PDA

Zobacz pełną wersję : Świece



MagdaM
06-09-2017, 12:21
Witam, chcialam zapytac czy jak jeździcie na gazie to zmniejszacie przeswit(przerwę) swiecy ? Ile powinno byc? Zalozone nowe 10 tysiecy km temu z ngk zalecane ale teraz cos przerywa na gazie po remoncie turbo i kolektora. Nie za kazdym razem, czasem nie ładnie pracuje na wolnych obrotach(na wolnych taki metaliczny stukot, na benzynie tego nie ma) a czasem gdzies pod gore przy większych obrotach. Oleje i filtry wymienione tydzień temu.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

1.4 t-jet 120km 2008 r

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

1.4 t-jet 120km 2008 r

markshall
06-09-2017, 12:47
A ze tak zapytam po co zmniejszać przerwę świecy? Wiele lat jeździłem na gazie i nigdy o tym nie słyszałem. Przerywanie raczej świadczy o usterce układu zaplonowego.

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka

MagdaM
06-09-2017, 14:52
A co ile wymieniac świece w tym silniku na gazie?

Fred.X
06-09-2017, 16:05
np jeśli na benzynie producent przewidział przebieg 100 tys km , to na LPG licz tak 70-80 tys , czyli około 20-30% mniej

Adam1982
06-09-2017, 17:02
Świece w t-jet wymienia się co 30tyś km według instrukcji. Ja latam na Denso IXU27 już 15tyś km i jest OK.

Fred.X
06-09-2017, 17:55
Świece w t-jet wymienia się co 30tyś km według instrukcjihmm , na pewno ??

ŚWIECA IRYDOWA NGK IKR9J8 IKR9F8 PUNTO 1.4 T-JET (5278822037) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/swieca-irydowa-ngk-ikr9j8-ikr9f8-punto-1-4-t-jet-i5278822037.html)

Adam1982
06-09-2017, 18:13
Na 100% i nie próbuj jeździć dłużej , chyba że lubisz niespodzianki ;-)

MagdaM
06-09-2017, 18:57
Ok dzięki ;-) w drugim aucie,którym jest saab wymieniamy co 10 tysi ,ale tam koszt 4 to 40zl orginalnych zalecanych z ngk ;-) a tu prawie tyle jedna kosztowala ;-)

Fred.X
06-09-2017, 19:01
Ciekawe , w Hondzie 2.0 mam takie świece i wymiana po 100 tys km, coś mi się nie chce wierzyć, może zwykłe NGK to 30-40 tys , ale nie Iridium-platinium

Adam1982
06-09-2017, 21:45
A masz w Hondzie Turbo ? Mam Ci wysłać zdjęcie instrukcji ?

Fred.X
06-09-2017, 22:07
a Co ma Turbo ??
miałem Saaba 9-5 2.3 Turbo Aero 260 KM i tam wymiana świec co 80 tys

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Po drugie wydaje mi się , że zależy to przede wszystkim od rodzaju świec ,

pix
07-09-2017, 07:02
A czy świece łatwo wymienić samemu? Pytam, bo zaśpiewali mi w warsztacie 200 zł za robociznę i wydaje mi się to trochę drogo.

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

Fred.X
07-09-2017, 07:06
filozofii nie ma , dobrze jest mieć klucz dynamometryczny co by sobie bałaganu nie narobić

Fedur
07-09-2017, 19:55
Przerwe na swiecach to sie kiedys zmniejszalo obecnie to się nie stosuje tego. Tak samo sa niby świece do lpg specjalne ale to tylko marketing. W pracy pytalem 5 osob i kazdy leci na seryjnych swiecach nawet nie Irydowe.
Dzis sam bylem z citroenem na czyszczenie przepustnicy i wymiane swiec ale mechanik mowil ze wzorowo wygladaja i nie widzial sensu a mogl zarobic przeciez.


Wysłane z mojego LG-D620 przy użyciu Tapatalka

pix
08-09-2017, 20:47
@Fred.x a znasz moment? Albo pod jakim nr procedury jest to w elearn?

MagdaM
09-09-2017, 13:01
Jak wymieniasz swiece to na opakownaiu nawet masz instrukcję jak je dokrecic, wiec najbardziej to przyda sie grzechotka ;-)

e_nornert
10-09-2017, 00:34
Na 100% i nie próbuj jeździć dłużej , chyba że lubisz niespodzianki ;-)

A jakie to niespodzianki?

Adam1982
10-09-2017, 17:15
Wypadające zapłony , dłuższe odpalanie , nierówna praca , upalona elektroda. T-jety są bardzo wrażliwe na stan świec. Nie wiem od czego to zależy. Ja będę się trzymał wymian co 30 tyś km. Jak dzwoniłem do Cinsoftu w sprawie remapu mojego T-jeta pan Marcin sugerował wymianę nawet co 25tyś km , a sporo tych silników już chipował i naprawiał. Ale na tym forum niektórzy użytkownicy nie wierzą w instrukcję i są mądrzejsi od producenta ;-) To że świeca jest irydowa nie znaczy , że wytrzyma np 80tyś km , zależy w jakich warunkach pracuje.

Fred.X
10-09-2017, 19:24
hmm serwis zaleca też wymianę oleju w niektórych autach co 30 tys km,

Adam1982
10-09-2017, 20:53
Ale to jest dyskusja o świecach. Jak chcesz o oleju to załóż nowy temat. Olej wymieniam co 10 tyś km , jak coś :-)

Fred.X
10-09-2017, 21:14
widzę, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem kolego, świece wymieniasz dopiero jak jest problem z zapłonem , a olej wg przebiegu

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

turbina powinna wytrzymać 150 tys km , po tym przebiegu tez ją wymienisz ??

Adam1982
10-09-2017, 21:28
Nie jestem twoim kolegom , także zluzuj. Gdzie napisałem , że wymieniam świece jak jest problem z zapłonem ? Dlaczego uważasz że turbina wytrzymuje 150 tyś ?

Fred.X
10-09-2017, 21:48
właśnie potwierdziłeś , co napisałem #-o

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Nie jestem twoim kolegom , także zluzuj. Gdzie napisałem , że wymieniam świece jak jest problem z zapłonem ? Dlaczego uważasz że turbina wytrzymuje 150 tyś ?

Adam1982
10-09-2017, 21:55
Zadałem ci dwa proste pytania , możesz normalnie odpowiedzieć ? Nauczyli cię w szkole , że zdania zaczyna się z wielkiej litery ? Masz skończoną podstawówkę prawda ?

Fred.X
10-09-2017, 22:03
masz problem z czytaniem ze zrozumieniem
1. świece wymienia się jak jest problem z zapłonem , a nie po przebiegu
2. napisałem do Ciebie kolego , grzecznie, kulturalnie chyba, że te słowa są dla ciebie nieznane , to mogę inaczej : ........
3. jedynymi rzeczami w aucie jakie wymieniasz zgodnie z resursem to jest olej, płyny eksploatacyjne i filtry , reszta na zasadzie awarii/zużycia - odpowiedź odnośnie turbiny i świec

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

zgadłeś skończyłem całe 8 klas szkoły podstawowej

Adam1982
10-09-2017, 22:18
1. Nie zgadzam się , świece wymienia się po przebiegu. Chcesz czekać np na taki problem jak upali się elektroda i wpadanie do cylindra ? Albo pojedziesz np do Grecji i przestanie pracować na jednym cylindrze ? W każdym aucie jakie miałem zawsze podany był przebieg wymiany.
2. Też jestem grzeczny i też mogę być nie grzeczny.
3. Tu się popisałeś. Z rozrządem też czekasz na awarię jak ze świecami ?

Szkoda mi ludzi którzy kupili lub kupią auto od ciebie.

Caps Lock nadal ciężko nacisnąć ?

Fred.X
10-09-2017, 22:23
Nie znasz mnie, nie wiesz jak dbam o auto , więc za przeproszeniem nie obrażaj , szkoda czasu na ciebie, widac, że mama nie raz złapała cię na waleniu konia

Adam1982
10-09-2017, 22:29
O zdanie z wielkiej litery , ale brak kropki na końcu tej fantastycznej diagnozy ha,ha . Widzę że jesteś super znawcą tematyki motoryzacyjnej i jakże utalentowanym psychologiem. To ja też mam dla ciebie diagnozę : Tata cię kiedyś trzy razy podrzucił , ale dwa razy złapał.

Fred.X
10-09-2017, 22:31
Adam Miodek , witamy na forum Fiata

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Nie jestem twoim kolegom , także zluzuj. Gdzie napisałem , że wymieniam świece jak jest problem z zapłonem ? Dlaczego uważasz że turbina wytrzymuje 150 tyś ?pisze się kolegą , jak już , Panie uczony ;)

Adam1982
10-09-2017, 22:33
Ty zrobisz przysługę innym użytkownikom jak się z forum pożegnasz. Auta forumowiczów będą miały mniej awarii .

Fred.X
10-09-2017, 22:35
Przede wszystkim Ty nie będziesz mi mówił co mam robić ...

Adam1982
10-09-2017, 22:41
Musimy się chyba spotkać , najpierw damy sobie po pysku , a potem pójdziemy na wódkę :-) Nie jestem w treningu , ale zaryzykuję . Tylko nie przyjeżdżaj z kolegom ? (dobrze napisałem kolegom ?)

Fred.X
10-09-2017, 22:42
zapraszam do Torunia

Adam1982
10-09-2017, 22:44
Napisz adres , tylko na PW , bo za te rady to jeszcze więcej ludzi przyjedzie ha,ha .

Fred.X
10-09-2017, 22:51
a teraz poczytaj o uszkodzeniach świec :
https://www.ngk.de/pl/technika-w-szczegolach/swiece-zaplonowe/diagnoza/objawy-uszkodzen/

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Cytat odnośnie "upalonej elektrody" :
Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z takim przypadkiem?
A mianowicie podczas jazdy silnik stracił moc stało się to na trasie. Po odkręceniu świec okazało się że z jednej z nich wypadła środkowa irydowa elektroda
i coś narobiła w cylindrze (jeszcze nie rozbierałem silnika) .Samochód został dostarczony do domu na lawecie (420 km). Świeca była firmy Barum.
Mechanicy otwierali szeroko oczy widząc taki przypadek, na świecach zrobiłem około 10tys. km .Nie posiadam na nie paragonu .Czy jest jakaś szansa żeby od producenta świecy domagać się naprawy silnika? Lub zwrotu poniesionych kosztów holowania i części.
Przeleciałem cały internet ale z takim uszkodzeniem świecy się nie spotkałem.

na 100% nie jest to wina przebiegu , tylko wada ukryta produktu na co nie ma się wpływu

napisałem Ci , nie znasz mnie nie oceniaj , tyle w temacie.

Miłego wieczoru

Adam1982
10-09-2017, 23:01
OK , ale to są uszkodzenia przy zachowaniu terminów (przebiegu wymiany). Wynikające ze złego montażu lub niesprawności silnika. Jak doczytasz jest tam też napisane , że różni producenci zalecają wymianę świec w przedziale od 30 do 120 tyś km , nie piszą nic o czekaniu na niesprawność układu zapłonowego. Tyle wcześniej pisałeś o czytaniu ze zrozumieniem i co ? Sam się doklepałeś i potwierdziłeś swoją pomyłkę . Dzięki.

Odnośnie tego cytatu , wada albo podróbka lub niewłaściwy montaż. Co nie znaczy , że nie może tak się stać z oryginalną , sprawną świecą ale eksploatowaną za długo. ( ktoś twoją metodą czekał na awarię)
Pewnie chodziło o Beru , Barum to opony.

Fred.X
10-09-2017, 23:09
że różni producenci zalecają wymianę świec w przedziale od 30 do 120 tyś km

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


na świecach zrobiłem około 10tys. km

Adam1982
10-09-2017, 23:21
Czy ty jesteś poważny człowieku ? Wrzuciłeś dwa cytaty i nic nie napisałeś. To następstwa tej zabawy z tatą , dobrze myślałem.

Nadal uważasz , że czeka się na awarię ?

Fred.X
10-09-2017, 23:30
29291 ......

Adam1982
10-09-2017, 23:34
Kiedy wymienić świece i kable zapłonowe? - Auto Świat (http://www.auto-swiat.pl/zdjecia/kiedy-wymienic-swiece-i-kable-zaplonowe/7vfvm)

To też możesz przeczytać , kurcze nigdzie nie piszą o czekaniu na usterkę.
Piszą natomiast o urwanej elektrodzie.

Fred.X
10-09-2017, 23:37
Auto Świat to faktycznie "fachowa lektura "

Adam1982
10-09-2017, 23:41
Twoje cytaty są fachowe , tak jak gify.

Przyznaj się jesteś internetowym trollem ?

moris10
11-09-2017, 01:19
Panowie myślę, że forum to nie miejsce na przepychanki. Jak bardzo chcecie to zawsze zostaje PW.
Co do świec i terminu wymiany. Kiedy po lekko przekroczonym terminie wymiany świec postanowiłem je wykręcić i zobaczyć czy jeszcze na nich da się jeździć. Przy zakrecaniu świec jedna się urwała (gwint M10) . Uprzedajajac pytanie, mam klucz dynanometryczny i nie boję się go używać.
Od tego czasu zmieniam świecie zgodnie z zaleceniami producenta.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

pix
11-09-2017, 20:57
Panowie myślę, że forum to nie miejsce na przepychanki. Jak bardzo chcecie to zawsze zostaje PW.
Co do świec i terminu wymiany. Kiedy po lekko przekroczonym terminie wymiany świec postanowiłem je wykręcić i zobaczyć czy jeszcze na nich da się jeździć. Przy zakrecaniu świec jedna się urwała (gwint M10) . Uprzedajajac pytanie, mam klucz dynanometryczny i nie boję się go używać.
Od tego czasu zmieniam świecie zgodnie z zaleceniami producenta.


A mógłbyś napisać co ile powinno się wymieniać świece w 1.6 MJ? W instrukcji znalazłem tylko świece zapłonowe, więc w ogóle się tematem nie przejmowałem. Niestety zapaliła się ostatnio kontrolka, a nie mogę sobie pozwolić przez najbliższe 2-tyg na odstawienie auta nawet na jeden dzień i tak jeżdżę licząc, że mrozy i wypalenie ich nie złapią :/ Na dodatek z wydechu idzie dużo pary na zimnym silniku, a vitoss miał taki problem i też okazało się, że chodzi o świece.
Myślę, żeby samemu je wymienić, ale nie mam jakiegoś mega doświadczenia. Czytałem, że dobrze mieć klucz dynamometryczny, ale taki, który pozwala nastawić siłę odkręcania. Nie wiem jednak jaką wartość ustawić. Przy wkręceniu prościej - już wiem, że wartości będą na pudełku, do tego pasta ceramiczna na gwint.
Planuję kupić BERU GE114 albo NGK 94251