PDA

Zobacz pełną wersję : Grzejące się Grande Punto wentylator chłodnicy i czujnik TEMP



radex324
03-09-2017, 22:05
Witam, w moim Grande punto nie działa wskazówka temperatury cieczy chłodzącej po odpaleniu silnika przeskakuje od razu na równą połowę nawet gdy jest bardzo zimno na dworze i auto stoi przez noc, ani nie drgnie, podejrzewam że to czujnik temperatury podłączony do licznika bo czujnik cyfrowy działa(podłączam pod OBD2 i aplikacją SDPROG sprawdzam dane) a 2 problem to że wentylator chłodnicy włącza się dopiero po osiągnięciu 103-105* stopni, z tego co wyczytałem powinien mieć on 3 biegi i włączać sie w niższej temperaturze. Załączam zdjęcie czy to ten czujnik temp? Wg. instrukcji powinien znajdować się on po prawej mniej więcej z tyłu silnika czyli by się zgadzało.

ampro
04-09-2017, 09:38
- jeżeli diagnostyka wykazuje prawidłową temperaturę to znaczy że, problem leży po stronie licznika
- według mojej wiedzy jest jeden bied silnika , ale mogę się mylić

radex324
04-09-2017, 12:46
A czy czasem nie powinien się włączyć automatycznie po odpaleniu klimatyzacji? Poza tym znalazłem w rozpisce przekaźników że jest 1 i 2 bieg więc sam nie wiem, zaraz będę jechał to posprawdzać.

krowka1978
04-09-2017, 14:34
Są tylko dwa biegi wiatraka chłodnicy. Po włączeniu klimy pierwszy bieg od razu nie musi się włączyć - wszystko zależy od temperatur.

ampro
04-09-2017, 15:45
-być może są dwa lub trzy biegi tego nie wiem
-lecz zgodnie ze schematem zamieszczonym w elearn jest tylko jeden bieg

krowka1978
04-09-2017, 16:37
Jeden to może jest, ale w aucie bez klimy. Z klimą są dwa.

radex324
04-09-2017, 19:58
Są 2 biegi, mam klimatyzację, przekaźnik się włącza od wolnego biegu (chyba T2) ale wentylator nie działa, postaram się sprawdzić wiązkę przewodów dochodzącą do wentylatora, czy można wyciągnąć sam wentylator bez chłodnicy?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


- jeżeli diagnostyka wykazuje prawidłową temperaturę to znaczy że, problem leży po stronie licznika na 99% to licznik, jak go naprawić?

krowka1978
04-09-2017, 22:04
Są 2 biegi, mam klimatyzację, przekaźnik się włącza od wolnego biegu (chyba T2) ale wentylator nie działa

Problem może leżeć w opornicy, która jest przy wentylatorze.

Jeśli chodzi o licznik, to podłącz się MES-em pod zegary i zrób ich test. Sprawdzisz jak zachowują się wskazówki.

radex324
04-09-2017, 22:12
Co to kolego MES? Warunki domowe najlepiej do sprawdzania, przy 105* wskazówka jest równo na połowie jak i również przy 50* itp , jak najłatwiej zdjąć ten wentylator?

krowka1978
04-09-2017, 22:32
Multiecuscan - Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net/)

Potrzebny jest np. ELM327 + przejściówka Typ 3.
Trzeba zrobić test zegarów i obserwować jak zachowuje się wskazówka temperatury płynu. Podczas testu wskazówki kilkukrotnie wędrują od min do maks.

Wentylatora nigdy nie miałem okazji ściągać, więc z głowy nie dam rady nic poradzić. W dziale download jest program eLearn do GP, tam na pewno jest instrukcja demontażu i montażu.

radex324
04-09-2017, 22:35
Mam taka przejściówkę czy będzie dobra? ELM327 Bluetooth BT OBD2 + PL SDPROG Android + Win (6765707046) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/elm327-bluetooth-bt-obd2-pl-sdprog-android-win-i6765707046.html?snapshot=MjAxNy0wNy0yN1QyMjo0ODox Mi4zNDdaO2J1eWVyOzc3YjM2ZGJmZGNiNjVjZTc1ZGQ3MzYxMm YyMTkwOTc1YTE3ZjQ0OTQ1YzUyOTQ1ODE4YWNmMjk3ZTA2Y2Nl ZWE%3D), mam ten program o którym mówisz ale chyba nie ma tam jak zdemontować.

krowka1978
05-09-2017, 10:50
Jeśli się łączy, to będzie ok. Jeśli połączy się z ECU, a nie połączy z innym modułem, który wymaga przejściówki Typu 3, to trzeba ją dokupić. Wpina się ją wtedy w gniazdo OBD, a do niej interfejs.

Co do wiatraka, to zapewne trzeba zdemontować chłodnicę - muszę się upewnić.

radex324
05-09-2017, 16:49
Możesz podać jakiegoś linka do odpowiedniej przejściówki? Ew. Ile kosztuje wskazówka temperatury w liczniku?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Dobra znalazłem u nas na forum ze jak wskazówka jest lekko za 1/2 to się włącza wentylator więc to chyba sprawne, zostaje więc tylko wentylator, jak będzie dobra pogoda to postaram się pogrzebać.

krowka1978
07-09-2017, 15:15
Możesz podać jakiegoś linka do odpowiedniej przejściówki?

https://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-3.html

radex324
10-09-2017, 11:49
Dzięki za linka, w wentylatorze znalazłem wtyczkę do której podłączony jest przekaźnik wolnych obrotów i był tam bezpiecznik termiczny(chyba) i powyginane blaszki, czy ktoś wie jak one mają być połączone i jaki ten bezpiecznik ma być albo gdzie dostane nowy?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

mógłby ktoś pomierzyć jakie wartości ma ten rezystor w obudowie dmuchawy?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Z tego co wyczytałem to te rezystory się ciągle przepalają, zamierzam kupić opornik na allegro 50W cena ok.5zł tylko mniej więcej jaki opór powinien mieć?

radex324
10-09-2017, 12:51
Zamówiłem rezystory 50W, 2 0,68 i 1 0,33 dam znac jak to działa później.

radex324
13-09-2017, 07:17
Przyszło to Interfejs FIATECUSCAN FES Multiecuscan FIAT diag. (5215112828) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/interfejs-fiatecuscan-fes-multiecuscan-fiat-diag-i5215112828.html?snapshot=MjAxNy0wOS0xMFQwODoxOTo0 Ny44MTRaO2J1eWVyOzNkMTk1ZjYxYjU5MDE1NzIwMDNiMjcyNj k3YjE0ZjUwNGU0ZjQ2MzY2N2I5ZjA2ZjA5NTBjMDkzNzkwMzk5 YmM%3D) + 3 przejściówki 1,2,3 co dalej ?

ampro
13-09-2017, 17:22
-niestety obawiam się że, tym interfejsem to niewiele , lub nic nie da się zdziałać w G.Punto
-to jest tzw VAG KKL , a jest potrzebny ELM327
-raczej bez ponownego zakupu się nie obejdzie
-tu można zobaczyć co i jakim interfejsem diagnozujemy Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx)

radex324
14-09-2017, 20:08
No to zaszalałem, ale na aukcji pisze że można wtyczkę 3pin dokupić i powinno być ok.

krowka1978
14-09-2017, 21:12
No to zaszalałem, ale na aukcji pisze że można wtyczkę 3pin dokupić i powinno być ok.

Wtyczka 3-pin jest do modeli sprzed epoki złącza OBD2! Wtyczki 3-pin nie podłączysz w GP. Musi być ELM327 plus adapter TYP 3.

ampro
14-09-2017, 22:50
- ja zamiast adaptera zastosowałem przełącznik którym przełączam piny 6-14 na 1-9

radex324
15-09-2017, 23:48
Mam ten interfejs na USB ELM327 viakena i 3 rodzaje kabli 1typ, 2typ, 3typ, dam znać co udało się zrobić jak będę miał czas.

radex324
21-09-2017, 17:59
Zrobiłem to tak: 2939029391293922939329394 Jak na razie spisuje się świetnie.2 rezystory 50w połączone równolegle ok. 0,34OHM ale zamówiłem już 2 100W oporniki bo akurat była promocja, zostało to przymocowane do obudowy wentylatora blachowkrętami na fabrycznych miejscach.