Zobacz pełną wersję : Stilo 1.6 16v zgasł podczas jazdy i nie odpala...
Kamilstw
30-08-2017, 13:15
Witam wszytskich mam problem ze Stilo 1.6 16v bez lpg, podczas jazdy zaczeło mi szarpać i brakować mocy nagle zgasło i juz nie odpala podpiołem pod komputer wykazalo błąd P0230 cewka przekaznika pompy paliwa nie da sie go wykasować, sprawdziłem przekaźniki i bezpieczniki podmieniłem ale dalej nie pomogło... na dodatek tego nie ma iskry na swiecach. Prosze o jakies wskazówki co to moze byc.
Sprawdź pompę paliwa. Przyda się też wyczyścić skrzynkę bezpieczników. Nie zaszkodzi też sprawdzić czujnika położenia wału
Kamilstw
30-08-2017, 14:07
Skrzynka sprswdzona, każdy styk spryskałem srodkiem do elektryki ale bez zmian. Sprawdze pompe i czujnik położenia walu...
- najpierw należy sprawdzić napięcie w gnieździe przekaźnika
- plus 12v powinno być na dwóch stykach styku roboczym oraz styku cewki
- przekaźnik jest sterowany masą która jest podawana na drugi styk cewki przez ECU silnika
- warto sprawdzić czy jest przejście pomiędzy stykiem cewki przekaźnika a odpowiednim pinem w wtyczce ECU
- można zrobić test Multiecuscan > Stilo >silnik >test> przekaźnik pompy
Kamilstw
31-08-2017, 11:34
Czujnik wału podmieniony lepiej kreci jak by juz chciał zapalić ale dalej nic... ale kolejna sprawa to nie słychać pompy wogole a przewód zasilający listwe wstrykową suchy wogole nie lepic z niego paliwo... a skrzynki pod maska nie rozbieralem poprostu ja wymontowalem wszystkie bezpieczniki i przekazniki sprawdzilem i spryskalem srodkiem do elekrtyki...
To na przyszłość skrzynkę trzeba rozebrać na części pierwsze.
Sprawdź czy dochodzi prąd do pompy paliwa.
Kamilstw
31-08-2017, 14:21
Rozebralem dla pewnosci i jeszcze raz przeczyscilem ale dalej nic...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Sprawdziłem napiecie na przewodach do pompy i po przekreceniu zapłonu z czterech przewodów tylko na dwoch cienkich pojawia sie niskie napiecie do 2.0V
Kamilstw
31-08-2017, 16:48
Dodatkowo skanerem wysterowałem przekaźnik pompy ale nie odzywa sie, przekaznik podmnieniłem na inny ale dalej nic...
dominikks
31-08-2017, 19:43
Sprawdź prosze jeszcze czy nie masz przetartych kabli pod maską od skrzynki i sprawdź mase..
Czyli nie wchodzi ci prąd do przekaźnika tak??
Kamilstw
31-08-2017, 20:13
Kable i wtyczki sa ok sprawdzałem a co do masy tez sprawdzałem i jest ok juz nie wiem gdzie i co mam szukac jestem zielony...
Nie odpowiedziałeś. Czy do przekaźnika dochodzi prąd??
Kamilstw
31-08-2017, 21:46
Do przekaźnika nie dochodzi prąd...wyciągnąłem przekaznik i miernikiem sprawdzalem... i sprawdzalem ten przycisk wstrząsowy ale jest tez ok
Jak nie masz prądy na przekaźniku to szukaj w instalacji między aku a przekaźnikiem. Możesz spróbować zmostkować obwód miedzy aku a wyjściem z przekaźnika tam gdzie jest wyjście na pompe. Między przekaźnikiem a pompą jest bezpiecznik F22.
Sprawdź jeszcze f16 i f18
Kamilstw
01-09-2017, 10:57
Dzis jak mierzylem napiecie po wyciagnieciu przekaznika od pompy na jednym wejsciu pojawia sie napiecie 12v... nie wiem juz o co to chodzi teraz
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
I dodam ze jak chcialem podladowac aku to jak sa podpiete klemy to pali mi bezpiecznik w prostowniku jak odepne klem laduje go ok
Na którym linie masz prąd??
Kamilstw
01-09-2017, 11:54
Na przekazniku mam oznaczenia 30 i 87 oraz 86 i 85 to na oznaczeniu 30 pojawia sie probowalem zmostkpwac ale tez nic nie slychac pompy jedynie na pompie pojawia sie napiecie 12v na cienkim bialo niebieskim przewodzie...
radio19966
01-09-2017, 12:15
30+ AQ 87 wyjście na pompę 85 i 86 styki cewki przekaźnika po zapłonie powinien pojawić się prąd na stykach 85 86 a na 30 powinien być stały + jeśli na pompie masz napięcie to obstawiał bym uszkodzoną pompę lub brak masy napięcie powinno być raczej na grubych przewodach a na cienkich do czujnika
Kamilstw
01-09-2017, 12:20
Na stykach 85 i 86 nic sie nie pojawia po zaplonie
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Masy na skrzynce czy na pompie ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Na pompie jest napiecie ale tylko z 4 przewodow tylko na jednym cienkim na drugim jest ok 2V a dwa pozostale duzo grubsze po 0.02V
radio19966
01-09-2017, 12:37
Na stykach 85 i 86 nic sie nie pojawia po zaplonie
Masy na skrzynce czy na pompie ?
Na pompie jest napiecie ale tylko z 4 przewodow tylko na jednym cienkim na drugim jest ok 2V a dwa pozostale duzo grubsze po 0.02V
Powinno pojawić się na 85/86 napięcie chwile po zapłonie by pompka wstępnie podała paliwo i po chwili się wyłączyć 2 ciękie przewody są od czujnika 2V to ilość paliwa w twoim baku 0-12V na grubych powinno być +12 by pompka się odezwała mozesz też na krótko odpiąć wtyczkę i podać 12v na styki pompki przez żarówkę 21W i zobaczyć czy pompka ruszy czy żarówka zaświeci się pełną mocą jeśli ruszy to pompka ok i szukaj braku prądu przepatrz bezpieczniki pod schowkiem itp
Kamilstw
01-09-2017, 12:41
Sorki napiecie na 85/86 pojawilo sie... ale sprawdzajac na pompie to tylko na cienkich jest napiecie na grubych nie ma...
radio19966
01-09-2017, 13:08
Sorki napiecie na 85/86 pojawilo sie... ale sprawdzajac na pompie to tylko na cienkich jest napiecie na grubych nie ma... jak zmostkujesz 30 z 87 to powinno być napięcie na pompie na 30 powinien być ciągle + z Akumulatora ( moze być przez bezpiecznik ) lub nie ten przekaźnik patrzysz ;p
Kamilstw
01-09-2017, 13:18
Patrze przekaznik T10... zmostowalem tak i zero napiecia na wtyczce od pompy :(
radio19966
01-09-2017, 13:42
a podaj napięcie na pompę np z gniazda zapalniczki lub zewnętrznego AQ moze ci myszki kable zjadły ;p albo się odpieła jakaś wtyczka po drodze na pewno nie wygiąłeś pinów przy wyciąganiu skrzynki i wtyczka siedzi tak jak powinna ?
Bezpiecznik f21 przy akumulatorze sprawdziłeś??
Kamilstw
01-09-2017, 14:50
Bezpiecznik f21 ok a piny sprawdzalem raz jeszcze proste wogole nie zabrudzone...
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Pompa na ostro zagadala ;)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A mam pytanie czy mimo to ze prąd dochodzi do przekaznika i wychodzi oraz bezpiecznik sa ok to może byc wadliwa cała ta skrzynka mimo że po rozebraniu nic niepokojącego nie widać ?
Kamilstw
01-09-2017, 17:33
I nawet jak na ostro pompa chodzi to nie chce zapalic...
Pobierz program elearn. W skrzynce bezpieczników jest przekaźnik odpowiedzialny za zasilanie cewek zapłonowych i wtrysków paliwa. Może również on nie dostaje zasilania. Po przekręceniu zapłonu powinny uruchomić sie właśnie on i od pompy paliwa na chwilę.
radio19966
02-09-2017, 00:20
a pasek rozrządu jest cały ?
Kamilstw
25-09-2017, 13:28
Pasek rozrządu cały juz nie wiem co mogę sprawdzic w nim tyle czasu stoi i nic wymieniłem czujnik położenia wału, skrzynkę bsi pod maską, dołożyłem dodatkową mase, wszystkie bezpieczniki i przekaźniki sprawdzone, pompa na ostro działa i dalej nic ani iskry ani pompy nie słychać :(
Czyli sumując:
bezpiecznik F22 (pompa paliwa)
bezpiecznik F17 (+cewek WN i wtrysków)
przekaźnik T9 (pompa cewki wtryski)
bezpiecznik F18 (zasilanie komputera silnika)
bezpiecznik F16 (zasilane komputera silnika po stacyjce)
Rozumiem że było sprawdzone, i na przekaźniku T9 po zwarciu styków 30 i 87 pompa pracuje.
Proponuje sprawdzić rezystancję pomiędzy stykami 62 i 29 złącza A na sterowniku silnika (we wtyczce od wiązki) 62 ma kolor szary 29 pomarańczowy.
To jest zasilanie cewki przekaźnika T9
ECU powinno "podawać masę" na dwie trzy/sekundy od momentu przekręcenia kluczyka i podaje non stop jak silnik pracuje bądź znajduje się w stanie rozruchu. A stan rozruchu wykrywa czujnik położenia wału i wałka rozrządu. Jeśli opór się zgadza z oporem cewki bądź nieznacznie się różni, to znaczy że padł Ci sterownik...
Kamilstw
26-09-2017, 15:08
Tak tak wszystko posprawdzane jest ok przekazniki i bezpieczniki zworka zrobiona na styku 30-87 i jest słychać... wiazka i wtyczki sprawdzone czy czasami jakis gryzon nie zrobil niespodzianki, po podłączeniu do skanera wywala błąd P0230 - cewka przekaznika pompy paliwa-obecny i nie da sie go wykasowac...
Kamilstw
26-09-2017, 15:15
Pare dni przed tym jak zgasl mi na srodku drogi przerywal tak jak by paliwo nie dochodzilo dławil sie ale po chwili wracalo wszystko do normy nie wiem czy to z tym miało cos wspólnego
Kamilstw
26-09-2017, 15:20
Sterownik ten przy silniku co ma dwie szerokie wtyczki czy ten co mam pod kierownica ze zlaczem obd ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Nie iskry nie ma
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.