Zobacz pełną wersję : 1.6 Kopcenie na biało.
arak1488
26-09-2017, 09:09
Witam.
Pojawia się już kolejny problem.
Dziś rano zauważyłem, że samochód kopci na biało i nieźle śmierdzi.
Żadnych innych objawów nie ma, silnik równo chodzi, no może coś klekocze z okolic rozrządu, ale jeszcze go nie wymieniłem po zakupie.
Powiedzcie mi co może być przyczyną, co mogę sprawdzić sam ?
Pozdrawiam,
arak1488
26-09-2017, 13:19
Uszczelka pod głowicą.
Skąd taka diagnoza ?
Problem ustępuje po rozgrzaniu silnika.
Podaj jakieś inne objawy tejże uszczelki, bo trudno mi wierzyć w to.
Kiedyś w almerze mi tak kopciło jak przyszły zimniejsze dni do momentu rozgrzania :)
Dodam, że mój płyn chłodniczy jest bezbarwny. Więc w momencie UPG byłby tam olej, więc jednocześnie kolor by się płynu zmienił. Nie mam racji Panowie?
Skąd taka diagnoza ?
Problem ustępuje po rozgrzaniu silnika.
Gasiłeś kiedyś ognisko wodą?Jeżeli tak to widziałeś biały dym, to była para wodna.U ciebie dymi na biało tz,że do ognia w cylindrze dostaje się płyn.A jak płyn to padnięta uszczelka.Jak się silnik rozgrzeje to metal się rozszerza i następuje ściśnięcie uszczelki.Ale nie muszę mieć racji.
Skąd taka diagnoza ?
Problem ustępuje po rozgrzaniu silnika.
Podaj jakieś inne objawy tejże uszczelki, bo trudno mi wierzyć w to.
Kiedyś w almerze mi tak kopciło jak przyszły zimniejsze dni do momentu rozgrzania :)
Kolego, jesli opisujesz problem to proponuje robic to dokladniej. Z Twojego pierwszego postu nie wynika ze po rozgrzaniu silnika bialy dym znika stad moja diagnoza na szybko. Jesli problem pojawia sie przy odpaleniu i na zimnym silniku i dodatkowo masz ubytek plynu chlodniczego wskazuje to na uszczelniacze zaworow do zrobienia.
Wiele aut dymi na bialo przy spadkach temperatur i zalezec to moze rowniez od konstrukcji wydechu. w jednych para "wyplywa" a w innych siedzi sobie gdzies tam na zalamaniu i ciagle paruje. efektem jest caly czas biala chmurka
arak1488
26-09-2017, 14:07
Kolego, jesli opisujesz problem to proponuje robic to dokladniej. Z Twojego pierwszego postu nie wynika ze po rozgrzaniu silnika bialy dym znika stad moja diagnoza na szybko. Jesli problem pojawia sie przy odpaleniu i na zimnym silniku i dodatkowo masz ubytek plynu chlodniczego wskazuje to na uszczelniacze zaworow do zrobienia.
Wiele aut dymi na bialo przy spadkach temperatur i zalezec to moze rowniez od konstrukcji wydechu. w jednych para "wyplywa" a w innych siedzi sobie gdzies tam na zalamaniu i ciagle paruje. efektem jest caly czas biala chmurka
Masz rację, nie wspominałem o tym.
Płynu chłodniczego nie ubywa, odkąd go mam zrobiłem ok. 300km i stan płynu jest taki sam.
Jedyne co to śmierdzi z wydechu. Po podpięciu do kompa w błędach mam tylko - Czujnik poziomu paliwa - usterka.
Zaś w błędach oczekujących na weryfikację System katalizator (Bank 1) - wydajność poniżej progu.
Zastanawiam się nad kupnem takiego testera, gdzie sprawdzi się czy faktycznie uszczelka pod głowicą jest walnięta.
Z objaw wyczytanych na internecie, nie mam ani żadnego masła na żadnym z korków, ani płyn chłodniczy mi nie bulgota. Węże są raczej miękkie.
Mam wrażenie, że chyba trafiłem jakiś felerny egzemplarz, ale oby to było tylko złudzenie.
Czy to urządzenie/STILO/jest z gazem?
arak1488
26-09-2017, 16:56
Nie.
Pojezdzilem dziś do optymalnej temperatury, wszystko ok. Zajechałem do mechanika by zerknąl i skraplala się na chodniku woda :)
Więc chyba to po prostu zwykle temperatury zewnętrzne.
...chyba to po prostu zwykle temperatury zewnętrzne.
Wszystko na to wskazuje. Taki mamy klimat i trzeba się do tego przyzwyczaić ;-)
Jesli problem pojawia sie przy odpaleniu i na zimnym silniku i dodatkowo masz ubytek plynu chlodniczego wskazuje to na uszczelniacze zaworow do zrobienia.
Co mają uszczelniacze zaworowe do dymiącego silnika NA BIAŁO i ubytku płynu?? Olej spalany jest na niebiesko.
@arek1488
Wszystko zależy jak duży masz ubytek płynu i jakiej realnie jest jakości. Tańsze płyny po prostu wyparowują ale będzie to spadek z MAX do MIN po przejechaniu ok 30k km. Jeśli ubytek jest to sprawdziłbym olej czy nie walnęła uszczelka miedzy między kanałem olejowym a wodnym. Wtedy może dochodzić do podobnych objawów tylko że płyn będzie dostawał sie do silnika od strony tłoka a po rozgrzaniu uszczelni się. Generalnie sprawdź czy parowanie ustępuje wraz ze wzrostem temp. czy kopci jeszcze jakiś czas po rozgrzaniu. Jak ta druga opcja to paruje wilgoć zebrana w wydechu
arak1488
01-10-2017, 12:59
Co mają uszczelniacze zaworowe do dymiącego silnika NA BIAŁO i ubytku płynu?? Olej spalany jest na niebiesko.
@arek1488
Wszystko zależy jak duży masz ubytek płynu i jakiej realnie jest jakości. Tańsze płyny po prostu wyparowują ale będzie to spadek z MAX do MIN po przejechaniu ok 30k km. Jeśli ubytek jest to sprawdziłbym olej czy nie walnęła uszczelka miedzy między kanałem olejowym a wodnym. Wtedy może dochodzić do podobnych objawów tylko że płyn będzie dostawał sie do silnika od strony tłoka a po rozgrzaniu uszczelni się. Generalnie sprawdź czy parowanie ustępuje wraz ze wzrostem temp. czy kopci jeszcze jakiś czas po rozgrzaniu. Jak ta druga opcja to paruje wilgoć zebrana w wydechu
Dzięki za odpowiedź :)
Płynu chłodniczego nie ubywa w żadnym wypadku. Po rozgrzaniu silnika kopcenia brak, czasem może coś zaśmierdzi z rury, a woda się skrapla na beton/chodnik.
Zauważyłem tylko, że czasem wskazówka od temperatury stoi na równi, a po jakimś tam czasie cofa się np. o kilka stopni. NIe wiem czy to wina zegarów czy czego :)
Zauważyłem tylko, że czasem wskazówka od temperatury stoi na równi, a po jakimś tam czasie cofa się np. o kilka stopni. NIe wiem czy to wina zegarów czy czego
Przy takich objawach u mnie był uszkodzony termostat.Pojawiło się to w okresie zimowym.
Dzięki za odpowiedź :)
Płynu chłodniczego nie ubywa w żadnym wypadku. Po rozgrzaniu silnika kopcenia brak, czasem może coś zaśmierdzi z rury, a woda się skrapla na beton/chodnik.
Zauważyłem tylko, że czasem wskazówka od temperatury stoi na równi, a po jakimś tam czasie cofa się np. o kilka stopni. NIe wiem czy to wina zegarów czy czego :)
Jeśli płynu nie ubywa to jest to normalny objaw parowania wody która zbiera się w trakcie stygnięcia wydechu i absorbowania wody.
arak1488
09-10-2017, 18:27
Słuchajcie, sprawa ponownie wraca.
Tak jak teraz, pokazuje 6 stopni na dworze i kopci coraz bardziej.
Zrobiłem podgląd wszystkich rzeczy przez MES i prosiłbym o interpretacje.
Zmieniają się dwie rzeczy, Stan sondy przed katem i za katem. Raz meiszanka jest zbyt uboga, a raz za bogata. Czy to może być jednym z objawów tego kopcenia ?
Dodam, że miałem już błąd katalizatora System katalizator (Bank 1) - wydajność poniżej progu.
Mechanik wykluczył UPG. W czwartek wymieniam rozrząd i płyn chłodniczy.
Poniżej screeny, może coś jeszcze Wam się rzuci w oczy.
Pozdrawiam29612, 29613 29614
arak1488
10-10-2017, 10:23
Problem prawdopodobnie zdiagnozowany - czujnik temperatury silnika.
Powiedzcie mi gdzie on jest ?
Pozdrawiam
Jak przestaje ci kopcić po nagrzaniu to jest to wina pogody. Czujnika szukaj przy termostatcie
Mój też kopci na biało. Płynu nie ubywa nic. A chmurka jest do czasu kiedy nie nagrzeje się wydech. Taka jest pogoda i już.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.