PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z odpalaniem, błąd P0110



K.laudi.a
23-09-2017, 18:07
Witam, mam problem ze swoim stilo. Zawsze musiałam kręcić z 5 sekund i odpalał, zaczął sporadycznie pojawiać się błąd coolant temperature sensor failure, jednak zaraz gasnął i samochód odpalał. Samochód zaprowadzony do mechanika wykazał błąd i został wymieniony czujnik ciśnienia MAP, błąd wyświetlał się dalej i poprosiłam o wymianę czujnika temperatury płynu chłodzącego, który znajduje się w termostacie. Błąd dalej się wyświetla, codziennie jest walka z samochodem żeby odpalił, trwa to około 5 minut, wkładanie kluczyka kręcenie, wyciąganie, wkładanie, kręcenie, dopóki błąd nie zgaśnie i samochód nie odpali. Jadę do pracy błąd jest, później wyjeżdżam z pracy też jest, jednak gdy robię częste odcinki drogi jeden po drugim samochód odpala bez najmniejszego problemu i kręcenia, kiedyś błąd był tylko po nocy z samego rana. Komputer przeniesiony na obudowę akumulatora, lepiej dmuchać na zimne :) Podłączyłam stilona do interfejsu diagnostycznego i w załącznikach przedstawiam jak ma się sytuacja. Pierwszy odczyt od postoju około 4 godzin od trasy 20km.
29410
29411
29412
29413
3 błedy, wykasowałam.
Kolejny na drugi dzień.
29414
29415

Kolejny po przejechaniu jakiś 5 km. Co prawda z pół godziny zapłon był odpalony bo testowałam różne programy do diagnozy samochodowej :)
29416
29417
29418
Z powrotem pojawia się błąd P0110 z oznaczeniem przerwa. Za bardzo nie wiem jak mam to odczytywać i potrzebuję jakiejś mądrej głowy. Moje podejrzenia to akumulator i dlatego komp wariuje, ale przy odpalaniu kręci jak głupi ;) nie wiem co mam dalej z nim robić, proszę o pomoc w diagnostyce.

Danil81
24-09-2017, 23:04
Witam. Czy mechanik wymienił Map sensor na nowy czy założył używkę ze złomu? Też miałem problem z tym czujnikiem ten sam błąd, wymieniłem na używany i błąd powrócił po pewnym czasie dopiero po wymianie na nowy problem zniknął. Można też wyczyścić czujnik np benzyna ekstrakcyjna, nie zaszkodziłoby potraktować złącza sterownika silnika preparatem do czyszczenia styków, sprawdzić ciągłość przewodów od czujnika do sterownika. Jak to nie pomoże to prawdopodobnie sterownik do naprawy, ach te stila tak maja

ata
24-09-2017, 23:50
Wróżyć nie będę, błędy pokazywane przez skanery zawsze należy weryfikować. W przypadku czujników sprawdzenie jest możliwe (dla technika / elektronika) - każdy sensor można sprawdzić, te proste (jak MAP i termik) nawet zwykłym miernikiem uniwersalnym za 10 PLN. OK, za dychu może niekoniecznie bo ta "klasa" sprzętu bywa niezbyt sprawna. W każdym razie DOBREMU mechanikowi nie powinno sprawić problemu znalezienie sprawcy. No chyba że zadziała "klątwa Stilona" i okaże się że to uszkodzenie ECU albo - co gorsza - kabelki/złączki.

K.laudi.a
25-09-2017, 10:30
Map sensor wymieniony na nowy dlatego nie wiem co może być przyczyną błędów. Sterownik powierzchownie przeczyszczony sprężonym powietrzem i kontaktem. Nie wiem też co oznacza "przerwa" przy błędzie ? Gdyby był to uszkodzony czujnik prawdopodobnie byłoby napisane "uszkodzony". Obawiam się, że sama sobie nie poradzę z przeczyszczeniem styków i czujnika, a mechanicy oferują mi tylko wymianę czujnika na nowy i rozkładają ręce "bo tu to już na pewno ecu siada, bo to stilo". Przeszukałam cały internet, szukając podobnego problemu, żeby chociaż wiedzieć na czym stoję i nic. Muszę konkretnie wiedzieć co z nim zrobić, do kogo się udać, mechanik, elektromechanik? No niestety jak babie trzeba wytłumaczyć ;)
Poza tym błędem i coraz poważniejszym problemem z odpalaniem, jak już odpali to samochód jeździ jak złoto ;)

ata
25-09-2017, 11:15
Przejrzałem jeszcze raz te obrazki. Dwie sprawy:
- niskie napięcie akumulatora
- sonda 2 (lambda) prawdopodobnie uszkodzona albo przerwa na kabelkach



a mechanicy oferują mi tylko wymianę czujnika na nowy i rozkładają ręce "bo tu to już na pewno ecu siada, bo to stilo".
Szukaj dobrego elektryka, na razie miałaś do czynienia z wymieniaczami części.
Prawda jest taka że znalezienie uszkodzenia (w zasadzie raczej kilku) zajmie sporo czasu i wymaga wiedzy. Czyli większości mechaników nie opłaca się dłubanie godzinami w starym rupciu, bo nikt im nie zapłaci tyle co za np. wymianę modułu w nowym aucie (co jest znacznie mniej pracochłonne).
Oczywiście jest możliwe że siada ECU, sam przez ostatnie kilka lat parę ich wymieniłem. Ale to trzeba sprawdzić.
Na początek proponuję sprawdzić akumulator - testerem, na pełne obciążenie (w "sklepie z akumulatorami" albo porządnym serwisie mają tester). Albo włożyć (pożyczony, na próbę!) sprawny akumulator i upewnić się że napięcie przy uruchomionym silniku nie spada poniżej 13,5 V. W Stilo nie ma prawa być mniej, chyba że włączysz wszystkie odbiorniki (światła, szyby, fotele podgrzewane).
Trzeba też sprawdzić sondę lambda, czy ma zasilanie i czy napięcie wyjściowe nie znika magicznie pomiędzy sondą a ECU (uszkodzenia mechaniczne przewodów i złączek występują dość często).

K.laudi.a
25-09-2017, 11:31
Ok, dzięki wielkie. Przynajmniej wiem teraz co z czym i mam jakiś punkt zaczepienia. Sonda lambda mnie nie dziwi, bo stilo jest zagazowane, a z tego co wiem to dosyć częsta usterka. Na początek podjadę do sklepu z akumulatorami oferującego usługi sprawdzenia, a w międzyczasie poszukam elektryka, popytam może ktoś ma dobrego.
Jak sprawa się jakoś rozjaśni to dam znać czy pacjent uratowany ;)

danioi
25-09-2017, 15:45
Tutaj każdy ma rację, mechanicy po części też z tym że siada komputer ( bo to stilo). Błędy sond, czujników temperatury czy map sensora powoli wskazują na uszkodzenie ECU. Jest tam mikroprocesorowy stabilizator napięcia UE06ab6 bądź L9116. Cały problem dotyczy tego oraz rezystorowego dzielnika napięcia co zasila te magiczne układy. Uszkodzenie poprzez przegrzanie tych że układów powoduje błędy typu loose conection, abs failure czy high coolant. W większości przypadków naładowanie akumulatora pomaga bo wtedy ecu równiutko daje 5V na czujniki w obwodach. Gdy napięcie spada na akumulatorze ten sam układ nie daje rady uzyskać już wystarczającego napięcia tylko np 4,8V wtedy robią się błędy i choineczki na desce. Zaraz posypią się na mnie kary chłosty... A to jest prawda. Niedowiarki pomierzyć. A elektronicy samochodowi niech nie drą z nas kasiory..

Danil81
25-09-2017, 17:31
Jak jesteś z Częstochowy to Pan Zbyszk z Kłomnic według mnie bardzo dobry elektronik, błędy sprawdzi, ECU też potrafi naprawić jakby było uszkodzone.

K.laudi.a
25-09-2017, 21:45
Danil81 proszę namiar na Pana Zbyszka na priv, coś słyszałam o dobrym elektroniku w Kłomnicach, ale konkretów brak.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Jutro po południu podłączę pod prostownik i zobaczymy czy częstotliwość błędu się zmniejszy. Dam znać czy pomogło :)

kubniem
30-09-2018, 21:50
Mam podobny problem Stilo 1.6 16V z LPG - szaleje po nagrzaniu po przejechaniu ok. 10 km,
Proszę o podanie możliwych przyczyn co to może być, czy to np. ECU?
Sprawdzany był Map Sensor bo poprzedni podawał za duże podciśnienie, podmieniony też był akumulator na nowy


https://youtu.be/t1zVx-cdKzQ

adamaas
02-10-2018, 21:34
Witam

Miałem podobny problem. U mnie winowajcą była wiązka silnika. Trochę grzebaniny w kablach i dobra izolacja i problem od razu ustapił