Zobacz pełną wersję : Jak wyłączyć klimatyzację
Michał_1
17-09-2017, 17:58
Po kilku latach przerwy od wczoraj ponownie stałem się właścicielem Stilo. Ty razem to kombi 1.8 z klimatyzację automatyczną i z nią mam właśnie problem.
Klimatyzacja działa, można regulować nawiew, temperaturę tylko nie da się wyłączyć sprężarki.
Przycisk z „gwiazdką” cały czas jest podświetlony i nie reaguje na nacisk.
Pytanie czy może być to mechaniczna usterka przycisku, czy sterownik mógł się zawiesić? Czy jest jakaś kombinacja przycisków do resetu? Jeśli nie to czy dużo się namęczę w wyjęciem tego panelu?
Z góry dziękuje za pomoc.
Wyjmij włącznik i odepnij od instalacji to się przekonasz czy to włącznik. Ja osobiście stawiam na niego.
Michał_1
17-09-2017, 19:33
Wyjmij włącznik i odepnij od instalacji to się przekonasz czy to włącznik. Ja osobiście stawiam na niego.
No dobrze a jest jakiś sposób upewnienia się czy jest to przycisk na panelu bez rozbierania?
Jeśli go wyjmę to jest szansa na naprawę, czy tylko wymiana?
Łącząc się z modułem klimatyzacji przez interfejs elm. Tam w parametrach się dowiesz czy przycisk jest wciśnięty czy też nie.
Michał_1
17-09-2017, 20:35
Łącząc się z modułem klimatyzacji przez interfejs elm. Tam w parametrach się dowiesz czy przycisk jest wciśnięty czy też nie.
Oki mam elm-a, tak jak pisałem jestem posiadaczem fiata od wczoraj, podpowiesz jakim programem uda mi się połączyć z modułem klimatyzacji?
Multi ecu scan pelna wersja
Michał_1
23-09-2017, 17:00
Właśnie jestem po wyjęciu panelu klimatyzacji.
Pod każdym przyciskiem jest włącznik z taką małą okrągłą miedzianą blaszką. Włącznik jest mechanicznie sprawny. Po złożeniu nadal nie działa (klima cały czas włączona). Panel do wymiany.
Mam problem z połączeniem się multi ecu z samochodem, mam chiński eml, komp go widzi, a w programie pojawia się informacje o braku zgodności eml z eml 1.3.
W innych programach, które używałem do mazdy i peugeota było ok.
Torque na androidzie działa i z fiatem.
Może mi ktoś podpowiedzieć co robię nie tak?
Michał_1
23-09-2017, 21:13
29419
Wiem, że odbiegam trochę od tematy klimatyzacji ale po zmianie sterowników mam teraz taki komunikat.
Inne programy jakie mam, np PCMSCAN działają ale mogę się nimi podłączyć tylko do sterownika silnika.
A wylutowałeś rezystor z interfejsu?
Michał_1
23-09-2017, 22:41
Nie za bardzo rozumiem.
Rozumiem że kupiłeś interfejs elm taki czarny. W środku tego interfejsu pomiędzy pinem can L i can H wlutowany jest rezystor chyba 120 Ohm. Trzeba go usunąć by prawidłowo łączyć się z modułami poprzez sieć CAN.
Michał_1
23-09-2017, 22:49
Oki, dzięki. Spróbuję.
arturro2010
24-09-2017, 14:07
Będę na dniach w Warszawie, jak chcesz to mogę wziąć panel klimatronica to możesz sobie sprawdzić czy to jego wina, tak by nie wtopić kasy na ewentualną wymianę. Mam wymontowany tak że nie ma problemu, musisz tylko wcześniej mi dać znać. Możemy też podłączyć pod kompa, albo pomogę Ci usunąć ten rezystor bo też robiłem tę operację u siebie.
Michał_1
24-09-2017, 16:53
294302943129432
Pomiędzy pinem 6 a 14 miernik pokazuje 48 K Ohm.
Czy ktoś miał styczność z takim kablem?
Michał_1
27-09-2017, 20:59
Dziś dostałem przesyłkę z ânowymâ panelem, wymieniłem go i klimatyzacją włącza i wyłącza się tak jak powinna.
Nawet wyszło nie drogo, najtańszy zmęczony panel z allegro 29 zł i przekładka samej płytki. Czas na operację 20 min.
Z ciekawostek panel można rozdzielić na dwie części i nie trzeba wykręcać tunelu środkowego oraz boków konsoli środkowej. Żeby wyciągnąć panel wystarczy zdemontować popielniczkę i radio.
Po zamontowaniu panelu pojawił się kolejny problem. Licznik kilometrów zaczął migać. Może to zbieg okoliczności z inspekcją olejową bo w menu mam 0 km do serwisu.
Pytanie jest następujące, czy jeśli kupię kabek taki jak:
INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY ELM327 USB OBD2 + CD - ID3 (6805858722) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-elm327-usb-obd2-cd-id3-i6805858722.html)
Uda mi się bez większych problemów usunąć z niego rezystor i będę mógł kasować inspekcję i przeprowadzić osiowanie?
Michał_1
21-11-2017, 22:31
Problemów z klimatyzacją ciąg dalszy.
Po kolei:
1. Kupiłem Stilo, w którym nie dało się wyłączyć klimatyzacji â wymieniłem panel â klimatyzację można włączyć/wyłączyć
2. Zauważyłem, że po zgaszeniu silnika przez dłuższy czas coś âmieliâ pod deską. Nawiew na szybę był słaby. Po zdjęciu plastików okazało się, że ukręcona jest biała tulejka a silnik kręci się w koło. Wymontowałem aktywator i zablokowałem klapę na nawiew na szybę.
Klimatyzacje/ogrzewanie działała 0/1 albo chłodziła (ustawieni LO) albo grzała(od ustawienia 16 na maxa).
3. Kupiłem aktywator i tulejkę. Założyłem. Zgubiłem pod deską bita torxa 20 na 1/4 , który znając moje szczęście na bank będzie grzechotał gdzieś pod plastikami. Podpoiłem kompa i nadal jest błąd B1901. Po wybraniu testu aktywator działa, przy próbie zmiany nawiewu już nie. Dodatkowo temperatura parownika jaką widzi komp to 6548.60C.
Proszę o pomoc, jak pozbyć się tego błędu, gdzie znaleźć czujnik temperatury parownika.
3007630077
Skoro wymieniłeś łącznik, to wymiany wymaga aktywator nawiewu na szybę czołową i boczne. Temperaturą parownika się nie stresuj, bo takie wartości program diagnostyczny w Stilo pokazuje.
Michał_1
26-11-2017, 18:37
Temperaturą parownika się nie stresuj, bo takie wartości program diagnostyczny w Stilo pokazuje.
Dzięki sądziłem, że padł jakiś czujnik.
Po 4h. nierównej walki w niedzielne popołudnie, sprawdzaniu kabli, mieszeniu napięcia stwierdziłem, że spróbuje podłączyć stary panel, z uszkodzonym przyciskiem włączenia klimatyzacji.
Przycisk się nie naprawił ale cała reszta działa. Błędów brak. Nawiew na szybę i regulacja temperatury działa jak powinna.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.