Zobacz pełną wersję : Croma z jednym kluczykiem ?
pawelccp
03-09-2017, 11:39
Witam!
Co to oznacza dla kupującego???
Wydatek 900 PLN na drugi zapasowy kluczyk.
Oznacza że ma jeden kluczyk i że jakby chciał drugi wyrobi za 1000 złoty :)
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Problem przy ubezpieczeniu AC (nie OC i oczywiście jeżeli nie dorobisz go wcześniej), problem gdy zgubisz obecny kluczyk, koszt dorobienia drugiego kluczyka (sam kluczyk, kodowanie w centralce) czyli parę stów do tyłu. Możliwe, że auto przyjechało z zagranicy i było tam sprzedane na aukcji, wtedy zazwyczaj jest tylko jeden kluczyk do auta dawany. To by też oznaczało, że prawdopodobnie auto pochodzi z firmy leasingowej i najpewniej miało kolizję.
Bulka159
03-09-2017, 11:47
Mam jeden kluczyk i dbam o niego jak mogę ale nie chce myśleć co będzie jak zgubie. Obudowę wymieniłem bo była zajechana. Z kluczykiem o tyle jest problem ze dorobić ciężko (z pilotem). Z tego co się orientowalem trzeba w ASO pod konkretny vin zamówić ale do mojego niestety już nie ma.. 2005 rok jak coś. W ASO zapronowali mi wymianę zamków stacyjki itp za bagatela 2 tys. Bo kluczyka już nie da sie dostać.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Zapytaj w innym aso, wątpię by kluczyk był nie do dorobienia.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Zapytaj w firmie "KO-car" ,dorabiają do fiatow wszystko...
W nowym MES jest chyba funkcja dorabiania kluczyków, warto to sprawdzić.
Kluczyki do Cromy tylko w ASO
Kluczyki do Cromy tylko w ASO
To święta prawda, oczywiście jesli mówimy o kluczykach z działającym pilotem.
KO-car też nie dorobi "pilota". Immo do uruchamiania silnika tak - rozmawiałem z nimi kilka dni temu.
BTW.
Mam do odstąpienia komplet zamków, dwa kluczyki - wszystko nófki i oryginalne, z dwoma ale ...
1/. Ko-car dorobi TYLKO możliwość odpalenia samochodu, bo ...
2/. ... te kluczyki są zaprogramowane do innego auta i NIC się z tym już nie da zrobić/zmienić tak, aby mogł zafunkcjonować pilot (otwieranie okien, CZ, otwieranie bagażnika)
Jakby co - zapraszam na PW. Nie zedrę za ten komplet. Z 2 tys. które zaproponował ASO grubo ponad połowa zostanie w kieszeni :)
Ja kupilem Crome z... 1,5 kluczyka. Tak hahah 1,5. Jeden komplet pilot z wkladem do awaryjnego otwierania/ zamykania A drugi obudowa i wklad metalowy. Brak srodka do pilota. Poszedlem w moim miescie do magika jakiegos. Sklonowal mi chip odpalania i wkleił w obudowe pusta. Uzywam pelnego ale jak jade dalej np. wakacje biore drugi bym mogl awaryjnie otworzyc samochod, odpalic i dojechac spokojnie do domu. Koszt 250zl i 15minut mu to zajelo na miejscu.
Na alledrogo jest oferta za 400 zł - tylko do odpalania..
Co do zgubienia kluczyka na wakacjach to spotkałem w tym roku rodaka w Chorwacji, który właśnie jechał ratować szwagra, który zgubił kluczyk do auta... niestety kluczyk, który wiózł służył tylko do otwarcia auta (był częściowo zepsuty ) więc auto miało wrócić na lawecie do Polski ...
A jest ktoś kto twierdzi, ze potrafi to zrobić z pilotem i ogłaszał się na tym forum...
A jest ktoś kto twierdzi, ze potrafi to zrobić z pilotem i ogłaszał się na tym forum...Wg mojej wiedzy, "dorobienie" pilota do tego kluczyka jest niemożliwe poza "fabryką" (zamówienie za pośrednictwem ASO).
Ja w swoim komplecie posiadam: komplet bębenków, dwa kluczyki i karty kodowe (mechanic i electric CODE) - niestety klucze są zaprogramowane do "jakiegoś" auta. Ktoś je zamówił w ASO i nie odebrał.
Nawet posiadając wszystkie te elementy nie ma możliwości przeprogramowania kluczyka/pilota.
Wg mojej wiedzy, "dorobienie" pilota do tego kluczyka jest niemożliwe poza "fabryką" (zamówienie za pośrednictwem ASO).
.
Nie wiem i się nie będę upierał choć pamiętam czasy gdy tak samo mówili o tempomacie w Stilo/Bravo i jakoś potrafiłem to obejść :-)
Tu zobaczcie: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/dorobienie-kluczyka-croma-28877/2
Abramsik
06-09-2017, 20:06
Z tego co pamiętam (pytałem w zeszłym roku w ASO) do każdej Cromki można dorobić i zaprogramować do 5 szt.
Z tego co się orientowalem trzeba w ASO pod konkretny vin zamówić ale do mojego niestety już nie ma.. 2005 rok jak coś. W ASO zapronowali mi wymianę zamków stacyjki itp za bagatela 2 tys. Bo kluczyka już nie da sie dostać.
Tam w tym ASOto sami "znafcy" albo "łowcy jeleni". Nie rok produkcji gra tu rolę ale moze właśnie przez wyczerpany limit dorobień (????) nie można tego zrobić. Stacyjka z Twojego rydwanu z początku produkcji nie różni się od tych poliftowych.
Bulka159
06-09-2017, 20:13
Nie mam pojęcia w czym problem. Piszę tylko co mi powiedzieli w ASO Kraków. Być może chcieli mnie naciągnąć na droższa opcje. Tego nie wiem. Zapytam w innym jak ktoś zaproponował. Wątpię aby 5 kluczyków ktoś kodowal i ostal się 1..
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Z tego co pamiętam (pytałem w zeszłym roku w ASO) do każdej Cromki można dorobić i zaprogramować do 5 szt.
Zgadza się, body komputer ma pięć komórek na kluczyki aktywne lub zablokowane. Ko-car ma możliwość usunięcia z pamięci BSI zablokowanych nieaktywnych kluczyków. Ubezpieczyciele mogą i podobno sprawdzają w odzyskanych samochodach ile było zaprogramowanych kluczyków.
Dla tych co szukają oprogramowania do zakodowania kluczyka w Cromie / fiacie Key coding for Fiat / Alfa / Lancia / Iveco - OBD2 Diagnostics Wiki (http://www.diagwiki.com/fiat-key-coding-information)
Zapewne wystarczy zakupić za kilkanaście zł sam transporder ( pigułkę ) i wkleić do nowej obudowy za 45 zł oraz zaprogramować ... tak pewnie działają bez pilota te wynalazki ;-)
-Croma posiada w pilocie transponder PCF7941 i to jest cały problem
-gdyby pilot Cromy posiadała transponder PCF7946 tak jak inne piloty ,to nie było by tematu
-oczywiście można zrobić pilot do Cromy, ALFY 159 oraz Pandy
Czytając tematy związane z dorobieniem/przeprogramowaniem kluczyka do Cromy ale ŁĄCZNIE Z FUNKCJĄ PILOTA (nie samo odpalanie auta !!!!) czekam na wypowiedź osoby, która taką operację wykonała, a nie: słyszała, czytała, ktoś mu pokazywał, itd.
Jak dotąd nikogo takiego /nie tylko na tym forum/ nie spotkałem, więc ... ;), a sam chętnie skorzystał bym z takiej opcji poza ASO, oczywiście przy odpowiednio atrakcyjnej cenie. Czekam więc na KONKRETNE i sprawdzone informacje :)
piniasty
08-09-2017, 12:13
Też kupiłem auto z jednym kluczykiem i nic więcej. Żadnej karty ani nic. Też się boję,ze może się coś stać, ale póki co nie stać mnie na dorobienie w ASO.
Też kupiłem auto z jednym kluczykiem i nic więcej. Żadnej karty ani nic. Też się boję,ze może się coś stać, ale póki co nie stać mnie na dorobienie w ASO.
Z tego co pamiętam karta kodów w postaci wydruku to koszt 200 PLN w ASO .Gdy jadę poza przysłowiowy komin to zabieram ze sobą drugi kluczyk ,po doświadczeniu z przed kilku lat ,zgubiony kluczyk ,wysyłanie do szwagra kluczy od mieszkania ,opłaty za transport wszystko robione na cito bo urlop się kończył .
Kolego Ampro możesz przybliżyć na czym polegają te problemy z transponderem PCF7941?
?
- prawdopodobnie fabrycznie nowe pcf7941 wymagają wstępnego programowania erom i eeprom
- pcf7946 można czytać i zapisywać powszechnie dostępnymi narzędziami bez tej konieczności
Też kupiłem auto z jednym kluczykiem i nic więcej. Żadnej karty ani nic. Też się boję,ze może się coś stać, ale póki co nie stać mnie na dorobienie w ASO.
Już raz pożyczałem auto żeby wrócić do domu jak zgubiłem kluczyk. Proponuję chociaz dorobić pastylke imo i wsadzić do innej obudowy i dociac grot zamka. W sytuacji awaryjnej wystarczy.
Ja w afie miałem 1 kluczyk. Wyjalem z niego pestke i przykleilem obok stacyjki. Dorobilem kluczyk za 80 i mogłem odpalić jednym i drugim. Proste i tanie. W cromie można by było wtedy palcem silnik uruchomić🙂
Ja w afie miałem 1 kluczyk. Wyjalem z niego pestke i przykleilem obok stacyjki. Dorobilem kluczyk za 80 i mogłem odpalić jednym i drugim. Proste i tanie. W cromie można by było wtedy palcem silnik uruchomić[emoji846]W Cromie to nie przejdzie bo immo jest w elektronice.
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
- prawdopodobnie fabrycznie nowe pcf7941 wymagają wstępnego programowania erom i eeprom
- pcf7946 można czytać i zapisywać powszechnie dostępnymi narzędziami bez tej konieczności
Wygląda że masz racje:
cytat :
Programowanie zdalnego sterowania
Odbiornik, w momencie dostawy, zawiera kod uniwersalny równy 00H AAH AAH A2H, który pozwala na aktywację w zakładzie nadajnikiem uniwersalnym, kod ten musi być następnie dezaktywowany przy pierwszym programowaniu.
Należy postępować zgodnie ze wskazaniem urządzenia Examiner.
Czytając tematy związane z dorobieniem/przeprogramowaniem kluczyka do Cromy ale ŁĄCZNIE Z FUNKCJĄ PILOTA (nie samo odpalanie auta !!!!) czekam na wypowiedź osoby, która taką operację wykonała, a nie: słyszała, czytała, ktoś mu pokazywał, itd.
Jak dotąd nikogo takiego /nie tylko na tym forum/ nie spotkałem, więc ... ;), a sam chętnie skorzystał bym z takiej opcji poza ASO, oczywiście przy odpowiednio atrakcyjnej cenie. Czekam więc na KONKRETNE i sprawdzone informacje :)No i jak tam Pany :)
Nie ma nikogo, kto by dorobił pilota poza ASO ? :P
... i chiba nie będzie :(
Voyager1
04-10-2017, 23:41
Aktualnie w ASO kluczyk kosztuje 1050 i 200 karta. Nie pytałem jak się przedstawia sytuacja kiedy się ma karty z kodami.
Punkty które dorabiają kluczyki samochodowe nie zrobią-pytałem w kilku.
Nie pytałem jak się przedstawia sytuacja kiedy się ma karty z kodami.Zapytaj :) i napisz nam tutaj co się dowiedziałeś.
Abramsik
05-10-2017, 08:41
Aktualnie w ASO kluczyk kosztuje 1050 i 200 karta. Nie pytałem jak się przedstawia sytuacja kiedy się ma karty z kodami
Ale odpowiedź już sam podałeś. Dorobienie karty (duplikat?) w ASO kosztuje 200 PLN. Taką cenę podano mi także rok temu w ASO na Żoliborzu gdy byłem z kupującym mojego Bravolota na sprawdzeniu samochodu przed sprzedażą. Cena dorobienia kluczyka do Cromki wtedy była okreslona na 700 PLN, więc przeszło 1tys. za kluczyk to absurd. Ciekawe czy jak wymienia się centralkę- stacyjkę to jest ona z dwoma kluczami i jaka jest tego cena bo może się okazać, że ten manewr bardziej się opłaca.
Voyager1
05-10-2017, 09:26
Nie omieszkam zapytać przy okazji jak będę obierał zamek wlewu paliwa. Pytałem się o dorobienie kluczyka tylko nie przyszło mi do głowy wspomnieć, że mam karty kodów.
Pytałem się o dorobienie kluczyka tylko nie przyszło mi do głowy wspomnieć, że mam karty kodów. Tak można.
Targuj się :)
Mi się udało "stargować" na 850 zł sam kluczyk.
Ciekawe czy jak wymienia się centralkę- stacyjkę to jest ona z dwoma kluczami i jaka jest tego cena bo może się okazać, że ten manewr bardziej się opłaca. Jaką centralkę masz na myśli :?: Kluczyk wg mojej wiedzy (:?::!:) jest "sparowany" z body komputerem, nie ze stacyjką (jako urządzeniem). Jeśli wymieniesz centralkę WTRYSKOWĄ, to przychodzi ona "dziewicza" i w chwili podłączenia konfiguruje się z BC. Jak wymieniasz/zamawiasz w ASO kluczyki, to są one już ZAPROGRAMOWANE pod BC.
Tyle pamiętam z czasów jak wchodziło tzw. CODE 2 (rolling kod) we Fiatach na początku XXI wieku - lata 2000-2002, chyba że coś się zmieniło, czego się nie da wykluczyć :)
Abramsik
06-10-2017, 16:51
Już spieszę z informacją. Chodziło mi o poz 1
29582
Voyager1
06-10-2017, 17:08
Mi się udało "stargować" na 850 zł sam kluczyk.
Jak kasiorki ciut przybędzie to będę pertraktował i nie dam się im :D
Już spieszę z informacją. Chodziło mi o poz 1
Z rysunku EPER-owskiego wynika bezpośrednio (i tak jest w rzeczywistości) - w tym samochodzie stacyjka nie jest elementem "sprzężonym" na stałe z kluczykiem. "Rzeźba" zewnętrzna każdego kluczyka jest taka sama, natomiast środek elektroniczny jest inny.
Stacyjkę kupujesz osobno, a nie jak kiedyś bębenek + kluczyk (kluczyki) jako komplet :)
Kiedyś kluczyki nawet z CODE 2 miały kod mechaniczny (rzeźba grotu) i elektryczny, w Cromach jest tak opisałem powyżej - tylko kod elektryczny. Kod mechaniczny w Cromie występuje, ale jako rzeźba grotu do drzwi pojazdu w razie otwierania awaryjnego.
Reasumując :)
Zamawiając kluczyk w ASO dostaniesz cały z grotem do swojego auta (chyba, że ktoś zmieniał wcześniej zamki/bębenki -> wtedy masz ZONK:(), ale tak czy inaczej, klucz musi być wprowadzony do pamięci BC przez ASO pewną procedurą. Tych kluczy BC może zapamiętać maksimum 8. Tę czynność robią także inne podmioty poza ASO, ale .... ja bym tu nie kombinował, bo jak spie....ą, to kasa pójdzie w błoto, a ASO ... to "-stety" w tym przypadku gwarancja. Otwierasz zlecenie i masz w nim napisana co mają zrobić :)
Ot takie to moje doświadczenia i dywagacje :P
Voyager1
06-10-2017, 23:13
No właśnie, że nie robią te inne podmioty i nikt poza serwisem nawet nie chce słyszeć o tym.
Stacyjka sama w sobie to tylko taki "gadżet" całą robotę robi elektronika w kluczyku, widać to chociażby po tym iż samo włożenie kluczyka powoduje zwolnienie blokady kierownicy.
No właśnie, że nie robią te inne podmioty i nikt poza serwisem nawet nie chce słyszeć o tym.
Jedynej firmie, której bym zaufał to KO-CAR w Tychach.
Abramsik
06-10-2017, 23:52
Tych kluczy BC może zapamiętać maksimum 8.
Error max 5. Walnołeś elaborat a mnie chodziło tylko o ewentualnosc. Ale OK. Zróbmy symulacje Twojej teorii. Pada mi stacyjka. Wymieniam ją. To do czego wg. Ciebie przypiszą stare kluczyki i / czy jak nie dadzą rady zapłacę za następne. Stacyjka 1200 PLN +2x klucz 1000 PLN razem czyli ta "słabość" mojego rydwana wyniesie mnie 3200 PLN.
Walnołeś i wg. do poprawy Abramsik!
Abramsik
07-10-2017, 20:48
Nobody is perfect:redface:
W poniedziałek postaram się dowiedzieć ile kosztuje stacyjka, kluczyk, karta osobno i w komplecie. Oczywiście info będzie z ASO.
Pada mi stacyjka. Wymieniam ją. To do czego wg. Ciebie przypiszą stare kluczyki
klucz musi być wprowadzony do pamięci BC przez ASO pewną procedurą.
Wprowadzenie/przypisanie kluczyka do samochodu to procedura elektroniczna nie mechaniczna, a stacyjka to ... mechanizm, więc stacyjka nie ma nic do przypisywania kluczyka/-ów.
PS.: Nie wykluczam mojego błędu że 5 a nie 8. Mogło mi się z czymś innym "mylnąć". Przy jakiejś okazji zweryfikuję Twoją i moją wiedzę nt. ilości kluczyków możliwych do zaprogramowania w BC.
Tak czy siak obaj mamy coś do zrobienia.
:piwko: a może ... :piwko::piwko: :P
Wprowadzenie/przypisanie kluczyka do samochodu to procedura elektroniczna nie mechaniczna, a stacyjka to ... mechanizm, więc stacyjka nie ma nic do przypisywania kluczyka/-ów.
Stacyjka to nie tylko mechanizm, na pewno jest tam antenka która komunikuje się z immo w kluczyku. Na chwilę obecną nie wiem do końca czy stacyjka jest przypisana do nadwozia ale sprawdzę i napisze.
Sprawdź. Jak najbardziej wskazane.
Antenka o której piszesz, to ... element elektroniki nie mechanizmu, więc obstawiam odpowiedź -> stacyjka nie jest przypisana do nadwozia.
Najwyżej przegram jakiś browar ;)
Stacyjka przypisana jest do VIN, nie kupisz jej w ASO bez podania numeru nadwozia.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Info od kolegi z ASO
Stacyjka przypisana jest do VIN ...
Sprawdzę swoim "kanałem" ;)
Stacyjka przypisana jest do VIN, nie kupisz jej w ASO bez podania numeru nadwozia.
Masz rację - stawiam browara.
Dla potomnych ten tekst/post też się może przydać, a ja dziękuję andy5-emu za poszerzenie moich horyzontów myślowych :smile:
Abramsik
09-10-2017, 14:22
Z całej tej dyskusji jasno wynika, że kupno Cromki bez kpl. kluczy i karty może okazać się sporym i drogim kłopotem. Nie zmienia to faktu, że troszkę przekombinowali. Reasumując, stacyjka, kluczyki przypisane są do VIN i żadne używki (które można kupić poprzez internet) nic tu nie pomogą. Trzeba zamawiać w ASO. Bo rozumiem, że jak zamówię nową stacyjkę a mam 2 ori klucze to nie będzie kłopotu. Rodzi się "akademickie" pytanie. Co jeśli mamy już przypisaną max. liczbę kluczyków? Można to jakoś usunąć z BC?
Rodzi się "akademickie" pytanie. Co jeśli mamy już przypisaną max. liczbę kluczyków? Można to jakoś usunąć z BC?
Na chwilę obecną na 99,99% tylko wymiana bc ale kto gubi 5 kluczyków?
Można to jakoś usunąć z BC?
Manualne edytowanie eppromu i po sprawie :smile:
nowszy_00
12-10-2017, 20:09
A co sądzicie o wymiennych obudowach dostępnych na allegro? Jakość wykonania jest na jakimś poziomie czy raczej to nabijanie kasy?
Raczej nabijanie. Czytałem niezbyt fajne opinie, że nie wchodzą albo wyskakują. Te wszystkie podróbki kluczyków można o kant stołu obić.
Mam obudowę 'zamiennik' z allgero, była za gruba i musiałem ten bolec szlifować żeby kluczyk wszedł do stacyjki.
Mam obudowę 'zamiennik' z allgero, była za gruba i musiałem ten bolec szlifować żeby kluczyk wszedł do stacyjki. Miałem to samo.
Mam dwa nowe kluczyki + komplet zamków. Są do odstąpienia potrzebującym.
Kluczyki oczywiście można zaprogramować do stacyjki (KO-CAR Tychy), ale pozostałe czynności (CZ, szyby, bagażnik) już nie.
Na eBay są oryginalne obudowy po 100 zł z przesyłką.
nowszy_00
16-10-2017, 19:53
Myślisz , że są lepsze niż nasze za 60 z allegro?
Myślisz , że są lepsze niż nasze za 60 z allegro? Na pewno tak.
Mam porównanie: oryginał i z allegro.
nowszy_00
16-10-2017, 22:25
Zakupy zrobione,wyszło 13£ z przesyłką, czyli z konta zeszło mi 62 złote. Mam nadzieję że będzie to dobry zakup.
Pozdrawiam
nowszy_00
11-11-2017, 16:41
Kupiłem na ebay z Anglii.
Kluczyk chyba taki sam jak z allegro, oczywiście nie wchodzi do stacyjki, kasa w błoto. Pozdrawiam i nie zachęcam do zakupu
Podaj link do aliexpress z tym kluczykiem.
nowszy_00
11-11-2017, 17:38
Jak chcesz to mogę Ci mój tanio sprzedać.
Nie kupowałem na Ali, tylko na e Bay jak zalecali na forum.
Oczywiście jeden szajs
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.