PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo II Code z BodyComputera



Dawiww
28-08-2017, 13:07
Witam!

Czy ktoś może mi wyciągnąć Code z wsadu EEprom 95160 z Body Computera? Kluczyk przestał działać po padnięciu aku i chciałbym spróbować go zaprogramować na nowo przez MES, ale jak wiadomo bez CodeCard (która się zgubiła) nie da rady.

Z góry dzięki za pomoc!

ampro
04-09-2017, 08:38
Czy pin jest wciąż potrzebny ?

JohnnyDBG
09-10-2017, 00:07
Czy pin jest wciąż potrzebny ?
Hej! Kupiłem niedawno Bravo II, ale niestety bez kluczyka w scyzoryku, co jest dość uciążliwe i chcę dorobić sobie kluczyk własnoręcznie. Temat programowania wydaje się być jasny - znalazłem sporo info na forach i przy użyciu MESa/FESa nie jest to trudne. Niestety tak samo nie posiadam karty kodowej (Code Card), a z Twojego poprzedniego posta @ampro zdawałoby się wynikać, że znasz sposób jak wyciągnąć kod z Body Computera. Podpowiesz może coś więcej w tym temacie? Czy jest to możliwe na podstawie jakiegoś pliku wyciągniętego z Body? Może jakiś nieco bardziej niszowy program diagnostyczny niż MES da radę to ogarnąć...?

ampro
09-10-2017, 18:08
Jeszcze raz wyjaśnię , Fiat programuje transpondery w kluczykach niepowtarzalnym kodem , dla każdego samochodu ten kod jest inny .
Nie jest możliwy zakup transpondera powiedzmy na allegro i przy pomocy MESa i kodu Pin dopisanie go do auta .
Takiego transpondera Body Computer nie przyjmie . Transponder musi być prekodowany.
Wszystkie niezbędne informacje znajdują się w eppromie Body Computera .
Więcej szczegółów z oczywistych względów nie mogę podawać .

Maximus2
09-10-2017, 18:52
A da się wyciągnąć PIN z Ecu?

ampro
09-10-2017, 22:25
A da się wyciągnąć PIN z Ecu?
Oczywiście można .

Braval
09-10-2017, 22:40
Kolegom bardziej chodzi o mozliwosc zaprogramowania pilota centralnego zamka,bo immo to juz innna bajka.

JohnnyDBG
11-10-2017, 01:14
Dzięki za powyższe wyjaśnienie! Dokładnie tak jak napisał @Braval, chodzi mi o wyciągnięcie PINu z Body, ponieważ do pasji doprowadza mnie codzienne przekręcanie kluczyka. Mam już elektronikę kluczyka prekodowaną pod kompa w Bravo II (tak przynajmniej twierdził sprzedawca :food:) i chcę dodać ją do pamięci samochodu poprzez wspomnianego MESa. Jeżeli to nie jest tajemna wiedza :cool: to byłbyś w stanie podrzucić jakieś info jak się zabrać do wyciągania PINu? Oszczędziłoby mi to kilku stówek i jeżdżenia po elektrykach (jeśli coś skopię, to i tak pewnie u niego skończę, ale warto spróbować). Widzę że jest od groma jakichś "readerów" kodów z EEPROMa, tylko pytanie które są warte zainteresowania :confused:

ampro
11-10-2017, 18:19
Najtaniej to zgrać pamięć 95c160 przy pomocy jakiegoś taniego programatora eeprom .
Czyli niestety , ale musimy wyciągnąć BSI z samochodu .
Trzeba jednak pamiętać , że istnieje ryzyko uszkodzenia tego układu lub jego zawartości .
W takim przypadku mamy sporo kłopotów takich jak utracenie istniejących kluczy , konieczność reanimacji BSI , virginizacja ECU silnika .
Istnieje sprzęt do czytania pamięci VIA gniazdo OBD 2 , ale kosztuje kilka tysięcy .
Zgłoszenie się po PIN w serwisie też nie daje nam 100% pewności , że otrzymamy to co chcemy .
Może się zdarzyć , że nasz samochód był naprawiony tzw. zestawem startowym , a w takim przypadku otrzymanym PINem nic nie zdziałamy .
Jeżeli nie mamy solidnych podstaw z zakresu elektroniki ja osobiście odradzam majstrowanie przy BSI .

JohnnyDBG
11-10-2017, 20:39
Okej, dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi i muszę przyznać, że przekonałeś mnie żeby może jednak oddać tę robotę fachowcom ;) Mam nadzieję, że w końcu będę mógł po ludzku wsiadać do auta...

Braval
11-10-2017, 22:25
Jest tez taka opcja,ze mozesz sciągnąc kod PIN z fabryki, pod nr. podwozia.Jedz do serwisu fiata,wez dokumenty potwierdzajace ,ze jestes pelpoprawnym wlascicielem auta.Koszt od100-200 zl,w zaleznosci od serwisu.Podzwon,moze gdzies w dobrej cenie Ci pomogą. Wszystko jest na legalu. Kiedys jak bedziesz sprzedawal auto ,za karte kodową nowy nabywca Cie usciska....