PDA

Zobacz pełną wersję : Tipo 1.4 95 KM - wysokie obroty po uruchomieniu, "zgrzytanie" przy zmiany biegów z 1-3 i obroty przy sprzęgle



Albercik_p
17-09-2017, 18:42
Hej, szukałem podobnego tematu na forum, ale nie znalazłem (być może objawy, które mam w moim fiacie są normalne, a może nie...)

Kupiłem TIPO ze stocka, rok 2017, na razie ma przejechane 3000 km. I teraz tak:

1. Po uruchomieniu (zimny silnik) obroty wskakują na 2-3 tys i po chwili spadają do 800
2. Podczas zmiany biegów z 1 na 2 i 2 na 3 słychać taki mechaniczny dźwięk jakby grzechotki...
3. Czy macie też tak, że podczas postoju przy wciskaniu pedału sprzęgła obroty silnika idą do góry, a przy odpuszczaniu spadają?

Auto jest w porządku, ale te objawy są dość zastanawiające... Czytałem o akcji serwisowej związaną ze skrzynią biegów w zeszłym roku. Co myślicie?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Auto jeździ bez instalacji LPG.

P.

brylancik13
17-09-2017, 18:51
1. Tzw "ssanie" na zimnym silniku
2. Nic takiego nie mam
3. Elektroniczne podbijanie obrotow przy ruszaniu

marnyd4d
17-09-2017, 19:39
1. Tzw "ssanie" na zimnym silniku
2. U mnie skrzynia pracuje idealnie
3. Elektroniczne podbijanie obrotów przy ruszaniu

Celnik
17-09-2017, 20:47
Hej, szukałem podobnego tematu na forum, ale nie znalazłem (być może objawy, które mam w moim fiacie są normalne, a może nie...)

Kupiłem TIPO ze stocka, rok 2017, na razie ma przejechane 3000 km. I teraz tak:

1. Po uruchomieniu (zimny silnik) obroty wskakują na 2-3 tys i po chwili spadają do 800
2. Podczas zmiany biegów z 1 na 2 i 2 na 3 słychać taki mechaniczny dźwięk jakby grzechotki...
3. Czy macie też tak, że podczas postoju przy wciskaniu pedału sprzęgła obroty silnika idą do góry, a przy odpuszczaniu spadają?

Auto jest w porządku, ale te objawy są dość zastanawiające... Czytałem o akcji serwisowej związaną ze skrzynią biegów w zeszłym roku. Co myślicie?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Auto jeździ bez instalacji LPG.

P.Sedan 2017 1.4 95KM
1. To raczej normalne. Chociaz chyba nie do 3 tys...
2. Tez tak mam ale przy bardzo dynamicznym zmienianiu (np. szybki lewoskręt... przypadki w których porzebne jest szybkie przyspieszenie ) biegu z 1 na 2 i 3 na 4 . Sprzęgło mam wcisniete do konca, a dzwiek jak by nie bylo do końca, zgrzyt.
3. Tez tak mam i nie podoba mi sie, przy wstecznym tak samo ( niektórzy tlumaczą ze to ułatwienie do jazdy w korku, mi to raczej utrudnia bo auto nie zachowuje się zawsze tak samo). Obroty rosną gdy sprzęgło jest jeszcze częściowo wcisniete co chyba nie jest dla niego dobre. Utrudnia to ruszanie z pod świateł, wrecz czasem nie lubię ruszać, staram sie dotyczyć... Powiem ze nawet w myFiat liczylem ze pokaże sie wezwanie na jakas akcję ze skrzynią.
4. Czasem mam wrażenie jakby obroty żyły wlasnym życiem, jedzie sie jak samochodem z falującymi obrotami (lekkie szarpniecia i przychamowania)

Mialem sie udac z tym do ASO ale w Piasecznie mi zamknęli 2 miesiące po zakupie, do Warszawy nie mam jakos ciagle czasu ( praca, przedszkole, zakupy, narodziny drugiego dziecka, przychodnie, szpitale... etc.) [emoji17]

Albercik_p
18-09-2017, 12:21
Dzięki za komentarze,

Dzisiaj zadzwoniłem do ASO, gdzie przekonywali mnie, że:
1. to normalne
2. mam do nich przyjechać jak najszybciej na sprawdzenie, żeby zdiagnozować ten niepokojący dźwięk (niewykluczone, że fabrycznie coś jest uszkodzone)
3. to normalne

paki
18-09-2017, 20:10
Daj znac co powiedzą w aso jak do nich pojedziesz.

Albercik_p
25-09-2017, 13:26
Daj znac co powiedzą w aso jak do nich pojedziesz.

No więc tak:

1 i 3. to normalne. Jeśli chodzi o obroty na sprzęgle to taki urok tipo - jeden z ich systemów. Druga sprawa czyli obroty przy uruchamianiu to powiedzieli, że to też normalne bo mieszanka jest wzbogacona, czy też musi się wzbogacić i takie rzeczy to norma.

Co to takich "stuków" przy zmianie biegów i mechanicznego dźwięku/grzechotania delikatnego przy zmianie z 1 na 2, 2 na 3 to też uspokajali. Mówili, ze skrzynia tak po prostu pracuje i że na niskich biegach jak kręci się bardzo szybko to ten dźwięk nie jest niczym niepokojącym.

P.

paki
27-09-2017, 21:29
To mnie uspokoiłeś z tymi biegami. Dzięki pozdrawiam.

tedybear
27-09-2017, 21:51
1 - podbija obroty ale nie do 3000
2 - nic takiego nie mam
3 - normalna i świetna sprawa w korkach

tak sobie myślę, że zaczyna mnie wkurzać podchodzenie serwisów do pewnych rzeczy - TTTM - ten typ tak ma. Jeśli to auto jest tanie i tandetne to w broszurce i reklamach powinni napisać iż będzie głośno, będzie stukać, pukać, szumieć i hałasować i nie podlega to gwarancji :)

brylancik13
27-09-2017, 22:47
Niestety razem z niską ceną idą w parze sprawy jakościowe i mogliśmy się tego spodziewać kupijąc takie auta. Na razie się tym nie przejmuje ale po paru latach już pewnie inaczej na to będę patrzył.

tedybear
27-09-2017, 23:49
Brylancik tylko problem jest inny. Ile trzeba mieć kasy lub jakie auto kupić by uniknąć takich rzeczy. Rapidka czy celyse czy 301 to nisko budżetowe auta. Ale problemy mają auta z wyższych półek. Superb czy focus czy mondeo czy hyundai czy passaty też mają miliony problemów a kosztują jeszcze raz tyle co nasze. Więc co kupić? Aston Martina db9? Czy może ręcznie robionego RR ?

Qvadrat
28-09-2017, 07:24
Sprzedać i zapomnieć... I w kraju jeszcze długo sie to nie zmieni...

kjk
28-09-2017, 12:21
Więc co kupić? Aston Martina db9? Czy może ręcznie robionego RR ?
Widzę 3 opcje:
1. Sam na to wpadłeś - auto klasy RR (chociaż zdaje się, że Aston Martin też miał jakieś problemy z jakością). Nie stać Cię, nawet jeśli noc cudów zorganizują :mrgreen:
2. Znaleźć Mercedesa beczkę w stanie kolekcjonerskim (nie będzie łatwo ani tanio i do codziennego tłuczenia po mieście trochę szkoda).
3. Skorzystać z fachowej pomocy psychologicznej i nauczyć się żyć z tym co masz :cool:

tedybear
28-09-2017, 12:36
Żeby była taka symulacja wirtualna jak będzie zachowywało się nasze auto po 5 latach. Ciekawe co by się popsuło i ile usterek by się pojawiło :)

Robs
29-09-2017, 22:58
Jak tak Was czytam to muszę czasem wyjrzeć przez okno czy to moje to na pewno Tipo jest ☺

Semper
30-09-2017, 17:19
Jak tak Was czytam to muszę czasem wyjrzeć przez okno czy to moje to na pewno Tipo jest ☺

Ja też tak mam �� ale ja to prosty stary już trochę jestem, nieco przygłuchy (jak każdy żonaty podobno) więc może nie zauważam pewnych rzeczy ;)

pelikan1
06-10-2017, 16:09
3. Skorzystać z fachowej pomocy psychologicznej i nauczyć się żyć z tym co masz
Ten punkt wielu by się przydał :roll: narzekają jak baby na miedzywojennym bazarze. Trza bylo dobrze policzyć i taxi jeździc.

marx30
08-10-2017, 11:35
Niestety razem z niską ceną idą w parze sprawy jakościowe i mogliśmy się tego spodziewać kupijąc takie auta. Na razie się tym nie przejmuje ale po paru latach już pewnie inaczej na to będę patrzył.
Wlasnie zalatwialem formalnosci odbioru tipka i mialem okazje z pol godziny gadac z gosciem ktory zamawialgiuliette (piekny pastel alfa red, veloce). Obecnie jezdzi Bmw 1 i a zona AR 147. Mowi ze wiekszej padaki niz bmw nie mial. Auto non stop w serwisie, szarpanie silnikiem, sypanie bledami z kompa to norma a to sondy lambda lecialy a to jakies moduly NOx. Jak mowil ze chce nim pojezdzic z 5 lat to go w serwisie bmw wysmiali. Tym sie jezdzi konca gwarancji i sprzedawac albo brac przedluzona(tyle ze ona obejmuje tylko glowne podzespoly). Pozniej koszty ida w tysiace i to co troche i nie jest to odosobniony przypadek.No i bierze julke ze sprawdzonym silnikiem tzn t-jetem ktorej ewentualne koszty napraw po gwarancji beda normalne. A bmw chce sie pozbyc i zapomniec. To jest dopiero bol dupy jak sie kupi cos niby premium a to sie okazuje shitem

eleven111
08-10-2017, 15:23
W serwisie BMW wyśmiali ze kupił szit i lepiej go sprzedać ? Te opinie to dostał od pracownika roku czy na wypowiedzeniu ?, jakoś ciężko mi to sobie wyobrazić a gość po prostu trafił na pechowa sztukę i dokłada sobie historyjki. Mimo ze mam tipo i kocham go całym sercem to nie będę się oszukiwał na sile i wiem ze auto klasy premium mimo swoich wad będzie lepsze od auta praktycznie najtańszego w swojej klasie

marx30
08-10-2017, 16:34
W serwisie BMW wyśmiali ze kupił szit i lepiej go sprzedać ? Te opinie to dostał od pracownika roku czy na wypowiedzeniu ?, jakoś ciężko mi to sobie wyobrazić a gość po prostu trafił na pechowa sztukę i dokłada sobie historyjki. Mimo ze mam tipo i kocham go całym sercem to nie będę się oszukiwał na sile i wiem ze auto klasy premium mimo swoich wad będzie lepsze od auta praktycznie najtańszego w swojej klasie
A gdzie napisalem ze kupuje tipo? Bral julke veloce za ponad 82 kpln. A bmw chce wypchnac bo boi sie kosztow napraw po gwarancji. Bo ze one sie pojawia (zgodnie z przyslowiem Bedziesz Mial Wydatki) jest niemal pewien biorac pod uwage historie innych. Tylko to wlasnie jest takie myslenie ze jak bmw to "trafil na pechowa sztuke" a jak fiat to syf, dziadostwo, trzeba byc gotowym ze sie bedzie psulo itp.

eleven111
08-10-2017, 16:43
odniosłem takie wrażenie ze płętą twojej wypowiedzi było Fiat > BMW.
Za ponad 82 kpln w twojej wypowiedzi brzmi jak by wydawał z pół banko i zostawiał dzieci w depozyt. 82k to w dalszym ciągu w miarę tanio. Któryś kolega z forum za tipo dał 100k

marx30
08-10-2017, 17:03
Puenta mojej wypowiedzi jest taka ze wpadki jakosciowe niekoniecznie sa pochodną marki i niższych kosztow zakupu. Mozna wydac 2 x tyle i dostac w zamian ladniej opakowany i bardziej ekskluzywny bo dla wielu niedostepny shit.

tedybear
08-10-2017, 19:33
100k za Tipo, a co on szczerozłoty jest?

Qvadrat
08-10-2017, 19:51
Wez dizla w automacie ze wszystkim co się da w opcji i po rabacie 12,5% bedzie 100 kola...

eleven111
08-10-2017, 20:01
Chyba kupował w Niemczech a tam tipo dużo droższy jest