PDA

Zobacz pełną wersję : Grande Punto 1.4 16V Dynamic wypadanie zapłonów(4 cylinder)



radex324
04-10-2017, 21:26
Witam pojawił mi się błąd wypadanie zapłonów na 4 cylindrze, wymieniłem świece na NGK ZKR7A-10 nie było problemów i nagle dziś znowu, dodam ze dzieje się tak gdy na dworze jest zimno i mokro czyli na 90% uszkodzona cewka, i teraz mam problem jaką cewkę kupić, wg. elearn
29505 czyli 4 cewki, są one połączone na listwie i wyciąga się wszystkie naraz. Jakiej firmy kupić te cewki a najlepiej linki podeślijcie, Pozdrawiam :)

bnbn1
04-10-2017, 23:58
jak nie cewka to kabel WN no chyba że tam sa tylko cewki nakładane na świece

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

jezeli sa cewki nakładane to zamien miedzy cylindrami wtedy sie przekonasz czy to cewka czy sterowanie cewki

radex324
05-10-2017, 08:25
Jak będę miał chwile czasu to wezmę opryskiwacz ogrodowy i zrobię mgiełkę i zobaczę czy będzie błąd a podmienię. A jeśli cewki to które kupić te z marelli?

radex324
05-10-2017, 21:04
Zamówiłem od razu 4 cewki Cewka zapłonowa CHAMPION BAE403C/245 - Sklep iParts.pl (http://www.iparts.pl/czesc/cewka-zaplonowa-champion-bae403c245,0-43-bae403c245-666338.html) wg. elearn mają być te, zobaczymy czy jak będzie zimniej to czy dalej będą wypadać zapłony, i może auto przestanie drżeć.

bnbn1
07-10-2017, 19:01
Zamówiłem od razu 4 cewki Cewka zapłonowa CHAMPION BAE403C/245 - Sklep iParts.pl (http://www.iparts.pl/czesc/cewka-zaplonowa-champion-bae403c245,0-43-bae403c245-666338.html) wg. elearn mają być te, zobaczymy czy jak będzie zimniej to czy dalej będą wypadać zapłony, i może auto przestanie drżeć.

ja bym zaczynał od zamiany cewek pomiedzy cylindrami, to jest operacja max półgodziny (wolnym tempem + browarek) i zobaczyłbym czy problem sie przeniósł wraz z cewką jak nie to wiadomo że cewka jest OK, wtyczki są co prawda odporne na wilgoć ale zawsze może cos paść na złaczu/kablu/sterowaniu.

radex324
10-10-2017, 07:22
Wymienić nie zaszkodzi auto zamierzam mieć parę ładnych lat, nie mam czasu na razie żeby to sprawdzić najszybciej w sobotę zrobię mgiełkę. Błąd wyskoczył 2 razy w zimniejsze dni, czy drgania kierownicy są normalne przy 40-47km/h i ok. 1 700-1 900 obr na 4 biegu ? Wymieniam też olej na motul 5w40 bo wlali mi do silnika jakieś najtańsze badziewie 10w40.

bnbn1
14-10-2017, 22:17
Wymienić nie zaszkodzi auto zamierzam mieć parę ładnych lat, nie mam czasu na razie żeby to sprawdzić najszybciej w sobotę zrobię mgiełkę. Błąd wyskoczył 2 razy w zimniejsze dni, czy drgania kierownicy są normalne przy 40-47km/h i ok. 1 700-1 900 obr na 4 biegu ? Wymieniam też olej na motul 5w40 bo wlali mi do silnika jakieś najtańsze badziewie 10w40.

no z tym olejem 10W40 pojechali .... janusze oszczędności, w sumie nei kumam po kiego ludzi zmieniaja olej z tego co przewidział producent aby przyoszczedzić 20 zeta raz na 150 tys km.... naprawde janusze oszczędności, a potem jęczenie że np. panweki sie wytarły.

generalnei producent silnika zaleca: Selenia K P.E. SAE 5W – 40 ACEA C3. Kwalifikacja FIAT 9.55535-S2 (czyli z niską zawatoscia popiołu --> dłużej pożyje katalizator)

radex324
15-10-2017, 11:56
Zmienili mi na olej PÓŁSYNTETYCZNY 10W40 jakiś najtańszy, na szczęście olej zmieniam już w czwartek.Cewki zmienione zobaczymy czy się pojawi wypadanie.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Zmieniam olej na Motul 5W40 8100 X-CESS. Full syntetyk. Czy poprzedni olej nie uszkodził mi silnika?

bnbn1
21-10-2017, 00:47
Zmienili mi na olej PÓŁSYNTETYCZNY 10W40 jakiś najtańszy, na szczęście olej zmieniam już w czwartek.Cewki zmienione zobaczymy czy się pojawi wypadanie.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Zmieniam olej na Motul 5W40 8100 X-CESS. Full syntetyk. Czy poprzedni olej nie uszkodził mi silnika?


witam...bron boże nie troluje ale olej powinien być taki jak specyfikacja producenta silnika, a ten motul jest innej klasy (ACEA A3/B4) powinien być olej klasy ACEA C3,

cytując:

A3/B4 -> oleje do silników o luźnym spasowaniu wraz z silnikami wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa;
C3 -> oleje do silników wymagających midSAPS i wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);

roznica pomiedzy A3/B4 a C3 jest w kilku parametrach i na dłuższa metę bym nei kombinował z czyms innym niż przewodział producent silnika, bo nie wiemy jak sie zachowaj np panewki przy dłuzszym kontakcie z olejem który jest bardziej lub mniej zasadowy, albo np uszcelniacze wszelkiej maści :-)

czy ten polsynteteyk mógl coś zepsuć wszystko zalezy jak długo był uzywany, zrobić przed wymiana płukankę i wlać to co ma być czyli to co podał producent pojazdu w książce, mam na mysli parematry i normy a nie marke, nie tylko selenia spełnia normy fiata. może to byc np MOTUL 8100 X-clean 5W-40, jest to olej ACEA C3 i spełnia normę FIAT 9.55535-S2, selenia jest nieco tansza ;)

lopez93
21-10-2017, 14:05
pełną normę spełnia Liqui Moly 5w40 Środki smarne : Top Tec 4100 5W-40 9511 (http://liquimoly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=58&virtuemart_category_id=8&Itemid=85)
co do ceny to znajdziesz taniej

piotrek_bukowno
21-10-2017, 19:34
Podepnę się pod pytanie, bo nie chcę zakładać nowych tematów.

Mamy podobny problem. Grande Punto 1.2 (65KM) 2010. Już nie wiemy czego i gdzie szukać.

Zaczęło się ponad pół roku temu. Samochód po przekroczeniu ok. 110 km/h samochód tracił na mocy. Nie zawsze zapalał się 'Check Engine". Należało stanąć na poboczu, zgasić samochód. Po ponownym uruchomieniu wszystko wracało do normy. Wymieniliśmy świece, kable, cewkę. Zaczęliśmy podejrzewać wtryski. Pojawiał się błąd "wypadania zapłonu cylinder 2" później doszedł 4 cylinder. Zamieniliśmy miejscami wtryski, żeby po ponownym wyskoczeniu błędu potwierdzić winę wtrysków. Niestety wczoraj wyskoczył błąd cylindra 2 i 4, więc to nie wtryski. Nadmienię, iż nie zawsze wypada zapłon powyżej 110 km/h. mieliśmy miesiąc spokoju. Aż do wczoraj...

Macie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić?

Pozdrawiam

krowka1978
21-10-2017, 20:33
ECU sprawny?

radex324
21-10-2017, 22:47
No to trudno :( olej zmieniony, myślałem że wszystko to samo, nie znam się dobrze na samochodach.Oby przez 10tys/jkm nic się nie stało, ale i tak lepszy ten niż ten co mi wlali.

bnbn1
22-10-2017, 00:06
jeszce masz kabel sterujący/zasilający cewkę zapłonową (oraz wszelie złacza, kiedys w fiatach po paru latach lubiałyy śniedzieć), generalnie ECU wykrywa brak zaplonu w cylindrach, co nawet jak sam zaznaczasz objawia sie spadkiem mocy (co logiczne), no i jak tu kolega zaznaczył jest jeszcze sam ECU, idealnie to by bylo miec podpiętego FES zapodac pare wykresów do śledzenia i zlapac to w chwili gdy pada.

moze wczoraj była mgła...czyli wilgotnośc wzrosła, to by ewiedentnai wskazywalo na kabelki zaróno sterujące jak i WN, zamień pomiędzy dzialającymi cylindrami a tymi co jest problem, zobaczysz czy to jest przyczyną ?

radex324
22-10-2017, 09:50
Wymieniłem świece, cewki i już tego zjawiska nie ma, teraz na dworze zimno i też nie było, więc temat rozwiązany :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A i nie mam kabli WN :P Mam cewki zakładane bezpośrednio na świece :D

bnbn1
23-10-2017, 01:03
Wymieniłem świece, cewki i już tego zjawiska nie ma, teraz na dworze zimno i też nie było, więc temat rozwiązany :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A i nie mam kabli WN :P Mam cewki zakładane bezpośrednio na świece :D

a to nawet lepiej.... odpada problem z tymi kablami, choc u mnie maja 6 lat i nadal działają, :-)

krowka1978
23-10-2017, 01:21
a to nawet lepiej.... odpada problem z tymi kablami, choc u mnie maja 6 lat i nadal działają, :-)

W moim kable mają prawie 11 lat i nie ma problemów, więc 6 lat to żaden wyczyn :P

bnbn1
29-10-2017, 00:59
W moim kable mają prawie 11 lat i nie ma problemów, więc 6 lat to żaden wyczyn :P

eee tam.... niektóre energetyczne to i maja 50 lat i dają rade, co tam jakieś WN w samochodzie :D

radex324
22-01-2018, 17:55
Możecie sprawdzić wykres sond lambda ?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

https://drive.google.com/file/d/1EOoPJrdC84AgrgwSpLi5TiIiGJ7xbs6w/view?usp=drivesdk

radex324
22-03-2018, 09:57
witam...bron boże nie troluje ale olej powinien być taki jak specyfikacja producenta silnika, a ten motul jest innej klasy (ACEA A3/B4) powinien być olej klasy ACEA C3,

cytując:

A3/B4 -> oleje do silników o luźnym spasowaniu wraz z silnikami wysokoprężnymi z bezpośrednim wtryskiem paliwa;
C3 -> oleje do silników wymagających midSAPS i wyższego indeksu lepkości wysokotemperaturowej (HTHS);

roznica pomiedzy A3/B4 a C3 jest w kilku parametrach i na dłuższa metę bym nei kombinował z czyms innym niż przewodział producent silnika, bo nie wiemy jak sie zachowaj np panewki przy dłuzszym kontakcie z olejem który jest bardziej lub mniej zasadowy, albo np uszcelniacze wszelkiej maści :-)

czy ten polsynteteyk mógl coś zepsuć wszystko zalezy jak długo był uzywany, zrobić przed wymiana płukankę i wlać to co ma być czyli to co podał producent pojazdu w książce, mam na mysli parematry i normy a nie marke, nie tylko selenia spełnia normy fiata. może to byc np MOTUL 8100 X-clean 5W-40, jest to olej ACEA C3 i spełnia normę FIAT 9.55535-S2, selenia jest nieco tansza ;)

Kolega błąd ma, Grande punto 1.4 16V ma klasę 9.55535-M2, znowu olej wymieniam i wleje ten sam co ostatnio, zostało mi 2,5L z tamtego roku i dokupię 2 litry.

Arik
01-03-2023, 20:16
Dziele się z Wami moim zdobytym we krwi doświadczeniem.
U mnie GP 1.4 Tjet.
Wypadanie zapłonu tylko w okolicach 2500-4000 obr/min. Za każdym razem na innym cylindrze.
Wymiana wszystkich cewek i świec nie pomagała.
Nie pomogła również wymiana wiązki elektrycznej do cewek, oraz wtyczek.
Wypalało świece zapłonowe przy mocniejszej pierwszej jeździe.
Na NGK natychmiast, na Denso przy 2 przyspieszeniu. Dużo świec wypaliło.
Przyczyna leżała po stronie uwaga! Pompy paliwa.
Nie było widać za niskiego ciśnienia próbnikiem ciśnienia na postoju przy przegazowce. Dopiero podczas mocnego obciążenia podczas jazdy zaczęło być to widoczne.
Mam nadzieje pomogłem wielu :)