PDA

Zobacz pełną wersję : Brak mocy, kopci straszenie i trzęsie przy odpalaniu i gaśnięciu. Odpalony na zimno.



RedekPD
14-09-2017, 21:57
Hej,
2 dni temu kupiłem auto fiat stilo 2004r 1.9 140km. Jak go sprawdzałem przed kupnem z mechanikiem to wszystko było ok. Wczoraj po przeglądzie wsiadłem do niego koło domu i odpaliłem. Podczas odpalania zatelepało samochodem i strasznie drżał jak chodził na wolnych obrotach. Po paru minutach jak poszperałem w samochodzie to z ciekawości nadepnąłem na pedał gazu. Lekko tak, żeby powolutku podnosiła się wskazówka obrotomierza. Zauważyłem, że idzie strasznie wolno to wcisnąłem trochę mocniej pedał gazu i dalej to samo... Kopcił na czarno i w pewnym momencie trochę niebiesko/siwo. Dzisiaj to samo.
Dodam jeszcze, że raz koło 2000obr. wskazówka poszła mocno do góry tak jakby się odblokowało coś.

Auto dopiero zarejestrowałem - sprowadzony z włoch.
Dużo o tym czytałem i wszędzie piszą o EGR, ale nigdzie nie pisali o strasznym kopceniu na czarno a potem wymieszanym dymie czarno-siwo/niebieskim.

Ktoś miał coś podobnego?

RedDevil
14-09-2017, 22:21
Ja miałem, u mnie dwa tematy, dolot podciśnienia zaworu overboost oraz czyszczenie EGR

RedekPD
15-09-2017, 13:51
Dzięki za info. W weekend się tym zajmę i opiszę sytuację.

Nokian
15-09-2017, 14:35
Miałem podobnie - może padł przepływomierz (Bosch 500 zł do JTDm 140 koni z 2005 roku). Autem nie dało się praktycznie ruszyć bo go dusiło. Odepniesz to moc wróci ale pewnie dalej będzie kopcił. Swoją drogą warto wszystko wyczyścić jak kolega wyżej pisał.

RedekPD
15-09-2017, 15:59
A wam też tak się stało to tak nagle? Bo na przeglądzie wszystko grało został odstawiony pod dom a wieczorem amba fatima...

Czy mogę w takim wypadku jechać nim do mechanika, czy mogę uszkodzić auto? Do mechanika mam 800m

Nokian
15-09-2017, 16:17
Mi straciło na mocy do 2000 obrotów, potem wyskoczył check ale auto tak poza tym jeździło normalnie. Pojechałem do mechanika, czyszczenie przepływki dokończyło jej żywot i po odpaleniu auta miałem właśnie to samo ale akurat to było u mechanika na placu. On jeździł i było w porządku ale na drugi dzień jak przyszedłem po auto właśnie stało się to co u Ciebie. Po czyszczeniu wszystkiego nadal to samo, dopiero wymiana przepływki przywróciła auto do żywych. Teraz znów wyrywa z butów, nawet lepiej niż było :]

Odepnij przepływkę i moc powinna wrócić, kopcił będzie mocno dopóki się nie rozgrzeje. A chceck Ci nie zaświecił?

RedekPD
15-09-2017, 17:56
Na szczęście nie widziałem, żeby się zaświecił. Bo rozumiem, że jak check się świeci to po turbinie? Zakręciło mi nim tak do 3.2 - 3.3k obrotów. Dzisiaj wieczorem do kolegi daję więc jutro do południa będę wiedział co się stało.

radio19966
15-09-2017, 18:18
Obstawiał bym EGR jeśli powyżej 2000obr jest git

RedDevil
15-09-2017, 20:21
U mnie było nagle. Brak prawidłowego ciśnienia to brak mocy na dole. Jak przytkał się EGR to dym jak z kotłowni. Przydusiłem go i było lepiej, na kolejny dzień amen. U mnie przepływka była ok.

RedekPD
27-10-2017, 21:36
Hej,
byłem u mechanika przeczyścił mi egr i 2 tyg ok. Okazało się, że mam wszystkie wtryski rozwalone...

Mam pytania takie:
- Co sądzicie o używanych wtryskach? W końcu ludzie na takich jeżdżą a komplet i tak muszę kupić...
- Czy wtryski od JTD np. 115km są takie same jak od jtdm 140km? 10km ode mnie jako jedyne na olx w mojej okolicy gościu ma do sprzedania wtryski od 1.9jtd 80km dlatego pytam.

Pozdrawiam.

Braval
28-10-2017, 22:53
Na wtryskach masz numery ,wiec dobierz wg . wzoru. W stilo 1,9jtd 115 KM masz 0 445 110 119.U Ciebie bedziesz mial inne ,choc pewnie tez bedzie pracowal ,jesli wymiary ma takie same caly wtryskiwacz,

RedekPD
29-10-2017, 18:05
Już znalazłem wtryski. Teraz tylko zamawiam i mam nadzieję, że będą ok haha...