Zobacz pełną wersję : Serwis olejowy
dkedziora19681
26-09-2017, 10:32
CZY MOŻNA SANEMU SKASOWAĆ SERWIS OLEJOWY PO WYNIANIE SAMEMU OLEJU NIE PRZEZ ASO
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Podobno działa metoda z małej 500tki
https://seventrumpet.com/turn-off-oil-change-indicator-light-on-2015-2016-fiat-500x/
dkedziora19681
26-09-2017, 11:24
Podobno działa metoda z małej 500tki
https://seventrumpet.com/turn-off-oil-change-indicator-light-on-2015-2016-fiat-500x/Ok dzięki
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
krowka1978
26-09-2017, 12:24
Serwisu olejowego w ten sposób nie kasuje się! Nie wprowadzajcie ludzi w błąd.
To jest tylko wyłączenie kontrolki zużytego oleju! Swoją drogą procedura opisana w angielskiej instrukcji.
Trzeba podłączyć się kompem i:
1. Ustawić flagę serwisu w zegarach.
2. Zresetować flagę wymiany oleju, jeśli w silniku jest czujnik - ustawia się w ECU. Czynność szczególnie ważna w silnikach MJ i MultiAir!
dkedziora19681
26-09-2017, 14:34
Serwisu olejowego w ten sposób nie kasuje się! Nie wprowadzajcie ludzi w błąd.
To jest tylko wyłączenie kontrolki zużytego oleju! Swoją drogą procedura opisana w angielskiej instrukcji.
Trzeba podłączyć się kompem i:
1. Ustawić flagę serwisu w zegarach.
2. Zresetować flagę wymiany oleju, jeśli w silniku jest czujnik - ustawia się w ECU. Czynność szczególnie ważna w silnikach MJ i MultiAir!Potrzebne jest oprogramowonie i wtyczka do połączeni w samochodzie inaczej nie mozemy skasować tego serwisu
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
To mam rozumieć ,że pozostaje tylko ASO i jeszcze ich olej po 220 za 2 litry łącznie prawie 1000 zeta co roku za wymianę oleju? Inaczej będzie coś świecić po oczach ?
krowka1978
26-09-2017, 17:41
To mam rozumieć ,że pozostaje tylko ASO i jeszcze ich olej po 220 za 2 litry łącznie prawie 1000 zeta co roku za wymianę oleju? Inaczej będzie coś świecić po oczach ?
Gdzie tyle krzyczą za 2 litry oleju? Ja miałem po 55 od litra. Czyli chcą 440 za olej, za filtr ile? Robocizna widzę też dobrze ceniona, skoro 1000 za samą wymianę oleju wołają :cool: Na dobre ASO trafiłeś :sciana:
Przecież napisałem, że można samemu podłączyć się kompem i wszystko porobić. AlfaOBD, czy MultiEcuScan + interfejs diagnostyczny i można działać. Ja problemu tu nie widzę - jednorazowy koszt zakupu szybko się zwróci.
Co do kontrolki, to przytoczony jest opis jak ją wyłączyć - czytaj proszę ze zrozumieniem, co oczywiście nie będzie dobre dla posiadaczy silnika MultiAir, bo ECU musi otrzymać info o nowym oleju w celu dostosowania nastaw modułu MA.
rajtkezjusz
26-09-2017, 21:17
U mnie zwykły ELM z kabelkiem podłączony pod lapka + dostepne tutaj oprogramowanie i wszedłem do menu kasowania inspekcji itd itd. Także koszt -jeśli masz lapka - ok 30 zł max . Ale serwis oleju warto zrobić co 15 tyś/rok przy MA . Stać na auto za parę złoty,to stać na serwis za parę groszy ;). Kiedyś,w poprzednich modelach MA była funkcja kalibracji ,a potem kasowania inspekcji,teraz jest to pod jedną komendą ,dostępne poprzez np ELM i oprogramowanie z tego forum. Jeśli się mylę,to proszę poprawić
Gdzie tyle krzyczą za 2 litry oleju? Ja miałem po 55 od litra. Czyli chcą 440 za olej, za filtr ile? Robocizna widzę też dobrze ceniona, skoro 1000 za samą wymianę oleju wołają Na dobre ASO trafiłeś
Dokładnie ASO Elbląg 3 banki 2 litrowe i do tego jeszcze oleju do diesla (a mam benzynę), filtr kabiny, filtr oleju dokładnie 880 zeta.Pół bańki stało w samochodzie jak odbierałem czyli weszło 5 litrów ?
rajtkezjusz
27-09-2017, 09:39
Wg instrukcji do 1.6 może wejść do 4.3 litra oleju . Nie wiem co zrobili z olejem ,ale...jeśli kupuję obsługę z wymianą oleju,to kasowali mnie za ilość oleju wlaną (przeliczona ilość na rachunku-pewnie z jakiejś beczki leją) taki symulowany rachunek mi przedstawiono gdy poprosiłem o wyliczenie kosztów przeglądu. Zdecydowałem się na zakup oleju w ASO ,ale bańki po 2l ,bo chciałem coś na dolewki . Wyszło taniej w przeliczeniu na litr.
Mnie 2tyg temu za olej skasowali 224zł brutto. Nie najtaniej, ale dramatu nie ma. W ogóle cały przegląd wyszedł tanio (~600zł).
rajtkezjusz
27-09-2017, 10:32
Z tymi przeglądami to jakas paranoja. Mnie nie wymienili filtra powietrza,bo przebieg za mały więc i cena za przegląd niższa,tyle,że ....filtr zasyfiony,bo turbo zasysa wiele więcej powietrza niż wolnossący ,co powoduje ,że już po 10 tyś km potrafi być do wymiany ,ale serwis ma swoje tabelki i nie robi nic ponad to ,co tam napisane. O ile pamiętam ,to za 4 litry oleju w bańkach po 2 litry w ASO dałem ok 200 zł
Zmień serwis :)
Mi nie dość że wymienili filtr powietrza, który miał raptem 2 miesiące, to jeszcze rozebrali cały cały układ wentylacji, bo zgłaszałem głośną pracę na wyższych obrotach. Okazało się, że w dmuchawie było pełno liści (w filtrze też).
krowka1978
27-09-2017, 11:17
Zmień serwis :)
Mi nie dość że wymienili filtr powietrza, który miał raptem 2 miesiące, to jeszcze rozebrali cały cały układ wentylacji, bo zgłaszałem głośną pracę na wyższych obrotach. Okazało się, że w dmuchawie było pełno liści (w filtrze też).
Liście do dmuchawy wpadły, bo podczas wyjmowania filtra nie wyczyścili komory. W 500X filtr kabinowy jest przed wentylatorem, więc żaden liść nie ma prawa dostać się do wiatraka, gdy jest na swoim miejscu. Z kolei w GP filtr jest za wiatrakiem, więc liście mają prawo dostać się do komory wentylatora, co jest złe.
Podszybie z liści wyczyścili?
rajtkezjusz
27-09-2017, 14:04
Zmień serwis...chmmm,ten poprzedni zrobili w Gdańsku 50 km ode mnie i nie pojadę tam powtórnie,bo mam 6 km ode mnie inny. Wtedy tak byłem umówiony z 1 przeglądem ,więc go tam zrobiłem -słowny jestem . W kwietniu zobaczę ten koło mnie jak zadziała. Straty nie ma na filtrze,bo sam kupiłem (markowy) za pół ceny tego z ASO .
Ostatnio byłem na przeglądzie i przyjechała babka alfą z usterką, jak się okazało padł moduł multiair. Okazało się również, że zawsze lała castrola zamiast selenii. Tak ku przestrodze, bo nasze multiairy tolerują tylko selenie... (ogólnie o problemie z modułem multiair i lanym innym olejem już wcześniej słyszałem).
Dla naszego 1.4 140KM to Selenia Digitek 0w30. Jest jeden odpowiednik SHELL'a, który ma niby normy fiata, ale bałbym się go zalać. Selenię 2 litry można wyrwać za 90zł na allegro
rajtkezjusz
04-10-2017, 22:51
Litr za 50 zł ujdzie ,nie ma co kombinować z olejami . Miałem Mazdę i zalałem Castrola i potem trzeba było płukankę robić,straszny syf po zdjęciu dekla zaworów był . Dopiero potem doczytałem na forum Mazdy,że Castrol nie jest zdrowym olejem dla Mazdy,widac dla Fiata też,tym bardziej silnia MA
krowka1978
05-10-2017, 00:29
Ostatnio byłem na przeglądzie i przyjechała babka alfą z usterką, jak się okazało padł moduł multiair. Okazało się również, że zawsze lała castrola zamiast selenii. Tak ku przestrodze, bo nasze multiairy tolerują tylko selenie... (ogólnie o problemie z modułem multiair i lanym innym olejem już wcześniej słyszałem).
Dla naszego 1.4 140KM to Selenia Digitek 0w30. Jest jeden odpowiednik SHELL'a, który ma niby normy fiata, ale bałbym się go zalać. Selenię 2 litry można wyrwać za 90zł na allegro
Brakuje bardzo istotnej informacji, rocznika auta. Nie wiadomo też jak był wymieniany olej itd., co konkretnie lano.
Co do 0W30, to może co niektórych zdziwię. Na rynek Ameryki Północnej przewidziany jest olej o parametrach lepkościowych 5W40 - tak, chodzi o 500X i MultiAir Turbo 140/170KM :)
0W30 służy do spełnienia normy Euro 6. Wcześniej MA miały przewidzianą Selenię K PE 5W40 (Punto Evo, Alfa Mito itd).
a to ciekawe :)
tego nie wiem jaki rocznik, ale mogę potwierdzić, że lała inny olej niż selenia, o niby takich samych parametrach W.
krowka1978
05-10-2017, 09:58
a to ciekawe :)
tego nie wiem jaki rocznik, ale mogę potwierdzić, że lała inny olej niż selenia, o niby takich samych parametrach W.
Parametry W to nie wszystko. Jest jeszcze norma ACEA i FIAT-a - aby było wszystko w porządku do gwarancji muszą być zgodne.
rajtkezjusz
05-10-2017, 16:43
Widać,że olej w MA musi smarować,chłodzić i być podatny na naprężenia hydrauliczne -taki dodatkowy "drobiazg"
stilo_kielce
30-09-2018, 21:40
Te normy ma juz wiele olei. Na przykład Millers, Motul, valvoline Liquy Moly
rajtkezjusz
01-10-2018, 17:42
Posprawdzałem z ciekawości i fakt,sporo producentów olejów podaje,że ich produkty spełniają odp normę Fiata,ale chyba tylko jeden ze wskazanych ma dopuszczenie Fiata.
stilo_kielce
01-10-2018, 20:14
Mam zalany w 500x 1.4 multiair na gwarancji olej Millers 0W30. ASO nie robiło problemów. Kultura pracy na tym oleju bardzo dobra
rajtkezjusz
02-10-2018, 09:27
Dlaczego miałoby zrobić problem? U mnie w ASO wisi tabliczka (pewnie dotyczy to wszystkich ASO) ,że materiały eksploatacyjne inne niż oryginalne , dostarczone przez klienta skracają gwarancję na wykonana usługę do 6 m-cy. Zapewne Millers jest lepszy od oryginalnego oleju Fiata i nie o tym dyskutuję ,a o potencjalnych schodach prawnych ,schodach odpowiedzialności gdy zepsuje się przypadkiem coś ,na co ma wpływ np olej . To kosztowne naprawy ,więc nie jest dziwnym ,gdy gwarant poszuka sobie uchylonych drzwi odpowiedzialności i umywać będzie ręce. Zapewne w efekcie da się wygrać sprawę ,ale mało kto ma czas ,kasę i ochotę na to. Dlatego póki gwarancja materiały chyba dać lepiej jakie są wskazane,a po gwarancji hulaj dusza .
rajtkezjusz
17-02-2019, 14:06
CZY MOŻNA SANEMU SKASOWAĆ SERWIS OLEJOWY PO WYNIANIE SAMEMU OLEJU NIE PRZEZ ASO
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Zrobiłem to za pomocą ELM 327 z MES 3.6 ,wersja MES 4.2 nie chciała działać na tym ELM .
krowka1978
17-02-2019, 19:17
Zrobiłem to za pomocą ELM 327 z MES 3.6 ,wersja MES 4.2 nie chciała działać na tym ELM .
Odnośnie innego wątku, jaki komunikat błędu? Komunikacja idzie komendami AT, więc...
rajtkezjusz
17-02-2019, 23:54
Komunikat że mam sprawdzić połączenie ,port , interfejs . Jednak łączy się celem sprawdzenia błędów ,czyli przekaz jest danych . W tym innym wątku szukałem info czy trzeba kupić interfejs z jakimś przełącznikiem ( coś jak zmiana pinów itp) .
krowka1978
18-02-2019, 00:18
Rozumiem, że program jest legalny? Tylko wtedy poprawnie działa.
Co do "pinów" i przełącznika odsyłam do strony Multiecuscan, gdzie to są opisane typy adapterów wraz z opisem z czym działają.
W subforum 500X nie ma informacji o interfejsie ELM327 z przełącznikiem, bo takowym całościowo 500X nie idzie zrobić. Dlaczego? Bo przełącznik nie ma obsługi adapterów typu 5 i 6
Można wyposażyć się w MES w ich interfejs z Multiplexem.
Połowicznie multipleks ma OBDLink MX, ale tylko multipleksuje z typem 5, do tego w AlfaOBD.
stilo_kielce
12-07-2019, 21:53
Napisz proszę jaki dokładnie kabel muszę kupić żeby skasować ten komunikat?
I jaki program na laptopa najlepiej podejdzie do fiata 500x
stilo_kielce
21-07-2019, 17:07
CZY MOŻNA SANEMU SKASOWAĆ SERWIS OLEJOWY PO WYNIANIE SAMEMU OLEJU NIE PRZEZ ASO
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio walczyłem z podłączeniem fiata500x z urządzeniem diagnostycznym.
Po przeczytaniu tryliona postów udało mi się zakupic kabel USB ELM Interfejs ELM II 327 OBD2 USB DIAGNOSTYCZNY Fiat
od PMfactory w cenie 40 pln+ wyysłka
Do tego zassałem program ALFA OBD 2.0 .
Zainstalowałem program na laptopie z windows 8.1 64 i bez problemu połączyłem się z fiatem 500x z 2015 roku.
POlecam do zrobienia inspekcji olejowej oraz diagnostyki auta. Do niektórych modułów wymagane są przejściówki.
MarcinTipo
19-06-2020, 23:09
Witam.
Nie po polsku ale cos zawsze:
https://www.youtube.com/watch?v=mrddmp-D8xA
https://www.youtube.com/watch?v=HU5tagrznUw
https://www.youtube.com/watch?v=MX5NxxsTHss
Ja wchodzę tym właśnie programem i OBDLink mx plus.
Nie chciałem ryzykować innym interfejsem.
Pozdrawiam.
Marcin.
rafalik1
19-10-2020, 21:21
Co sądzicie o tym zestawie ? czy warto ? ogólnie do kasowania inspekcji itp może z czasem wymienie radio to osiowanie bym zrobił
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-diagnozy-fiat-alfa-lancia-multiecuscan-5075625151
rajtkezjusz
19-10-2020, 21:53
ELM 327 wystarczy ,ale warto rzucić okiem na to co ten ELM ma w środku .Może być tak ,że pozbywają się starocia , Takiego miałem 327 1.4 ,ale kupiłem od Viakena najnowszy (po kablu )
39097
rafalik1
19-10-2020, 22:19
Dzięki za odpowiedź czyli to ten model https://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html
piszą o fordzie a znalazłem go w dziale fiat.
Które przejściówki warto zakupić ?
rajtkezjusz
19-10-2020, 22:37
przejściówki wedle potrzeb ,kupiłem niebieską i szarą ,ogarnia wszystko w moim (nr 5 i 6 ) .Gdzieś tu na forum była tabelka z adapterami
Jaki olej polecacie do zalania silnika ? We wszystkich samochodach do tej pory lałem Motul, tutaj widzę że przewijają się też inne marki. Chcę kupić na własną rękę i potem zawieźć do serwisu na wymianę. Motul będzie ok ?
krowka1978
11-11-2020, 14:06
Jaki olej polecacie do zalania silnika ? We wszystkich samochodach do tej pory lałem Motul, tutaj widzę że przewijają się też inne marki. Chcę kupić na własną rękę i potem zawieźć do serwisu na wymianę. Motul będzie ok ?
Leję Motul i nie narzekam.
rajtkezjusz
11-11-2020, 20:33
Jaki olej polecacie do zalania silnika ? We wszystkich samochodach do tej pory lałem Motul, tutaj widzę że przewijają się też inne marki. Chcę kupić na własną rękę i potem zawieźć do serwisu na wymianę. Motul będzie ok ?
Zapytaj najpierw w ASO czy gwarancja pełna obejmuje samozakup oleju innego niż Selenia ,choć po roczniku widzę ,że gwarancji już zdaje się nie masz ?
Zapytaj najpierw w ASO czy gwarancja pełna obejmuje samozakup oleju innego niż Selenia ,choć po roczniku widzę ,że gwarancji już zdaje się nie masz ?
Tak ja już jestem po gwarancji więc mogę zalać czymś innym. Według Waszych doświadczeń lepiej zalać oryginalna Selenią ? Czy może Motul-em ? 0W30 Eco - Clean spełnia normy Fiata. Chodzi mi bardziej o to czy zmiana marki oleju nie spowoduje jakiś nieszczelności ?
krowka1978
22-11-2020, 18:19
Chodzi mi bardziej o to czy zmiana marki oleju nie spowoduje jakiś nieszczelności ?
Nie wiem czym być musiał zalać, żeby się rozciekło.
Selenia tania nie jest. Mój mechanik, kiedyś pracownik ASO Fiat, nie poleca. Według niego silniki chodzące na Selenii są zaszlamione i brudne.
Na początku zaznaczę, iż mam 500-tkę z silnikiem 1.6 benzyna i przebiegiem 48k km. Pierwszy raz nie pojechałem do serwisu. Olej i filtry wymieniłem w zaprzyjaźnionym warsztacie. Kluczyk inspekcji skasowałem pobranym z tego forum programem Alfa OBD 2.0. Smartfon z androidem oraz moduł ELM 327 BT wystarczy. Co do oleju - w zeszłym roku serwis z Pszczyny zaproponował mi zamiast Selenii SHELL HELIX ULTRA ULTRA ECT C2/C3 0W30 na co się zgodziłem. W tym roku ponownie zalałem auto tym olejem - cena za 5l około 130 zł.
rajtkezjusz
28-11-2020, 20:30
Masz silnik klasyczny ,a ten olej taki sobie -nie pałujesz auta to spoko. Akurat szukałem pełnego syntetyka (nie tylko z nazwy ) więc Shell odpadł ,ale gdybym miał wolnossaka to też pewnie bym olej tego typu lał .
Mi na ostatnim przeglądzie też proponowali Shella. Ale odmówiłem.
Ja tam lubie shella, nigdy w życiu nie było z nim jakichkolwiek problemów, jedynie silnik konserwuje co jakiś czas płukanką teca i wszystko jest cacy.
Naczytałem się wszędzie, że do tego silnika tylko Selenia. To tego się trzymam
Naczytałem się wszędzie, że do tego silnika tylko Selenia. To tego się trzymam
To juz podchodzi pod religie... Sa jakies konkretne przeslanki natury technicznej, czy po prostu ktos stworzyl taka legende jak prorok Mohammed Allaha?
Nie wiem ale mam to w dupie. I tak mam problemy z tym badziewiem na kołach, więc w tej kwestii wolę nie kombinować.
Tapatalk @ Huawei P30
Ja od wielu lat we wszystkich samochodach lałem Motul-a, teraz też zdecydowałem się na ten zobaczymy czy słusznie ;)
Ile oleju wchodzi do 1.4? Ile kupić na wymianę?
Skończył sie leasing, więc już do ASO się nie wybieram, moge kupować sam.
rajtkezjusz
11-10-2021, 23:35
Bańka 4 litry zostawia coś na potencjalne dolewki . Używałem Selenii ,przy wymianie turbiny widziałem spieki w przewodzie olejowym i co miałem w filterku MA ,przeszedłem na inny -cena praktycznie ta sama .
To co lać? U siebie (Ceed GT) leję AMSOILa i uważam, że jest znakomity
Tapatalk @ Huawei P30
rajtkezjusz
11-10-2021, 23:57
Lałem Ravenol FES 0W30 -spełnia normę Fiata wymaganą dla tego silnika .
rajtkezjusz
12-10-2021, 15:48
NIE , firma tak ,ale olej inny :
41050
41051
dotyczy multiair 1.4, zresztą https://www.ravenol.pl/content/8-dobierz-olej
Dzięki
Tapatalk @ Huawei P30
rajtkezjusz
12-10-2021, 17:09
Na butli jest zdrapka ,wydrapujesz kod i sprawdzasz na stronie producenta czy to co masz pokrywa się z tym co będziesz widział na ekranie . Jakaś forma zabezpieczenia przed podróbkami .
krowka1978
07-02-2022, 12:52
Stało się, po przeczytaniu ostatniej karty charakterystyki Motula 8100 ECO-Clean 0W30 przechodzę na Ravenol. Patrzyłem jeszcze na Millersa, ale też odpadł. Na początku marca (może wcześniej) będę wymieniał, teraz powoli kompletuję graty.
W skrzyni też wymienię, będzie Tutela Transmisison Gearforce, jak w instrukcji. 80tyś.km, więc już czas.
PitThePainter
04-03-2022, 14:30
Witam , bede sie przymierzal do zmiany oleju . Fiata mam od kilku tygodni wiec nie za duzo jeszcze wczytalem sie w temat .
500x z 2018 roku . 1.6 Multijet , i tu pytanie co do niego najlepiej lac . do ten pory uzywalem olejow Liqui Moly i bylem zadowolony .
Co wy lejejcie i polecacie ??
Pozdrawiam
rajtkezjusz
04-03-2022, 14:45
Wyszukiwarki podają, że 1.6 są z ADBlue i bez - jaka moc i jak z tym dodatkiem ? Jeśli bez Adblue to np. Ravenol FES 0W30 ,ale gdy jeśli ten poprzedni olej był ok to moze warto zostać przy nim ? Sama zamiana dla zamiany ?
PitThePainter
04-03-2022, 15:29
Jest to wersja bez ADBlue , 120 koni mechanicznych , w tym problem ze nie wiem jaki byl poprzedni olej . Liqui Moly uzywalem w poprzednich autach jakie posiadalem - ostatni byl leon z 2015 i ladnie pracowal na tym oleju a teraz jestem zielony co wlac . Z tego co wiem od poprzedniego wlasciciela to olej byl zmieniany w pazdzerwniku zeszlego roku ale ja wychodze z zasady ze jak kupuje auto to od razu zmieniam oleje i filtry zeby miec pewnosc ze wszystko jest nowe swieze i takie jak byc powinno .
Pozdrawiam
rajtkezjusz
04-03-2022, 16:19
88kW to 120 KM i bez ADBlue daje nam olej RAVENOL FES SAE 0W-30 USVOÂŽ
Klasa jakości: ACEA C2Aprobaty: BMW Longlife-12FE, MB 229.61Specyfikacje:Chrysler MS-13340; Fiat 9.55535-DS1/GS1; IVECO 18-1811 CLASSE SC1 LV; Jaguar Land Rover STJLR.03.5007; PSA B71 2290, B71 2312.
Ważne aby olej wymieniać częściej niż nakazuje fabryka ,jeśli cenowo masz możliwości to np Ravenol , choć nie pałując silnika inne też (spełniające wymagania producenta ) będą w porządku . Temat olejów był już poruszany i kwestia czy olej hydrokrak ,czy w tej cenie całkowicie syntetyczny itd .
krowka1978
04-03-2022, 17:09
Niestety prawdziwych syntetyków jak na lekarstwo. Jednym z nich jest wspomniany wyżej Ravenol - będę go teraz lał do mojego.
krowka1978
05-03-2022, 17:13
Z ciekawości sprawdziłem najnowsze demo AlfaOBD na Androidzie. Nadal niestety podtrzymuję, że do 500X to się nie nadaje. Zrobili nowość. Wybieram sterownik ECU Marelli 8GMK, a ten soft sam z siebie przełącza na Marelli IAW 9GF, którego w tym samochodzie nie ma. Znika około 50% funkcji sterownika 8GMK, w tym flaga wymiany oleju. W starszej wersji tej atrakcji nie było.
krowka1978
05-03-2022, 18:20
Po sprawdzeniu, IAW 9GF to 1.6 16V, czyli E-Torq... Takie nie za super to AlfaOBD.
Wszelkie sprawy serwisowe najlepiej robić w MES.
Co wy lejejcie i polecacie ??
Przedostatnio Orlen (HC) + Fuchs (syntetyk) + Archoil AR9100 (podwyzsza TBN i mocno redukuje tarcie).
Ostatnio Cyclon Magma (HC, 66 PLN za butelke 4 litry!) + Archoil AR9100. Tak, wole kupic najtanszy olej spelniajacy norme i do tego dobry dodatek, niz tak naprawde nie wiadomo co, bo czesto kazda partia produkcyjna ma inny sklad. Procentowy udzial baz syntetycznych i ilosci dodatkow moga byc rozne.
Tak, zmieniam olej dosc czesto.
Wezmiesz jakis HC ze sredniej polki cenowej (Shell, Valvoline, itd.) i tez dojedziesz. Lepiej czestsza zmiana niz hiperolej za 3 stowy;-)
PiotrekJ
10-03-2022, 12:03
Oleje to temat rzeka, kiedyś zacząłem o nich czytać, straciłem pół nocy i dalej nie wiedziałem co lać :mad:
Więc po prostu leję Selenię, zmieniam co 10 tysięcy kilometrów i mam spokój.
rajtkezjusz
10-03-2022, 12:10
Też racja , co do dodatków przeciwtarciowych to ciekawi mnie ich wpływ na moduł MA . Sam taki dodatek dałem akurat do skrzyni M20 (kuzyn M32 i chciałem zaradzić coś na wiadome w tych skrzyniach usterki ) i porażka , pierwsze 2 biegi wchodziły ze zgrzytem , wróciłem od razu do zalecanego oleju i zniknęło co złe -także lepiej olej częściej lub klasa lepsza niż dodatki ,ale każdy jak chce
PiotrekJ
10-03-2022, 12:40
Według forum typowo olejowego to najlepiej mieć jedną płukankę z którą się jeździ, później drugą taką typową przed wymianą, olej oczywiście nie Selenia tylko lepszy wg badań, a po wymianie dodatek podnoszący TBN i zmniejszający tarcie. Pewnie to coś daje, ale po prostu nie chce mi się tak bawić. Samochód jest dla mnie, a nie ja dla samochodu!
Gdyby ktoś potrzebował filterek do Multiara to sprzedam za 100 zł 41683
Sprzedane
Też racja , co do dodatków przeciwtarciowych to ciekawi mnie ich wpływ na moduł MA . S
Wplyw tylko pozytywny i bardzo pozadany. Modyfikatory tarcia nie zageszczaja oleju. Dobre oleje powinny to miec. Np. niektore Liqui Moly i Ravenol uzywaja molibdenu i wolframu, Xado i Mihel ceramiki. Nanotechnologia powinna miec oczywiscie pierszenstwo.
Mialem raz Ravenola DXG, nie narzekalem, ale z jednej analizy zuzytego oleju wynika, ze tam tego bylo, co kot naplakal. Czyli wszystko zatrzymal filtr oleju? przykleilo sie do silnika czy moze juz fabrycznie tak malo nalali? Ravenol to jest polka cenowa Amsoila, numeru 1 w Stanach, co potwierdzaja analizy zuzytego zrobione tu u nas. W tych pieniazkach wpadek i watpliwosci juz byc nie powinno, a niestety sa. Jest taki watek na oil-club.pl, gdzie ktos do turbobenzyny z bezposrednim wtryskiem wlal Ravenola spelniajacego normy i mial jakies detonacje (LSPI), czyli bardzo niewesolo sie zrobilo. Importer Ravenola reklamacje odrzucil... Innych watkow nie szukalem, ale tam, padlo stwierdzenie w stylu "Ravenol zalicza jedna wpadke za druga".
Pisalem o tym wczesniej. Co tam faktycznie jest w tych olejach, nie do konca wiadomo. Kupujesz drozszy, jest jeszcze ryzyko podrobki.
Sam taki dodatek dałem akurat do skrzyni M20 (kuzyn M32 i chciałem zaradzić coś na wiadome w tych skrzyniach usterki ) i porażka , pierwsze 2 biegi wchodziły ze zgrzytem , wróciłem od razu do zalecanego oleju i zniknęło co złe -także lepiej olej częściej lub klasa lepsza niż dodatki ,ale każdy jak chce
Modyfikatorow jest duzo. Chemiczne, ceramiczne, w wielkosci czasteczkowej i nanoczasteczkowej. Ze skrzyniami nie mam doswiadczenia, ale sa ludzie, ktorym sie poprawilo. Pewnych defektow i uszkodzen tym nie wyeliminujesz, tak jak zajechanego silnika tez nie odmlodzisz.
Według forum typowo olejowego to najlepiej mieć jedną płukankę z którą się jeździ, później drugą taką typową przed wymianą,
Przy zapuszczonym silniku, tak.
olej oczywiście nie Selenia tylko lepszy wg badań, a po wymianie dodatek podnoszący TBN i zmniejszający tarcie. Pewnie to coś daje, ale po prostu nie chce mi się tak bawić. Samochód jest dla mnie, a nie ja dla samochodu!
Rob, to z czym czujesz sie najlepiej. To jest troche jak z przedluzona gwarancja i Auto-Casco - kazdy musi sobie cos tam wybrac, co mu odpowiada.
Zabawy z tym duzej nie ma. Kupic i nalac cos dodatkowego do oleju, paliwa czy plynu chlodzacego kazdy potrafi. Czas mozna liczyc w minutach.
Powstaja pewne koszta, ale jak sie ma lancuch rozrzadu i MA, to wedlug mnie warto dobrze czyscic i smarowac. Te wydatki w jakiejs czesci zwracaja sie od razu. Lepsza kompresja i mniejsze tarcie - mniejsze spalanie. Booster do plynu chlodzacego - silnik szybciej sie nagrzewa, wiec jest komfort zima wiekszy i spalanie znowu spada.
krowka1978
14-03-2022, 08:32
Booster do plynu chlodzacego - silnik szybciej sie nagrzewa, wiec jest komfort zima wiekszy i spalanie znowu spada.
haha
Do komfortu zimą, nie mam na myśli komfortu silnika, najlepszym "boosterem" jest PTC, jeżeli grzałek z zasilaniem zewnętrznym nie ma (auta skandynawskie). Weź jeszcze do swojego padła zapodaj ceramizer, jeszcze mniej spali haha
Poczytałem o tych "boosterach" na stronach producentów - te rady w cztery litery sobie wsadź - szuwaks stosuje się do układów zalanych tylko wodą, niektóre można mieszać z płynem, który i tak musi mieć odpowiednie proporcje z wodą, żeby zakres chociażby na - wytrzymać... :!: Do zwykłego samochodu nie ma sensu, dla mnie z kolei za biednie - to odnośnie twego (będę pisał z małej litery, jak i ty robisz) "na bogato" odnośnie testera aku.
Jeżeli komuś się polepszy samopoczucie niech leje, tylko niech zwróci uwagę, że nie działa antyzamrożeniowo.
Osobiście nie mam potrzeby lać szuwaksów do skrzyń, silników i chłodnic. Bez tego też samochody robią setki tysięcy km (przynajmniej te, którym księgowi nie pomogli, tudzież rozpadające się paski zalane w oleju nie zatkały kanałów olejowych), wystarczy tylko zadbać o wymiany eksploatacyjne w odpowiednim momencie. MA walnie? Kupię nowy moduł, zamontuję i będę śmigał dalej. Kupując wiedziałem na co się piszę - nie będę płakał.
Poczytałem o tych "boosterach"
No, poczytales i juz znowu wiesz. O 948TE i napedzie tez wiedziales:lol:
Nalej sobie, porownaj czasy w tej samej temperaturze, a jak nie chcesz, to zrob swiatu przysluge i po prostu zamilcz.
krowka1978
14-03-2022, 15:47
No, poczytales i juz znowu wiesz. O 948TE i napedzie tez wiedziales:lol:
Nalej sobie, porownaj czasy w tej samej temperaturze, a jak nie chcesz, to zrob swiatu przysluge i po prostu zamilcz.
Nie doceniłem twego prostactwa, chamstwa i buty haha Jest znacznie lepiej :food: Dobry jesteś :!:
Z mojej strony ani jedno wyzwisko, czy zniewaga nie poszła. Z twojej kilka, login odpowiednio dobrałeś ;-) Szkoda czasu na dyskusję z tego typu osobowościami, a zamilczeć to możesz nakazać swojej żonie, kochance, kochankowi, czy kogo tam sobie masz ;-)
Co do szuwaksów, to jeszcze mnie nie pojebało do poziomu, że będę mierzył prędkość przyrostu temperatury... W tym temacie interesuje mnie tylko, czy czas nie wydłuża się z powodu awarii termostatu w podobnych warunkach.
Kto chce lać niech i siki naleje, jeżeli lepiej mu będzie. Jeden widzi sens, ja nie.
rajtkezjusz
14-03-2022, 18:21
Może zasada prosta - im mniej dodatków tym lepiej ? Dodawanie czegoś do oleju w sprawnym silniku chyba mija się z celem ? Może pomóc kiedyś tam ..gdy już auto będzie miało 3 właściciela ? Dostałem w prezencie ceramizer , to co -zapodałem do aktualnego auta i nie wiem czy coś dało ,spręż był sprawdzany niedawno bo było pewne podejrzenie -1 i 4 cylinder równo ,ale wyżej troszkę niż 2 i 3 (te też równo jak stół ) . Sam bym nie kupił ,ale gdy jest gratis to dlaczego nie . Wyszły oleje ceramiczne ,ale koszt mają wysoki. Kolega tutaj wyżej wspomniał o wpadkach Ravenola -czytałem na tym forum tę informację , lecz parę postów niżej był ponowny test , bo coś zlecającemu nie pasowało i ...wyszło , że laboratorium zrobiło babola i sprostowali test, no ale poszło na zewnątrz , że olej zły . Domyślam się , że tak jak każda firma kombinują aby taniej otrzymać droższy efekt. Było też info o ilości % wsadu mineralnego -na rynku DE i JAP jest to konkretnie określone i zejście poniżej danego progu powoduje brak napisu o pełnym syntetyku ,a powstaje napis o syntetyzowanym czy innym w ten deseń ,także chyba jest nie do końca jak kolega wyżej inputował o olejach . W Chevi używałem Orlena i hydro dłużej stukały (auto poniżej 100tyś km ) ,a przy Ravenolu -hydrokraku krócej , na Valvo też przyzwoicie , Przy MA raczej bym nie kombinował z dodatkami ,bo wbrew pozorom często części mechaniczne wprost mają mieć jakiś parametr oporu i zabranie tego poprzez modyfikator wpłynąć może właśnie źle .
Cześć,
Nikt o to nie pisał więc zapytam, czy AlfaODB wersja na telefon - da się skasować serwis? Mam demo do odczytywania błędów i zastanawiam się czy kupić pełna wersję. Widziałem że jest tam opcja ustawienia ilość dni i przebiegu od wykonanego serwisu - tylko czy ktoś testował?
Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka
krowka1978
27-12-2022, 13:56
Nikt o to nie pisał więc zapytam, czy AlfaODB wersja na telefon - da się skasować serwis? Mam demo do odczytywania błędów i zastanawiam się czy kupić pełna wersję.
Ja pisałem w kilku miejscach, że wybiera zły silnik, zamiast 1.4MA uparcie wybiera 1.6 E-TORQ - w moim zatem przypadku ten soft można wsadzić sobie w ten tego, szczególnie, że flaga oleju jest w ECU. Wersją bezpłatną AlfaOBD idzie dużo zrobić, możesz spróbować i zdecydować, ale koniecznie sprawdź jaki sterownik wybierze po połączeniu z silnikiem :!: Musi być IAW8GMK dla 1.4 MA 140KM - mam nadzieję, że dobrze pamiętam.
Ja pisałem w kilku miejscach, że wybiera zły silnik, zamiast 1.4MA uparcie wybiera 1.6 E-TORQ - w moim zatem przypadku ten soft można wsadzić sobie w ten tego, szczególnie, że flaga oleju jest w ECU. Wersją bezpłatną AlfaOBD idzie dużo zrobić, możesz spróbować i zdecydować, ale koniecznie sprawdź jaki sterownik wybierze po połączeniu z silnikiem :!: Musi być IAW8GMK dla 1.4 MA 140KM - mam nadzieję, że dobrze pamiętam.
Faktycznie mimo wyboru konkretnego oznacznia, łączy się z innym. Jest jakieś inne oprogramowanie którym można to zrobić przez telefon ? Czy tylko zostaje laptop ? Ta wersja co łączy się z innym oznaczeniem po wybraniu "Tablica rozdzielacza" są tam takie dwie opcje - czy to czasem nie jest to?
42478
42479
Tylko żeby to uzupełnić trzeba miec wersje płatną.
Edit: ogarnąłem program na komputer i zrobiłem to przez kompa.
Abramsik
02-06-2023, 08:59
Koledzy mam pytanie. Odświeżyłem "pierwszy lepszy" temat serwisowy aby nie zakładać nowego. Dopadła mnie "pomroczność jasna" i nie mogę znaleźć na wyświetlaczu zakładki "Serwis". Zachciało mi się dzisiaj po rutynowym sprawdzeniu poziomu oleju zerknąć na ilość km do wymiany. Za nic w świecie nie mogę tego znaleźć, próbowałem i na wyświetlaczu i w Uconnect i nic. Podpowiecie gdzie tego szukać, bo nie daje mi to spokoju choć to pierdeoła jest.
krowka1978
02-06-2023, 09:34
Zapewne liczba kuponów zeszła do 0, wtedy menu znika z zegarów. Żeby ponownie uaktywnić trzeba podczepić MES i ustawić liczbę kuponów na wartość większą od 0, maksymalna 9. Jak dobrze pamiętam opcja w MES jest tam gdzie service się ogarnia.
Abramsik
02-06-2023, 09:50
Możesz mieć rację z tymi kuponami. Po wymianie oleju MESem resetowałem wszystko, ustawiłem ilość km do wymiany na 10 tys. ale nie pamiętam abym sprawdzał ilość aktywnych kuponów. Dzięki za podpowiedź.
TrustNo1
02-11-2023, 17:35
Serwisu olejowego w ten sposób nie kasuje się! Nie wprowadzajcie ludzi w błąd.
To jest tylko wyłączenie kontrolki zużytego oleju! Swoją drogą procedura opisana w angielskiej instrukcji.
Trzeba podłączyć się kompem i:
1. Ustawić flagę serwisu w zegarach.
2. Zresetować flagę wymiany oleju, jeśli w silniku jest czujnik - ustawia się w ECU. Czynność szczególnie ważna w silnikach MJ i MultiAir!
Witam serdecznie
Po wymianie oleju chciałem wykonać powyższą procedurę.
MES 5.1 zarejestrowany, kabel Viaken ELM v1.3, SGW bypass
Niestety wykonanie punktu 2 zakończyło się komunikatem : WYKONANIE NIEUDANE, Błąd: żądanie spoza zakresu
Co robię nie tak ?
pozdrawiam
Adaptery ma ? Niech kupi wszystkie, na zas?!:lol:
TrustNo1
02-11-2023, 21:34
Adaptery ma ? Niech kupi wszystkie, na zas?!:lol:
Adaptery mam: 3, 5 i 6 :smile: ale wg specyfikacji mes do tej operacji nie jest potrzebny żaden adapter...
reset serwisowy się udał, liczba kuponów ustawiona na 9, interwał serwisowy ustawiony na 10k km. Tylko wymiana oleju nie przeszła ...
pozdrawiam
U mnie w dieslu wszystko poszlo ,ok. Tez mam bypasaa SGW.Cos piasali na forum koledzy o problemie z resetem oleju w multiair, wybiera Ci dobry sterownik silnika?
TrustNo1
02-11-2023, 22:30
U mnie w dieslu wszystko poszlo ,ok. Tez mam bypasaa SGW.Cos piasali na forum koledzy o problemie z resetem oleju w multiair, wybiera Ci dobry sterownik silnika?
Niestety wybiera poprawny MM8GMKHW670 ...
I jeszcze jedna dziwna sprawa. W zakładce "Data ostatniego serwisu" mam 2017 rok, autko z roku 2018 i nigdzie nie widzę możliwości zmiany tej daty. Czy ten parametr ma się ustawić automatycznie?
Koledzy i koleżanki.
W 500x z silnikiem 1.6 Multijet wymiana filtra oleju to jakaś tragedia. Dojście kluczem niemal zerowe, dynamometrycznym niemożliwe, do tego po odkręceniu filtra pięknie wylewa się na półoś, wahacz i podłogę.
Proszę o radę jak wy sobie z tym radzicie? Może jest jakiś specjalny klucz? Podejście z kanału jest owszem lepsze- nie wymaga ściągania koła i demontażu nadkola.
Potrzebny kanał lub podnosnik.Umiejscowienie inzyniery zje...li na 150 %:popupie: Ja mam odpowiednio wygiety i przyciety klucz oczkowy "30mm". Mam tez oobciętą nasadkę 30mm, 1/2 cala z krotką grzechotką.Trzeba dorobic sobie taki "lejek zlewak" ,by nie uflogac siebie i pol samochodu. Robie go z kartonu ,jednorazowy. Temat mam obcykany od lat, gdyz to samo jest w silnikach 2,0 i 1,6 jtd, no i mam kanał...Jak przychodzi czas wymiany, "mięsa" konstruktorom tego silnika nie zaluje?!:lol::lol2:
ps.mozesz sobie kupic na zapas ,jakbys w nerwach rozpie...l?!
https://allegro.pl/oferta/pokrywa-obudowy-filtra-oleju-fiat-bravo-1-6d-13634798622
Bartoliiiniii
12-01-2025, 20:02
Witam serdecznie,
Niestety nie mogę w MES wyzerować modułu MA po wymianie oleju, wyskakuje błąd : zadanie spoza zakresu.
MES 5.3 registered + ELM po kabelku, serwis i kupony bez problemu się ustawiły, tylko mam zagwozdkę z tym modułem MA.
Nakierujecie w czym może być rzecz ?
krowka1978
12-01-2025, 21:32
Co klikasz dokładnie? Musi być wybrana opcja "wymiana oleju" w sterowniku silnika.
Bartoliiiniii
13-01-2025, 08:27
Mam ten sam silnik, który masz Ty, wchodzę w sterownik Magnetii Marelli -> ECU -> wymiana oleju, chwilę myśli i wyskakuje komunikat jak wyżej.
krowka1978
13-01-2025, 09:10
Jaki konkretnie masz interfejs? Trudno mi więcej coś napisać, korzystam z interfejsu po WiFi, ze starszej wersji MES (legalnej) i śmiga.
Bartoliiiniii
13-01-2025, 11:07
ELM 327 + MES 5.3 z oficjalnej strony i tam też wykupiona licencja.
Może któryś adapter z tych dodatkowych będzie dedykowany do ECU?
krowka1978
13-01-2025, 13:09
Do sterownika silnika nie jest potrzebny adapter. Sprawdź, czy MES pokazuje parametry, czy też będzie błąd.
Voytech500X
15-01-2025, 09:27
Mam oryginalnego MESa od dwóch, czy trzech lat. Aktualnie wersję 5.1 i miałem to samo. Przy próbie przeprowadzenia tej procedury wyskakuje komunikat "Żądanie spoza zakresu". We wcześniejszej wersji 4.coś tam procedura ta przebiegła bez problemu (na tym samym interfejsie). Może skopali coś w aktualizacji?
Mam oryginalnego MESa od dwóch, czy trzech lat. Aktualnie wersję 5.1 i miałem to samo. Przy próbie przeprowadzenia tej procedury wyskakuje komunikat "Żądanie spoza zakresu". We wcześniejszej wersji 4.coś tam procedura ta przebiegła bez problemu (na tym samym interfejsie). Może skopali coś w aktualizacji?
Możesz spróbować pobrać wcześniejszą wersję .
Bartoliiiniii
17-01-2025, 18:46
Chwilę bez auta byłem, ale udało się przed chwilą podpiąć - parametry poakazuje prawidłowo. Może faktycznie spróbuję na wcześniejszej wersji MES’a, której dokładnie używacie i działa prawidłowo ?
Bartoliiiniii
17-01-2025, 20:38
Temat się rozwiązał, wyszedł dzisiaj patch 5.31R, który rozwiązał problem, bez problemu udało się zrobić serwis modułu multiair.
Temat się rozwiązał, wyszedł dzisiaj patch 5.31R, który rozwiązał problem, bez problemu udało się zrobić serwis modułu multiair.
Kolego, moge zapytac czy ta procedura powinna byc robiona od razu po wymianie oleju, na zimnym silniku? Wlasnie wymienilem wszystkie filtry i olej i mialem sie zabierac za skasowanie inspekcji i przeprowadzenie owej procedury, ale cos mnie tchnelo zeby zajrzeć na forum. Lepiej "dmuchac na zimne". Z góry dzięki.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.