PDA

Zobacz pełną wersję : Grande Punto 1.4 8V - rozrusznik kręci, ale nie odpala od strzału - porada dla kobiety :)



aga88ck
07-10-2017, 18:48
Witam,

Od roku jestem posiadaczką GP z 2006 roku 1.4 8V. Niestety od pewnego czasu zauważyłam problem z odpalaniem. Otóż rozrusznik kręci, ale auto odpala po kilku sekundach. Czasem odpali od strzału, ale czasem kręci i kręci....dziś już w ogóle mnie zaskoczył - przekręciłam kluczyk, zakręcił i sam przerwał. Później odpalił bez problemu. Świece, przewody, czujnik położenia wału wymieniony. Pompa sprawna. Alternator wymieniony (może przy okazji warto było sprawdzić stan rozrusznika). Aku także sprawny. Nie ma błędów. Może to map sensor ? a może wina koła wału korbowego, gdyż słyszałam, że klin lubi się wycierać. A kropek już ma 153 tys przejechane. W środę oddaje do mechanika. Ale absolutnie nie chcę naprawy metodą wymiany połowy elementów.

Może ktoś miał podobny problem.

ata
07-10-2017, 19:58
Przeczytaj:
http://fiatklubpolska.pl/grande-punto-469/grande-punto-1-4-8v-uszkodony-czujnik-polozenia-przepustnicy-37917/#post299049
Najprostszy test (bez dotykania czegokolwiek pod maską):
przekręcić kilka razy kluczyk do pozycji "zapłon" (bez odpalania silnika) w odstępach powiedzmy 10 sekund. Jeśli po 3-4 takich cyklach silnik odpali od razu to szukać przyczyny w układzie paliwowym - to nie musi być zaworek ani pompa, tam jest jeszcze kilka "ciekawych rzeczy" do sprawdzenia.
(każde przekręcenie kluczyka powoduje włączenie pompy paliwa na kilka sekund, ciśnienie paliwa w układzie rośnie itd)

abel
08-10-2017, 13:22
Pytanie
Czy na ciepłym silniku odpala od "strzału" ? Dobrze by było sprawdzić jaka temperaturę powietrza wskazuje map sensor

krowka1978
08-10-2017, 17:37
Jest ostrzeżenie o nadmiernej temperaturze płynu przy odpalaniu? Jakie napięcie ładowania pod obciążeniem? To przerwanie rozruchu pasuje do zerwanego przewodu masy przy uchu na podluznicy - na odcinku podluznica - skrzynia. Powodem jest niedoladowany aku i brak przejścia masy na silnik.
153tys.km to żaden przebieg.

aga88ck
09-10-2017, 18:46
Dzis rano odpalil od strzalu....Ale na cieplym silniku: kilka razy przekrecilam na zaplon celem sprawdzenia pompy i nic nie dalo bo zakrecil dluzej. Na parkingu odpielam map sensora i zadnej roznicy nie bylo. Takze dluzej zakrecil.

aga88ck
10-10-2017, 13:47
Mam jeszcze jedno pytanko. Kabelek, który idzie do Map sensorka jest jak by rozgałęziony. Jeden czujnik to map sensor a drugi to od podciśnienia ?

ChoryKolo
27-10-2017, 11:46
Hej,

Moja siostra w swoim punciaku miała dokładnie takie same objawy. PO jakimś czasie uniemożliwiły one w ogóle odpalenie silnika. Wyjmij pompę z baku (pod tylną kanapą) ostrożnie i obejrzyj czy nie ma czegoś podejrzanego. U mojej siostry była to przerwana uszczelka na obudowie zaworka. Tutaj link: http://fiatklubpolska.pl/grande-punto-469/grande-punto-1-4-8v-uszkodony-czujnik-polozenia-przepustnicy-37917/#post299049

Też szukałem cudów na kiju i wymieniłem świece, czujnik położenia wałków rozrządu, już myślałem że przepustnica pada, a tutaj taka pierdoła była. Sprawdzenie nic nie kosztuje. Problem może być głównie z odkręceniem obudowy pompy na baku - łatwo ją uszkodzić i pokaleczyć sobie ręce.

Pozdrawiam i życzę powodzenia

aga88ck
28-10-2017, 19:00
Witam ponownie☺
Czy moze ktos mi wskazac nr map sensora do 1.4 8v z 2006 r. Tj. 0261 230 052 czy 0261 230 030 ?

Dzieki z gory.

abel
28-10-2017, 19:17
0261 230 030 czteropinowy to jest tzw map sensor . 0261 230 052 posiada trzy piny i też znajduje się na kolektorze dolotowym .
Sprawdź przewód odmy czynię jest zapchany tzw majonezem. Może też warto zobaczyć w jakim stanie jest przepustnica ewentualnie ja przemyć . Najlepiej byłoby zczytać parametry temp ciśnienia na dolocie .

aga88ck
28-10-2017, 20:27
A to czy przypadkiem nie trzeba wymieniac obydwu czujnikow jednoczesnie?

abel
29-10-2017, 13:01
z własnego doswiadczenia wiem ze czasem o wiele taniej wyjdzie wizyta w ASO Fiata i tam po zbadaniu examinerem body computera mozna stwierdzic co mu dolega .
nakupujesz i powymieniasz kupe czujnikow a problem moze zostac . wymienia sie to co jest uszkodzone .

ChoryKolo
30-10-2017, 10:55
Dokładnie wymiana czujników "na czuja", bez potwierdzenia tego diagnostyką, przy małym szczęściu to droga impreza. Jakie masz przesłanki ku temu, że to map sensor? Sam fakt, że auto ma problem z odpaleniem może mieć setki przyczyn, albo być wypadkową różnych problemów. W swoich pojazdach nigdy nie wymieniam nic "na pałę" zawsze wcześniej sprawdzam przez OBD2 czy są jakieś kody błędów i czy wskazania są podejrzane. Nawet jeśli są, to najpierw sprawdzam stan wiązki i styków elektrycznych oraz stan naładowania akumulatora. Czasem potrafi wywalić błąd jakiegoś czujnika przez to, że poziom naładowania aku jest niski i przy odpaleniu sypie błędami.

BTW, najtańszy kabelek do OBD2 to koszt w granicach 100zł i zwraca się przy pierwszym użyciu, jeśli nie ufasz mechanikom. Wystarczy byle jaki laptop do tego.

skorupek20
13-11-2017, 16:21
witam tonie beda rzadne czujniki kesli ci ciezko pali pompa paliwa chodzi bo inaczej by wogole nie odpalil wiadome ale jest myk taki ze pompa paliwa powinna dawac odpowiednie cisnienie na wtryski inaczej bedzie efekt ciezkiego rozruchu na zimnym jak i na cieplym silniku pompka powinna dawac sprawna chyba 3.5 bar pisze na kazdej aukcji jakie ma cisnienie jesli bedzie mniejsze jcisnienie jak powinno byc samochod czasami odpali zgasnie za 2 odpali i chodzi ok czasami odpali i chdozi dobrze jednym slowem loteria . Ja bym proponowal kupic 2 pompew paliwa moze byc uzywka za 80kupisz calosc nie sam wklad wystarczy podmienic i po problemie :) te pompki lubia sie zacierac w efekcie daja mniejsze cisnienie .