Zobacz pełną wersję : błąd silnika P0401, P0101 - silnik diesel 1,3 multijet
NowaWizja
21-09-2017, 01:19
Panowie
Zakupiłem sobie ostatnio moduł ELM327 który łączy się z telefonem przez bluetooth - koszt 23zł :) Polecam - działa, można sobie wszystko zczytać i to na darmowych aplikacjach na telefonie. U mnie wychodzą dwa błędy - P0401 oraz P0101. Tak to wygląda:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/248af946ade70af2
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f3997550aa0265b4
Czy mieliście podobny problem? Jak go rozwiązać w sensie naprawić?
Pozdrawiam
Robert
czapelka21
21-09-2017, 09:45
P0401 "Układ recyrkulacji spalin - wykryty niewystarczający przepływ"
P0101 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - sygnał poza zakresem/wydajność"
Patrząc na usterki proponuje wyczyścić egr-a i sprawdzić czy ten grzybek daje się poruszać. Jeśli nie lub ciężko cewka mogła się spalić i wtedy nowy egr albo wycinka i usunięcie z systemu. Co do masowca zapewne w dolocie masz olej i już zapewne jest po nim. Tego się nie czyści tylko kupuje nowy. Ja również mam taką sytuację stąd taki mój opis.
miszczu77
21-09-2017, 17:54
Najpierw skasuj te błędy i po paru dniach zobacz, czy powróciły. Bo mogą być to jakieś zaszłości, które były wcześniej wyeliminowane, a błąd został.
NowaWizja
21-09-2017, 21:48
A wiec tak - skaowalem je i za nie więcej niż godzinę powracają.. wiec to są problemy które są. Co do tego co piszesz powiem tak nie znam się w ogóle na naprawie auta myslisz ze mechanik duzo mnie skanuje ? rozumiem że on będzie wiedział co robić
NowaWizja
22-09-2017, 00:04
Czapelka21 powiedz mi czy ten temat jest aktualny to znaczy, że będziesz to robił czy robiłeś? Wpisałem w google zawór i skierowało mnie na taki sklep i jak patrzę na te zawory EGR to rozpiętość ładna.. czy ktoś co może polecić? nie mówię z tej strony tylko konkretnego producenta - chodzi mi o to że jak kupić to żeby to posłużyło trochę - https://www.czesciauto24.pl/fiat/doblo-cargo-223/19330/10651/egr_zawoer_recyrkulacji
Co do tego czujnika to czy o to chodzi? FIAT DOBLO, 2001-2010 przepływomierz powietrza - Sklep internetowy megafura.pl - pokrowce, dywaniki samochodowe (http://www.megafura.pl/fiat-doblo-2001-2010-przeplywomierz-powietrza-179441.html) - również liczę na Wasze doświadczenie
miszczu77
22-09-2017, 20:26
Wymiana przepływomierza to parę minut, można to zrobić samemu. Tylko lepiej kupić oryginał lub Bosch, większość zamienników jest niskiej jakości i fabrycznie daje złe odczyty.
Zobacz, jaki jest na nim numer, i dopiero szukaj w internecie, bo eper podaje, że były dwa rodzaje.
EGR można przeczyścić, albo zaślepić. W drugim przypadku błąd zostanie, ale przynajmniej spaliny nie będą wracać do silnika.
NowaWizja
23-09-2017, 15:16
EGR można przeczyścić, albo zaślepić.
A czy tym zajmuje się typowy mechanik? A da się wymienić na nowy i czy to ma sens?
miszczu77
23-09-2017, 23:31
Nie znam definicji "typowego mechanika" (pewnie takiego Janusza mechaniki samochodowej ;) ), ale nie jest to czynność wymagająca specjalistycznych umiejętności.
Wymienić na nowy oczywiście się da, tylko koszty będą zdecydowanie wyższe, chyba lepiej najpierw przeczyścić/wymyć, a potem myśleć nad wymianą, jak nie będzie oczekiwanych rezultatów.
Zaślepienie jest banalne, ale dobrze by było usunąć EGR z komputera, tylko nie wiem, ile to może kosztować
ukaszek2nd
18-05-2021, 08:26
Witam forumowiczów.
Podepnę się pod temat jeśli można...
Problem dotyczy Fiata Fiorino z 2008 z silnikiem 1.3 Multijet 75 KM...
Przy zakupie auta zdiagnozowany został błąd P0401 dotyczący EGR...
Na wstępie EGR został wyczyszczony ale bez rezultatu, cewka również nie pracowała poprawnie (bolec był zapieczony...) więc został wymienny na Nissensa...
Jednak błąd wciąż powraca... EGR został przetestowany testerem i działa prawidłowo...
Silnik na 5 biegu przy zbyt niskich obrotach rzędu 1200-1500 rpm potrafi się silnik "zakrztusić" i wskazówka obrotomierza trochę skacze...) - nie wiem czy ten motor ma tak pracować ale wydaje mi się że do 2000 rpm trochę nie chce "iść" Sprawdzałem też ładowanie aku przy okazji i za ciekawe nie jest t.j. bez obciążenia jakieś 13,8 V, pod obciążeniem spada do ok. 13,6 V... Wczoraj go trochę przegoniłem na 4000-5000 rpm bez skutku...
Co robić dalej...?
mkowalik
02-09-2022, 01:39
Witam kolego ukaszek2nd. Udało Ci się uporać z tym problemem z egr i błędem P0401?? Jeśli tak to podpowiedz gdzie szukać bo mam to samo. Z góry dziękuję
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.