Zobacz pełną wersję : Wybór opon zimowych do 500L
Raziel79
05-10-2017, 11:23
Witajcie,
Jestem szczęśliwym posiadaczem Fiata 500L w wersji Pop Star z silnikiem benzynowym 1.4.
Auto posiadam od tygodnia. Chciałbym kupić na zimę nowe opony do auta, jednaj budżet mam wyżyłowany z powodu zakupu auta, więc budżetowo, bez nowych felg. Moje pytanie brzmi:
Czy poniższe opony będą odpowiednie do tego auta?
225/45R17 KORMORAN SNOWPRO B2 94V
Średnio się na tym znam.
Z góry dzięki za pomoc.
kolega ma felgi 17"?
Na zimę proponowałbym 16" - będą tańsze.
rajtkezjusz
05-10-2017, 16:40
Pamiętać należy ,aby kupić felgi dokładnie jak podaje instrukcja - chodzi o profil ,aby zmieściły się zaciski . Zdaje się,że profil H musi być . Też letnie mam 17 ,ale na zime kupiłem zestaw na 16 - tańsze
Raziel79
06-10-2017, 00:29
dzięki za odpowiedzi.
Tak, mam na felgach 17". Wiem, że 16 są tańsze, ale musiałbym do nich zmienić felgi a wtedy cena pójdzie znacząco w górę.
Co to znaczy"profil felgi H"? To znaczy, że opony 94V nie pasują?
Według instrukcji zalecane opony zimowe na felgę to 225/45 R17 p1Q (M+S)
Od zeszłego tygodnia jestem posiadaczem nowego 500L Cross z fabrycznie założonymi oponami wielosezonowymi Goodyear VECTOR 4SEASONS 225/45 R17 94 V. Możesz na takich jeździć cały rok. Czytałem troche w necie i opinie całkiem dobre mają. Ludzie polecają je zwłaszcza na zimę. W ostatnim czasie producenci mocno usprawnili opony wielosezonowe. Kolega np. już drugi sezon jeździ na Michelin Cross Climate i jest mega zadowolony. Jak na razie to na swoich przejechałem tylko niecałe 1000km z czego większość po autostradzie i na pewno są głośniejsze niż letnie Uniroyal jakie mam w Bravo ale to pewnie też wina po części tego że jeszcze się nie ułożyły do samochodu (chociaż zakładam że i tak będą głośniejsze niż typowo letnie oponki). Polecam opony wielosezonowe. Są droższe w zakupie ale oszczędzisz na wymianach 2 x do roku. Zostanie tylko rotacja i wyważenie raz w roku. Jak bym kupował to wybrał bym Michelin.
rajtkezjusz
06-10-2017, 16:17
dzięki za odpowiedzi.
Tak, mam na felgach 17". Wiem, że 16 są tańsze, ale musiałbym do nich zmienić felgi a wtedy cena pójdzie znacząco w górę.
Co to znaczy"profil felgi H"? To znaczy, że opony 94V nie pasują?
Według instrukcji zalecane opony zimowe na felgę to 225/45 R17 p1Q (M+S)
H to kształt felgi,a dokładniej przekroju. Są jakby bardziej kanciate ,aby zmieścić zaciski . W ASO kupili gościowi zestaw kół do 500X i haczyły o zaciski,dopiero wtedy zauważyli ,że ważny jest kształt felgi . Zgubiła ich rutyna -tak stwierdził pan z serwisu
A ja nie polecam Goodyear VECTOR 4SEASONS, mam je w trekkingu. Wcześniej w innym aucie miałem Vrederstein Quatrac 5, przy nich goodyear jest bardzo głośny, przy pewnych prędkościach specyficznie huczy, przy szybszej jeździe po rondzie piszczą, podobnie w zakrętach i nie chodzi mi o jakieś wielkie prędkości. W lecie zbyt miękkie, w zimie lepiej ale do vredersteina im dużo brakuje. Także ja goodyear nie polecam. Jeździłem trochę latem autem na Michelin CrossClimate+ odczucia podobne do vrederstein ale jeszcze ciszej.
Raziel79
06-10-2017, 16:58
Bez wątpienia chętnie założyłbym Micheliny ale obecnie nie stac mnie na nie. Idzie zima, opony trza kupic, zatem powrócę do pierwotnego pytania: czy opony których nazwę podałem będą pasowaly?
krowka1978
06-10-2017, 19:00
Nie wiem co ludzie widzą w Michelin? To coś to jedna wielka porażka. Po 3 latach wyglądają jak inne po 8...
Bez wątpienia chętnie założyłbym Micheliny ale obecnie nie stac mnie na nie. Idzie zima, opony trza kupic, zatem powrócę do pierwotnego pytania: czy opony których nazwę podałem będą pasowaly?
Kup w rozmiarze takim jakie masz letnie, a co to będzie czy Michelin czy też Kormoran to Twój wybór, ja bym unikał nalewek i tanich chińczyków.
Na zimę polecam Imperiale Snowdragon HP, mam u siebie kupione na tamtą zimę z oponeo.pl. Pozdrawiam!
zimówki to w naszym obecnym klimacie anachronizm, pierwsze co zrobiłem po zakupie to wymiana opon letnich na CrossClimate, jeździłem w zeszłym roku po śniegu i lodzie i było ok, w lecie rewelacja, już nie założę opon sezonowych, bo nie chce mi się wymieniać 2 razy do roku, będę jedynie zamieniał przód/tył jak zauważę różnicę w zużyciu
Właśnie zamówiłem opony do mojej eLki. To Fulda Multicontrol 205/55 R16 - wybrane na podstawie znalezionych w sieci informacji i, nie ukrywajmy, ceny.
Zobaczę jak te wielosezonówki będą się sprawować.
A, byłbym zapomniał, zachciało mi się tez alusków - więc razem z oponami nabyłem też takowe w rozmiarze 16 cali - Rial Bavaro. I tak, tak, wiem, że "winter is coming", ale co tam :-)
Ja tam wolę sezonowo mieć, pojadę do Czech, zatrzyma mnie kontrola i po ptakach i po dowodzie
Ja tam wolę sezonowo mieć, pojadę do Czech, zatrzyma mnie kontrola i po ptakach i po dowodzie
po dowodzie??? a z jakiej racji? CrossClimate mają homologację zimową, GY i Conti pewnie też, w tegotygodniowym autoświecie jest test opon wielosezonowych, możecie się sami przekonać jaki sens ma kupowanie zimówek
krowka1978
10-10-2017, 09:45
w tegotygodniowym autoświecie jest test opon wielosezonowych, możecie się sami przekonać jaki sens ma kupowanie zimówek
Przekonać się na podstawie opisu w sponsorowanych artykułach?
Michelin - nigdy, ale to nigdy tego czegoś więcej. Miałem dwa komplety fabrycznie założone na auta. Po 3 latach boki opon wyglądały jak boki opon innych producentów po 8! To nie jest moja odosobniona opinia - gdy widzę na aucie Michelin zawsze patrzę na datę produkcji i na to jako ta guma wygląda - guma po 3 latach ma już oznaki zestarzenia się. Ale jak ktoś lubi, to czemu nie.
Te Fuldy mają oznaczenie M+S i górę na oponie, a w innym miejscu słoneczko+deszcz+płatek śniegu. Tak więc nikt nie powinien się przyczepić do homologacji.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A tutaj dla zainteresowanych test opon całorocznych z Auto Świata z zeszłego roku: http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-opon-calorocznych-w-rozmiarze-205-55-r16-czy-sa-dobre-na-kazda-pogode/enc349
Jedyna opona która ma zimowa homologację i jest całoroczna, to ten Michelin, który tani nie jest, a opinie ma bardzo różne (ponoć mieszanka się dość szybko ściera). Nadal wolę mieć dwa komplety kół i się nie martwić.
krowka1978
10-10-2017, 16:28
(ponoć mieszanka się dość szybko ściera)
Jeżeli szybko się ściera, to problemu ze zbyt szybkim starzeniem się gumy nie ma haha
Double, wolnoć Tomku w swoim domku - ja też dotąd jeździłem na letnich i zimowych oponach. Kupione przeze mnie wielosezonówki to taki eksperyment.
Swoją szosą masz chyba stare informacje - moje Fuldy mają znaczek "3 Peaks Mountain Snow Flake (3PMSF)", który, zdaje się, jest potwierdzeniem homologacji zimowej. Micheliny były pierwsze, ale reszta peletonu już doszła lidera :-)
Witam . Też mam zamiar kupic wielosezonowe do mojej 500L, ostatnie 2 lata jezdzilem na nokianach WEATHERPROOF (co prawda w innym samochodzie ) i nie widze sensu kupowania innych opon niz wielosezonowe . dlas mnie to oszczednosc czasu i brak problemu z przechowywanie dodatkowego kompletu opon. Teraz sie wacham czy kupic micheliny czy continentale, tyle ze conti jeszcze nie sprawdzone ,nowość jakaś tegoroczna .
pozdro Robert
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
przepraszam za bład w słowie waham:)
Witam . Też mam zamiar kupic wielosezonowe do mojej 500L, ostatnie 2 lata jezdzilem na nokianach WEATHERPROOF (co prawda w innym samochodzie ) i nie widze sensu kupowania innych opon niz wielosezonowe . dlas mnie to oszczednosc czasu i brak problemu z przechowywanie dodatkowego kompletu opon. Teraz sie wacham czy kupic micheliny czy continentale, tyle ze conti jeszcze nie sprawdzone ,nowość jakaś tegoroczna .
pozdro Robert
jak już pisałem kup sobie AŚ z tego tygodnia, tam masz dokładne parametry tych opon, są tańsze od Michelinów, bieżnik ewidentnie odgapiony z CC, wybrałbym coś z trójki Michelin, GY i Conti
tak czytałem ten test ,ale nie jestem przekonany do conti , niemiecka gazeta - niemieckie opony :D
rafal_rx
13-10-2017, 09:49
A ja nie polecam Goodyear VECTOR 4SEASONS, mam je w trekkingu. Wcześniej w innym aucie miałem Vrederstein Quatrac 5, przy nich goodyear jest bardzo głośny, przy pewnych prędkościach specyficznie huczy, przy szybszej jeździe po rondzie piszczą, podobnie w zakrętach i nie chodzi mi o jakieś wielkie prędkości. W lecie zbyt miękkie, w zimie lepiej ale do vredersteina im dużo brakuje. Także ja goodyear nie polecam. Jeździłem trochę latem autem na Michelin CrossClimate+ odczucia podobne do vrederstein ale jeszcze ciszej.
A ja mam wyżej wspomniane Goodyear'y lecz 205/55R16 91H i mam zupełnie inne odczucia. Jedyne, w czym się mogę zgodzić, że hałasują w zakrętach, lecz ja to zauważam przy prędkościach ~90km/h. Jak się sprawują na śniegu? Ciężko powiedzieć, bo w mojej okolicy śniegu ostatnio bardzo mało :-)
A ile km zrobiłeś na tych oponach ?
rafal_rx
18-10-2017, 11:24
Rzeczywiście, może i przy mniejszych prędkościach na rondach są głośniejsze. Uconnect tylko na "9" i naprawdę trzeba się wsłuchać. Ale mi absolutnie nie piszczą. Hałas w zakrętach to raczej szum. Zrobiłem ~34tys. km, w tym czasie dwa razy zamieniałem przednie z tylnymi: po 12tys. i po ~32tys. km. Patrząc na zimowy wskaźnik zużycia, powinny wystarczeć jeszcze na jakieś 20 tysięcy.
Złe doświaczenia natomiast mam z: Nokian All Weather - na szczęście chyba już tego nie produkują - imho odpowiednik naszej Dębicy. Firestone Winterhawk (nie wiem, która seria, lecz na pewno starsza niż 2 evo), na dzień dobry niezłe, z roku na rok coraz bardziej śliskie pomimo głębokiego bieżnika. Na mokrym asfalcie powyżej zera b. słabe.
Witajcie , zakupiłem continentale allseason ,przetestowane na mokrej drodze (ostatnio dużo okazji do tego), jak narazie spisuja sie b.dobrze ,lepiej niż ich odpowiedniki letnie i mam wrażenie zę droga hamowania też krótsza niż na letnich ..(jak coś to mam do sprzedania letni komplet continentali:) . ja bynajmniej nie mam już zamiaru wrócic do opon sezonowych.
Każda z klasy premium będzie dobra. W poprzednim aucie miałem Dunlop Wintersport i do 500L też takie wziąłem 205/55/16. Są bardzo ciche nawet przy temp +11stC.
Do 500L zamówiłem zimówki 16" Falken Eurowinter HS 449. Jestem bardzo zadowolony z tych opon. Ten sam model (tylko w odpowiednio innym rozmiarze) zamówiłem w tym roku do Abartha i też mam z jazdy dobre wrażenia. Nie testowałem jednak w zupełnej zimie (wiadomo jakie są ostatnimi laty polskie warunki - chlapa, deszcz itp.).
Witam. Panowie czy ktoś z was widział choćby jedną rzecz która jest uniwersalna ? Uniwersalny znaczy do wszystkiego i do niczego. Opony wielosezonowe kupują taksiarze i ci co wożą babcie do kościoła. I jeszcze jedno , nie ma opon wielosezonowych klasy premium .Firmy takie jak Dunlop robią takie opony ale to nie jest top.Continental PremiumContact 6 -72db!!! , premium tylko z nazwy.
C
witam ponownie , przejechałem juz 7k na conti all season i jestem zadowolony , letnie tez były conti i co tu dużo pisać ,były głośniejsze od obecnych wielosezonowych ,hamowanie na mokrym asfalcie tezna plus wielosezonowe ,o zimowych warunkach nie ma co pisac ,bo było tej zimy co kot napłakał ,
Zimowe Dunlopy sprawowały się w zimę bez zarzutów choć w poprzednim mniejszym aucie nieco lepiej. Zima była dość lekka, więc zobaczymy w przyszłym roku. Uderza wciąż niezmiennie ich cicha praca.
forester16
02-08-2018, 00:04
A co sądzicie o zakupie R15 na zimę? 195/65 ? Cenowo robi się fajnie tylko czy godzi się tak nisko upadać z R17? :-)
Opony będzie Dębica Frigo. Może nie zrozumieć ,mojego wyboru, ale to naprawdę zajebista opona na trudne warunki!
PS. czujnik ciśnienia na 100% jest w ABS? Można bez obaw zmieniać koła?
15" wg mnie za małe min 16"
Frigo mogą być...zwłaszcza że ostatnio zimy krótkie
Ciśnienie poprzez ABS
A nie lepiej kupić wielosezonówki? Jak mam Fuldy wielosezonowe i na zimę w mieście są świetne, w lecie też się sprawdzają. A cenowo to średnia półka.
Co do ciśnienia to potwierdzam info Rafał79 - nie ma czujników w kołach.
forester16
02-08-2018, 21:50
Wielosezonowe u mnie odpadają. Potrzebuje typowych zimówek ze względu na miejsce zamieszkania (las, drogi szutrowe itp.). Co prawda wielosezonowe są fajne na przejściówkę pór roku bo dają radę w skrajnych warunkach występujących czasem jednego dnia. 15 calowe trochę śmiesznie wyglądają na samochodzie...no może faktycznie wezmę 16stki. A co do Frigo to mam je w Panderozie. Śmigam po lesie (różny teren) jak dzik ;-) W tej cenie uważam je za idealne, zwłasza przy jazdach głównie lokalnych
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Rafal79 gdzież w W-M się poruszasz? Jak dotej pory widziałem jedną 500L w Giżycku i jedną w Olsztynie. Dodać moją z Rucianego- Nidy to już 3 w WM ;-) Tak swoją drogą to mamy niespotykane auta!
Rozważ jeszcze Barumy Polaris 3 - miałem w poprzednim samochodzie i bardzo dobrze się sprawowały.
Też użytkowałem Barumy Polaris 2 i 3 i byłem z nich bardzo zadowolony były nawet cichsze niż letnie.
Ja mam Dunlop WinterSport5 i chwalę sobie na felgach 16". Miałem też Dunlopy winter Response 2 w poprzednim aucie klasy B i były super. Uderzająca jest cicha praca obu.
forester16
29-08-2018, 22:07
No i padło na BFGoodrich gforce winter 2 wzmacniane. Zadecydowały wyniki testów (zwłaszcza trwałość) i promocyjna cena. Się okarze jak będzie.
fresh1966
24-11-2018, 22:32
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem tutaj nowy i jest to mój pierwszy post. Do rzeczy. Posiadam 500L wersję Cross. Na felgach standardowo zamontowane Good Yeary 4 Season 17 cali. I teraz pytanie do Was, jakie opony letnie polecacie w tym rozmiarze, pytam ponieważ wyznaję zasadę, że jak coś jest do wszystkiego to jest do du..., niczego :lol:. Teraz jest dobra pora na zakup opon letnich, po ostrzelaniu kilku stron w necie wpadły mi w oko Uniroyale Rainsport 3. Czy ma ktoś z Was jakieś doświadczenia z tymi oponami ? Chyba, że zaproponujecie coś innego. Pozdrawiam wszystkich i liczę na jakieś sugestie. P/s. nie wiem czy piszę w dobrym dziale ale jakoś nie mogę ogarnąć nawigacji po tym Forum.
rafal_rx
25-11-2018, 14:20
(....)zamontowane Good Yeary 4 Season 17 cali. I teraz pytanie do Was, jakie opony letnie polecacie w tym rozmiarze, pytam ponieważ wyznaję zasadę, że jak coś jest do wszystkiego to jest do du..., niczego :lol:. (....)
Vector 4Seasons to też nie jest typowa opona zimowa :-)
fresh1966
25-11-2018, 23:27
W rzeczy samej. Zerknij jeszcze raz w to co napisałem. Zakupiłem stalówki 16, do nich zimowe Klebery. Na alusy 17 mam zamiar założyć typowo letnie gumy. Zastanawiam się nad Uniroyalami. Całosezonowe sprzedam i założę letnie. Zapytałem tylko czy forumowicze mogą coś polecić oprócz Uniroyali. Ot, cały problem... P/s Good Yeary w mojej ocenie są nijakie, dlatego chcę je sprzedać.
Aniversario
26-11-2018, 10:48
W rzeczy samej. Zerknij jeszcze raz w to co napisałem. Zakupiłem stalówki 16, do nich zimowe Klebery. Na alusy 17 mam zamiar założyć typowo letnie gumy. Zastanawiam się nad Uniroyalami. Całosezonowe sprzedam i założę letnie. Zapytałem tylko czy forumowicze mogą coś polecić oprócz Uniroyali. Ot, cały problem... P/s Good Yeary w mojej ocenie są nijakie, dlatego chcę je sprzedać.
Jeśli chcesz na prawdę dobre gumy na lato to polecam ci GY Eagle F1 Asymetric 3. Mam je w "siódemce". Guma jest po prostu rewelacyjna. Na zakrętach trzyma jak wściekła, jest świetna na mokrej nawierzchni i do tego bardzo cicha i komfortowa. No i do tego super wygląda na feldze. Uważam że nie ma lepszej gumy w tej klasie, a miałem już różne ;) Jak zedrę Pirelli w Abarcie to też się na nie przesiądę.
Limonczik79
18-10-2019, 00:26
Ja mam Uniroyal 77 MS Plus na 16'', sprawują się bardzo dobrze, to podobno bardziej opony na deszcz niż śnieg, ale jest ok.
Czesc,
Piszecie o zamianie alu 17 cali na 16 cali stalówki w Trekkingu. Mam 500l ze stanów z silnikiem 1,4 Multiair 163KM który na 99% jest tez Trekkingiem (ale bez dodatkowych spojlerów itp).
Standardowo jest koło jak w w poniższym Cross z oponami 225/45/17.
Cos jak tutaj https://apollo-ireland.akamaized.net/v1/files/eyJmbiI6IjZ4anN3YTY5dTd3ODEtT1RPTU9UT1BMIiwidyI6W3 siZm4iOiJ3ZzRnbnFwNnkxZi1PVE9NT1RPUEwiLCJzIjoiMTYi LCJwIjoiMTAsLTEwIiwiYSI6IjAifV19.Mylw-McQbke__j4hUL6fqF5ZMShleys0eBuxc7rYzeo/image;s=1080x720;cars_;/924503754_;slot=4;filename=eyJmbiI6IjZ4anN3YTY5dTd 3ODEtT1RPTU9UT1BMIiwidyI6W3siZm4iOiJ3ZzRnbnFwNnkxZ i1PVE9NT1RPUEwiLCJzIjoiMTYiLCJwIjoiMTAsLTEwIiwiYSI 6IjAifV19.Mylw-McQbke++j4hUL6fqF5ZMShleys0eBuxc7rYzeo_rev001.jpg
Kupiłem stalówki 16 cali z 500l PopStar (podobno) i sie nie mieszczą, zahaczaja o zacisk.
Czy ktos ma dokładne oznaczenie stalówek które pasują 500l gdzie Fiat pisze są tylko alu 17 cali (o ile wiem w Europie Cross potencjalnie Trekking) ? W poście powyzej ktos pisze o profilu H ale nigdzie go nie znalazłem (a szukałem w paru popularnych sklepach).
Pozdrawiam
CODI
Tytuj masz opis z instrukcji nt. felg i opon:
https://fiatklubpolska.pl/500l-532/felgi-aluminiowe-rozmiary-44883/
Dzieki za podpowiedź. Mojego auta nie ma na liscie. Silnik Multiair 163km, duze zaciski z przodu.
Niestety nie mam instrukcji aby to sprawdzic u siebie.
M
Może się przydać - poniżej link do strony z instrukcjami/gwarancjami Fiata:
https://aftersales.fiat.com/eLum/Login.aspx
strona wymaga założenia konta. Ja na niej znalazłem zarówno instrukcję do radia jak i autka.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Chociaż można kliknąć przycisk Other i nie trzeba zakładać konta
Dla wersji amerykanskich Fiata instrukcje sa tutaj
https://www.mopar.com/en-us/my-vehicle/owners-manual.html
W mojej w sprawie instrukcja wskazuje aby zajrzec na tabliczke znamionową a tam tylko 225/45/17.
Oponiarz tez powiedział ze weszłyby felgi 16 szerokie od opla ale ciezko je dostac.
Szukam opon zimowych na moje 17.
Limonczik
03-12-2019, 23:28
Pop star 500 ma na tylnej osi hamulce bębnowe i dlatego się nie mieszczą i zahaczają o zacisk, potrzebne są do wersji z hamulcami tarczowymi.
Też mam wersję USA 164 KM. Oba komplety kół mam w rozmiarze 225/45/17.
Hipolit-mobilny
05-12-2019, 11:51
Ja mam na zimę Continentale TS850 w rozmiarze 225/45/17. Teraz jest już nowszy model tej opony TS860.
Adam Bogdał
10-02-2021, 18:39
jak się znasz średnio założą Ci takie jak mają być za cenę na jaką Cię stać i po problemie a jak masz kiepskie letnie proponuję założyć wielosezonowe w salonie fiata bo teraz mało km się jeżdzi więc nie warto mieć takich i takich . Kiedyś były uniwersalne D-124 i ważne było aby miały bieżnik .Pozdrawiam po 5 latach i tak najlepsze tracą na jakości
mariuszsc
09-08-2021, 09:46
Panowie proszę o poradę i opinie z użytkowania. wiem że powyżej częściowo temat jest opisany.
Mam fiata 500L trekking 1.4 T-jet 120 km. rok produkcji 2014 (rejestracja 2015).
posiadam opony 225/45/R17 (7Jx17H2ET41) - fabryczne wielosezonówki.
planuje przesiadke na dwa komplety i tutaj pojawia się problem.
zakupiłem oryginalne felgi stalowe fiata ( przewidziane do 500L, doblo) R16 6Jx16H2E36,5. Nie zakupiłem jeszcze opon - felgi będe sprawdzał w weekend czy nie obcierają.
Czy na dzień dzisiejszy ktoś z was ma doświadczenie w zakładaniu do trekkinga felg 16 (jako zimówki 205/55R16). czy to działa czy nie ma problemu. Ktoś z was na czym takim jeździ.
widziałem że 17 nie są dostępne jako stalówki do fiata z parametrami wg instrukcji.
Panowie proszę o poradę i opinie z użytkowania. wiem że powyżej częściowo temat jest opisany.
Mam fiata 500L trekking 1.4 T-jet 120 km. rok produkcji 2014 (rejestracja 2015).
posiadam opony 225/45/R17 (7Jx17H2ET41) - fabryczne wielosezonówki.
planuje przesiadke na dwa komplety i tutaj pojawia się problem.
zakupiłem oryginalne felgi stalowe fiata ( przewidziane do 500L, doblo) R16 6Jx16H2E36,5. Nie zakupiłem jeszcze opon - felgi będe sprawdzał w weekend czy nie obcierają.
Czy na dzień dzisiejszy ktoś z was ma doświadczenie w zakładaniu do trekkinga felg 16 (jako zimówki 205/55R16). czy to działa czy nie ma problemu. Ktoś z was na czym takim jeździ.
widziałem że 17 nie są dostępne jako stalówki do fiata z parametrami wg instrukcji.
Jak jeździsz często po mocno zaśnieżonych drogach to polecam ci Polskie oponki. Juz parę razy miałem sytuację wyciągania znajomych z zaśnieżonego lasygdzie ja miałem jakieś tanie dębice a znajomy niby super nokiany Jeśli raczej się nie zapuszczasz w zimę w bezdroża to zostań przy wielosezonówkach. Wielosezonówki to opony na mieszance letniej z częściowo zimowym bieżnikiem. Na obecne zimy taka opona wystarczy.
Killer King
17-08-2021, 21:26
Wielosezonówki to opony na mieszance letniej z częściowo zimowym bieżnikiem. Na obecne zimy taka opona wystarczy.
Prawie jak letnie i prawie jak zimowe.
Do miasta jak najbardziej, poza - robi wielką różnicę.
Prawie jak letnie i prawie jak zimowe.
Do miasta jak najbardziej, poza - robi wielką różnicę.
Nie w obecnych Polskich warunkach chyba ze mówisz o bezdrożach.
sympatyk
18-08-2021, 00:29
Nie w obecnych Polskich warunkach chyba ze mówisz o bezdrożach.
Jeśli ulice poza warszawskim Placem Zamkowym, albo na końcu al.Marszałkowskiej uważasz za bezdroża to tak - tylko uważaj żeby ...Cię min.Adamczyk nie pozwał ,
ta... niektórzy myślą, że poza Rembertowem kończy się nie tylko Wa-wa, ale cywilizacja
a tak powracając do tematu na lekkie bezdroża zalecane są At-eki, na bezdroża MT-eki
ps a propos wielosezonowych -sprobuj wycieczki na sylwestra na takowych....np. do Koniakowa
ochkarol
18-08-2021, 07:53
Jak jeździsz często po mocno zaśnieżonych drogach to polecam ci Polskie oponki. Juz parę razy miałem sytuację wyciągania znajomych z zaśnieżonego lasygdzie ja miałem jakieś tanie dębice a znajomy niby super nokiany Jeśli raczej się nie zapuszczasz w zimę w bezdroża to zostań przy wielosezonówkach. Wielosezonówki to opony na mieszance letniej z częściowo zimowym bieżnikiem. Na obecne zimy taka opona wystarczy.
A ja sobie Nokiany WR D4 bardzo chwalę. Ostatnia zima mnie w tym upewnila. W miastach było jak poza miastami bardzo często.
Killer King
18-08-2021, 12:16
Tak, na wielosezonowych to można śmiało po centrum miasta.
Przyjedziesz w Beskidy, to zobaczysz cyrk na kółkach, przychodzi piątek/sobota/niedziele i jeden drugiego wypycha z parkingu a prędkość max 20km/h - od krawężnika do krawężnika. W radio od rana będą bełkotać, że ze względu na złe warunki pogodowe ( kilka płatków śniegu na drodze) osoby na letnich i wielosezonowych powinny zostać w domach.
Spróbuj gdzieś dojechać, jak przed tobą gość walczy o przyczepność jak o życie.
Jeśli ulice poza warszawskim Placem Zamkowym, albo na końcu al.Marszałkowskiej uważasz za bezdroża to tak - tylko uważaj żeby ...Cię min.Adamczyk nie pozwał ,
ta... niektórzy myślą, że poza Rembertowem kończy się nie tylko Wa-wa, ale cywilizacja
a tak powracając do tematu na lekkie bezdroża zalecane są At-eki, na bezdroża MT-eki
ps a propos wielosezonowych -sprobuj wycieczki na sylwestra na takowych....np. do Koniakowa
Chodziło mi bardzie o to że gdy często jeździ się nieodśnieżonymi drogami, ew szutrem po lesie, zasypane parkingi, ect. Chodzi o duże ilości śniegu. Ja na Polskich oponach jeszcze nigdy się nie zakopałem, a zdarzają się sytuacje że jestem pytany właśnie o opony gdy wyjeżdżam z zaspy. Polskie opony na suchej będa gorsze od zachodniej konkurencji i głośniejsze ale dzięki gorszemu oczyszczaniu się bieżnika ze śniegu są super do jazdy na zaśnieżonym terenie.
W Tipo mam zimowe 205/55/16 Dębica Frigo HP2, według mnie bdb na śniegu i o dziwo ciche nawet na autostradzie. Letnie mam 225/45/17 Dębice Presto i tez sobie chwalę. Wyleczyłem się z droższych opon. Do GP na zimę też kupię 185/65/15 Dębice Frigo.
namurnik
27-08-2021, 21:17
W Tipo mam zimowe 205/55/16 Dębica Frigo HP2, według mnie bdb na śniegu i o dziwo ciche nawet na autostradzie. Letnie mam 225/45/17 Dębice Presto i tez sobie chwalę. Wyleczyłem się z droższych opon. Do GP na zimę też kupię 185/65/15 Dębice Frigo.
Masz te zimowe 205/55/16 Dębica Frigo HP2 na alufelgach ?
Masz te zimowe 205/55/16 Dębica Frigo HP2 na alufelgach ?Tak na komplecie alu r16 z AR.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
mariuszsc
31-08-2021, 07:56
Czyli kolego masz coś co mnie interesuje. mianowicie zejście z opon letnich 17 225/45 na zimowe 16 205 55.
Powiedz czy masz to samo et na felgach ( ja mam dla 17 ET41 a dla 16 36,5)?
jak ci się samochód sprawuje w zimę na mniejszych oponach.
R16 z AR mam z ET41 jak dobrze pamiętam. Jeździć się jeździ, w Tipo to jest jeden ze standardów rozmiarow kół.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
mariuszsc
31-08-2021, 09:36
R16 z AR mam z ET41 jak dobrze pamiętam. Jeździć się jeździ, w Tipo to jest jeden ze standardów rozmiarow kół.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
w moim 500L trekkking mam tylko wg instrukcji alu 17 225 45 et 41. innych rozmiarów nie było. ale już wersja pop ( niepodwyższona) ma rozmiary 15, 16 i 17 z et od 36,5 do 41. mam zagwozdkę bo w moim chcę właśnie zejść na 16 z et 36,5 ( wg obliczeń mieszczę sie w granicy 1% redukcji rozstawu na oś) - oczywiście ten sam silnik 1.4 t-jet 120km.
Zmieniaj, nie zauważysz różnicy.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
Paolo1974
11-09-2021, 11:19
Miałem ten sam problem po zakupie 500l trekking ale z salonu wyjechał na wielosezonowych oponach więc nie było ciśnienia, szukałem szukałem i znalazłem nowe felgi 15 przywiezione z zachodu tam likwidowano fabrykę i felgi miały trafić do przetopu na rodak przywiózł do polski i sprzedał za symboliczną złotówkę a rok później dokupiłem opony.
Sprawdź może masz wielosezonowe opony.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.