Zobacz pełną wersję : Olej silnikowy
Witam.
Jaki olej polecacie do silnika benzynowego 1,2 69km?
Auto ma najechane 40k km, zastanawiam się nad Valvoline SynPower MST C3 50W40, polecano mi również Liqui Molly 5W-40 LM TopTec 4100, jednak olej od LM chyba nie spełnia specyfikacji Fiata 9.55535-S2, przynajmniej na niektórych stronach nie jest ona wyszczególniona.
rajtkezjusz
06-10-2017, 23:40
Widzę ,ze Valvoline w wyszukiwarce zapodaje ten olej. C3 ,czyli normy spalin ostre i zapewne katalizator TWC . Używałem w Aveo z dieslem Fiata (5W-30) . Nie klepał na zimnym ,nie ubywało -porównywałem kartę charakterystyki dość przyzwoita ,a cena niezła .
a co takiego sie stało że szukasz innego oleju ?? ja bym lał to co producent silnika przewidział, moje punto 1.4 8V przeżyło 112 tys km na seleni i nie ma jakichkolwiek zauważalnych obawów aby mu coś dolegało :)
a jak inny olej spełnia specyfikacje to po co go zmieniać wg normy takie smarowidło ma te same właściwości
Ja jakoś przekonany jestem do Olejów RAVENOL. I nie tylko tych silnikowych. Do 500 1,2 zalecają
RAVENOL VPD SAE 5W-40 albo
RAVENOL VMO SAE 5W-40
A Selenia - w zasadzie co to jest?? Kiedyś za małolata lałem to do Sieny 1,6 ale w czym ona jest lepsza od olejów markowych typu Gulf cz LM ?
rajtkezjusz
08-10-2017, 01:35
Selenia to często Petronas
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Właściwości może mieć takie same pseudosyntetyk ,czyli olej wykonany w technologii syntetycznej,jak i syntetyk . Każdy się zastanowi ,czy warto przepłacić za olej X skoro Y ma to samo ,a jest tańsze. Warte zastanowienia . Z tym ,że pseudosyntetyk ma właściwości syntetyka na początku użytkowania,potem parametry szybciej ulegają degradacji niż w syntetyku . Oczywiście, gdy ktos jeździ klasycznie,bez pałowania auta na zimno lub przegrzewania go z pedałem do podłogi ,to klasyczny olej w technologii syntetycznej powinien wystarczyć .
Troche drogi ten Seleni, stad szukasz czegoś dobrego ale tańszego spełniającego wytyczne i normy fiata, dla tego silnika.
rajtkezjusz
08-10-2017, 22:54
Nie masz silnika MA więc i normy inne i masz na rynku spory wybór
niezbędny
12-10-2017, 10:15
u siebie leje K2 TEXAR 10W-40 BENZIN DIESEL LPG 1 L - Katalog produktów K2 (http://k2.com.pl/produkty/k2-texar-10w-40-benzin-diesel-lpg-1-l?utm_source=ws) ale to konsultowalem też ze znajomym mechanikiem. jak masz taką opcje to tez ci radzę pogadać z kimś
krowka1978
12-10-2017, 10:55
u siebie leje K2 TEXAR 10W-40 BENZIN DIESEL LPG 1 L - Katalog produktów K2 (http://k2.com.pl/produkty/k2-texar-10w-40-benzin-diesel-lpg-1-l?utm_source=ws) ale to konsultowalem też ze znajomym mechanikiem. jak masz taką opcje to tez ci radzę pogadać z kimś
Dlaczego 10W-40?
Dlaczego 10W-40?
bo taki był wynik konsultacji z mechanikiem.... ehhhh a wystarczy spojrzeć na specyfikacje producenta silnika co ma być, i taki olej zapodac nei bawiąc sie w wynalazki, i nie musi to być selenia aby tylko normy spelnialo (i nie chodzi tu tylko o 5W40).... ja naprawde czasem nie rozumiem ludzi, przyoszczedzić 20 zeta raz na 15 tyś km :-)
Też mi się wydaje że trzeba się trzymać specyfikacji podanej przez producenta. Ja zmieniam zawsze co 1 Rok - niezależnie czy zrobiłem swoim 12000 a żona swoim 2000km - i tak zmiana jest raz do roku.
Napiszcie mi proszę jaka jest różnica między tymi olejami, oprócz ceny i koloru banki:
SELENIA K PURE ENERGY 5W-40 FIAT 9.55535-S2 5L (6976706414) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6976706414)
SELENIA K PURE ENERGY 5W-40 FIAT 9.55535-S2 5L (6899041023) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6899041023)
witam.
Jaki olej polecacie do silnika benzynowego 1,2 69km?
Auto ma najechane 40k km, zastanawiam się nad valvoline synpower mst c3 50w40, polecano mi również liqui molly 5w-40 lm toptec 4100, jednak olej od lm chyba nie spełnia specyfikacji fiata 9.55535-s2, przynajmniej na niektórych stronach nie jest ona wyszczególniona.
1137 liqui moly, 151057 mobil, 1552fd castrol
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Też mi się wydaje że trzeba się trzymać specyfikacji podanej przez producenta. Ja zmieniam zawsze co 1 Rok - niezależnie czy zrobiłem swoim 12000 a żona swoim 2000km - i tak zmiana jest raz do roku.
Są jednakowe. Tylko że na allegro sprzedają różne dostawcy, więc stąd różne ceny.
Napiszcie mi proszę jaka jest różnica między tymi olejami, oprócz ceny i koloru banki:
SELENIA K PURE ENERGY 5W-40 FIAT 9.55535-S2 5L (6976706414) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6976706414)
SELENIA K PURE ENERGY 5W-40 FIAT 9.55535-S2 5L (6899041023) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6899041023)
róznica to cena oraz ta pierwsza aukcja to nowe opakowanie, ta druga to stare opakowanie, ten drozszy ma cenę typową dla ASO :-)
A ja bym dodał, że trzeba zachować ostrożność z kupowaniem olejów na allegro. Nawet Petronas Selenia jest podrabiana. Nie wspominając o Castrolach czy Shellach. Ja do 1.2 8V 69KM polecam olej Penrite Enviro+ 5w40. Spełnia on specyfikację Fiat 9.55535-S2, a jest znacznie lepszy od produktu Petronas. Ponadto proponuję wraz z olejem dodać środek obniżający tarcie np. Archoil AR9100. Przed wymianą oleju i filtrów można dodatkowo silnik wypłukać, ale to już jest opcjonalne. Choć jeśli nigdy nie było przeprowadzane, to na prawdę warto. Pozbędziesz się całego syfu nagromadzonego w środku silnika. Polecam płukankę Archoil AR2820.
rajtkezjusz
05-02-2018, 23:40
Spełnia on specyfikację Fiat 9.55535-S2
ale czy ma aprobatę? Pytam ,bo cały szkopuł może być w tym problemie gdy przyjdzie się potencjalnie kłócić z Fiatem ,że coś w silniku drogiego padło związanego z olejem.
ale czy ma aprobatę? Pytam ,bo cały szkopuł może być w tym problemie gdy przyjdzie się potencjalnie kłócić z Fiatem ,że coś w silniku drogiego padło związanego z olejem.Instrukcja obsługi pojazdu strona 149. mówi: "W sytuacjach awaryjnych, gdy nie ma dostępu do środków smarnych o wskazanej charakterystyce, zezwala się na stosowanie, w zakresie uzupełnianiapoziomu, produktów o minimalnych podanych parametrach ACEA; w takim przypadku nie zapewnia się jednak optymalnych osiągów silnika." Serwis ASO nie może się przyczepić do zastosowania oleju Penrite Enviro+ 5W40, gdyż spełnia on parametry podane w książce serwisowej, a w porównaniu z Selenią K P.E. jest o klasę lepszym olejem. Wraz z modyfikatorem tarcia Archoil AR9100 to już zupełna rewelacja. Oczywiście decyzja należy do Ciebie. Ja cały czas pisałem o zastosowaniu oleju Penrite w silniku 1.2 8V 69KM, a Ty w swoim opisie masz Fiata500X i silnik 1.4 MultiAir. Nie wiem, czy mówimy o tym samym silniku.
Dobre oleje (testowane kinetycznie, dodam że testowany był olej nowy i ten sam tylko po 10kkm czyli przepracowany) to produkty Mannol. Testowany był 5W40 Extreeme. Testów na płynność czyli pompowalność w niskich temperaturach nie robiłem ale zachowuje się o niebo lepiej od 10W40 Mobila. ( klepanie i te sprawy) A cena tego oleju jest rewelacyjna. Mannol generalnie sprzedaje oleje o wszystkich specyfikacjach i normach do każdego silnika. To samo dotyczy olejów do skrzyń biegów (automaty manuale seelspeedy i inne ustrojstwa). Cena jest na tyle dobra że wymiana co 10kkm nie wali po kieszeni a w silniku mamy zawsze dobry nie zmasakrowany olej który daje nam dobrą ochronę przy starcie na zimno. Zmiana oleju z 10W40 na 5W40 przy wyeksploatowanym silniku jest czymś naturalnym i nie powoduje żadnych rozszczelnień (silnik który zaczyna lecieć po zmianie z mineralnego na syntetyk to gruz który był uszczelniony syfem). Żeby było jasne ja tym nie handluje a używam od czterech lat. Leję to do silników VW, RENAULT, FIAT, I ZAWSZE słyszę od klienta że jest bardzo zadowolony bo silniczek ładnie pracuje. Pamiętać należy że w silnikach napędzanych LPG oleje wolniej ciemnieją i nie można mówić że jeszcze polatam bo olej ma ładny klarowny kolorek. LPG nie buduje sadzy ale w oleju odkładają się inne produkty spalania powodujące degradacje dodatków syntetycznych. Są silniki np 1.9 mj 8v. gdzie producent przewiduje stosowanie tylko jednego rodzaju oleju (nie ma widełek) 0W30 i to niskopopiołowy. Te oleje są słabe pod względem wytrzymałości (bez względu na markę oleju)czy ochrony silnika i jak do tego dołożymy interwały po 30kkm albo lepiej to z oleju robi się nam pasta do butów.
Ale istotą oleju jest: smarować, chronić, chłodzić, czyścić. Podstawowe parametry zapisane są zawsze wołami na opakowaniu np: 5W40. Pierwszy parametr oznacza pompowalność w niskich temperaturach a nie jak niektórzy sądzą że jest to podział na minerał półsyntetyk lub syntetyk. Drugi parametr to zdolność do pozostawiania trwałego filmu olejowego w wysokich temperaturach. w polskim klimacie uznaje się oleje o charakterystyce 5W40 za bezpieczne latem jak i zimą. Oleje np 0W30 są rewelacyjne zimą ale w upalne lato mogą sobie nie dać rady ( zrywanie filmu olejowego). Teoria : ło panie to stary motor jest to cza mu dać gęstszy olej 15W40 mnie zwala z nóg. Taki olej zimą przyjmuje formę galarety. Oleje do sportu mają bardzo wysoki drugi parametr właśnie ze względu na b. wysokie temperatury występujące w silniku. Następna sprawa to zastosowanie wyczynowego oleju do normalnej jazdy na co dzień. Olej ten nie osiąga swoich poprawnych parametrów (tj gęstość i lepkość) przy niższych temperaturach i powoduje podwyższone opory a co za tym idzie silnik więcej pali.
Moje skromne zdanie na temat olejów sprzedawanych w Polsce jest taka że ich cena do jakości jest moocno przeszacowana. Przy doborze oleju zalecam rozwagę i lekturę fachowych opracowań a nie opinie motozafcuf z youtube. Oleje silnikowe to jest kawał inżynierii. Polecam się tym zainteresować a zobaczycie jak zmieni się wasz pogląd na ten temat.
Ja mam takie zboczenie a mianowicie zawsze do swoich samochodów dokładam CERAMIZER. Robię to zawsze zgodnie z instrukcją producenta i efekty są . Pomijam powrót do ciśnień fabrycznych (sprężania oraz ciśnienia oleju) bo to jest oczywiste ale to cholerstwo zmniejsza ilość węzłów ciepła a to jest główną przyczyną destrukcji silnika. ( Producent wykonał testy na polonezie i jechali nim bez oleju spory kawałek i nic mu nie zaszkodziło) Ja nigdy niczym nie jeździłem bez oleju i tego nie potwierdzę że tak można.
Test kinetyczny był przeprowadzany na oleju przepracowanym bez dodatku ceramizera( to ważne dla wyniku testu).
Jak kiedyś uda mi się kupić nowiutki samochodzik w salonie to zaraz po opuszczeniu salonu też dodam CERAMIZER.
Przy doborze oleju najważniejsze są zalecenia producenta co do specyfikacji oleju a nie jego marka!!!
Olej po zimie jest zajechany jak sandały Jezusa i zaleca się jego wymianę na wiosnę bez względu na jego przebieg!!!
Olej wymieniać nie rzadziej niż raz na rok!!! (samoczynna degradacja dodatków syntetycznych)
Unikać olejów na bazie olejowej z odzysku (pozrywane łańcuchy węglowodorowe- mechaniczne nanouszkodzenia)
Olej do diessla to olej do diessla a do silników benzynowych benzynowy ( PH oleju i zdolność do zawiązywania w swojej objętości sadzy która jest wytwarzana w czasie spalania. Sadza nie ma prawa wytrącać się z oleju!!!)
Po odpaleniu na mrozie poczekać chwilkę aż olej się rozejdzie po silniku, napełni kasatory luzu itd. (już czuję na plecach teksty typu: producent zaleca bezzwłoczną jazdę zaraz po uruchomieniu silnika bo wtedy oszczędzamy paliwo i silnik szybciej się nagrzeje. I katalizator też.)
Na koniec najważniejsze. Pilnować poziomu oleju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ja zawsze trzymam stan górny bo olej to także chłodziwo silnika a im go więcej tym większą ma pojemność cieplną).
Ps: ja minerala nigdy nie nalałem nawet do kosiarki bo mnie serce boli:)
rajtkezjusz
06-02-2018, 14:12
Serwis ASO nie może się przyczepić do zastosowania oleju Penrite Enviro+ 5W40, gdyż spełnia on parametry podane w książce serwisowej,
spełnia wg producenta oleju,a Fiat zweryfikował to aprobatą? Na tobie będzie ciążyło udowodnienie ,że tak naprawdę jest. Wiem ,że to może wyglądać na czarnowidzenie,ale w dobie zbywania klienta sekundę po dokonaniu przez niego zakupu nie spodziewam się pogłaskania i zapłacenia za niego gdy koszt naprawy będzie liczony w tysiącach zł
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ja mam takie zboczenie a mianowicie zawsze do swoich samochodów dokładam CERAMIZER.
zastosowałem w skrzyni w poprzednim aucie i pogorszyło mi wrzucanie 2 biegu na tyle,że poświęciłem kasę i zlałem co miałem i dałem cały nowy olej i poprawiło się. Nie neguję wynalazku ,ale czasem warto dorzucić do oleju lepszej klasy i efekt ten sam .
spełnia wg producenta oleju,a Fiat zweryfikował to aprobatą?Nie wiem, ja zmieniłem w 500tce żony na taki olej jak napisałem wraz z dodatkiem zmniejszającym tarcie i silnik chodzi rewelacyjnie. Autko jest z 2015 roku i nie jest już na gwarancji. Ty wlej olej wedle własnego uznania. Ja tylko podzieliłem się swoimi spostrzeżeniami. Poza tym silnik 1.2 8V 69KM jest konstrukcją prostą jak budowa cepa. Unowocześniony lekko ten sam silnik, który był w starym Punto 2. Więc bez przesady z tymi tysiącami zł za naprawę z powodu wlania innego oleju niż Selenia :-)
krowka1978
06-02-2018, 15:47
Śmieszy mnie to lanie dodatków do oleju, a do tego twierdzenie, że działa rewelacyjnie, to nadużycie :) To samo mogę napisać, że działa rewelacyjnie mój 1.4 8V, 196tyś. przebiegu, zalewany tylko i wyłącznie Selenią K 5W40 co 15tys :smile:
rajtkezjusz
06-02-2018, 19:23
Ciekawi mnie,że producent podaje aby zalewać dodatki do nowego oleju .Dla mnie to nie nie przemawia,bo nowy olej z racji tego ,że jest nowy powoduje często wyciszenie silnika,a nie dodatek. Ciekawi mnie test na oleju zużytym,to bardziej by przemówiło faktami .
spełnia wg producenta oleju,a Fiat zweryfikował to aprobatą? Na tobie będzie ciążyło udowodnienie ,że tak naprawdę jest. Wiem ,że to może wyglądać na czarnowidzenie,ale w dobie zbywania klienta sekundę po dokonaniu przez niego zakupu nie spodziewam się pogłaskania i zapłacenia za niego gdy koszt naprawy będzie liczony w tysiącach zł
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
zastosowałem w skrzyni w poprzednim aucie i pogorszyło mi wrzucanie 2 biegu na tyle,że poświęciłem kasę i zlałem co miałem i dałem cały nowy olej i poprawiło się. Nie neguję wynalazku ,ale czasem warto dorzucić do oleju lepszej klasy i efekt ten sam .
Dziwne. ceramizer nie wpływa na właściwości oleju (tak podaje producent) on odkłada się na elementach metalowych trących o siebie. Zlanie oleju nie usuwa go ze skrzyni. Tam coś się dziwnego wydarzyło. A silnikowy próbowałeś? Ja kiedyś tym skrzyniowym ceramizerem uratowałem mega drogie łożysko liniowe. zaczynało się zacierać a ceramizer dał radę. Dla mnie szok.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Śmieszy mnie to lanie dodatków do oleju, a do tego twierdzenie, że działa rewelacyjnie, to nadużycie :) To samo mogę napisać, że działa rewelacyjnie mój 1.4 8V, 196tyś. przebiegu, zalewany tylko i wyłącznie Selenią K 5W40 co 15tys :smile:
A mnie nie śmieszy. Mnie cieszy bo pomiary zegarami są bezsporne. Samo wyrównanie kompresji do +-1bar zwiększa kulturę pracy. Jak robię pomiar kompresji u klienta i któryś garnek mocno ucieka od normy to ładuję ceramizer i zapraszam na powtórny pomiar po 1000km i ze słabych 6,5 bara robi się znośne 11-12bara. (Boże jaki ten pastuch był zajechany). Ciekawe czy jest taki dział na tym forum o tego typu środkach?
rajtkezjusz
07-02-2018, 00:01
Dziwne. ceramizer nie wpływa na właściwości oleju (tak podaje producent) on odkłada się na elementach metalowych trących o siebie. Zlanie oleju nie usuwa go ze skrzyni. Tam coś się dziwnego wydarzyło. A silnikowy próbowałeś?
Nie wiem co się zdarzyło. Zainwestowałem w ceramizer szt 2 i podałem ,zrobiło się gorzej .Wcześniej zalałem sławną skrzynię M20/32 polecanym Fuchsem,także olej był świeżynka,na tym oleju zaczęła skrzynia gorzej pracować co do biegu 2 . Przejeździłem kwartał i dodałem ceramizer i doszła gorsza 3 - zlałem to w diabła i zalałem Oplowskim 1940004 i poprawiło się totalnie - dlatego opisuję co zrobiłem i dlaczego jestem sceptyczny . Fajnie gdyby powstał topik o takich wynalazkach,ale musiałoby to mieć ręce i nogi,czyli być poparte filmikiem ,badaniem,wynikiem itd . Inaczej można by to traktować jako formę spamu (bez obrazy) .
krowka1978
07-02-2018, 09:48
A mnie nie śmieszy. Mnie cieszy bo pomiary zegarami są bezsporne. Samo wyrównanie kompresji do +-1bar zwiększa kulturę pracy. Jak robię pomiar kompresji u klienta i któryś garnek mocno ucieka od normy to ładuję ceramizer i zapraszam na powtórny pomiar po 1000km i ze słabych 6,5 bara robi się znośne 11-12bara
Taki silnik do remontu, albo wymiany na sprawny. Aż przypomniał mi się "ceramizer" Motodoktor... :wink:
Śmieszy mnie to lanie dodatków do oleju, a do tego twierdzenie, że działa rewelacyjnie, to nadużycie :) To samo mogę napisać, że działa rewelacyjnie mój 1.4 8V, 196tyś. przebiegu, zalewany tylko i wyłącznie Selenią K 5W40 co 15tys :smile:Mam prawo do twierdzeń popartych własnym doświadczeniem. Jak Ciebie śmieszy, to się pośmiej, śmiech to zdrowie :-)
PS. Archoil AR9100 nie jest ceramizerem ani motodoktorem.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie wiem co się zdarzyło. Zainwestowałem w ceramizer szt 2 i podałem ,zrobiło się gorzej. Że tak zapytam z ciekawości. Jaki dokładnie produkt (ceramizer) zastosowałeś? Mam nadzieję, że masz świadomość, że na rynku funkcjonuje sporo produktów i o takiej nazwie, ale sporo z nich to syf i szarlataneria. Ja swego czasu zastosowałem Ceratec firmy Liqui Moly i żadnego pogorszenia pracy silnika nie zauważyłem.
Tak na serio dziwi mnie, że ludzie piszą o jakimś produkcie nie podając jego dokładnej nazwy i producenta. Nie można porównywać jakichś motoryzacyjnych produktów z Tesco z produktami uznanych producentów a potem pisać, że wszystkie są do dupy, tylko dlatego, że mają podobną nazwę. Apeluję, żeby nie używać prymitywnych uproszczeń.
rajtkezjusz
07-02-2018, 12:58
Teraz szczegóły -ceramizer od dystrybutora Ceramizerów dałem do silnika Seicento -nie było zmian, olej wymieniono po pół roku .Co ciekawe były różnice zauważalne po wlaniu motodoktora (chciałem wyciszyć pracę kasatorów luzów ) jednak doktor po 3 tygodniach przestał działać. Do silnika Mazdy dałem Ceratec -nie było różnic,ale może japońskie auto z racji rodowodu nie okaże poprawy ,bo samo w sobie jest dobrze wykonane silnikowo? W każdym razie słuchałem na siłę zmian i chciałem uzasadnić wydanie sporej kasy ,ale nie dało się . Przyzwoity olej zamiast Castrola powodował cichą pracę silnika. Do skrzyni Aveo benzyna przed wymianą oleju wlałem ceramizer od dystrybutora - test ,czy pomoże-nic nie zmieniło. Po pół roku zlany olej i wlany Fuchs ,pogorszyło .Zlany i wlany odpowiedni oryginalny-to poprawiło pracę do dziś. Do Aveo diesla wlany Dodatek do oleju przekładniowego Autoryzowany sklep Liqui Moly (http://www.liquimoly.sklep.pl/pl/p/Dodatek-do-oleju-przekladniowego/4) i pogorszyło jak opisałem w poście wcześniej (też potem wlano fuchs ,gorzej było ,wlano oryginalny odpowiedni olej fabryczny i spokój do dziś) . Niedokładnie wyraziłem się wcześniej co do dodatku do skrzyni M20/32 ,ale to nie zmienia postaci rzeczy ,że próbując tych dodatków stałem się lżejszy o kasę i cięższy o swoje doświadczenie ,nic więcej z tego nie miałem . Ale to moje uwagi,jeśli innym pomaga to dobrze ,ja mam swoje zdanie osiągnięte przez własną kieszeń i stratę czasu .
Nie wiem co się zdarzyło. Zainwestowałem w ceramizer szt 2 i podałem ,zrobiło się gorzej .Wcześniej zalałem sławną skrzynię M20/32 polecanym Fuchsem,także olej był świeżynka,na tym oleju zaczęła skrzynia gorzej pracować co do biegu 2 . Przejeździłem kwartał i dodałem ceramizer i doszła gorsza 3 - zlałem to w diabła i zalałem Oplowskim 1940004 i poprawiło się totalnie - dlatego opisuję co zrobiłem i dlaczego jestem sceptyczny . Fajnie gdyby powstał topik o takich wynalazkach,ale musiałoby to mieć ręce i nogi,czyli być poparte filmikiem ,badaniem,wynikiem itd . Inaczej można by to traktować jako formę spamu (bez obrazy) .
Jestem za. Jak tylko będę miał pacjenta do ceramizacji silnika To zrobię dokumentację foto. Zrobimy test kompresji przed i po (zazwyczaj po 200-300 km jest już wyczuwalny efekt). Zastanawiam się jak zmierzyć wibrację silnika. Ma ktoś jakiś pomysł? Oczywiście test na szklankę się nie nadaje. Jest na youtube film jak inżynierowie uczelni nie pamiętam (chyba w Kielcach) Zrobili test CERAMIZERA i wyszło im że wzmacnia powierzchnie trące ale nie powoduje spadku siły tarcia. Szkoda że poprzedni telefon mi padł bo tam miałem foto story z CERAMIZEREM od A do Z.Dodatki do oleju, silnika, skrzyni biegów, paliwa - Ceramizer.pl (http://www.ceramizer.pl/) Stosuję tylko to a z innymi środkami tego typu nie mam doświadczenia. Podobno Xado jest produkowane przez gościa co się pokłócił z firmą CERAMIZER odszedł i sobie sprzedaje swoje dzieło.
Jestem za. Jak tylko będę miał pacjenta do ceramizacji silnika To zrobię dokumentację foto. Nie znam polskiego produktu Ceramizer, nie wiem jak działa. Stosowałem produkt Liqui Moly Ceratec m.in w starym Puncie 1.2 8V. Silnik pracował ciszej. Silnik 1.2 8V miał mechanicznie sterowane zawory, przez co było je trochę słychać, choć były dobrze ustawione. Liqui Moly Ceratec wyciszył to zjawisko. Zużycie paliwa się nie obniżyło. Zrezygnowałem z Cerateca na rzecz produktów Archoil. Ceratec w zamyśle LM ma działać dłużej i łączyć się z powierzchniami silnika bardziej trwale i nie spływać wraz z wyeksploatowanym już olejem podczas jego wymiany. Nie jestem w stanie powiedzieć na ile realnie tak działa oraz jak długo utrzymuje się w silniku. Niemniej jednak produkty z serii modyfikatorów tarcia Archoil nie łączą się na stałe z powierzchniami silnika. Można je uznać z komponenty oleju (po aplikacji mają przecież z olejem stworzyć spójną całość). W Bravo 2.0, które ma oplowską skrzynię F40 zastosowałem pól roku temu olej przekładniowy Penrite 75W85 API GL4 wraz z dodatkiem obniżającym tarcie AR9100. W tym samochodzie próbowałem już różnych olejów przekładniowych, ale skrzynia nigdy nie chodziła tak dobrze jak teraz.
Nikogo do niczego nie namawiam, każdy użytkuje auto za swoje pieniądze i zrobi jak będzie uważał.
rajtkezjusz
07-02-2018, 23:17
Ciekawe czy test będzie po dodaniu dodatku do starego oleju ,czy nowego . Do nowego byłby duży błąd pomiaru (pomiary tego ,co byłoby mierzone ) ,bo nowy olej z natury rzeczy poprawia kulturę pracy . Musiałoby to być na starym oleju ...
Ciekawe czy test będzie po dodaniu dodatku do starego oleju ,czy nowego . Do nowego byłby duży błąd pomiaru (pomiary tego ,co byłoby mierzone ) ,bo nowy olej z natury rzeczy poprawia kulturę pracy . Musiałoby to być na starym oleju ...
Słuszna uwaga. Ja już wypraktykowałem że nalanie Ceramizera do oleju z przebiegiem ok 5-7 kkm Daje szybszy efekt ceramizacji. (producent pisze co innego ale nie zabrania stosowania w przepracowanym oleju). Jest jedna święta zasada. Nie daje się CERAMIZERA do silnika który wcześniej miał lany olej lub dodatki do oleju na bazie teflonu oraz Molibdenu (Nie zadziała) Zaleca się zrobienie jednego interwału na oleju bez tych dodatków celem ich usunięcia z silnika.
rajtkezjusz
09-02-2018, 00:50
Czas najwyższy ,aby administrator tego topiku wyłuszczył nowy temat np "dodatki do paliw,olejów " i wtedy nie zajmowalibyśmy tego topiku na którym właśnie jesteśmy .
polszmat
10-02-2018, 23:33
Tylko po co? przecież,to my tworzymy,inspirujemy nowe tematy.Admin może co najwyżej się włączyć ,albo zbanować :)
rajtkezjusz
11-02-2018, 00:18
Po to ,aby przerzucił wypowiedzi o dodatkach do odp topiku . Ja nie mam takich uprawnień .Jeśli masz ,to prośba-zrób to ,a oczyścimy ten topik z postów o dodatkach ,tak dla porządku.
Ja od jakiegoś czasu leję do Forda oleje Ravenol - do silnika 0w-20 lub 5w20 + do skrzyni CVT Ravenol Marcon LV. Jakoś pasuje mi ten olej. Półka cenowa - nawet nie wiem chyba średnia. Ale brat jakoś się uparł na Gulfa.
Taka prosta ściągawka.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
31071
Taka prosta ściągawka. Myślę że olej 0W/20 albo 5W/20 to jest rzeźnia dla silnika w okresie letnim. (to chyba jest olej nie na nasz klimat). Marka oleju oczywiście dobra ale specyfikacja nieodpowiednia.
To tylko moja opinia.
rajtkezjusz
12-02-2018, 12:24
Są silniki ,które muszą być zalewane przez taki olej jak w20 . To chyba silniki ecoboost ? Producent tak kazał ,to trzeba tak lać
Są silniki ,które muszą być zalewane przez taki olej jak w20 . To chyba silniki ecoboost ? Producent tak kazał ,to trzeba tak lać
No jak kazał to kazał. Ale jak oni to policzyli to ja nie wiem :)
rajtkezjusz
12-02-2018, 23:55
Kanały olejowe,chłodzenie ,wydajność pompy ,sposób rozprowadzania oleju po silniku itd itd
Kanały olejowe,chłodzenie ,wydajność pompy ,sposób rozprowadzania oleju po silniku itd itd
No to jasne i oczywiste. Ale jak poradzili sobie z filmem na cylindrach w wysokich temperaturach. To mnie ciekawi bardzo. ( ECOBOOSTY to najtwalsze mają znaczki na tylnej klapie)
rajtkezjusz
14-02-2018, 14:43
Chciałbyś znać technologię Forda? Musiałbyś rozebrać ,pomierzyć gdzie zastosowano przewężenia kanałów itd ,może jest zwiększone ciśnienie w miejscu X ,a inne w Y ? Może kanały do panewek mają kształt taki ,a nie inny ? Temat rzeka ,kiedyś czytałem o silniku z 5 cylindrem ,ten cylinder wykorzystywałby ten spręż ,który powstaje pod cofającymi (opadającymi) tłokami klasycznymi . Miałby kształt komory leżącej i generowałby dodatkowe koniki za darmo .
Chciałbyś znać technologię Forda? Musiałbyś rozebrać ,pomierzyć gdzie zastosowano przewężenia kanałów itd ,może jest zwiększone ciśnienie w miejscu X ,a inne w Y ? Może kanały do panewek mają kształt taki ,a nie inny ? Temat rzeka ,kiedyś czytałem o silniku z 5 cylindrem ,ten cylinder wykorzystywałby ten spręż ,który powstaje pod cofającymi (opadającymi) tłokami klasycznymi . Miałby kształt komory leżącej i generowałby dodatkowe koniki za darmo .
Pięcoiosów to się chyba nazywa. Ogólnie fajnie by było ale niestety w mechanice nie ma nic za darmo :(
Producent z reguły zaleca stosowanie pewnego rodzaju oleju a nie nakazuje nam użytkownikom lać taki czy inny olej. Klasa lepkości zależna jest przede wszystkim od klimatu w jakim się poruszamy samochodem. Klimat skandynawski będzie miał inną klasę lepkości niż klimat południowy. Wyobrażacie sobie użytkowanie samochodu w południowym klimacie przy agresywnej jeżdzie z olejem 0-w20 ....praktycznie nie realne, taki silnik długo nie pociągnie. A to ,że teraz w większości samochodów zalecają takie oleje to efekt "energooszczędności" i wymogów odnośnie emisji spalin. Każdy silnik ma w instrukcji podaną tolerncję lepkości oleju. Tak, że proszę nie wprowadzać w błąd forumowiczów że "muszą" być zalewane takim czy innym olejem a tym bardziej 'w20'. Ja osobiście stosuję do swoich samochodów olej 10W-60 lub w przypadku Volvo 5w-50,marka oleju jest już mniej istotna -najważniejsze aby silnik miał smarowanie a zerwać film olejowy w takim w20 to naprawdę nie jest problem.
krowka1978
22-02-2018, 02:22
Każdy silnik ma w instrukcji podaną tolerncję lepkości oleju.
W instrukcji obsługi kolego podane są konkretne parametry oleju, a nie tolerancje. Co więcej zmiana wiąże się z utratą gwarancji. W nowych autach w książce serwisowej wpisywane są parametry zalewanego oleju.
rajtkezjusz
22-02-2018, 07:45
W Chevi miałem zalecany 5W-30 ,a dopuszczony W40 . W 500X mam podany tylko i wyłącznie jeden olej i choćbym chciał wg moich przekonań , oraz badań rosyjskich i amerykańskich naukowców,to nie zaleję innego ,bo nie chcę potencjalnie wchodzić w spór i dawać powód gwarantowi do piętrzenia problemów gdyby padł mi MA lub coś innego (na logikę niezwiązanego z olejem).
Napisałem ,że "...producent z reguły zaleca...".
Napisałem również,że "Każdy silnik ma w instrukcji podaną tolerncję..." i tak jest -silnik przy produkcji nie jest produkowany pod dany olej i ma zawsze (!) tolerancje doboru oleju (a wystarczy przeczytać, tj. instrukcje dla różnych krajów i różnych modeli samochodów z tym samym silnikiem) Doblo już ma wyraźnie napisane "Zalecane produkty i parametry" i tam jest podany olej 5w-30 (silnik na olej napędowy). W naszym klimacie zalecam stosowanie oleju 5w-40 - czyli co ? ten sam silnik a już inny olej ! Jest również napisane w instrukcji ,że użycie produktów o innych parametrach niż podane może (a nie musi) spowodować poważne uszkodzenie silnika i utratę gwarancji. Kolega wyżej napisał "... nie chcę potencjalnie wchodzić w spór i dawać powód gwarantowi do piętrzenia problemów..." to akurat jest prawda bo wiemy ,że w sytuacjach 'kryzysowych' potrafią doczepić się do każdego szczegółu -co nie oznacza ,że nie mam racji. Podkreślam nie ma silnika na świecie który jest produkowany i przystosowany tylko do jednej klasy lepkości oleju !
Producent z reguły zaleca stosowanie pewnego rodzaju oleju a nie nakazuje nam użytkownikom lać taki czy inny olej. Klasa lepkości zależna jest przede wszystkim od klimatu w jakim się poruszamy samochodem. Klimat skandynawski będzie miał inną klasę lepkości niż klimat południowy. Wyobrażacie sobie użytkowanie samochodu w południowym klimacie przy agresywnej jeżdzie z olejem 0-w20 ....praktycznie nie realne, taki silnik długo nie pociągnie. A to ,że teraz w większości samochodów zalecają takie oleje to efekt "energooszczędności" i wymogów odnośnie emisji spalin. Każdy silnik ma w instrukcji podaną tolerncję lepkości oleju. Tak, że proszę nie wprowadzać w błąd forumowiczów że "muszą" być zalewane takim czy innym olejem a tym bardziej 'w20'. Ja osobiście stosuję do swoich samochodów olej 10W-60 lub w przypadku Volvo 5w-50,marka oleju jest już mniej istotna -najważniejsze aby silnik miał smarowanie a zerwać film olejowy w takim w20 to naprawdę nie jest problem.
No trudno polemizować z tym co napisałeś bo tak ogólnie jest i ja też tak dobieram środki smarne. Ale są wyjątki i np. Croma 1.9 8v multijet w instrukcji ma podany tylko jeden typ oleju tj.0W/30. I tu nie ma widełek. Ja zalałem taki silnik olejem 5w/40 a że samochód ma ogarnięty filtr dpf (rozwiercony) to olej do kompletu nie jest niskopopiołowy tylko normalny. Nic nienormalnego tam się nie dzieje.
Ale gdy auto jest na gwarancji nie ma pola manewru. (można poza stacją wylewać nowy olej i lać swój ale to już fanaberia).
Ale są wyjątki i np. Croma 1.9 8v multijet w instrukcji ma podany tylko jeden typ oleju tj.0W/30. I tu nie ma widełek.
W instrukcji Fiat Croma jest napisane na stronie 236 ,że do silników na olej napędowy (wszystkich) zaleca się oleje 5W-30 ,5W-40 .
krowka1978
26-02-2018, 09:41
W instrukcji Fiat Croma jest napisane na stronie 236 ,że do silników na olej napędowy (wszystkich) zaleca się oleje 5W-30 ,5W-40 .
W instrukcji 500X na stronie 204 jest konkretnie wpisane co i jak, czyli 0W30 ACEA C2, spełniający normy 9.55535-GS1. Na rynek hamerykański jest 5W40. Nie ma, że zalecany, jest zapis co jest oryginalnie stosowane.
W instrukcji 500X na stronie 204 jest konkretnie wpisane co i jak, czyli 0W30 ACEA C2, spełniający normy 9.55535-GS1. Na rynek hamerykański jest 5W40. Nie ma, że zalecany, jest zapis co jest oryginalnie stosowane.
A w innych instrukcjach Fiata 500 lub innych instrukcjach innych Fiatów (w których stosuje się identyczne silniki podane są inne/różne/takie same klasy lepkości. Poczytajcie sobie drodzy forumowicze instrukcje innych modeli Fiata z tymi samymi silnikami - są dopuszczalne różne klasy lepkości oleju, Fiat (inni producenci również popełniają takie 'faux-pas') nie jest konsekwentny jeśli chodzi o wpisy dotyczące olejów. Ale chyba wszędzie w instrukcjach jest zapis: -u Fiata "102) Użycie produktów o innych parametrach, niż podane powyżej, może spowodować poważne uszkodzenie silnika i utratę gwarancji" Zapis kluczowy to 'może spowodować' Powtarzam nie ma silników do których jest przewidziana jedna,jedyna klasa lepkości oleju - podpieram to swoją wiedzą (absolutnie nie jestem żadnym autorytetem) i nie tylko teoretyczną ale przede wszystkim praktyczną. Wiele lat współpracowałem z INIG-em w Krakowie i niewątpliwie autorytetami międzynarodowymi w tej dziedzinie dr. Kossowiczem czy śp. prof. Zabłockim, więc wiedzę czerpałem od najlepszych.
Jeśli forumowicze będą mieli jakieś pytania odnośnie smarowania silników spalinowych,służę pomocą -jeśli tylko będę znał odpowiedz :smile:
rajtkezjusz
26-02-2018, 12:26
Póki gwarancja ,to wybór jest mały. Po gwarancji otwiera się rzeka możliwości i jeśli ktoś ma wiedzę ,to warto z niej korzystać . W czasie trwania gwarancji niezbędna jest też często wiedza prawnicza niestety .
Póki gwarancja ,to wybór jest mały. Po gwarancji otwiera się rzeka możliwości i jeśli ktoś ma wiedzę ,to warto z niej korzystać . W czasie trwania gwarancji niezbędna jest też często wiedza prawnicza niestety .
Tak, to niestety prawda -gwarant 'z wielu zobowiązań potrafi wybrnąć' ,a jeśli chodzi o wiedzę prawniczą to sam się przejechałem na jej braku (w moim przypadku chodziło o prawo spadkowe).
A widzisz takie buty:smile: Ale ja mam coś na swoje usprawiedliwienie. Jak nie wiem jaki olej przewidział producent to zawsze proszę sprzedawcę (zawsze olej kupuję w NAMLET w Łodzi) o sprawdzenie w katalogu. Usłyszałem że do Cromy 1.9 8v z DPF jest tylko jeden właściwy olej. 0W30 o specyfikacji do DPF. Zrobiłem :confused: a potem zapytałem czy wy mnie nie :sex:
No i tu mamy odniesienie do gwarancji. Samochód był klienta a ja nie mogę pozwolić sobie na lanie czegokolwiek a potem realizować naprawy na mój koszt. Tak mówi katalog i ja tak leję. (chyba zdrowe podejście). Do Sedici z tym samym silnikiem ale rozwierconym DPF nalałem 5w40 i jest malinowo. (autkiem jeździ brat).
jerzulek
04-03-2018, 17:20
Pracowalem w ASO Fiat i chwale sobie osobiscie Selenie 20 K Fiat poleca ten olej do silnikow z hydraulika :)
fiter19 napisał: "...Jak nie wiem jaki olej przewidział producent to zawsze proszę sprzedawcę (zawsze olej kupuję w NAMLET w Łodzi) o sprawdzenie w katalogu..."
- I dobrze,jak się nie wie to warto zasięgnąć informacji w fachowej literaturze -w tym wypadku w katalogu. Ale z tego co czytałem Twoje posty... to swobodnie podpieraj się swoją wiedzą bo widać,że masz naprawdę dużą znajomość tematu.
fiter19 napisał: "...Samochód był klienta a ja nie mogę pozwolić sobie na lanie czegokolwiek a potem realizować naprawy na mój koszt. Tak mówi katalog i ja tak leję..."
-Pewnie,że zdrowe ja też bym wolał,żeby fachowiec zrobił coś tak jak jest to "książkowo" przedstawione niż na mnie eksperymentował lub lał to co akurat ma pod ręką. Natomiast ktoś kto ma wiedzę i doświadczenie tak jak Ty może (w wypadku oleju) dobrać coś lepiej (tak dokładnie-lepiej !) zachowując oczywiście odpowiednia klasyfikacje jakościową i lepkościową dla danego silnika. W wypadku samochodu nowego sprawa jest o tyle skomplikowana jak pisał 'rajtkezjusz' ,że w wyniku problemu to Ty jesteś skazany na walkę z gwarantem co jest strasznie czasochłonne i uciążliwe a wyniku do końca nie znamy, analogicznie do tego w wypadku, klient który chce Tobie coś udowodnić na Nim spoczywa to wszystko o czym wyżej jest napisane.
fiter19 napisał: "...Do Sedici z tym samym silnikiem ale rozwierconym DPF nalałem 5w40 i jest malinowo..."
-Dokładnie, również moim zdaniem do tego silnika olej, jeśli chodzi o klasyfikację lepkościową idealny
Warunki eksploatacji zależą od wielu czynników m.in. klimat, technika jazdy,okreslenie-miasto/trasa. Producenci z reguły biorą pod uwagę uśrednienie tych kryteriów a zawsze biorą pod uwagę w dzisiejszych czasach konieczność spełnienia norm środowiskowych narzucanych z góry. Wężmy pod uwagę taki DPF konieczność wyposażenia samochodu w DPF zawdzięczamy 'zielonym' rozporządzeniom a to z kolei wymaga stosowania olejów wykonanych w technologii niskopopiołowej tzw. Low SAPS itd inne z natomiast "trendy" wymagają stosowania paliwooszczędnych,lekkobieżnych olejów,zmniejszających tarcie bo i silniki wykonane są z innych materiałów niż kiedyś... słabszych/delikatniejszych a więc i bardziej narażonych na zużycie-tarcie itd.
Można by pisać i pisać... :-)
stilo_kielce
12-05-2018, 23:36
Leję od samego początku Motula X-CLEAN 5W40. Zero dolewek między przeglądami
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Mannol to niby niemiecka technologia, ale mało kto wie żę rozlewają to na Litwie. Przeciętne oleje stąd taka cena...
A co byście powiedzieli na olej https://pmo-lubricants.com/category/produkty/oleje-silnikowe-osobowe/ Moim zdaniem bardzo fajna propozycja...
A skąd taka informacja, ze tam rozlewają? :D Pytam poważnie, bo ja np nie wiem skąd wy takie rzeczy wiecie :D
w ogole te wszystkie dyskusje o jakości oleju, że jednemu to wycisza szklanki a drugiemu mniej spala oleju a innemu jeszcze mniej benzyny sa tak samo sensowne jak ekscytowanie się nad wyższością smaku harnasia nad żubrem albo tigera nad blackiem .. ;d
no ale na tym ten cały olejowy biznes polega
Dokładnie tak. Szkoda czasu na rozmowy na ten temat. Nalejcie najtańszego minerala z Orlenu, też będziecie jeździć, ale producenci olejów mniej zarobią.
krowka1978
15-01-2019, 15:07
Dokładnie tak. Szkoda czasu na rozmowy na ten temat. Nalejcie najtańszego minerala z Orlenu, też będziecie jeździć, ale producenci olejów mniej zarobią.
Nalej do swojego:!:
nie popadaj w skrajność, trzeba wlewac taki olej jaki przewidział producent ale wg mnie czy to bedzie castrol lotos valvoline czy tam selenia...
Może i to ma jakieś niuanse w składach ale na pewno nie takie by szary użytkownik po wlaniu do silnika ktoregos z tych olejów zaraz usłyszał/ zauważył jakieś różnice, a tym bardziej mógł stwierdzać, że któryś z tych olei jest lepszy od innych.
Kiedyś jak się pakowało na siłowni to też były rozmowy, że kreatyna z treca to pompuje ostro a ta z olimpa to słaba.. takie tam dyskusje nie mające poprarcia na faktach tylko na wielu składowych przez, które wychodziły różne wyniki i tworzy się różne teorie
Bar tesz
05-07-2019, 00:38
Witam!
Widzę, że tu wszyscy są doświadczeni. Proszę podpowiedzieć, czy Total Quartz 9000 5W-40 5L ( tu można zerknąć https://allmega.pl/motor_oil/ będzie OK do mojego BMW x3? Bardzo czekam na odpowiedź, nic w tym nie rozumiem... :(
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.