PDA

Zobacz pełną wersję : Obroty po odpaleniu silnika 1,4 t jet



Arkadio
01-10-2017, 19:26
Witam Panowie chciałem zapytać o jedną sprawę która była już poruszana w jednostce wolnossącej. Otuż chodzi o obroty które po uruchomieniu silnika po nocy wskakują od razu na 1250 i po chwili opadają na normalne 850. Czy jest to normalny objaw czy TTTM? Pytam dlatego że samochód mam od początku wrzesnia zrobione mam 1100 km i dopiero teraz od kilku dni takie zjawisko zauważyłem. Po kolejnych uruchomieniach w ciągu dnia już jest normalnie tylko ten pierwszy rozruch po nocy.

IT_spec
01-10-2017, 21:06
Ssanie. Każde auto tak ma.

marx30
01-10-2017, 23:36
Z ciekawosci zapytam czym autor jezdzil wczesniej?
Bo przeciez wszystkie benzyny na wtrysku tak mają. Od cwierc wieku albo lepiej. Obroty jałowe wynikaja ze strategii ECU a ta z kolei jest wynikiem m.in. temperatury zasysanego powietrza.

krowka1978
02-10-2017, 00:33
Jeśli w T-Jet jest tak samo jak w MultiAir, to zapewne przy pierwszych mrozach będzie temat: Dlaczego po odpaleniu na zimno obroty wchodzą na 1500, a było 1250? ;)

siwymw
02-10-2017, 08:06
Odpalanie przy -22 mojego EVO :), tak aby zapobiec o pytanie o "Dlaczego po odpaleniu na zimno obroty wchodzą na 1500, a było 1250?" :D


https://www.youtube.com/watch?v=FJstl0onb_0

Arkadio
02-10-2017, 10:38
Z ciekawosci zapytam czym autor jezdzil wczesniej?
Bo przeciez wszystkie benzyny na wtrysku tak mają. Od cwierc wieku albo lepiej. Obroty jałowe wynikaja ze strategii ECU a ta z kolei jest wynikiem m.in. temperatury zasysanego powietrza.

Nie mam za dużego doświadczenia z samochodami. Pierwszym był lanosek 1.4 s lpg gdzie z wyposażenia była tylko dmuchawa;) nie wspominając o obrotomierzu. Przed tipkiem była fiesta 1.4 tdci tam obrotomierz był i czegoś takiego nie zauważałem dlatego stąd moja niewiedza i pytanie. Ale teraz dzięki Wam już wiem że tak ma być i jest to normalny objaw także dziękuje za fachową wiedze. Pozdrawiam

tedybear
03-10-2017, 00:50
Arkadia ogólnie można rzec że TTTM czyli każde auto ma włączone ssanie do momentu kiedy silnik lekko się zagrzeje, potem obroty lekko spadają. Coś normalnego i typowego. Wsiadaj, włączaj muze i jazda - a i nie przejmuj się świszczącą muzą i innymi typowymi dźwiękami :)

Arkadio
03-10-2017, 11:17
Arkadia ogólnie można rzec że TTTM czyli każde auto ma włączone ssanie do momentu kiedy silnik lekko się zagrzeje, potem obroty lekko spadają. Coś normalnego i typowego. Wsiadaj, włączaj muze i jazda - a i nie przejmuj się świszczącą muzą i innymi typowymi dźwiękami :)

Tak właśnie będe robił;) jazda muzyka bez przyciszania i wsluchiwania czy czasem coś nie świszczy stuka puka itd itp. Pozdro

tedybear
03-10-2017, 12:49
No i prawidłowo

Glabi
27-02-2021, 11:47
Wczoraj odebralem z salonu nowego Tipo 1.4 t-jet i też mam takie objawy a temperatura 8 stopni na plusie. Dziwne
Jeszcze mam pytanie czy po wcisnieciu gazu do oporu tez macie takie haczenie na koncu?
Wygląda to tak jak by gaz się kończył a późnej byla jeszcze jakas mała dodatkowa możliwość jego "dobicia "
Nie jest uczuci blokującego się dywanikaczy jakiiegos zadziora tylko raczej coś zamierzonego, no chyba że tak nie macie to znaczy że coś jest popsute.

krowka1978
27-02-2021, 12:50
Ile można jeszcze o kliku w gazie pisać? Albo szukaj na forum, było wielokrotnie, albo instrukcja do ręki:!: