Zobacz pełną wersję : Parowanie lamp na tylnej klapie TIPO SW
barfor_tipo
10-10-2017, 20:33
Witam wszystkich serdecznie. Odebrałem Fiata Tipo SW wersji Longue. Obecnie jestem na urlopie w Chorwacji. Zauważyłem, że obie lampy na tylnej klapie po jeździe na deszczu są w rogach zaparowane. Miał ktoś taką przypadłość. Oczywiście po powrocie do Polski udam się do Bilex'u w Łodzi i zobaczymy co poradzą.
29619
Tak ja takie coś miałem ale tylko raz i teraz nic się nie dzoeje takiego powiedziałem w serwisie i pytali czy to raz miałem czy wiecej razy wspomniał coś gościu ze w 30 min powinno odparować ale zabiłem jego teorie bo wtedy miałem dluzsza trase puki co nie powtarza się w moim przypadku zobaczymy jak coś to powoedz co u Ciebie ustalono
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Loczek30
11-10-2017, 07:52
Miałem tak samo w Sierpniu jak padał deszcz przez kilka dni. Nie powtórzyło się do tej pory.
barfor_tipo
11-10-2017, 10:22
U mnie już kilka razy, więc i tak muszę to zgłosić. Niech Pan z serwisu jak jest taki mądry, pokaże mi gdzie jest w instrukcji napisane, że parowanie jest normalną rzeczą :)
gilbert3
15-10-2017, 18:53
W ulewie przednie zaparowały, ale w normalnym deszczu jest ok. Zobaczymy jak będzie później
Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka
InFlaamess
15-10-2017, 20:32
Zgłoszone, bedą wymieniać lampe :)
Jak wy to zgłaszacie? W serwisie? Czy jakiś formularz jest w sieci?
tedybear
15-10-2017, 23:06
Jedziesz do ASO, podchodzisz do Pana z serwisu, podajesz dane, nr. rejestracyjny, imię i nazwisko i problem, podchodzisz do auta z Panem mechanikiem, ogląda, stwierdza iż jest problem, Pan od części zamiennych jest informowany iż potrzebna jest dana część i trzeba ją sprowadzić, Pan z serwisu opisuje usterki i działania serwisu, zabiera od Ciebie kluczyki, daje zgłoszenie serwisowe i wychodzisz. Jak jest część dzwonią do Ciebie, umawiasz się na konkretny dzień i godzinę, informują ile czasu potrzebują na usunięcie usterki, jedziesz do ASO, Pan serwisant - recepcjonistka, oddajesz kluczyki, wychodzisz, idziesz do najbliższego centrum handlowego aby przeczekać 3h, wracasz idziesz do Pana serwisanta vel recepcjonisty, oddaje Ci kluczyk, odbierasz auto i żegnasz ASO w tylnym lusterku.
Tak to się mniej więcej odbywa :)
Też to u mnie zauważyłem w weekend, w obydwóch. Dodatkowo lewa lampa jest parę mm inaczej zamontowana niż prawa.
W Krakowie w ASO twierdzą, że to normalne i nie chcą nic z tym zrobić. InFlaamess - czy skończyło się to wymianą?
Dodatkowo lewa lampa jest parę mm inaczej zamontowana niż prawa.
To nie jest śmieszne. Fiacie, uważaj, bo pójdę po Octavię lub Astrę z AGR.
barfor_tipo
17-11-2017, 12:08
W Krakowie w ASO twierdzą, że to normalne i nie chcą nic z tym zrobić. InFlaamess - czy skończyło się to wymianą?
Kur......... !!! To niech ten Pan w serwisie, pokaże gdzie w książce gwarancyjnej, lub instrukcji jest napisane, że to normalne !!! Pisać do Fiat Poland skargę a jak nie to do Włoch. Przepraszam ale się wk............. . Tylko w Polsce mogą takie rzeczy wmawiać, w Niemczech fiat 4 lata gwarancji w standardzie u nas 2.
tomek4832
17-11-2017, 22:22
To niech ten Pan w serwisie, pokaże gdzie w książce gwarancyjnej, lub instrukcji jest napisane, że to normalne !!!
Nie jestem serwisantem, ale oto fragment z instrukcji.
30032
tedybear
18-11-2017, 00:54
Tak zwany mostek termiczny. Jak wyciągniesz zimne piwo z lodówki też masz coś takiego.
No faktycznie jest napisane. Parują te części które nie są hermetyczne. Nie zmienia to faktu, że to kiepsko wygląda.
aegea-to leć;), Czy elementy karoserii nie powinny być dobrze spasowane, symetrycznie? Przy okazji pobytu w serwisie, obejrzałem inne tipa i były idealnie spasowane.
Powiedzieli, że będą to poprawiać - całą klapę. Może to komuś nie przeszkadzać, ale mi nie pasuje. 3003430035300363003730038
jaroslawrak
19-11-2017, 01:08
Źle to wygląda...ja tak nie mam...niech poprawiają.
tedybear
19-11-2017, 14:54
moim skromnym zdaniem tak nie powinno być. ja rozumiem, że to wynika z nieszczelności lampy i wilgoć dostaje się do środka, powstaje mostek termiczny i wilgoć się skrapla.
Ale nikt nie da mi 100% pewności iż owa wilgoć nie wpłynie na styki metalowe lampy i że owa para nie skropli się na tyle by nie uszkodzić elektryki auta
barfor_tipo
19-11-2017, 15:28
moim skromnym zdaniem tak nie powinno być. ja rozumiem, że to wynika z nieszczelności lampy i wilgoć dostaje się do środka, powstaje mostek termiczny i wilgoć się skrapla.
Ale nikt nie da mi 100% pewności iż owa wilgoć nie wpłynie na styki metalowe lampy i że owa para nie skropli się na tyle by nie uszkodzić elektryki auta
Nie wspominając o brudzie, który przez nieszczelność także się dostaje.
troszkę odświeżę temat, dziś zauważyłem że mam zaparowane tylne lampy ( te od wstecznego ) średnio do połowy szybki , nie wiem co z tym robić czy jechać do ASO ? czy poczekać co będzie się działo
troszkę odświeżę temat, dziś zauważyłem że mam zaparowane tylne lampy ( te od wstecznego ) średnio do połowy szybki , nie wiem co z tym robić czy jechać do ASO ? czy poczekać co będzie się działo
w którymś z wątków było o usunięciu uszczelki.(gąbki uszczelniającej ) mi w stilo pomogło
piteros333
28-12-2017, 01:49
w którymś z wątków było o usunięciu uszczelki.(gąbki uszczelniającej ) mi w stilo pomogło
W instrukcji jest napisane ,że to jest normalna reakcja na zmiany temperatur i po włączeniu świateł problem parowania powinien ustąpić, ale jak to w zyciu bywa intrukcje swoja drogą , a zycie swoja, o czym sam ostatnio się przekonałem.
krowka1978
28-12-2017, 02:34
W instrukcji jest napisane ,że to jest normalna reakcja na zmiany temperatur i po włączeniu świateł problem parowania powinien ustąpić, ale jak to w zyciu bywa intrukcje swoja drogą , a zycie swoja, o czym sam ostatnio się przekonałem.
W tym przypadku akurat delikatna para może się pojawiać i pojawia się w wielu autach. Szkoda, że w tym wątku nie napisałeś o czym się przekonałeś, więc dopiszę - chodziło o demontaż tylnej lampy, a konkretnie niezgodność z opisem w instrukcji. Pisz konkrety, a nie niedopowiedzenia - nikt nie będzie zgadywał o co Ci chodzi.
jeszcze dodam że auto było myte wcześniej , dziś poszłem do garażu sprawdzić lampy i śladu pary w tylnych lampach nie ma. Tylko jedne pytanie się nasuwa skoro mają odparować po włączeniu świateł to przecież wsteczne światła się używa tylko do cofania i tylko w tedy świeca a nikt nie będzie trzymał auta na wstecznym aby odparowały , dziwne .
Szczęśliwego Nowego Roku Wam Życzę !
FiatPrime
10-01-2018, 17:13
W moim też były parowały lampy na klapie. Zgłosiłem do ASO. Panowie obejrzeli. Poczochrali swoje wąsy i wspólnie stwierdzili, że nie może tak być. Zamówili nowe, jak będą to zaproszą na wymianę w ramach gwarancji oczywiście :P
piteros333
11-01-2018, 13:18
Pisz konkrety, a nie niedopowiedzenia - nikt nie będzie zgadywał o co Ci chodzi.
Znowu osobiste wycieczki, arogancja i złośliwość, już raz admini zwrócili ci uwagę w tym temacie http://fiatklubpolska.pl/ogrzewanie-i-klimatyzacja-tipo-536/parujace-szyby-34798/4
może teraz zdecydują, że czas dla ciebie na odpoczynek od forum, skończ z pouczaniem innych i mówieniem im co maja pisać, a czego nie, to nie jest twoje prywatne forum, a ty nie masz takiego prawa ,żeby rozkazywać innym.
malutki1989
12-01-2018, 10:24
Ze swoich osobistych obserwacji mogę polecić rozszczelnienie lampy, tak, rozszczelnienie, a nie uszczelnianie jak niektórzy praktykują...
Od kiedy kupiłem swoje Punto, to po każdej wizycie na myjni lub większym deszczu również parowały lampy w zderzaku te od cofania i przeciwmgielne...
Zacząłem od wysuszania wnętrza lampy, wymiany uszczelki przy żarówce, jednak problem powracał... Pewnego pięknego dnia wziąłem wkrętarkę i w dolnej oraz w górnej części obudowy, oczywiście od wewnątrz, wywierciłem dwa otwory... Od tamtej pory problem zniknął :)
Pomysł pojawił się w czasie demontażu przedniej lampy w Seicento. Tam jest fabryczny odpowietrznik zaślepiany gumowym wężykiem...
tedybear
12-01-2018, 12:33
jeśli klosz jest szczelny to nie ma prawa parować. Takie jest moje zdanie. Więc rozszczelnianie klosza by odparował mija się z celem bo wilgoć bedzie właziła do środka i efekt bedzie taki sam tylko szybciej bedzie klosz odparowywał.
FiatPrime
12-01-2018, 12:54
Pewnego pięknego dnia wziąłem wkrętarkę i w dolnej oraz w górnej części obudowy, oczywiście od wewnątrz, wywierciłem dwa otwory... Od tamtej pory problem zniknął
Nie wiem jak we Fiacie ale w innych autach nie parowały :P I generalnie lepiej dla elektroniki aby wilgoć nie dostawała się do środka lampy. Tym bardziej takie rady do aut na gwarancji... :P
C3 żony paruje jak durny i nawę nie odparowuje od kilkut i jest ok. U mnie zaporowej i odparowuje. W mondeo nigdy nie zaparowalo. A wczoraj widziałem potwornie zaparowane lampy w BMW 7, przedostatni model...
i nawę nie odparowuje od kilkut i jest ok. U mnie zaporowej
Say what?
tedybear
13-01-2018, 01:27
parowanie lamp nie powinno mieć miejsca. A to, że piszą że tak ma być to jakaś paranoja. Jak lampa szczelna to wilgoć nie wejdzie a tym samym nie będzie skraplała się ona na kloszach.
Say what?
Zaraz poprawie post, wybaczcie jak nie zwrócę uwagi w pośpiechu to autokorekta w srajfonie czasem takie świnki mi podkłada...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Oooo już nie mogę edytować wiec to miało być tak:
C3 żony paruje jak durny i nawet nie odparowuje od kilku lat i jest ok. U mnie zaporowuje i odparowuje.
FiatPrime
17-01-2018, 23:44
Ja nadal czekam na wymianę. Będzie problem z rudą w klapie SW nie tyle co samymi lampami. Już kilka razy myłem auto. Nawet po przejechaniu nastu km po myciu i podniesieniu klapy bagażnika z okolicy lamp wylewa się naprawdę dużo wody.
piteros333
19-01-2018, 02:23
Ja nadal czekam na wymianę. Będzie problem z rudą w klapie SW nie tyle co samymi lampami. Już kilka razy myłem auto. Nawet po przejechaniu nastu km po myciu i podniesieniu klapy bagażnika z okolicy lamp wylewa się naprawdę dużo wody.
U mnie po myciu nic się nie wylewa
FiatPrime
19-01-2018, 04:35
A parują?
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
U mnie hb w prawej tylnej lampie pojawiła się woda sprawa zgłoszona aso kazali czekać. Na wymiane lampy.
piteros333
19-01-2018, 12:09
A parują?
Nie zauważyłem parowania, ale tak jak ostatnio opisywałem po ręcznej myjni strzelila mi żarówka i zrobiłem sie podejrzliwy w ASO nie stwierdzono wilgoci,ale będę się bacznie przyglądał tematowi.
FiatPrime
19-01-2018, 12:10
Więc zapewne przyczyną parowania jest zalegająca gdzieś woda. U Ciebie nie zalega i nie parują. U mnie zalega w klapie (nie spływa) i sączy się przez uszczelnienie do klosza.
piteros333
19-01-2018, 12:14
Więc zapewne przyczyną parowania jest zalegająca gdzieś woda.
Napisałem ,że nie zaobserwowałem parowania, a przepalona żarówka może byc przypadkiem, będę to obserwował. :happy:
We wtorek oddaje auto do likwidacji szkody, to przy okazji pokopie się z koniem na temat tych lamp i innych rzeczy...
Czy komuś już faktycznie wymienili lampy?
rafal.benitez
19-01-2018, 16:06
A ja dziś zauważyłem parowanie z lewej jak i z prawej strony na klapie...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Witam mi także parują lampy tylne w tipku sw w ASO mówią że to normalne ale atakuje ich że to paranoja dziś oddałem do serwisu zobaczymy co zrobią, powiedzieli ze jeśli będzie nas więcej to będzie akcja serwisowa więc zapraszam do ASO właścicieli tipsów dam znać jak sytuacja wygląda
rafal.benitez
06-02-2018, 12:35
Witam mi także parują lampy tylne w tipku sw w ASO mówią że to normalne ale atakuje ich że to paranoja dziś oddałem do serwisu zobaczymy co zrobią, powiedzieli ze jeśli będzie nas więcej to będzie akcja serwisowa więc zapraszam do ASO właścicieli tipsów dam znać jak sytuacja wygląda
Jesteś z Warszawy? Które ASO polecasz ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Niestety jestem że Śląska także serwis Ganinex ale polecam zadzwonić na zieloną linię Fiata i zgłosić problem z lampami i potem to już expresowo wszystko idzie do przodu
A ja 3-miasto i tutaj tez mi powiedzieli ze po30min. Jazdy powinny odparować.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Jestem po wymianie lamp w ASO i powiem wam że nadal mi parują żadnej poprawy także to Chyba jakaś wada konstrukcyjna porażka
FiatPrime
08-02-2018, 06:49
A ja 3-miasto i tutaj tez mi powiedzieli ze po30min. Jazdy powinny odparować.
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu TapatalkaSchewe?
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Nie auto...costam w Wejherowie
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Maniek_wroc
08-02-2018, 11:33
Mam kombi i u mnie nie parują lampy na klapie .... więc coś musi być u ciebie nie tak.
FiatPrime
08-02-2018, 12:41
Nie auto...costam w Wejherowie
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka3 miasto to nie Wejherowo kolego.
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Juz nie badz az taki dokladny [emoji6] kolego.....
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
3 miasto to nie Wejherowo kolego.
Jak to nie? Reda, Rumia i Wejherowo ;-)
FiatPrime
08-02-2018, 15:37
Juz nie badz az taki dokladny [emoji6] kolego.....
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu TapatalkaJestem mikrospołecnościowym rasistom [emoji14]
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
31053310543105531056
Mi tak 2x zaparowaly i odparowały.
Jestem po wymianie prawej tylnej lampy. Jak na razie wszystko ok poczekam do pierwszych opadów deszczu.
kartonik
08-02-2018, 19:58
Ja zauważyłem, że czasami po myciu mam lekko zaparowane tylne lampy, ale po pewnym czasie to ustępuje. Osobiście nie stanowi to dla mnie jakiegoś problemu.
Te 2x to mi zaparowaly bez deszczu w chłodne dni jak szybko spadała temperatura... w sensie w miarę ciepławy dzień i bardzo chłodny wieczór i zimna noc i wieczorem taki efekt po powrocie do domu...
FiatPrime
08-02-2018, 20:59
Osobiście nie stanowi to dla mnie jakiegoś problemu.
Powiesz Rudej za kilka lat:D
Panowie może jakiś patent na uszczelnienie tylnych lamp ktoś podsunie, jakie jest wasze zdanie
Panowie i Panie. Tak sie składa że siedzę już sporo lat w biznesie oświetlenia samochodowego więc coś może doradzę. Skropliny i kondensa są zawsze naturalnym zjawiskiem u wszystkich producentów oświetlenia, wynika to z dużej różnicy temperatur między wnętrzem lampy/reflektora a temp. otoczenia (sprawdźcie sobie na googlach temp. trzonka żarówki i bańki szklanej) i co za tym idzie dużej różnicy ciśnień. Natomiast każdy reflektor/lampa jest projektowana tak aby mieć zdolność do samooczyszczania. W zależności od producentów rozwiązania wspomagające są różne np.to korki wentylacyjne labiryntowe, korki membranowe gore-tex, ale tez wymuszone obiegi przez fajki umieszczone w atrapie chłodnicy. Są też rozwiązania kamuflujące lecz nie eliminujące problem jak lakierowanie klosza od wewnątrz lakierem anti-fog (para nie osadza się na kloszu, skrapla się na korpusie)
Więc okresowe występowanie zaparowania nie dyskwalifikuj lampy. Problem ten występuje szczególnie w okresie jesienno-zimowym i w specyficznych warunkach temperatura/wilgotność może się utrzymywać dłuższy czas. Jedynie stojąca woda świadczy o rozszczelnieniu komponentu i jest zasadnym powodem do reklamacji.
Popatrzcie na ulicy...pierwsza liga też ma ten problem. Więc spokojnie. Optyka nie jest zagrożona, to tylko metalizowane tworzywo, zmieni się temp. i problem zniknie.
I dzieki za pare slow ze zrodla. Tak jak juz pisalem nie badzmy bardziej papiescy od papieża z tymi wymaganiami.
Jeszcze jedna sugestia patrząc na fotki i Wasze komentarze. Zaparowania z fotek są jak najbardziej normalne, nie widzę tam dużych skroplin więc jest to stan łagodny. Nie doszczelniajcie lamp, tylko zaszkodzicie. Punkty wentylacyjne są po to aby wysuszyć wilgoć, która zawszę będzie w stanie dostać się do wnętrza (np. odparowanie wody z typowego materiału korpusu PA który chłonie wilgoć z atmosfery). Z doświadczenia wiem że ASO które wymieniają takie refl./lampy ostatecznie same pokrywają koszty podmiany. Więc głowa do góry to nie wada, a fizyki się nie oszuka :smile:
rafal.benitez
08-02-2018, 23:29
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180208/a9d517a4bf67bbd84801dde01ca3e236.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
FiatPrime
09-02-2018, 00:19
To jest feature. To normalne :P Ch.., że za dwa, trzy lata żarówka wpadnie do lampy razem z gniazdem :D
Dla równowagi (patrz fotka)
Tak, to w tej solidnej niemieckiej marce ;-) (w której z jakichś powodów pod koniec roku zdecydowano że ma być mniej ocynku na blachach (moze zeby nadrobic straty spowodowane awarią tłoczni) a kontrolę jakości robią pracownicy rotacyjni zatrudnieni przez pośrednika A...co za 13.5 zl/h- a wiem to z pewnego źródła). Przykro to mowic bo staram sie byc lokalnym patriotą. Akurat parowanie to drobiazg w porównaniu z kurzem jaki się zbiera w tych lampach i maluje w połączeniu z wilgocią przepiękne wzory. No i potem zdziwko że soczewki slabo świecą.
FiatPrime
09-02-2018, 01:15
Mnie tam nie wzrusza. W rodzinie mam nową corollę na wypasie i przez 1,5 roku 3ci komplet reflektorów wymieniają.
Jest różnica pomiędzy lekką kondensacją, a tym co się dzieje w światłach cofania SW. Czasem auto mi chodzi przez 8h non stoper i odparować nie chce.
Jak by Ci te cofania jeszcze przez 8h świeciły cały czas to i by odparowały ;-)
Ja nie zamierzam nic tu robić póki nie zrobi się basen :-) zdjęcia dałem poglądowo a to co zaobserwowałem pokrywa się z tym długim wywodem o parowaniu i konstrukcji lamp. Jak już pisałem wcześniej, u żony w c3 od 2013 lampy są prawie non stop zaparowane od środka i nic nie zardzewiało a jak się przepala żarówka to dlatego ze kupiłem i wstawiłem badziew najtańszy, teraz siedzą drogę żarówki i już któryś rok świecą.
Co do lampy SW, tutaj niestety nie jest lekko z punktu widzenia designu. Małe powierzchnie odbłyśników (=mała kubatura wnętrza lampy), dość dobre dopasowanie do nadwozia, małe szczeliny (=brak przepływu powietrza, wentylacja lampy słaba, reflektory mają łatwiej) więc kondensa jak na foto może wystąpić.
Jeżeli auto stoi na zewnątrz a warunki temp/ciśn są niekorzystne stan ten może się utrzymywać długo. Jak macie możliwość włożenia do ciepłego garażu to powinno to odparować.
Jeszcze nie miałem potrzeby grzebać w lampach Tipo i nie wiem jak dokładnie wygląda pokrywa żarówek + jakie tam siedzą korki odpowietrzające ale czasami konstrukcja też może przyczyniać się do zaciągania wilgoci (dlatego wchodzi się w korki gore-tex np. Nitto Denko cap).
kartonik
09-02-2018, 09:56
W wersji SW są chyba takie same lampy tylne jak w HB.
Tak to wyglada
Z tego co widzę są korki labiryntowe, tzw kapelusze. Korki są dwa więc pewno wentylują górną i dolną sekcję lampy. Teoretycznie jest ryzyko że może następować tamtędy przeciek wody. We fiatach lampa nie jest doszczelniona do nadwozia jak np. w japońcach i woda spływająca po klapie omywa lampę i gdy jest zatkany/niedrożny dolny odpływ pod lampą przez np. błoto, liscie podnosi się poziom wody we wnęce lampy i przenika ona przez korki. Ale wtedy raczej było by dużo stojącej wody a nie skropliny/zaparowanie.
Czasami też wiązka wychodząca z nadwozia tak się układa/zagina we wnęce lampy że dotyka korka, i wtedy w przypadku deszczu woda spływa po wiązce wprost do wnętrza lampy.
Można bezkosztowo te dwie rzeczy sprawdzić (drożność, poprowadzenie wiązki). Ewentualnie po zdjęciu pokrywy żarówek, sprawdzić czy jest wyśrodkowany odcisk krawędzi korpusu na uszczelce, przy podwinięciu uszczelki też może coś się dziać. Ale znowu była by tam woda a nie skropliny.
Generalnie sugeruje nie przeginać z tematem w żadną stronę, jeżeli w lecie wszystko było OK to ja bym żadnych drastycznych ruchów nie robił - wymieniał ktoś szybę jak mu paruje w zimie, chyba nie -włączamy wtedy nawiew, niestety lampy nie mają wiatraczka. W Tipo nie ma żadnej elektroniki (brak płytki PCB z ledami) więc za bardzo nie ma się co zepsuć, jak stoi woda to zaśniedzieją ścieżki przewodzące, ale to mówimy o lampie-akwarium a nie o skroplinach.
A może wkleić kawłek goretexu w te kapelusze? Tak sobie gdybam u mnie nie parują ale auto stoi w garażu. Czy ja dobrze widzę: żeby wymienić żarówkę trzeba to rozkręcać?
rafal.benitez
09-02-2018, 17:17
Raczej powinno być na zatrzaskach ale na twym zdjęciu są śrubki 🧐
Sent from my iPhone using Tapatalk
A może wkleić kawłek goretexu w te kapelusze? Tak sobie gdybam u mnie nie parują ale auto stoi w garażu. Czy ja dobrze widzę: żeby wymienić żarówkę trzeba to rozkręcać?
Nie da sie nałożyć to są inne korki.
Nitto jest to tuba gumowa, na górze zaślepiona białą membraną i na to nałożony korek ochronny -na ogół szary. Wpisz nitto denko na googlarce. Kapelusz to zwykły plastik.
Oczywiście na kominek w korpusie zamiast kapelusza można założyć nitto (o ile nie ma konfliktu średnic) i i tak też robią producenci jeżeli typowe testy np. próba deszczu/wentylacji statycznej/ kondensy /innych wychodzą negatywne na etapie badania/rozwoju wyrobu.
Jest jedna uwaga, korek membranowy chroni przed dostępem wody bo membrana jej nie przepuszcza, ale też ogranicza naturalny przepływ powietrza przez lampę...co już pisałem zjawisko wentylacji/samooczyszczania. Więc nie zawsze jest lepszym rozwiązaniem ale zawsze można spróbować.
Są też korki frmy GVS z membranami o różnej paroprzepuszczalności, więc to też jakaś opcja (nitto ma oryginalne gore, gvs - jakąś inną membranę).
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Raczej powinno być na zatrzaskach ale na twym zdjęciu są śrubki ��
Sent from my iPhone using Tapatalk
pokrywa żarówek jest z tego co widze na śrubki. To lepsze rozwiązanie, zatrzaski klipy rzadko kiedy umożliwiają ponowne poprawne zamknięcie /doszczelnienie pokrywy. Uszczelka po czasie ulega wygnieceniu/kompresji i klipy nie doszczelniają jak należy, śrubkę zawsze da się mocniej/słabiej dokręcić. Wiec tu jest na +
To co na zdjęciach zaparowane odeszło po nocy.
Ja jestem umówiony na wymianę zobaczymy co będzie
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
dawidtipo
13-02-2018, 22:05
Witam ja byłem w Aso Legnica z lampami,serwisant stwierdził, że jestem pierwszy z czymś takim porobili zdjecia i powiedział,że tak abolutnie nie może być ponieważ po jakimś czasie zajdzie to syfem więc mają wymieniać czekam na telefon .
A jak u Ciebie paruje? Też ta wewnętrzna część lampy?
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
Ja już po wymianie wewnętrznych lamp (tych na klapie) zobaczymy jak teraz będą parować :)
Ja również jestem po wymianie lamp w tipo sw w klapie w ASO ganinex Pszczyna jak narazie mam spokój więc jak komuś parują to do serwisu pomykać
FiatPrime
04-03-2018, 20:56
Do osób, którym parują lampy w HB i SW:
Od razu po umyciu auta, otwórzcie klapę na max do góry na minutę i powiedzcie czy u was też pojawiła się smuga/kropla wody wędrująca po szybie od wewnętrznej strony idealnie po środku szyby (wycieraczka).
Umie w sw nic nie leci próbowałem zaraz po umyciu
No u mnie ze je leci bo zawsze po umyciu otwieram klapę i wycieram zakamarki a trwa do dłużej niż minute...
FiatPrime
08-03-2018, 13:55
Jeszcze rozmawiałem z 2 właścicielami HB. Cieknie nam wycieraczka w szybie Panowie :P
Bełkot przez korektę wyszedł we wcześniejszym poście. Miało być, że u mnie nic nie leci...
kartonik
08-03-2018, 22:07
Mam HB i nic mi nie cieknie.
jaroslawrak
08-03-2018, 22:16
Jeszcze rozmawiałem z 2 właścicielami HB. Cieknie nam wycieraczka w szybie Panowie :P
Gdzie??? W tylnej klapie? Przyjrzę się uważnie.
Jak to wyczaić? Rozumiem, że woda dostaje się do klapy i wylatuje dołem otworami?
tiposw120
13-03-2018, 19:25
Zaparowane przednie reflektory zauważyłem już jak facet wyjechał moim nowym sw z salonu ( 2 tygodnie temu) , zaparkował 10m dalej i przekazał mi kluczyki. Para była w dolnej części na wysokości ledów. Ale uznałem , że to normalne bo samochód stał ponad miesiąc na parkingu fiata. Teraz widzę , że parują także tylne lampy od świateł cofania dokładnie tak jak wcześniej ktoś napisał. Z tego co czytam to jest to dość powszechne - albo norma albo wada.
Wada mi wymienili i nie paruje.... noooo jak mylem auto to lekko zaparowalo ale zeszlo ale w najgorszym momencie mialem tak ze parowaly w czasie jazdy i nie odparowywaly, wymienili i wg mnie jest oki
Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
bahamut24
18-07-2018, 16:44
Na pocieszenie dla tych ktorym paruja lampy
32895
ENJOY :food:
jaroslawrak
12-01-2019, 22:35
Na pocieszenie też coś znalazłem....parowanie lamp występuje nie tylko w Tipo i występuje też w innych markach ...również w nowym aucie marki premium....
https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/porady/news-co-powoduje-parowanie-lamp-w-samochodzie,nId,2776115
Gizmos1991
13-01-2019, 02:13
Mnie też parowały, na szczęście po pierwszym lecie przestały ;-) teraz sucho i czysciutko :-)
Witam, sprawa z lampami tylnymi wygląda tak że są konstrukcyjnie słabo zrobione. Są mikro pęknięcia przy śrubach trzymających plastiki w środku. Sprawdziłem u Siebie wszystkie lampy tylne w Tipo HB i jedna była nieszczelna na łączeniu klosza z obudową i tam ją skleiłem dodatkowym klejem, a pozostałe 3 były mikropęknięcia na obudowie w miejscach śrub torx. Sprawdzenie lampy polega na tym że w miejscu odpowietrznika włożyłem wężyk od kompresora, a lampę zanurzyłem w wodzie częściowo i ładnie widać gdzie bąbelki lecą. Jak by ktoś miał pytania to udzielę odpowiedzi szczegółowiej.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.