Zobacz pełną wersję : Głośna praca silnika
Od kilku dni jestem posiadaczem Crowki 1.9 JTD. Moim zdaniem mój silnik chodzi dość głośno, niczym 20 letnie tdi z 500k nalotu. Chciałem się dowiedzieć czy Wasze też tak głośno chodzą czy muszę zacząć się martwić. Dodam iż porównalem pracę silnika w oplu vectrze c kumpla i tamten mimo podobnego przebiegu chodzi ciszej :|
Sprawdź rozrząd, ja tak miałem jak szczelił mi napinacz i chodził jak traktor szczęście że pasek nie przeskoczył ani o ząbek a tak chyba jeździłem z 2 tygodnie :)
Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
desmo999
29-08-2017, 09:06
Bledu nie wywala wtedy? ze nie ma synchronizacji miedzy walem a walkiem?
Vectra C to ten sam silnik więc powinny chodzić podobnie. Hałas jest bardzo względny i trudno powiedzieć co dla kogo jest głośno. Kulturą pracy ten silnik nie grzeszy i generalnie hałasuje , ale głośniejszy od TDI z pewnością nie jest.
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
Właśnie wiem, że to są te same silniki dlatego dziwi mnie czemu mój chodzi głośniej mimo że jest o 5 lat młodszy i ma niewiele więcej najechane. Rozrząd był wymieniany jakieś 3 tygodnie temu.
desmo999
29-08-2017, 10:58
Rozrzad ogolnie ciezko zjebac w tym aucie . Na kolkach i paskach sa znaczki takze jedynie jakas awaria. Moze ktorys wtrysk leje to i silnik czesto klekocze. Ciezko stwierdzic.A moze dwumasa? Albo jakies kolo pasowe?
Jedz do mechanika na diagnoze albo nawet udaj sie do fiata chlopakom co grzebia tylko fiaty latwiej bedzie stwierdzic czy odglos jest ok.
A w ogole cos pozatym nie jest ok?
Od kilku dni jestem posiadaczem Crowki 1.9 JTD. Moim zdaniem mój silnik chodzi dość głośno, niczym 20 letnie tdi z 500k nalotu.
Pytanie zasadnicze... Dlaczego kupiłeś ten egzemplarz? Jak go sprawdzałeś, że po kilku dniach stwierdzasz, że chodzi jak traktor?
Od kilku dni jestem posiadaczem Crowki 1.9 JTD. Moim zdaniem mój silnik chodzi dość głośno, niczym 20 letnie tdi z 500k nalotu. Chciałem się dowiedzieć czy Wasze też tak głośno chodzą czy muszę zacząć się martwić. Dodam iż porównalem pracę silnika w oplu vectrze c kumpla i tamten mimo podobnego przebiegu chodzi ciszej :|
Silnik 120 czy 150 KM ,jak 120 to może do regulacji są luzy zaworów ? (robi się to ręcznie )
Silnik 150 km. Skrzynia automat. Auto kupiłem że względu bo to auto sąsiada, stało za płotem, sąsiad robił wszystko w ASO we Wrocławiu itd. Na co miał faktury także auto z pewnej ręki. Nigdy jakoś nie przysluchiwalem mu się jak on nim jeździł.
Auto z pewnej ręki jak piszesz ,czyli powinno być OK .Umów się z forumowiczem z Wrocławia i wtedy porównaj pracę silnika .Ja mam 120 KM i w porównaniu z passatem sąsiada ,praca silnika Fiata to przyjemna muzyka dla ucha .
damazy61
22-05-2018, 15:21
Cześć,
Zanim pojadę do mechanika chciałbym się Was poradzić. Może ktoś już przechodził podobną przygodę. Od kilku dni moje auto głośniej chodzi. Dzwoni ,terkocze- zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Czasem to dzwonienie potrafi sobie zniknąć. Dzwoni wtedy gdy klima jest włączona jak i wyłączona. Mam wrażenie że dźwięk niesie się od spodu silnika ,gdzieś z prawej strony auta. Obroty nie falują choć jak słychać to dzwonienie mogłoby na to wskazywać. Koło pasowe wału było wymieniane w grudniu ubiegłego roku. Rozrząd wymieniany 55 tyś km temu. Pomożecie?:wink:
https://www.youtube.com/watch?v=cAAkMFxbjz8
Jak wcisniesz sprzęgło to coś się zmienia?
Uruchamiałeś silnik ze zdjętym paskiem wielorowkowym?
damazy61
22-05-2018, 16:14
Jak wcisniesz sprzęgło to coś się zmienia?
Cześć,
To jest automat. Dzwoni zarówno na N,P,R I D. Mam wrażenie że jak się toczę powoli z opuszczonymi szybami i trzymam lekko na gazie to zwiększa się częstotliwość tego dzwonienia. Przy wyższych prędkościach tzn pow 50 km/h tego nie słyszę.Na żywo ten dźwięk przypomina pracę młota pneumatycznego. Pierwszy raz usłyszałem to akurat w pobliżu robót drogowych. I myślałem że to maszyny robotników. Później się okazało że to moje auto tak pracuje.:roll:
Czy coś się nie poluzowało i wpada w rezonans? Warto by sprawdzić od dołu jak to wygląda.
obstawiam sypiący się konwerter skrzyni automatycznej. rusza i hamuje normalnie?
damazy61
23-05-2018, 09:04
Tak. Rusza i hamuje normalnie. Zmienia biegi bez problemu.
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
Jeżeli to tylko klekotanie to może warto wtryskiwacze przepłukać i cały układ paliwowy... Clean Master | czyszczenie wtryskiwaczy Łódź | ultradźwiękowe czyszczenie wtryskiwaczy | Blokman | Łódź (http://www.blokman.pl/czyszczenie-wtryskiwaczy/czyszczenie-ukladow-paliwowych-systemem-clean-master)Koszt jakiś 150 zł a podobno niesamowicie poprawia pracę... ale sokor jesteś nowym posiadaczem tego auta zacznij od resetu silnika ( zdejmnij klemy z akumulatora ) na minutę .... tak aby auto silnik i skrzynia nauczyły się od nowa twojego stylu jazdy... ;-) a i polecam częściej niż ASO zaleca wymieniać olej o filtry ... w tym Paliwowy!!! No i ostatnia kwestia czy pod pokrywą plastykową silnika masz wytłumienie.... A może sąsiad wyłączył EGR? w zależności od modyfikacji auta bez EGR-u zazwyczaj pracują "twardziej" na wolnych obrotach.
damazy61
23-05-2018, 09:31
Ja tym autem jeżdżę od 2015 roku. Reset w postaci odpięcia klem od akumulatora robiłem już kilkukrotnie. W ubiegłym roku wymieniałem także akumulator. Najgorsze jest to że ten dźwięk potrafi sobie zniknąć. Dziś rano jak odpaliłem to przez pierwsze kilometry łupało. Zajechałem do mechanika i ....cisza [emoji848]. Dźwięk zniknął. Musiałbym mu go zostawić na cały dzień żeby sobie pojeździł.
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
damazy61
23-05-2018, 11:57
Ten objaw stukania,dzwonienia zauważyłem w ubiegły czwartek. Wcześniej tego na 100% nie było.Mam niedaleko siebie taką rampę warsztatową. Jak będzie pukać to podjadę i zobaczę od spodu.Skąd dokładnie się to niesie. Co do wymian filtrów i oleju to: Olej oraz filtr oleju i powietrza wymieniam co 14-15 tyś km. Filtr kabinowy i filtr paliwa co drugą wyminę oleju czyli 28-30 tyś km. W 99% tankuję na shellu vpowera. Czasem się zdarzy zatankować na lotos optima.
świerszcz
23-05-2018, 13:45
Ja bym obstawiał regulatory luzów zaworowych, może warto odkręcić miskę olejową i wyczyścić filtr na smoku.
Więc może koło 2-masowe alternatora/klimy... widać je po zdjęciu koła prawego i czasami ta guma jest już bardzo styrana i cały osprzęt wpada w wibracje...
Ja u siebie wymieniałem przy okazji wymiany rozrządu po 164 tys km ( rocznik 2007 ) bo była już strasznie popękana a i twarda jak kamień...
damazy61
05-06-2018, 23:13
Ja mam to koło wału korbowego praktycznie nowe. Wymienione w grudniu.
Po ostatnim filmiku usterka po dwóch dniach ustała na ok 2 tygodnie.
Mechaniory rozkładali ręce. Jeden powiedział że to włoszczyzna i nie będzie tykał a drugi jak to typowy Janusz mechaniki powiedział"jeździć i obserwować".
Dziś dźwięk powrócił.
https://www.youtube.com/watch?v=MMd1KOfkil8
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
Uruchamiałeś silnik ze zdjętym paskiem wielorowkowym?
Też przychylam się do propozycji uruchomienia silnika bez paska wielokinowego... może to sprzęgło na alternatorze...
W mojej ocenie masz coś luźne, może osłona turbiny - blacha lub inna osłona....
damazy61
07-06-2018, 00:57
Cześć. Niestety mechanicy u których byłem nie chcieli się bawić w zdejmowanie paska. Spróbuję samemu. Idzie to zrobić tek normalnie bez kanału/ podnośnika pod domem? Żeby przeciągnąć napinacz to trzeba zdjąć skrzynkę z filtrem powietrza? Blacha osłaniająca turbinę sprawdzona. Więc odpada. Ten dźwięk idzie wyraźnie od spodu auta, I to wydaje mi się że z lewej strony. Dziwne że ten dźwięk zniknął na prawie 2 tygodnie. Teraz jak zwiększam obroty silnika to on się wyraźnie nasila i wzrasta częstotliwość tych stuków. Ściągnąłem tą boczną osłonę ale akurat trochę w tym momencie uciochło https://www.youtube.com/watch?v=-PMvll3gBXQ
A dziś już stukało konkretnie https://www.youtube.com/watch?v=NlhNbOLHbjU
Czy udało Ci się zdjąć pasek osprzętu?
Zdejmij sobie koło to tego, będzie pomocne jeśli nie masz kanału. W eLern jest opisane jak możesz sobie z tym poradzić. eLearn Fiat Croma PL - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/848)
Zmień mechaników jeżeli naciągnięcie napinacza, normalnym kluczem, to dla nich problem. Tym bardziej że jeden powiedział że "włoszczyzny u nich nie robio" buhahaha. Jakbyś przyjechał Vectrą z silnikiem CDTI to byłoby ok rozumiem, bo to niemiecki samochód?
Zdjąć możesz sam.. odkręcając koło i osłonę - trzeba napinacz naciągnąć i zejdzie.. i będzie sytuacja jasna czy to któraś z rolek pośrednich, alternator, kompresor...
No właśnie wyłączałeś klimę jak to dzwoniło ? cos się zmieniało ?
Jeśli to któraś z rolek lub nawet spręzarka to powinno być słyszalna różnica pomiędzy pracą sprężarki na maxa ( ustaw na klimatyzacji minimum ) a z wyłączoną klimatyzacją ..
Warto jednak zerknąć do rozrządu... to tylko kilka śrubek i filtr i zobaczyć jak jest ustawiony napinacz paska - w którym miejscu stoi wskaźnik napinacza i czy przypadkiem nie jest tam problem... !!!!
damazy61
07-06-2018, 13:06
Zdjąć możesz sam.. odkręcając koło i osłonę - trzeba napinacz naciągnąć i zejdzie.. i będzie sytuacja jasna czy to któraś z rolek pośrednich, alternator, kompresor...
No właśnie wyłączałeś klimę jak to dzwoniło ? cos się zmieniało ?
Jeśli to któraś z rolek lub nawet spręzarka to powinno być słyszalna różnica pomiędzy pracą sprężarki na maxa ( ustaw na klimatyzacji minimum ) a z wyłączoną klimatyzacją ..
Warto jednak zerknąć do rozrządu... to tylko kilka śrubek i filtr i zobaczyć jak jest ustawiony napinacz paska - w którym miejscu stoi wskaźnik napinacza i czy przypadkiem nie jest tam problem... !!!!
Dzwoni zarówno z włączoną jak i wyłączoną klimą. Obadam jeszcze z tym zdjęciem paska PK.
damazy61
08-06-2018, 12:01
Byłem u kolejnego mechaniora. Zapytał kiedy zmieniałem olej, powiedziałem że 14tys km temu. Pytał jaki leje. Pokazałem opakowanie po valvoline 10w30. Powiedział żeby tego nie lać. Kazał wymienić na liqui moly 10w40 taki jak na zdjęciu i niby przestanie klepać. Wsumie i tak szykowałem się na wymianę oleju. Tylko czy zmiana na inny tzn zamiast 30 na 40, nie odbije się czkawką w innym punkcie?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180608/e500e4718f8ec720368e54a460409407.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180608/803fae78a5792f70fd7b6c97d1f2e632.jpg
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
Fiacikowo
08-06-2018, 12:40
Jesli masz DPFa, to lepiej zostać przy 30... Jeśli nie, to nic nie zaszkodzi.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Teraz dojrzałem, że ten olej co Ci mechanik proponuje, jest z dodatkiem dwusiarczku molibdenu. MoS2 zmniejsza tarcie między elementami metalowymi- to tak na krótko. Pytanie, czy usunęło by to przyczynę? Bo skutek pewnie tak...
Voyager1
08-06-2018, 12:41
30 czy 40 to nie ma znaczenia. Nie lał bym jednak żadnego 10, do tych silników jest przewidziany pełen syntetyk 5 i taki powinno się stosować.
Ten Valvolne 5W30 co masz na pierwszym zdjęciu jest jak najbardziej odpowiedni i powinieneś stosować go dalej. Jednak co do przebiegu to już powienieneś zmienić i nie wierz w żadne long life. Osobiście przejeżdżam w granicach 10 i zlewam.
desmo999
08-06-2018, 13:08
Jezdziłem na tym samym valvolinoe teraz na castrolu 5w40 nie ma żadnej różnicy. Wymieniam co 10tkm
Fiacikowo
08-06-2018, 13:53
Kurcze, nie zauważyłem, że tam jest 10W :/ Oczywiście zgadzam się, że lepiej nie zmieniać kiedy jest full syntetyk. Taki ma być i kropka. Dokładnie, to co napisał Voyager1, zmieniać co 10 tyś. A co do 30 czy 40, to chyba jednak ma znaczenie... Ale, chyba nie przy Twoim problemie.
Damazy, kręcisz się jak mucha w rosole, odpal auto bez paska wieloklinowego, co wskaże bądź wyeliminuje połowę możliwych przyczyn hałasu. Olejem tego hałasu nie naprawisz (co nie znaczy że po tym przebiegu mógłbyś już wymienić).
Poza tym: Lepkość oleju nie ma nic do DPFa! Ma znaczenie klasa C3 lub C4.
Voyager1
08-06-2018, 15:34
A co do 30 czy 40, to chyba jednak ma znaczenie...
Tak ma. 40 jest wytrzymalsza w wysokich temperaturach, ale nie mieszkamy w Afryce gdzie dzień w dzień żar leje się z nieba. Za to 30 zaczęto produkować nisko popiołowe z przeznaczeniem do silników z filtrem DPF. Jednak olej o dobrych parametrach z 40 też będzie dobry. Kiedyś nawet ASO lało olej który niby nie był pod DPF bo...bo nie mieli takiego :D
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
teraz na castrolu 5w40 nie ma żadnej różnicy
Też stosowałem Castrola kiedyś i kiedy prawie zbliżał się czas wymiany to silniki pobierały olej. Zacząłem potem stosować Shella i ten problem nie występuje.
Olejem tego hałasu nie naprawisz (co nie znaczy że po tym przebiegu mógłbyś już wymienić).
Otóż to.
damazy61
08-06-2018, 17:04
Też mnie ten argument nie przekonuje. Odkąd mam to auto zawsze lałem tego valvoline 5w30 co 15tys km. I nic nigdy nie stukało. Nagle mechanik każe mi lać olej zupełnie inny. Moja Croma posiada DPF. Co do odpalenia bez paska pk to sytuacja wyglądała tak że dziś rano gdy odpaliłem to stukało, gdy dojechałem do mechanika to przestało. Więc gdyby zdjął ten pasek to nie byłoby różnicy chociaż mu to sugerowałem. Swoje sugestie na temat oleju argumentował tym że auto ma już ponad 220tys przebiegu. Nie rozumiem dlaczego oni tak panicznie wszyscy boją się odpalić bez paska i obadać te rolki. Z początku po przesłanym filmiku sugerował że to może klepać uszkodzona panewka. Trafić na dobrego mechanika w moim mieście jest chyba niewykonalne.
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
Stetoskop za 20 zł z Allegro i osłuchać silnik, ale ten ostatni film brzmi bardzo nieciekawie, ja bym odstawił auto do diagnozy i nie jeździł bo to już nie stuka, to nap...a i brzmi bardzo rytmicznie z silnikiem co najgorsze. Ja widzę dwie opcje: albo porządny prawdziwy mechanik, albo kupujesz sprzęt i walczysz sam. Żadne czary mary z olejem i inne zabiegi Voodoo tu trzeba diagnozować!
Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
desmo999
08-06-2018, 23:19
Wymień olej i dobrze się mu przyjżyj czy nie ma opiłków , rozetnij filtr i też pod lupę. Pasek też ściągnij to 15min to conieco sie wyjaśni.Warto by było też zdjąc pokrywe rozrządu.Do dzieła;)
Mam 2.4
Zrobiłem remont całego motoru
Wymienlem wal, panewki , korby , hydro , zrobiona cala glowica .
I co ?
Dalej napier....... Jak stary ciągnik .
damazy61
21-06-2018, 13:26
U mnie narazie samo ucichło. Co prawda w ubiegłym tygodniu wymieniłem olej ale na taki sam jaki lałem zawsze. Cuda [emoji848][emoji41]
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
damazy61
22-06-2018, 16:48
No i wykrakałem. Chyba mnie usłyszał. Od dziś znowu stuka z tym że teraz jest pewna zależność od klimy. Z włączoną klimą to stukanie jest przerywane a gdy wyłączę klimę to stuka ciągiem [emoji848]
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
Dziwię się że jeszcze nikt Ci nie zasugerował żeby uruchomić silnik ze zdjętym paskiem wielorowkowym..:roll:
Dziwię się że jeszcze nikt Ci nie zasugerował żeby uruchomić silnik ze zdjętym paskiem wielorowkowym..:roll:
Sugerowało wielu, ale Damazy się nie słucha.:smile:
A tak na poważnie spróbuj podjechać na dawne EZNS-y (za Legrametem) do pana Dajnowskiego, naprawdę się zna na robocie.
damazy61
08-09-2018, 22:26
W ostatnim czasie wymienione: sprzęgło klimatyzacji, sprzęgło alternatora, pasek PK. Jak klepało tak klepie. 800zł poszło. Padła propozycja wymiany rozrządu. Trochę droga impreza. Wymiana wszystkiego po kolei.
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
desmo999
09-09-2018, 12:06
A koło pasowe te gumowe??Jak pasek się sciagnie to klepie??
Padła propozycja wymiany rozrządu. Trochę droga impreza.
Wczoraj wymieniłem. Koszt 310 zł (zestaw Denso z pompą). Własnej soboty nie liczę.
damazy61
09-09-2018, 22:00
Wczoraj wymieniłem. Koszt 310 zł (zestaw Denso z pompą). Własnej soboty nie liczę.Co myślisz o zakupie kompletnego rozrządu w ASO? Czy te części zakupione od nich będą lepszej jakości? Wcześniej części kupował mechanik. Rozrząd wytrzymał raptem 65 tyś km ( o ile to rzeczywiście rozrząd tak klepie).
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
damazy61
09-09-2018, 22:46
A koło pasowe te gumowe??Jak pasek się sciagnie to klepie??Jedynym elementem w układzie PK, który nie był wymieniony to napinacz paska PK. Reszta wymieniona.
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
desmo999
09-09-2018, 22:51
ok . a na sciagnietym pasku klepie czy nie??
damazy61
10-09-2018, 10:57
Nie, jest cicho. Ale bez paska silnik też ma mniejsze obciążenie. Dwóch mechaników twierdzi że napinacz jest ok i nie wymaga wymiany.
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
damazy61
18-09-2018, 15:49
Zakupiłem napinacz w stacjonarnym autolandzie. Miał być Gates. Otwieram w domu pudełko a tam napinacz z napisem dayco. To normalne czy zrobili mnie w balona?https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180918/51ad0c31b9584760f5214c5aa926c0ef.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180918/ab17dded759a6d98c41642889d07ce91.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180918/12e4ad074d94eb04bd77deff45068740.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180918/9bb1c22beafe9b068525a81844db8ab4.jpg
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
Kolega,który pracuje w hurtownii, to mówi ze w pudelkach sie róznie trafia.
michalpodroznik
18-09-2018, 17:28
Miał być Gates. Otwieram w domu pudełko a tam napinacz z napisem dayco. To normalne czy zrobili mnie w balona?
To normalne. Nie przejmowałbym się.
Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka
damazy61
18-09-2018, 20:22
To jest jakieś chore. Zamawiam jedno a dostaje drugie. Jeszcze to pudełko Gates było bezczelnie pozaklejane plombami jako oryginał. Oddałem im to. Pojechałem do drugiego sklepu . Kupiłem INA. Na dodatek taniej.
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
damazy61
22-09-2018, 22:43
Dziś zajżałem sobie do rozrządu wygląda tak:https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180922/a1bf30bf79cdc813435eae2d0cf2dff8.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180922/cda5461d8982c8a688fbe49d8a2edce9.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180922/cb6ca180e4844f57a334858c9b8bd573.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180922/3ac1c219d4694d9875113fc78beafe82.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180922/e3861358541e81e04b95d988ab6b2a59.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180922/3b830b7ae5584d9899655beacd7c530d.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20180922/29cefec9f0e6a3c064c4b8dc8ab110a7.jpg
Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka
desmo999
22-09-2018, 22:55
W kazdym zestawie jak zamawiasz to nie masz wszystkiego okreslonej firmy. Dziaiaj tez robiłem u kolegi w ar159 1.9jtd rozrzad kupiny skf a skf tylko pasek i pompa rolka i napinacz litensa. INA to tez zalezy jak trafisz.
Co do rozrządu to Gates robi dobre paski ale nie robi łożysk... INA robi bardzo dobre łożyska ale nie Paski ... Dayco robi bardzo dobre paski .... i tak dalej więc to zawsze jest jakiś miks ale części tych firm są OK
Co do rozrządu i zdjęć to najważniejsze aby sprawdzić zawsze napinacz paska - jest taki znacznik przy rolce napinającej pasek rozrządu i warto zwrócić uwagę na niego .. Niestety na zdjęciach tego nie widzę
Voyager1
24-09-2018, 11:57
INA robi bardzo dobre łożyska ale nie Paski
33631
Tak tez mam rozrząd INA i tez mam pasek brendowany INA ale to jest pasek prawdopodobnie Continentala lub GATES ( ja stawiam na GATES, które tez są produkowane w UK ) - na pewno INA nie produkuje Pasków ;-)
I tak jest z wieloma częściami różnych producentów i to nie tylko części do aut..
Marcin_Croma
27-09-2018, 21:08
https://www.schaeffler.pl/content.schaeffler.pl/pl/Produkty-i-Rozwiazania/automotive-aftermarket/passenger-cars/index.jsp
https://www.schaeffler.pl/content.schaeffler.pl/pl/Produkty-i-Rozwiazania/automotive-aftermarket/passenger-cars/index.jsp
Tak jak napisałem.... "Ma w ofercie" Biedronka, LIDL, Auchan... tez ma w ofercie artykuły, które mają tylko ich logo/dane ale oni ich nie produkują tylko sprzedają :-) Taki świat ;-)
damazy61
03-10-2018, 23:00
Wymieniłem napinacz. Póki co jest cisza.
Odświeżam temat, mianowicie przedwczoraj auto wróciło z regeneracji wtryskiwaczy ( kopcenie na czarno) i ku mojemu zdziwieniu auto zaczęło "klepać" w zakresie obrotów 1200- 1800. Wcześniej po wymianie rozrządu było aksamitnie jak na diesla, a teraz chodzi jak traktor.
Nie wiem czy to wina regeneracji, kodowania wtrysków, czy jakiegoś innego błędu.
Dodam tylko, że 4 wtrysk miał wymienioną obudowę, bo wcześniejsza była pęknięta.
Podłącz komputer i sprawdź korekty wtrysków oraz ciśnienia na szynie CR..... Pamiętaj, ze wtryskiwacze są kodowane w silniku i taka regeneracja z zamianą wtryskiwaczy może się źle skończyć bo spalanie stukowe może wypalić nawet dziury w tłokach... :cool: Ale może teraz pracuje poprawnie a ty się przyzwyczaiłeś do poprzedniej wersji, nikt tego z nas nie oceni na odległość.. ;-)
No to pocieszyłeś z wypaleniem tłoka 😋 korekty sprawdzone i na pierwszym wtrysku było +1.1 a na czwartym - 2.8. Pozostałe wtryski bliskie 0. Sprawdzone na rozgrzanym silniku.
Poprawa jest w pracy, ponieważ pracuję równo i nie dymi.
Auto wróciło dzisiaj do warsztatu i niech szukają przyczyny.
Wybaczcie, że tak długo nie dawałem znać co w temacie, ale nałożyło się trochę spraw włącznie z zakupem drugiego auta. Cromka obecnie ma się dobrze. Objawom winna była źle przeprowadzona regeneracja 1 z wtryskiwaczy! Niestety nie dość, że zakład wykonał regenerację 4 ( wg nich i ich sprzętu wszystkie tego wymagały) to jeszcze 1 skopali. Po małej batalii z zakładem udało się ogarnąć auto.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.