Zobacz pełną wersję : P0202 stilo 1.6 192
NIEBIESKISTILO
27-08-2017, 22:50
Mam problem z wtryskiwaczem. Po rozgrzaniu silnik czasami chwilowo się dławi. Przeważnie przy przyspieszaniu na wolnych obrotach czuć delikatne szarpnięcie. Gdy mam ustawiony podgląd chwilowego spalania paliwa, to w tym momencie wyświetlane są tylko kreski. Odczytany błąd to P0202.
Dlaczego problem występuje dopiero po rozgrzaniu silnika i przy przyspieszaniu? Chciałbym zlokalizować źródło awarii - wtryskiwacz, czy problem z ECU.
Podmień wtryskiwacz np drugi z trzecim. Jak wywali ci błąd na tym samym cylindrze co masz problem z instalacją elektryczną. Jak błąd "przeskoczy" to problem z wtryskiem.
NIEBIESKISTILO
27-08-2017, 23:28
Dostęp do wtryskiwaczy jest trudny. Może jest inna metoda, aby to sprawdzić?
Oddaj do mechanika... Zrobi ci to samo tylko zapłacisz...
Żeby dostać sie do listwy wytryskowej należy odkręcić plastikową cześć kolektora ssącego. Wtedy jest dobry dostęp do wtrysków. Można zmierzyć oporność każdego wtrysku w kostce. Prawdopodobnie uszkodzony będzie mieć większy opór.
NIEBIESKISTILO
30-08-2017, 07:45
Opornosc sprawdziłem we wspólnej kostce - jest taka sama dla każdego z wtrysków, ale to mnie nie zdziwiło, bo silnik pracuje normalnie, poza momentami o których pisałem wcześniej, gdy jest rozgrzany. Jutro zdemontuję kolektor i przyjrzę się wtryskiwaczowi z bliska. Dzięki za info odnośnie demontażu - nie byłem pewien co należy odkręcić.
Mogę zrobić manual bo jutro bede montować tulejki pod wtryski do lpg.
NIEBIESKISTILO
30-08-2017, 10:51
Dobry pomysł. Problem z wtryskami, jak zaobserwowałem, często się powtarza.
Jako że znalazłem czas to umieszczam mój sposób dostania się do wtrysków.
29222
Tutaj widać na zdjęciu wszystko jak zdejmiemy górną osłonę na silniku.
Ściągamy cewki i wtyczki od cewek. U mnie komputer jest przeniesiony dlatego nie pamiętam za bardzo jak jest z tą podstawką pod ECU, ale może się okazać że będzie ona trochę przeszkadzać, dlatego ją można zdemontować o odkręcić konektory masowe z wiązki.
Żółtymi strzałkami zaznaczyłem co trzeba wyciągnąć czyli przewody od zaworu par paliwa, mały wężyk od odmy, wąż wspomagania hamulca, wtyczki od wtrysków, przepustnicy, sondy lambda przed katalizatorem, wtyczkę czujnika MAP oraz wtyczkę zaworu par paliwa (wtedy można śmiało część wiązki odłożyć na bok i nie będzie nam przeszkadzać).
Wężyk od par paliwa też odkładamy na bok. W granicy rozsądku żeby go nie złamać.
Czerwone kółka to śruby na których trzyma się plastikowy dolot. Zaczynamy od śrub na górze co są wkręcone w obudowę wałka rozrządu. Potem luzujemy wlew oleju i miarkę oleju. Klucz 10.
29223
Po poluzowaniu wlewu i miarki czeka nas najgorsze zadanie. Należy odkręcić 3 śruby m8 co trzymają plastikową część dolotu z częścią aluminiową.
29224
29225
Te śruby się będą odkręcać bardzo ciężko. Warto kupić zwykłe sześciokątne ze względu na to że łatwiej będzie się je zakręcało.
Na końcu odkręcamy kluczem 13 dwie skrajne śruby.
Jak plastikowa część jest luźna to trzeba poszukać dookoła jeszcze kilka zapinek zatrzasków bo coś zawsze może się niej trzymać, np wężyk od listwy wtryskowej czy jakieś inne przewody których tutaj nie wymieniłem. Z resztą każdy oczy ma i widzi co robi ?? Prawda?? :)
29226
Oto tak wygląda to wszystko po zdjęciu.
Nic ciekawego tutaj nie ma :P
Prócz tych wtrysków które chcemy zdemontować.
I tutaj kolejny torx będzie nam potrzebny.
Listwę trzymają dwie śruby m6
2922729228
No to je odkręcamy. Po wyjęciu śrub listwę trzeba delikatnie pociągać do góry. Robić to ostrożnie żeby nie uszkodzić wtyczek od wtrysków albo czego innego. Tam jest pewnie olej, kurz wysoka temperatura, plastik robi się kruchy. Także ostrożnie.
29229
I oto listwa na wierzchu jest. Troszkę trzeba pomanewrować ale udaje się ją wyciągnąć.
Przy składaniu zwrócić uwagę czy gniazda wtrysków są czyste. By nam brudu do silnika nie nawpadało. Warto to jakoś wyczyścić.
29230
Składając użyłem smaru miedzianego. Posmarowałem śruby i nakrętki co by może w przyszłości się troszkę lżej odkręcało.
Jakieś pytania? Chętnie pomogę.
NIEBIESKISTILO
16-03-2018, 14:27
Dzięki za ten opis. Wczoraj wreszcie wziąłem się za naprawę i ten opis bardzo mi pomógł w demontażu. Wyjąłem listwę, sprawdziłem wiązkę przewodów. Przeczyściłem i przemyłem wszystkie styki i wtryskiwacze. Zamieniłem miejscami wtryskiwacz 2. i 3. Po zamontowaniu przejechałem kilka kilometrów i na razie błąd się nie pojawia :). Mam nadzieję, że przyczyną awarii był tylko zły styk w kostce wtryskiwacza.
Dzięki za ten opis. Wczoraj wreszcie wziąłem się za naprawę i ten opis bardzo mi pomógł w demontażu. Wyjąłem listwę, sprawdziłem wiązkę przewodów. Przeczyściłem i przemyłem wszystkie styki i wtryskiwacze. Zamieniłem miejscami wtryskiwacz 2. i 3. Po zamontowaniu przejechałem kilka kilometrów i na razie błąd się nie pojawia :). Mam nadzieję, że przyczyną awarii był tylko zły styk w kostce wtryskiwacza.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.