PDA

Zobacz pełną wersję : Procedura adaptacji klap siłowników klimatyzacji poprzez MES



Abramsik
02-10-2017, 09:07
Witam. Z racji, że nie znalazłem wątku traktującego tylko o tytułowej adaptacji klap postanowiłem założyć nowy. Klima chłodzi i grzeje OK, nawiewy działają (miałem w czasie wakacji dwa, trzy przypadki zawieszenia sterowania nadmuchu na przednie kratki ale po wył. klimy i zatrzymaniu silnika po ponownym uruchomieniu silnika i klimy wszystko wracało do normy) więc zasadniczo wszystko działa. Jednak od pewnego czasu słyszę przy uruchomionej klimie (automat) irytujące "klikanie" dochodzące z prawej strony na wysokości tunelu środkowego tj. pod dźwignia wyboru biegów bądź z okolic schowka. Jest to sporadyczne i najczęściej występuje w czasie pracy klimy pełnym automacie. Dziś dla dokładnego zlokalizowania tego cholernego świerszcza - pukacza zamierzam podłączyć MES i poprzez TEST sprawdzić wszystkie nastawniki mieszania powietrza i ewentualnie przeprowadzić readaptacje klap. Mam jednak pytanie do bardziej doświadczonych Userów czy jest coś na co przed tą operacją muszę zwrócić uwagę lub na co uważać aby nie spieprzyć czegoś np. nie wyłamać tych cholernych ząbków w siłowniku. A może mieliście coś podobnego?

desmo999
02-10-2017, 09:42
Operacja prosta. Winny jest silniczek obiegu wew.Rozbierasz go przekladasz o 180stp wyszczerbione kolko i tyle. Nic nie trzeba adaptowac z tego co pamietam

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Schowek musisz zdemontowac

KOBRA
02-10-2017, 09:45
Test ustawia klapki w różnych położeniach również skrajnych .Jeżeli zaznaczysz sobie parametry klap i przejdziesz w opcję testów to będziesz widział jak się zmieniają parametry danego siłownika . (nie wystrasz się bo na początku nic się ni będzie działo).
Uszkodzenie mechaniczne nawet podczas normalnej eksploatacji może się zdarzyć .

bob96
02-10-2017, 09:48
Tutaj jest podobny temat

http://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-467/klapka-od-obiegu-wew-zew-16590/

luk202
03-10-2017, 16:40
Jeśli nie chcesz rozbierać, sprawdź kilka razy ręcznie przyciskiem czy klapa obiegu działa jak należy. U mnie zaczęło chrobotać pod schowkiem. Przełożyłem zębatkę i jest ok.

Abramsik
03-10-2017, 17:34
Bardzo dziękuję za wszystkie sugestie. Trochę się usprawiedliwię bo temat niby stary ale. Opisujecie Panowie przypadek chrobotania lub całkowitego uszkodzenia przedmiotowych siłowników. U mnie jest to puknięcie (jak by coś uderzało w jakąś plastikową część. Puk i spokój później puk (jak przestawiają się klapy np. w pełnym automacie). Występuje to tylko przy włączonej klimie. Są to może pierwsze objawy poprzedzające usterkę o której piszecie. Co do demontażu schowka u mnie jest jeszcze B&M i w schowku jest jeszcze ta nieszczęsna półeczka/schowek z tym komputerem (?). Na forum znalazłem opisy demontażu samego schowka bez B&M a możecie podpowiedzieć czy już ktoś demontował toto.

Abramsik
12-10-2017, 15:11
No właśnie moje "pukanie" przeszło w znane terkotanie. Sprawa jasna demontaż schowka i dalej już wiadomo naprawa bądź wymiana silniczka (w ASO życzą sobie za nowy silniczek 308,66 PLN - tak dla info.). Całość już raczej jasna. Jako że na pokładzie mam B&M tylko pytanie czy odłączenie B&M (wyjecie wtyczki) wymaga przed i po jakiś dodatkowych czynności np. programowania tego systemu? O czym pamiętać a czego nie robić? Tak czy inaczej zrobić to muszę ale nie chce robić "rozpoznania bojem".

andy5
12-10-2017, 17:36
Czuje ze czeka Cie rozpoznanie bojem bo stosunkowo malo jest aut z B&M. Dla spokoju odpialbym kleme.

KOBRA
12-10-2017, 17:43
Odepnij akumulator .Nic nie będziesz musiał adoptować . Po ponownym podłączeniu akumulatora i po przekręceniu stacyjki odczekaj około minuty i dopiero albo odpal albo wyłącz kluczykiem.

Abramsik
12-10-2017, 17:51
Dzięki Panowie za info. Jak zrobię to zdam relację.

Abramsik
14-10-2017, 14:11
Mam do Kolegów jeszcze jedno pytanie dotyczące samego silniczka a dokładnie przekładania zębatki. Analizując min. świetny manual z elektrody https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2000144.html zastanawiam się czy nie wystarczy obrócić o dwa trzy obroty tego białego "izola" aby te wyszczerbione ząbki znalazły się poza obszarem roboczym, czy też rozebrania mechanizmu a dokładnie demontażu zębatek się nie uniknie. Patrząc na zdjęcia wystarczy obrócić ten element w najgorszym wypadku tylko rozebrać częściowo ale zdjęcia wszystkiego nie oddają. Jak to robiliście? Będę wdzięczny za wszystkie info.

desmo999
14-10-2017, 19:48
Nie analizuj za duzo tylko rozbieraj . Szalu tam nie ma..Ja obracalem o 180stp bodajze.

Abramsik
15-10-2017, 01:20
Kolego "a żeś pomógł":roll: Obracałeś z czy bez rozbierania. A tak na poważnie może to zawodowe skrzywienie ale stosuje IPPW czyli informacyjne przygotowanie pola walki. A to zawiera się w trzech słowach/stwierdzeniach: Oceniam, Przewiduję, Liczę się z faktem. Info to siła i wolę mieć 5 informacji i je przeanalizować niż iść w ciemno. Co mam zrobić to zrobię ale jako zodiakalny Lew leniwy jestem. Pozdro.

desmo999
15-10-2017, 09:12
Rozbieralem caly przelozylem zebatke i od ponad roku smiga Nic tam trudnego nie bylo

Abramsik
15-10-2017, 09:53
Dzięki Kolego za info. To teraz DoRo:lol: Pozdrawiam.

andy5
15-10-2017, 10:55
. A tak na poważnie może to zawodowe skrzywienie ale stosuje IPPW czyli informacyjne przygotowanie pola walki. A to zawiera się w trzech słowach/stwierdzeniach: Oceniam, Przewiduję, Liczę się z faktem. Info to siła i wolę mieć 5 informacji i je przeanalizować niż iść w ciemno. Co mam zrobić to zrobię ale jako zodiakalny Lew leniwy jestem.

Bez obrazy, ale przypomniała mi się sytuacja z moim kolegą z którym pracowałem w zakładzie doświadczalnym, liczył wartość kondensatora prawie dwa dni i wyszło mu 2,3 nF, ale jak powiedział, że wszyscy dają 2,4 to i on też taki da. Kierownika to chciał ........ trafić.

Abramsik
15-10-2017, 11:21
No niby za co miał bym się czuć urażony spoko. Ale jak mam czas to wole zadać dwa pytania więcej niż mniej bo to nic nie kosztuje (powinieneś mnie zrozumieć ;-)).Tu nie chodzi o jakieś kosmiczne rozkminianie ale u mnie praca "na pałę" to tzw. ruska robota. Tłumaczyć nie muszę, że nie jest to pozytywne określenie.

Damn
15-10-2017, 22:41
Ja (z tego co pamiętam) przełożyłem o 120 stopni, bo zębatka pracuje chyba na 1/3 długości czy jakoś tak. Był już obszerny temat na forum, którym się posiłkowałem i wyszło całkiem sprawnie, ale nie bez problemów. Warto robić zdjęcia, aby się nie pomylić przy składaniu. :)

Abramsik
16-10-2017, 13:48
Temat zrobiony w 1 godzinkę. Tak dla potomności i użytkowników Cromek z B&M, opiszę różnice z przytaczanym manualem z elektrody.
- aby wyjąć schowek koniecznie trzeba mieć przedłużkę aby wykręcić śruby znajdujące się na tylnej ścianie schowka szczególnie trudno jest wykręcić tą znajdującą się w tuneliku po lewej stronie B&M;
- oprócz odkręcenia 5 śrub trzeba wyjąć plastikową maskownicę pomiędzy deską a drzwiami pasażera (tam gdzie w przedlifcie znajduje się wyłącznik Airbag pasażera). Siedzi na zatrzaskach więc sprawa jest prosta;
- samo wypięcie B&M jest dziecinie proste. Niebieska wtyczka posiada czarne zabezpieczenie/zatrzask, które po podniesieniu praktycznie samo wyciąga wtyczkę. Nie odłączałem aku (zapomniałem) ale nie miało to wpływu. Po podłączeniu i uruchomieniu silnika wszystko działa.
Dzięki Waszej pomocy i IPPW:tongue wszystko poszło bez problemów. Pozdrawiam.