardzo szybko zmienić bieg bo obroty mocno spadały i auto zamulało.
Odnośnie dynamicznego ruszania T-Jetem to nie ma problemu. Jak mu wciśniesz mocniej gaz przed puszczeniem sprzęgła to mocno wyrywa do przodu. Problem jest przy delikatnym ruszaniu, bo w tedy jest odczuwalna turbo-dziura i jak jeszcze do tego dołożymy opóźnienie na wciśnięcie gazu opisywane w tym wątku, to robi się trochę nieciekawie.
Ja też czekam na jakieś wieści, że Fiat jednak zrobi jakąś poprawkę w sterowaniu silnika albo dobry tuner to ogarnie.
firemanek
27-10-2017, 17:07
Byłem w ASO, potwierdzili hopkę na dwójce, przeprowadzono adaptację przepustnicy i to miało pomóc, i... nie pomogło :-).
giannini
27-10-2017, 17:28
przeprowadzono adaptację przepustnicy i to miało pomóc, i... nie pomogło :-).
Coś musieli powiedzieć i zrobić , żeby wyglądało że się starają. Tu przepustnica , nawet jak się założy nową , zaadoptuje się po przebiegu kilkudziesięciu kilometrów sama. Adaptację przeprowadza się po to , żeby silnik od razu pracował poprawnie i nie wachlował obrotami , czy gasł na wolnych obrotach.
Byłem w ASO, potwierdzili hopkę na dwójce, przeprowadzono adaptację przepustnicy i to miało pomóc, i... nie pomogło :-).
Boze oni naprawde maja klientow za debili
Do mnie też dzwonili, twierdzą że nie słyszeli o tym wcześniej mają umówić do serwisu ...
Byłem w ASO powidzieli że ten typ tak ma :) i gadka mechanika że tanie auto itp... jakoś mam fabię nową i była tańsza i jakoś tak nie ma :D
Byłem w ASO powidzieli że ten typ tak ma :) i gadka mechanika że tanie auto
Następni debile (czyli w wielkim skrócie myślowym ludzie nie mający wiedzy żeby się ktoś znowu nie obraził).
Po pierwsze nierzadko droższe od bravo a po drugie ... szkoda gadać.
Trzabyło zapytać który z tych tanich komponentow odpowiada za to zmulenie.
Mario 47
20-11-2017, 16:18
To nie mój pierwszy samochód ale z czymś takim się jeszcze nie spotkałem.Samochód kompletnie nie ma odejścia co psuje mi całą radość z kupna tego samochodu i nie porównuje go do mocnych aut tylko do silnika 1.4 75 km seata.No i co? jest gorzej!Co jest nie tak z tym fiatem? Przecież to jest niemożliwe żeby aż go tak zamulić.Dodatkowo aż mam stracha wyprzedzać przy wyższych prędkościach.To po prostu jest skrajnie niebezpieczne.Szkoda pisać.Mam nadzieję, że jednak firma Fiat pójdzie po rozum do głowy i coś z tym zrobi.Oby....
Krzycholu
20-11-2017, 17:49
Tak , to prawda auto to muł do potęgi. ...
Gdzie te 95 KM?
Przy starcie ze Stilo czy Mito z tym motorkiem zostaje daleko w tyle.
Faktycznie, wyprzedzanie to jest hardcore dla odważnych. ...
Miałem Punto z 60 KM silnikiem i chyba to było to samo ....
Ale , nie miał dziury między 1 a 2....😂
Jutro jadę znów do ASO na komputer w tej sprawie ale wiem ze narazie zero poprawy.
Mają wysłać wyniki z testu do centrali.
Powiem tak Panowie - nie ma co dużo biadolic na forum tylko cisnać firmę niech coś z tym robi.
Na pojedyncze przypadki nie zareagują ale jeśli ich będzie więcej ( zgłoszeń ) to w końcu wezmą się za robotę.
Ja tematu nie odpuszczę dopóki nie będzie to zrobione.
Chyba trzebaby wyslac cos do uokik. Zwykle d ich naciskiem robione sa wszelkie akcje serwisowe
TipoSedan
20-11-2017, 22:11
Samochód kompletnie nie ma odejścia co psuje mi całą radość z kupna tego samochodu i nie porównuje go do mocnych aut tylko do silnika 1.4 75 km seata.No i co? jest gorzej!
W jakim aucie konkretnie?
Znalazłem wyniki dla Ibizy ale to lzejsze auto (a i tak 0-100 jest gorzej 1,5s, więc zwyczajnie mnie to ciekawi - vmax tez niski)
Wysokie obroty nie są Ci obce jak rozumiem a i tak muli?
Jak to ten sam silnik (MPI) co w Octavii to tam jest ponad 15 sekund do setki (nie znalazłem Seata o rozmiarach Tipo ale Octavia to Skoda, więc moze byc to samo). Moze to subiektywne odczucie albo nie wkręcasz go na wysokie obroty bo nie chce mi się wierzyć, ze bardziej muli? Nie przesadzacie trochę z krytyką Tipusia?
Następni debile (czyli w wielkim skrócie myślowym ludzie nie mający wiedzy żeby się ktoś znowu nie obraził).
Po pierwsze nierzadko droższe od bravo a po drugie ... szkoda gadać.
Trzabyło zapytać który z tych tanich komponentow odpowiada za to zmulenie.
Piszmy pozew zbiorowy :)
Mario 47
21-11-2017, 10:30
Tu nie chodzi o krytykę fiata tipo.Miałem na myśli seata cordobę z tym silnikiem.Wiem, że do setki ma 13 sekund ale mam wrażenie że inaczej się zbierał przy starcie i przy np.90 km /h.Gdyby zrobić start obu aut równoległy to być może początek byłby dla seata, fiat dogoniłby go może dopiero na 3 biegu.To nie jest sprawa 11.5 s. do setki ale startu i rzeczywiście odczuwanej dziury pomiędzy 1 a 2-ką.Nie zrozum mnie źle ale i tak kupił bym jeszcze raz fiata ( cena, nowe auto, wygląd,wymiary ) i nie tylko ja zauważam sądząc po wpisach ten problem.
marnyd4d
21-11-2017, 11:36
Piszmy pozew zbiorowy :)
Jestem jak najbardziej na tak. Widać że się da zmobilizować fiata do interwencji przykładem jest brakująca osłona pod schowkiem pasażera. Kolega TEDY poświęcił swój czas ale udało mu się rozwiązać sprawę z tą osłoną. Może jak byśmy większą grupą poruszyli problem dziury między pierwszym a drugim biegiem to też fiat udoskonalił by ten element
tedybear
21-11-2017, 12:00
Ostatnia moja wiadomość do Pana Tomasz z FCA zawierała pytanie czy w innych sprawach (jak dziura pomiędzy 1 a 2 biegiem)też można sie do niego zgłaszać. Jeszcze nie odpisał :)
marnyd4d
21-11-2017, 12:25
Czekam z niecierpliwością co tobie odpisze Pan Tomasz
A ja wysmazyłem cos takiego do międzynarodowej obługi klienta:
Good Morning
I have bought Fiat Tipo HB 2017 with T-Jet engine and I have problem with reaction the car for accelerator pedal. Especially during change between 1st and 2nd gear every time there is significant slowdown. Smooth acceleration needs equilibristics with accelerator and clutch pedals (with the harm to the last one), that makes driving horrible and sometimes dangerous.
Please don't understand me wrong, it is not the issue of my driver's skills, I have driven about 500 kkm, much of them in Fiat/Alfa Romeo which are my favourite brand cars but there is something wrong with adjustment of throttle answer in Tipo.
I exactly know the T-jet engine from Your other cars and I know it is not the issue of its performance. In my opinion (based on my surveys with diagnostic tools) there is strong disproportional answer of throttle for accelerator pedal position in low range, causing choking the engine during gear change .
The problem is quite wide (both in 95 HP and 120 HP engine versions), I am active member of internet fiat forum and dozens of people have the same issue, that irritating them and cause doubt of right choice and purchasing this car.
The Polish Fiat representative claims that everything is OK, the authorised workshops make useless operations of throttle self adaptation or say "it is cheap car, that is the reason" or "the computer calculates throttle position". Of course this is pretext because without help of producer of ECU software, they can't help and change the main reason.
So in the name of all Polish owners of Tipo I would like to ask You for help and changing the adjustments I think with the great favour for Your brand image.
In case the message is not suitable for reading person, please re-send to the proper departament.
Waiting for Your answer, Your Sincerely
Może trafi do kosza ale co tam szkodzi napisać. A W ASO swoją drogą zgłoszę
marnyd4d
21-11-2017, 12:46
Super pomysł Adamie mam nadzieję że ktoś kompetentny odpisze na twoją wiadomość:smile:
tedybear
21-11-2017, 12:57
marx30 swietnie że napisałeś. Ja bym jeszcze wysłał do FCA
firemanek
21-11-2017, 13:46
ja to wysłałem tam:
mediarelations@fcagroup.com
:smile:
chyba dobrze ?
Krzycholu
21-11-2017, 14:07
Chodzi o to ze im więcej zgłoszeń tym lepiej.
Na pojedyncze przypadki nie zareagują tak jak potrzeba , będą mataczyć i kombinować.
Jeśli stwierdza ze skala problemu jest duża w końcu się za to zabiorą.
Dziś byłem u nich na kompie, standardowo adaptacja przepustnicy i raport podobno ma być przesłany do centrali.
Także do dzieła. ...👍
było słać na customer care a nie media relations...
piter1972
21-11-2017, 16:14
Mario 47 mi też tak samo się wydaje, miałem przed fiatem tipo seata cordobe 1,4 75km i teraz nim córka jeździ. 25 koni więcej a różnicy niema. Na światłach 1 do 3,5tyś obrotów potem 2 do 3,5tys obrotów i wszyscy mnie wyprzedzają.
tedybear
21-11-2017, 16:15
panowie zobaczcie nowy post o owej dziurze pomiedzy 1 a 2 biegiem i jak ktos zainteresowany niech to ladnie opisze
marnyd4d
21-11-2017, 19:12
Tomasz kilka postów wyżej marx30 opisał problem w języku angielskim.
sprawa wygląda tak (przykładowe wartości): 13% gazu =3,5% przepustnicy,37 % gazu=12,5% przepustnicy 45% gazu = 18% przepustnicy, 58% gazu = 31% przepustnicy, 84% procent gazu = 72 % przepustnicy, 99% gazu = 98 % przepustnicy, 100% gazu=99,8% przepustnicy.
A w mito w trybie N wyglada tak: [procent wcisniecia gazu/ procent przepustnicy]: 34/16, 40/19, 45/23 50/28, 60/40, 70/50, 75/58, 80/66, 85/75, 90/85, 95/95.poniewaz silnik zimny to prawdopodobnie przepustnica ustawiona na "ssanie" i ponizej 15% sie nie zamykala. Ale na oko widac zenawet w trybie N jest lepiej zestrojona np w mito 36=17 a w tipo 37=12,5, w mito 45=23 a w tipo 45=18, w mito 60%=40 w tipo 58=31.powyzej jest juz bardzo podobnie
chyba ze sa jakies korekty po temperaturze trzebaby nagrzac oba auta ami sie juz k..wa nie chce
TipoSedan
21-11-2017, 21:01
Mario 47 mi też tak samo się wydaje, miałem przed fiatem tipo seata cordobe 1,4 75km i teraz nim córka jeździ. 25 koni więcej a różnicy niema. Na światłach 1 do 3,5tyś obrotów potem 2 do 3,5tys obrotów i wszyscy mnie wyprzedzają.
Ten silnik musisz wkręcać na wyzsze obroty jak chcesz być pierwszy spod świateł (i unikać dzielnic w których jezdzą Ferrari, Alfy itp:D)
http://fiatklubpolska.pl/silniki-benzynowe-tipo-534/wykres-mocy-i-momentu-dla-tipo-1-4-95km-39271/
Rozmywamy temat, więc z mojej strony tutaj o tym to wszystko.
tedybear
22-11-2017, 01:10
Zatem mail poszedł i zobaczymy co na to Panowie z FCA. Czekamy
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Chociaż ja się dziwię bo gdybym był takim faciem z FCA odpowiedzialnym za sprzedaż czy promo produktu to takie forum to skarbnica wiedzy. Dlaczego tu nie zaglądają?
JackTheNight
22-11-2017, 11:48
Ja tą dziurę czułem przez pierwsze tys. km, teraz mam 18 tyś i już tej dziury nie ma. Możliwe że wam z czasem również ona zniknie.
Ja tą dziurę czułem przez pierwsze tys. km, teraz mam 18 tyś i już tej dziury nie ma. Możliwe że wam z czasem również ona zniknie.
Dopuszczam taką możliwość, że jest to też kwestia "świeżego" sprzęgła.
TipoSedan
22-11-2017, 12:19
Ja tą dziurę czułem przez pierwsze tys. km, teraz mam 18 tyś i już tej dziury nie ma. Możliwe że wam z czasem również ona zniknie.
Ew przyzwyczaiłeś się:) Daj komuś innemu i niech sprawdzi bo ja dodaje więcej gazu i go wciskam juz przed puszczeniem sprzęgła automatycznie, więc prawie o dziurze zapomniałem ale nie o to chodzi, zeby zmieniać styl jazdy i jakoś specjalnie operować gazem.
DamianoZaw
22-11-2017, 12:35
Ew przyzwyczaiłeś się:) Daj komuś innemu i niech sprawdzi bo ja dodaje więcej gazu i go wciskam juz przed puszczeniem sprzęgła automatycznie, więc prawie o dziurze zapomniałem ale nie o to chodzi, zeby zmieniać styl jazdy i jakoś specjalnie operować gazem.
Ja też się chyba przyzwyczaiłem, choć wciąż uważam, że reakcja na wciśnięcie pedału gazu na dwóch pierwszych biegach jest nie taka jaka powinna być.
Może poszli na łatwiznę i dla spełnienia normy Euro 6 zamulili ten silnik?
Słynna dziura nie ujawnia się jak auto jedzie na ssaniu. Teraz można to sprawdzić jak temp. zew. mamy niskie i chwile mu zajmuje przejście do nominalnych obrotów silnika.
kartonik
22-11-2017, 21:38
Wg moich obserwacji, na ssaniu dziura jest tylko mniejsza i powiedzmy, że mógłbym ją w takim rozmiarze zaakceptować.
Co by potwierdzalo moja teorie. Jak badalem miciaka wczoraj (wkleilem tu pomiary) na dzien dobry w tej temperaturze przepustnica otwarta na ok. 15%. Na nagrzanym silniku takie wychylenie otrzymujemy przy niemal 40% wcisnieciu pedalu gazu.
Co by potwierdzalo moja teorie. Jak badalem miciaka wczoraj (wkleilem tu pomiary) na dzien dobry w tej temperaturze przepustnica otwarta na chyba 15%.
No skądeś to wzbogacenie mieszanki na zimnym silniku się musi brać....
tedybear
22-11-2017, 23:26
JTN masz maila ode mnie
brylancik13
22-11-2017, 23:43
Ja tą dziurę czułem przez pierwsze tys. km, teraz mam 18 tyś i już tej dziury nie ma. Możliwe że wam z czasem również ona zniknie.
Podobnie miałem rozne odczucia z jazdy i denerwowalem sie na poczatku jak to auto jezdz, ze ciezko sie przyzwyczaic, z biegiem kilometrow, za niedlugo pierwszy przeglad, juz tego nie odczuwam, jezdze normalnie i dynamicznie, dziura zniknęła ;)
Jeszcze załatam tą pod kokpitem to już bedzie jezdził aż miło ;)
jezdze normalnie i dynamicznie, dziura zniknęła
Ja chyba jestem wyjątkiem, bo nie stwierdzam u siebie tej dziury. Nawet dzisiaj celowo próbowałem ją nakłonić do ujawnienia się. Bez problemu, szarpania ani męczenia sprzęgła, płynnie przyspieszam tak jak chcę - szybko albo dostojnie. Albo dziwny jestem albo coś z moim Tipkiem nie tak.
Jeszcze załatam tą pod kokpitem to już bedzie jezdził aż miło
Słyszałem, że 10KM mocy od tego przybywa :mrgreen:
brylancik13
23-11-2017, 09:12
No to lece do ASO po zaślepkę ;) :) ;)
MalcolmX
23-11-2017, 09:13
Ja chyba jestem wyjątkiem, bo nie stwierdzam u siebie tej dziury.
Ja również, pomimo dynamicznej zmiany biegów. Zakładam, że może mieć na to wpływ styl jazdy i płynność w wysprzęglaniu/gazowaniu.
DamianoZaw
23-11-2017, 11:09
Ciekawe jest to że nie każdy ma/czuje tą dziurę. Chętnie takim Tipo bym się przejechał.
Ja chyba jestem wyjątkiem, bo nie stwierdzam u siebie tej dziury. Nawet dzisiaj celowo próbowałem ją nakłonić do ujawnienia się. Bez problemu, szarpania ani męczenia sprzęgła, płynnie przyspieszam tak jak chcę - szybko albo dostojnie. Albo dziwny jestem albo coś z moim Tipkiem nie tak.
Może zepsuty ;-).
brylancik13
23-11-2017, 13:15
Ogólnie wiadomo że facet bez dziury chodzi ponury :) :) :)
Tomasz kilka postów wyżej marx30 opisał problem w języku angielskim.
O dziwo jest jakas reakcja. Mimo ze to wyslalem na ogolnie dostepnego maila gdzies w swiat i to napisane po murzynsku, wczoraj na sms przyszlo mi info ze przyjeto zgloszenie. Czyli wrocilo do Polski gdyz chyba tylko tutaj kojarza moj nr vin (tylko to podalem w mailu i imie i nazwisko) z moimi namiarami.
No zobaczymy co bedzie ;-).
Nic. Przecież taka reakcja na gaz jest w każdym Fiacie z wolnossakiem od ładnych kilku lat. Moja Lancia ma to samo, w porównaniu do Pandy z tym samym silnikiem z 2004 roku ale słabszym o 10 KM wydaje się mułem ze względu właśnie na opóźnioną reakcję na gaz. To samo jest w nowej Pandzie 1,2 , też mułek. Ekologia I tyle, euro 6 się kłania.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Panowie hit dnia: bylem na aktualizacji oprogramowania powolujac sie na info wklejone tu przez kolege firemanek od goscia z centrali. I dziura zniknela ;-)albo raczej zmniejszyla sie. Tzn nie to ze rwie do przodu jak alfa romeo ale w takim rozmiarze jakim jest teraz jestem w stanie to zaakceptowac. No chyba ze efekt placebo. Innymi slowy na te chwile zaryzykowalbym atwierdzenie zew roznych autach sa rozne wersje oprogramowania. I jeszcze mi auto umyli. Nie wiem czy za ciosem nie zagrac dzis w totka.
Maniek_wroc
07-12-2017, 19:32
Marx30 - mój salon już w czerwcu wiedział że jest aktualizacja i podczas jazdy próbnej ... dopiero co sprowadzonym demo którego jeszcze nie zaktualizowali ...zostałem zapewniony że w moim samochodzie nie będzie już tego problemu i nie było ..... więc cóż ..... gratuluję i życzę miłego użytkowania .... z łatką na dziurze ;-P
Szymon1988
07-12-2017, 19:45
No i to jest rewelacyjna informacja. Dziwiłem się, że tak długo nikt nie pojechał tego sprawdzić.
krowka1978
07-12-2017, 19:55
Innymi slowy na te chwile zaryzykowalbym atwierdzenie zew roznych autach sa rozne wersje oprogramowania
Tak jest, jak również różne wersje HW.
Dla porzadku dodam ze mam Tjeta z LPG ale trzy razy sie pytalem ktora centralke aktualizuja. Ospowiedz byla trzy razy ze sterownik silnika nie gazu. W ogole przed rozpoczeciem gosciu uprzedzil ze najpierw sprawdzi co ja tam mam i dopiero powie czy trzeba aktualizowac. Okazalo sie ze trzeba tzn. Wniosek taki ze oprogramowanie mialem starsze. Auto wyprodukowane pod koniec wrzesnia ale kiedy zaprogramowali sterownik nie wiadomo. Na razie po 30 km podtrzymuje co napisalem - jest roznica. Nie ma tego jebanego "przykucu" przy zmianie biegow. A jesli to placebo(bo ja slabej wiary jestem jesli chodzi o moc sprawcza ASO) i tylko rzucili na mnie urok to kij z tym wazne ze dziala ;-). Zobacze jutro na swiezo i dam znac.
kartonik
07-12-2017, 21:06
Świetna wiadomość ale trzeba poczekać aż emocje opadną i w tedy bedzie pewność, że dziura znikła :food:
Czyli do tjet z lpg jest aktualizacja sortu do centralki od silnika? Dobrze rozumiem? Mój wyprodukowany w lipcu, nie czuje żadnego przykucu przy zmianie, może mam już nowy soft? Ciekawe... mogę to jakoś sam sprawdzić?
krowka1978
07-12-2017, 23:09
Można sprawdzić MES-em/AlfaOBD wersję SW i HW i wymienić się informacjami. Jeśli chodzi o ECU, to jeśli nie ma żadnych problemów, to lepiej nie aktualizować - takie jest moje zdanie.
No to po świętach trzeba kupić interfejs
TipoSedan
08-12-2017, 10:16
Można sprawdzić MES-em/AlfaOBD wersję SW i HW i wymienić się informacjami. Jeśli chodzi o ECU, to jeśli nie ma żadnych problemów, to lepiej nie aktualizować - takie jest moje zdanie.
We fiatach takie aktualizacje czasem coś psują? Bywało tak w przeszłości? Ja z dziurą się juz nauczyłem zyć i prawie mi nie przeszkadza ale zona malo tipkiem jezdzi, więc bym to zrobił, zeby nie szarpała.
tedybear
08-12-2017, 10:29
Panowie bo się zgubiłem. Czego dotyczy owa aktualizacja i czy dotyczy sedanów?
Dokładnie dotyczy T-jeta z LPG co nie znaczy że do 95 KM czy normalnego T_jet jej nie ma. Warto popytać. Dziś znów trasa do roboty i efekt się utrzymuje zwłaszcza przy nizszych obrotach, jest tak bardziej "miękko" przy zmianie biegów.
krowka1978
08-12-2017, 11:36
We fiatach takie aktualizacje czasem coś psują? Bywało tak w przeszłości? Ja z dziurą się juz nauczyłem zyć i prawie mi nie przeszkadza ale zona malo tipkiem jezdzi, więc bym to zrobił, zeby nie szarpała.
Nie musi koniecznie zepsuć, ale wprowadzić np. nowe ustawienia "ekologiczne". Jeśli masz ową dziurę, a poprawka to po części naprawia, to możesz aktualizować.
Drodzy forumowicze. dziś od rana siedzę na telefonach do serwisów. Udało mi się dodzwonić do: GAM FIAT Długołęka, oraz ADF Auto-FCA we Wrocławiu. Nikt nic na temat dziury po miedzy I a II biegiem nie słyszał i nikt nic nie wie. Oczywiście bardzo serdecznie mnie zapraszają na jazdę próbną w celu ustalenia usterki, wtedy zastanowią się co z tym zrobić. Dzwoniłem też do swojego takiego małego serwisu w którym nabyłem tuptusia, i też o dziurze niewiele mogą poradzić. Natomiast u nich sprawę dziury pod kokpitem od strony pasażera załatwiłem od ręki bez kombinacji i marudzenia.....
nie wiem co o tym wszystkim myśleć..:dzialko:
Nie musi koniecznie zepsuć, ale wprowadzić np. nowe ustawienia "ekologiczne". Jeśli masz ową dziurę, a poprawka to po części naprawia, to możesz aktualizować.
EEE to nie volkswagen że wykastrują kupione wcześniej auto w serwisie . W fiacie robią odwrotnie - sprzedaja wykastrowane... ;-)
kartonik
08-12-2017, 14:09
Dokładnie dotyczy T-jeta z LPG co nie znaczy że do 95 KM czy normalnego T_jet jej nie ma. Warto popytać. Dziś znów trasa do roboty i efekt się utrzymuje zwłaszcza przy nizszych obrotach, jest tak bardziej "miękko" przy zmianie biegów.
Byłbyś w stanie wywiedzieć się w Twoim ASO jaką aktualizację masz wgraną? Było by to bardzo pomocne w rozmowie z moim ASO, bo ma przypuszczenie graniczące z pewnością, że nie będą wiedzieć o co chodzi jak im powiem o tej aktualizacji niwelującej dziurę pomiędzy 1 a 2 biegiem.
krowka1978
08-12-2017, 15:18
EEE to nie volkswagen że wykastrują kupione wcześniej auto w serwisie . W fiacie robią odwrotnie - sprzedaja wykastrowane... ;-)
MJ poprawiali, są kampanie serwisowe :wink: Co wykastrowali? Nie wiem.
Byłbyś w stanie wywiedzieć się w Twoim ASO jaką aktualizację masz wgraną? Było by to bardzo pomocne w rozmowie z moim ASO, bo ma przypuszczenie graniczące z pewnością, że nie będą wiedzieć o co chodzi jak im powiem o tej aktualizacji niwelującej dziurę pomiędzy 1 a 2 biegiem.
Niestety nie. Gość z ASO nie był gadatliwy jak tam wlazłem to inny przypierdzielił się że pisze na drzwiach że nieupowaznionym wstep wzbroniony. Więc nie wiem jaki numer softu. Mege sprawdzić alfa obd ale nie wiem czy to ten sam nr.
Na zleceniu jest uzgodniony zakres naprawy "Sprawdzenie aktualizacji oprogramowania centralki sil."
oraz
naprawy wykonane przez serwis "Aktualizacja oprogramowania centralki silnika".
Po prostu podjedx i powiedz że chcesz zeby ci wgrali najnowsze oprogramowanie centralki silnika. A on sprawdzi jakie masz i czy to co maja oni jest nowsze.
kartonik
08-12-2017, 17:44
W którym ASO robiłeś?
Żory. Chyba niedaleko od Cb
kartonik
08-12-2017, 21:19
W sumie mam do nich 35 km, to może zamiast jechać do B-B przejadę się do Żor.
Najpierw sobie zadzwon. Umowilem sie na godzine i gitara.
Ja i tak muszę się umówić na serwis to może też do Żor zadzwonię i przy okazji sprawdzą w wolnossącym czy jest update :)
Panowie miałem dziś telefon z Bielska (p.Podsadecki)czy wszystko jest zgodnie z oczekiwaniami po aktualizacji (tu szacun jednak się starają ).
Odpowiedziałem, że tak sobie że możnaby nad tym popracować ( bo choć lepiej to de facto idealnie nie jest ) i wyjaśniałem temat po raz kolejny.
Ma to byc dalej przekazane do służb technicznych i ewentualnie kolejna wersja więc nie spieszcie się jeszcze z aktualizacją.
To teraz zostaje zagadka do rozwiązania w wolnossącym !!!
Szymon1988
11-12-2017, 15:51
marx30 a sprawdzałeś może alfaobd jak teraz wygląda zależność między naciśnięciem pedału gazu a otwarciem przepustnicy ? Czy rzeczywiście jest różnica ?
Jeszcze nie ale mam taki zamiar jak mi wroci ochota na grzebanie w tipku
Drodzy forumowicze. dziś od rana siedzę na telefonach do serwisów. Udało mi się dodzwonić do: GAM FIAT Długołęka, oraz ADF Auto-FCA we Wrocławiu. Nikt nic na temat dziury po miedzy I a II biegiem nie słyszał i nikt nic nie wie. Oczywiście bardzo serdecznie mnie zapraszają na jazdę próbną w celu ustalenia usterki, wtedy zastanowią się co z tym zrobić. Dzwoniłem też do swojego takiego małego serwisu w którym nabyłem tuptusia, i też o dziurze niewiele mogą poradzić. Natomiast u nich sprawę dziury pod kokpitem od strony pasażera załatwiłem od ręki bez kombinacji i marudzenia.....
nie wiem co o tym wszystkim myśleć..:dzialko:
Ja kolego moje Tipo kupiłem w Gam Długołęka i byłem z tym problemem u nich od zakupu dwa razy. Doskonale wiedzą o co chodzi ale palą głupa że tematu nie ma - co mnie się bardzo nie podoba.
Według serwisu nie potrafię puszczać sprzęgła, cóż jak tylko po nowym roku będę miał czas to tak im zacznę truć dupę i uprzykrzać czas że podejmą temat.
Pozdrawiam pracowników z Gam Fiat bo zapewne śledzą forum :)
A problem nie wystepuje tylko u nas:
https://fiategea.net/konu-tanimlayamadigim-tepme.html
https://fiategea.net/konu-vites-gecislerinde-gaz-tepkisinin-gecikmesi.html
Wlaczcie google tlumacz, tlumaczenie automatyczne wiec czesc to brednie ale mozna sie domyslic o co chodzi
A problem nie wystepuje tylko u nas:
https://fiategea.net/konu-tanimlayamadigim-tepme.html
https://fiategea.net/konu-vites-gecislerinde-gaz-tepkisinin-gecikmesi.html
Wlaczcie google tlumacz, tlumaczenie automatyczne wiec czesc to brednie ale mozna sie domyslic o co chodzi
oraz ...
w astrze K (która od kilku dni wałkujemy z kumplem w sensie potencjalnego zakupu przez niego i zgłębia rózne tematy. Powiedziałem mu o tym w tipo no się zaczęło szukanie
I tak samo jak u nas jedni to mają inni nie.
http://astra5klub.pl/problem-ze-sprz-g-em-t55.html
Okazało się, że mój 1.4 95KM też ma dziurę, żona jak przesiadła się z swojej Kianki to stwierdziła, że TIPO nie reaguje na gaz. Ja osobiście nic takiego nie zauważyłem.
I jak chłopaki ktoś coś wymyślił? Komuś to naprawili?
firemanek
22-02-2018, 19:23
byłem na tej podmianie oprogramowania, zgodnie z zaleceniem Fiat Polska i jakieś mega różnicy nie odczułem odnośnie drugiego biegu
poprzednia wersja 10sw013112-0000 teraz 10sw028912-0001
kartonik
22-02-2018, 19:38
Jest w ogóle zauważalna jakaś różnica?
Skoro napisał że nic nie czuje, to albo noga w gipsie albo nie warta skórka za wyprawkę. Czyli dalej bujamy się z opóźnieniem na reakcje pedału gazu. Pisałem kiedyś że mi to nie przeszkadza, ale jakby silnik reagował szybciej byłoby przyjemniej....
firemanek
23-02-2018, 11:22
Jest w ogóle zauważalna jakaś różnica?
musiałem to dla Ciebie obadać, a więc:
- ASO nie zna szczegółów poprawki, nie ma rozpiski co konkretnie poprawia,
- na dwójce jest może odrobinkę lepiej, ale ja już się zdążyłem przyzwyczaić i po prostu deptam gaz głębiej przy tym biegu,
- trochę chyba poprawiła się kalibracja wyświetlacza poziomu LPG, nieco później woła, że należy uzupełnić LPG (jestem w trakcie obserwacji tego)
to chyba tyle
kartonik
23-02-2018, 14:48
Dzięki.
To chyba muszę jeszcze czekać aż coś konkretnego wymyślą jak tą dziurę załatać.
Robson_75
01-03-2018, 17:24
Sprawdziłem z ciekawości wersję oprogramowania w swoim aucie. Mi wyświetliło jakaś archaiczną wersje w stosunku do wersji u firemanek. U mnie jest: Numer SW: 10sw004594, Wersja SW: 0000. Sprawdzałem to w sekcji silnika, odczytując ID systemu. Ciekawe co trzeba zrobić, by zaktualizować wersję do najnowszej dostępnej? A może jak nie wymusisz, to nie aktualizują, pomimo że jest nowsza wersja? Aha, ja nie mam LPG. Ktoś może wie, jaka jest najnowsza dostępna wersja oprogramowania do zwykłego 1.4 z 2016r?
krowka1978
06-03-2018, 12:19
Ciekawe co trzeba zrobić, by zaktualizować wersję do najnowszej dostępnej? A może jak nie wymusisz, to nie aktualizują, pomimo że jest nowsza wersja?
Powiedzieć, żeby zrobili. Mają informację w Witechu, że jest nowy soft.
michajlo89
20-06-2018, 12:15
Uwaga odgrzewam kotleta, może pryskać! :) Drodzy forumowicze czy ktoś aktualizował soft w ASO dla 1.4 T-Jet LPG? Jeśli tak to jakie wrażenia?
Ja, w sumie nic nie zauważam...
Pytanie do osób z silnikiem 1.4 95km, jak u Was z tą dziurą pomiędzy 1 a 2 biegiem?
Czy jest jakaś aktualizacja oprogramowania? Co prawda po 9k przebiegu jest mniejsza niż była, ale to nie to.
Co dziwniejsze, Teściu ma Tipo z marca 2017 roku - ale kupił je w 2018 w lipcu na noc cudów i u niego ta dziura nie występuje.. to mi dało do myślenia, jak wrzucisz tam dwójkę to auto jakby samo rwie do przodu zamiast dziury, czyżby była jakaś aktualizacja a serwis ją wgrał przed sprzedażą?
Ja mam z 2018 i rowniez odczuwam dziure. Nie bylem z tym w aso, pojade i zglosze jak bedzie pierwszy przeglad ale chetnie sie dowiem jak jest z tym u was
Kilka tygodniu temu wymontowałem tą trąbe na początku obudowy filtra powietrza bo drgała na wolnych obrotach. Może to głupie ale tam w środku jest zwężka , i zauważyłem że od tego czasu lepiej wchodzi na obroty i dziury brak. W skuterze chińskim też jak wyciągnąłem podobną zwężkę to miał więcej mocy.
krowka1978
07-12-2018, 10:22
Aż tak trudno na wyższe obroty na pierwszym biegu Wam go pociągnąć? W innych markach też to występuje.
Tu nie chodzi o to czy trudno, kręcąc go na jedynce do 3,5 i wtedy zmieniając na 2gi bieg praktycznie nie występuję ta dziura, tylko skoro u teścia zachowuje się to całkiem inaczej, to tu jest pytanie czy to aktualizacja czy coś innego? Na początku wątku ktoś kiedyś też pisał, że jeździł 3ma tipo i w 2 występowało to a w jednym nie. Pytanie dlaczego?
kartonik
07-12-2018, 11:23
W T-Jet też ta dziura występuje, choć wydaje mi się, że po przejechaniu kilku tyś km jest już mniej wyczuwalna, ale może to też być kwestia przyzwyczajenia do takiego stanu rzeczy.
u mnie tez jest dziura. auto z 2017r... umiem z tym żyć ale fajnie by było gdyby nie mulił na 2gim biegu.
bahamut24
07-12-2018, 11:38
Mam 29 k km na blacie, na poczatku dziura byla bardzo odczuwalna a obecnie duzo mniej.
Mam 29 k km na blacie, na poczatku dziura byla bardzo odczuwalna a obecnie duzo mniej.
Kwestia przyzwyczajenia. Jeżdże już ponad rok i dziurę dalej widzę. Szczególnie gdy zmienię wozidło na inne a potem ponownie wsiadam do fiata.....
Kilka tygodniu temu wymontowałem tą trąbe na początku obudowy filtra powietrza bo drgała na wolnych obrotach. Może to głupie ale tam w środku jest zwężka , i zauważyłem że od tego czasu lepiej wchodzi na obroty i dziury brak. W skuterze chińskim też jak wyciągnąłem podobną zwężkę to miał więcej mocy.
Pobiegłem do swojego Tuptusia, i faktycznie po wyrwaniu tej końcówki jest wyraźna zwężka na obudowie. Pytanie tylko takie- czemu ona jest taka długa i czego tak głęboko siedzi w obudowie filtra powietrza. Ku czemu ma to służyć, przecież to dodatkowe opory zasysanego powietrza i większe zawirowania, które utrudniają napełnianie komór spalania.
Pojeżdżę trochę bez tej rury i zobaczę co się bedzie działo z tą "super Mocą" pod maską
Panowie inżyniery zwężka jest bo ma być, poczytajcie o zjawiskach falowych itp. I na pewno nie ma wplywu na dziure.
A dziura jest bezapelacyjnie. Chwilowo nie mam czasu i wiele rozpoczetych innych zabaw ale to jest do ogarniecia wlektronicznie bo elektronicznie jest to spierdolone
Panowie inżyniery zwężka jest bo ma być, poczytajcie o zjawiskach falowych itp. I na pewno nie ma wplywu na dziure.
A dziura jest bezapelacyjnie. Chwilowo nie mam czasu i wiele rozpoczetych innych zabaw ale to jest do ogarniecia wlektronicznie bo elektronicznie jest to spierdolone
Rozumiem i wiem po co się stosuje zwężki, oraz wyliczenie długości kolektora dolotu, lub jak kto woli rury ssącej z filtrem powietrza, wiem też po co są zmienne długości dolotu i inne takie pierdu pierdu...... ale co szkodzi dla zabawy wywalić chwilowo kawałek rury przed filtrem z puszką kompensacyjną i dokonać osobiście prób jak to wozidło będzie się odpychać po asfalcie?
Taka zabawa dla frajdy i dla poprawienia swoich subiektywnych odczuć......;-);-)
A może będzie lepiej jeździć niż po chipie z dużą kasę i przyroście mocy ok 3 kuce....?;-)
To takie po Mikołajowe nastawienie do zmian wprowadzanych na świecie.....
kartonik
07-12-2018, 15:13
Panowie inżyniery zwężka jest bo ma być, poczytajcie o zjawiskach falowych itp. I na pewno nie ma wplywu na dziure.
A dziura jest bezapelacyjnie. Chwilowo nie mam czasu i wiele rozpoczetych innych zabaw ale to jest do ogarniecia wlektronicznie bo elektronicznie jest to spierdolone
Czekam z niecierpliwością aż coś wykombinujesz na zaradzenie tej dziurze :food:
DamianoZaw
07-12-2018, 17:39
Ja mam pop sedan z września 2016, 48k przebiegu i dziura dalej jest. A nawet bym powiedział że jest większa.
również powtórzę, but na gaz i zmiana powyżej 3.5 tys i nie ma dziury.
Owszem, jest wystarczy porównać z innym autem nie-fiatem
DamianoZaw
08-12-2018, 14:02
Ja też pewnie się powtórzę, ale przez jakiś czas z tipo miałem cinquecento 700 z 98r, w którym dziury nie było. byłem z tym w aso i "posprawdzali wszystko" i teoretycznie jest ok i dziury nie ma. Gdyby jeszcze we wszystkich tipo tak było, A tu wcześniej ktoś napisał, że niektóre tipo dziury nie mają.
Sprawa z dziurą jest typu - "operacja się udala, pacjent zmarł".
maccacus
10-12-2018, 23:03
również powtórzę, but na gaz i zmiana powyżej 3.5 tys i nie ma dziury.
Ta... Bo każdy ma ochotę piłować na tej karykaturalnie krótkiej jedynce tej wątpliwej urody jeśli o akustykę chodzi, silniczek :D
Co do dziury to miałem, miałem bo już jej nie odczuwam. Może noga się przyzwyczaiła, auto wyczułem, jeździ mi się już normalnie, a na dwójkę wrzucam szybko ze względu na wyżej opisane wrażenia słuchowe hahaha.
Tomek B.
13-12-2018, 17:40
Owszem. dziura jest męcząca. Choć mam niejasne wrażenie, że na dobrze rozgrzanym silniku jest zdecydowanie mniej dokuczliwa.
tedybear
13-12-2018, 18:47
Nie miałem, nie mam I mieć nie będę dziury.
Wyżej pisałem że sprawdzę właściwości jezdne po wyjęciu rury dolotowej do filtra powietrza, bo któryś z kolegów opisał że po wyjęciu jej ze swojego auta jak i ze skutera, efekty jezdne się poprawiły.
Otóż moje odczucia są takie: silnik w aucie jest jakby trochę bardziej słyszalny przy przyspieszaniu i większym obciążeniu podczas jazdy pod górę, Czy jest bardziej dynamiczny?- może trochę przy niskich obrotach (tak do 3-35 tys obr)- jakby lepiej się "zbierał". Ale to moje odczucia. Co do ilości spalonego paliwa- trudno coś określić przy obecnej porze roku. Chwilowo wyjęty kawałek dolotu jeździ sobie w bagażniku, i już ma tam swoje miejsce. Zresztą co za różnica, czy pod maską czy w bagażniku- można uznać że nadal jest w aucie, czyli nic z auta nie ubyło.....:lol:;-)
3-35 tys obr
Ja pierdykam ale Twoje tipo się wkręca na obroty... 35000 :-D
Ja pierdykam ale Twoje tipo się wkręca na obroty... 35000 :-D
Oj tam, oj tam, jedynie małego przecineczka brakło.....;-)
Jacek K.
08-05-2021, 23:39
Witam,
szkoda, że temat "umarł" , miałem nadzieję, że problem już nie występuje. Odebrałem dziś nowe auto 1,4 95KM i dławi się między 1 a 2-ką :( Żałuję, że nie zrobiłem jazdy próbnej ... może bym się nie zdecydował na zakup, choć trudno o inny wybór. Z żalem pożegnałem 12-o letniego Chevroleta Lacetti, był znakomity, ale czas zrobił swoje.
Pzdr.
Killer King
09-05-2021, 13:31
Przy jakich obrotach zmieniasz bieg z 1 na 2
Jacek K.
09-05-2021, 13:50
@Killer King
Przejechałem niecałe 50km :), tak z przyzwyczajenia z poprzedniego samochodu ok. 2500-3000. Wyżej robi się bardzo głośny. Na razie jeżdżę w miarę delikatnie. Dziwi fakt sugestii (shift) szybkiej zmiany biegu na wyższy np. ok 70km/h już 6-ki. Obroty jałowe ok. 900 - chyba trochę za wysokie.
Killer King
09-05-2021, 22:23
Dziwi fakt sugestii (shift) szybkiej zmiany biegu na wyższy np. ok 70km/h już 6-ki.
Podpowiedz (shift) jest dla eko szczurów, po to by szybciutko zajechali silnik.
Co do dławienia po zmianie z 1 na 2, to daj się przejechać osobie, która na co dzień jeździ kilkoma samochodami i poczekaj z werdyktem.
W przypadku osób, które jeździły dłuższy czas jednym samochodem, mogą pozostawać stare przyzwyczajenia.
Nie napisałeś, czy jeździłeś tylko Chevroletem, czy jeszcze np. firmówkami.
10 lat temu jeździłem dobry rok jednym samochodem i po przesiadce na kolejny przez tydzień nie mogłem się przyzwyczaić.
Tego problemu nie mają osoby, które codziennie wsiadają do różnych samochodów, wystarczy kilka km i samochód opanowany.
Aktualnie w jeden dzień mam możliwość jazdy kilkoma samochodami a wsiadając do całkiem innego, nie mam najmniejszego problemu np. ze sprzęgłem itp... ( sorki ale zabrzmiało jak przechwała) - 10 lat temu, to by była straszna męczarnia.
Co innego moja żona, która od 7 lat jeździ tylko jednym samochodem, tutaj problem byłby dobre kilka dni + zdrowo przypalone sprzęgło.
Inni piszą, że 1,4 95 to straszne gó..no, ale jak na moje oczekiwania to nawet za dobre gó..no i złego słowa nie powiem.
W zeszły czwartek dwa dni jeździłem Ceed-em i tutaj przeskok był, ale w porównaniu do Dacii Sandero.
Tipo stało na równi z Ceedem w momencie jak szukałem nowego samochodu, ale teraz Ceed przegrał w kategorii wyciszenie ( od 100km/h), komfort ( siedzenia, resorowanie ), miejsce ( zwłaszcza przestrzeń kierowcy i pasażera ). Nawet trzaskanie drzwiami mnie denerwowało.
Jedyne za czym nie tęskniłem, to za świergotającą dmuchawą :lol:
Jacek K.
09-05-2021, 22:40
@Killer King
Dziękuję za odpowiedź.
Zdarzyło mi się jeździć różnymi samochodami, oczywiście najdłużej Chevroletem, ale z takim efektem "dziury" się nie spotkałem. Może to się za czasem ułoży i jakoś się nauczę to niwelować, ale przeczytałem wątek i problem jest. Oczywiście na "shift" już nie będę zwracał uwagi :) BTW, miałem Sienę 1,6 - to była rakieta.
edycja:
Dziś poszło lepiej > trening czyni mistrza :). Moja recepta: bieg 1 > 3000obr/min i szybka zmiana na bieg 2 z natychmiastowym dodaniem gazu. Do tej pory robiłem to "leniwie" stąd dobrze czułem "dziurę".
edycja 2: dziś trudna jazda > korki, przejechanie 50km zajęło mi ... 3godz. Jednak nie jestem zadowolony z tej skrzyni, IMO to najgorsza rzecz w tym samochodzie. Może na trasach OK, ale w mieście, porażka.
edycja2:
40412
Pierwsze 1000km za mną. Spalanie podręcznikowe, miasto 7,6//100km, często w korkach, co widać po wskazywanym czasie. Z biegami ... cóż, ten typ tak ma, przy ruszaniu ze świateł, nie chcąc wchodzić na wysokie obroty, widzę, że jestem ostatni, ci za mną wręcz chcą po mnie przejechać :(
Przejeachalem sie dzis 500 tką z 2016 roku. Kwa przyspiesza to szybciej niz tipo w t jecie.Mam na mysli najmniejszy zakres predkosci, auto zwawiej reaguje na gaz. Oczywiscie za chwilę puchnie ale sam start jest duzo plynniejszy. Dziura pedalu gazu w Tipo zdecydowanie jest
Odgrzewam kotleta ;-). Bawiąc się 500 tką znalazłem opcję programowania przycisku city i da się go przeprogramować na sport. Skutkuje to wyrywaniem auta do przodu przy lekkim naciskaniu gazu jeszcze lepszym niż w starym poście powyżej (tak jak powyżej zaraz potem wraca "do normy" bo max.mocy nie oszukamy). Ale wrażenie jest bardzo fajne jak na taką słabiznę 69 KM. Ustawienie to jest w opcjach body komputera i chyba nie ma nic wspólnego z mapami w ECU. Co ciekawe nawet wskaźniki przechodzą w tryb sport (w analogowym wyświetla się napis sport na budziku".
JackTheNight
16-08-2022, 21:51
Ale w tipo to nie działa niestety :)
Ale w tipo to nie działa niestety :)
No smuteczek :-(. Ale i tak nie ma co płakać. Właśnie obejrzałem test Alfy Tonale z hybrydą 1.5 litra. Testerowi nie udało się wykręcić czasu lepszego niż 10.5 s w trybie dynamic a w trybie N 11.9 s. Katalogowo Tonale ma tyle co Tipek w t-jecie z euro e6 tzn 9.6 nie mówiąc już o modach. Gdzie ten świat zmierza ;-).
Odgrzewam kotleta, udało się Wam znaleźć jakieś sensowne rozwiązanie na tę dziurę? U mnie występuje dosyć wyraźnie...
Odgrzewam kotleta, udało się Wam znaleźć jakieś sensowne rozwiązanie na tę dziurę? U mnie występuje dosyć wyraźnie...
to deptaj mocniej tego pedała po prawej stronie, kręć motór do 4 tysi, i dziury nie poczujesz....
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.