Zobacz pełną wersję : 1.9 150km wolniej przyspiesza od 2300 do 3000obr/min
witam, mam problem z silnikiem 1,9 150 km mianowicie po wciśnięciu pedału w podłogę pojawiła sie chwilowa turbodziura, a poa tym w zakresie od 2300 do 3000 obr auto przyspiesza wolniej niż dotychczas,komputer nie pokazuje żadnych błędów, nie wiem czy wymieniać czujnik ciśnienia doładowania czy raczej za taką syruację może odpowiadać zawór podciśnienia doładowania sterujący zmienną geometrią?
Najprościej i najszybciej będzie jak sprawdzisz wężyk gumowy przy zaworze VGT czy nie sparciał bo nieszczelność na nim jest główną przyczyną problemów z mocą silnika.
witam, mam problem z silnikiem 1,9 150 km mianowicie po wciśnięciu pedału w podłogę pojawiła sie chwilowa turbodziura, a poa tym w zakresie od 2300 do 3000 obr auto przyspiesza wolniej niż dotychczas,komputer nie pokazuje żadnych błędów, nie wiem czy wymieniać czujnik ciśnienia doładowania czy raczej za taką syruację może odpowiadać zawór podciśnienia doładowania sterujący zmienną geometrią?
Wszystko wskazuje na to, że nie pracują łopaty w turbinie od zmiany geometrii... wężyki, zaworek, przewody, gruszka na turbinie lub zapieczone same kierownice w turbinie... do sprawdzenia
CzarnyGD
07-09-2017, 10:29
Najlepiej to by było zrobić loga auta i wtedy szukać przyczyny:) Ciśnienie doładowania oczekiwane - rzeczywiste, ciśnienie paliwa oczekiwane - rzeczywiste. Wszystko w odniesieniu do obrotów silnika. Kawałek prostej, włączone rejestrowanie, 3 lub 4, 2k obrotów i gaz do dechy i tak do 4-4.5 pociągnąc:)
dzięki wszystkim za odpowiedzi, dodam jeszcze że wymieniłem już filtr paliwa, czyściłem przepływomierz, oraz czujnik ciśnienia doładowania, jak narazie bez zmian auto od 2200 chce jechać jednak przy 2300 już odpuszcza z tym że nie do końca bo wciąąż przyspiesza ale nie tak jak powinno, przewody są w dobrym stanie, powiedzcie czy zawó VGT to jest ten na przednim pasie od sprony akumulatora? beę próbował jeszcze wymienić ten zawór bo nie mogę znaleźć nikogo kto jest w stanie zrobić logi dynamiczne
Nie wiem jaki masz - jeśli z metalową opaską to możesz spróbować go wyczyścić. Na forum alfy jest opis jak zrobić.
Elektrozawór VGT (overboost) Alfa Romeo 156 | Sam naprawiam - Motoryzacyjne Instrukcje Napraw (http://www.samnaprawiam.com/poradniki-2463-elektrozawor-vgt-overboost-alfa-romeo-156.html)
Po tym zabiegu dobrze jest przegonić auto po obrotach żeby geometrię rozruszać. Może pomoże - jak nie to będziemy szukać dalej ;-)
Dzięki, w takim razie zabieram się za ten zawór jak sie nie uda wyczyścić to poprostu wymienię na nowy, z tego co się orientowałem można kupić zamiennik engitech za 130zł oczywiście opisze dalsze wyniki i efekty działań
Mam jeszcze jedno pytanie mianowicie jak powinna zachowywać się gruszka po wciśnięciu gazu u mnie jak delikatnie wciskam gaz tak do 4000obr wychylenie jest na poziomie niecałe 0,5cm natomiast jak wcisnę gwałtownie to wychyla się ok 2cm i mimo tego że gaz trzymam gruszka odpuszcza i cięgno powraca czy tak ma to działąć? bo jeżeli nie to mamy na 90% elektrozwór vgt
Mam jeszcze jedno pytanie mianowicie jak powinna zachowywać się gruszka po wciśnięciu gazu u mnie jak delikatnie wciskam gaz tak do 4000obr wychylenie jest na poziomie niecałe 0,5cm natomiast jak wcisnę gwałtownie to wychyla się ok 2cm i mimo tego że gaz trzymam gruszka odpuszcza i cięgno powraca czy tak ma to działąć?
Tak ma działać, silnik na postoju nie jest obciążony to nie ma potrzeby żeby turbo pompowało powietrze.
czyli wygląda na to że z tym zaworem vgt jest wszystko ok? więc czy czujnik ciśnienia doładowania może być przyczyną takiej sytuacji ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
mimo wszystko sprubuje przeczyścić overboosta zobaczymy jaki bedzie efekt
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
a i jeszcze jedna rzecz jest bardzo dziwna bo na 1 i 2 biegu spadku mocy praktycznie nie czuć na 3 biegu po wciśnięciu gazu nawet powyżej 2500obr ma chwilowe zawahanie później ciągnie natomiast od 4 biegu już od ok 1800obr czuć że turbo załącza i ciągnie do 2300 później przyspieszenie słabnie i tak jakby lepiej było po przekroczeniu 3000obr z kim nie rozmawiam, dzwoniłem nawet po serwisach i nikt nie miał podobnego przypadku
witam ponownie wyczyściłem vgt i problem jest nadal, ale zauważyłem jeszcze może to będzie pomocne może ktoś wie bo przy przyspieszaniu na 1 i 2 słychać taki dziwny dźwięk ipojawiający się kilka razy przez ułamki sekund i wówczas ayto jest jakby dławione dżwięk porównywalny z pracą abs-u albo tak jakby takie warczenie nawet przy wyłączony asr jeśli ktoś wie co to będę baaaardzo wdzięczny nie wiem ale tak jakby może coś się rozszczelniało?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.