Zobacz pełną wersję : Zamiana na Tipo ze Skody Octavi I 1,9 TDI
Cześć
Żona ma Octavię z 2004 roku, z 1,9TDI (90km). Klasyka. Jeździ się nim znakomicie, ale ma już swoje lata i zaczyna serwisowanie trochę kosztować.
No i pytanie do Was. Chcę z Octavii przeskoczyć na Tipo. Wiem, że Tipo na miasto (sedan z 1,4 95km) jest ok, ale z opinii z forum wyczytałem, że na trasę z pełnym obciążeniem (4 osoby plus bagażnik na full) będzie kiepsko.
I to jest moje pytanie do tych użytkowników, którzy mieli okazję pojeździć taką Octavią a teraz dla porównania mają Tipo. Moc obu silników powiedzmy zbliżona, ale ten TDI jest bardzo dziarskim silnikiem i potrafi na trasie bezpiecznie wyprzedzać. Domyślam się, że Tipo taki nie będzie tylko jak bardzo będzie odstawać?
I pytanie o miejsce w środku i w bagażniku. Liczby pokazują, że pojemność bagażnika jest bardzo zbliżona, a co na to praktyka? Stawiam na Skodę, bo ma podnoszoną szybę jak i zdejmowalną półkę.
A w środku? Głównie tył mnie interesuje, sam mam 190cm i pasażer za mną za wiele nie ma już miejsca. W skodzie dzieciak jeszcze się mieszczą, ale jak im nogi urosną to nie jestem pewien.
Pozdrawiam
Umów się na jazdę testową, wejdź za miasto, ustaw fotel pod siebie i potem usiadł za kierowcą... ja tak zrobiłem i byłem pozytywnie zaskoczony ilością miejsca z tyłu a przesiadam się z mondeo 2,2 tdci, które jest sporo większe od octavii.
Tylko, że ja biorę 120km w kombi.
Ja na jazdę testową pojechałem ze swoimi belkami na relingi, fotelikiem i miarką :) tak się przymierzałem. To co tu poczytasz to będą tylko subiektywne opinie...
gilbert3
27-08-2017, 23:50
Porównanie turbo doładowanego silnika do wolnossącej benzyny zawsze wypadnie ja niekorzyść tej drugiej w podobnym zakresie mocy. Po prostu rzadko kto wykorzystuje pełny zakres użytecznych obrotów benzyny, a turbo diesel zawsze ma taki fajny moment, w którym auto idzie do przodu. Pojedź i sprawdź, oceń sam.
Wysłane z mojego E6883 przy użyciu Tapatalka
Diesle Vag w tym 1.9 tdi to totalnie inna bajka dla mnie tdi octavii ktora chwile jezdzilem troche temu byl bardziej elastyczny i szedl ladniej bez zbytniego wciskania gazu wiec porownanie mocy chyba wieszego sensu nie ma z wolnossacym tipo gdzie jednak tymi biegami troszke trzeba pomachac i obroty musza byc. Funcjonalnie dla mnie octavia byla lepsza ale tylko pod katem bagaznika za to z tylu dla pasazerow wg. mnie wg luzniej jest w tipo.
No i nastaw sie ze spalanie tez bedzie wyzsze ... Wyprzedzac tez sie da ladnie jak zredukujesz;)
RedDevil
28-08-2017, 00:17
Jazda próbna prawdę Ci powie.
Mam 1,98 m i z mną osoba o wzroście około 1,7 m siedzi w miarę wygodnie (tipo HB).
Nie jeździłem octavią 1,9 TDI, ale przesiadłem się z citroena 2.0 HDI, no i cóż, trzeba inaczej podchodzić do wyprzedzania :) Da się, ale trzeba to odpowiednio zaplanować.
luckyboy
28-08-2017, 15:48
4 osoby + full bagaż to będziesz mógł tylko grzecznie jechać gęsiego :) Mało tego dobry do jazdy na nizinach, bo w terenie wyżynnym na podjazdach to już męka. W porównaniu do TDI będzie żółw.
marnyd4d
28-08-2017, 17:29
4 osoby + full bagaż to będziesz mógł tylko grzecznie jechać gęsiego :) Mało tego dobry do jazdy na nizinach, bo w terenie wyżynnym na podjazdach to już męka. W porównaniu do TDI będzie żółw.
Zgadzam się z tobą kolego w100% Ja swoim tipkiem przejechałem już ponad 16tys km więc wiem jak jest z dynamiką w tym aucie a właściwie z jej brakiem. Jak koś śmigał wcześniej turbo dieslami to na pewno będzie zawiedziony dynamiką wolnossącej benzyny.
Maniek_wroc
28-08-2017, 18:22
Bimba - bierz albo T-Jet albo diesla ... o tym wolnossącym zapomnij tu masz porównanie silników Tipo:
https://www.youtube.com/watch?v=wee2jyeIlXw
rafal.benitez
28-08-2017, 18:23
Obecnie jeżdżę octavia II 1.6 tdi 105KM i 250Nm. Ja wybrałem T-Jet bo chce mieć podobną/zbliżoną dynamikę. Jak za tydzień odbiorę Tipo to Ci więcej napiszę jakie są moje odczucia. Któryś z kolegów na forum w dziale chyba "prezentacje" dodał test pewnego Słowaka który porównuje wszystkie silniki i T-Jet wygrał nawet z dieslem. Obejrzyj - polecam ;)
Sent from my iPhone using Tapatalk
RedDevil
28-08-2017, 20:21
Aktualnie posiadam Stilo SW 1.9 JTD 115KM. Po jeździe testowej tipo mogę porównać 15 letni motor do wolno ssącej benzyny. Moje osobiste zdanie na temat benzyny 95km do wersji sw, jeśli stać kogoś na doładowaną benzynę nie zastanawiaj się. Ci co piszą, że silnik jest ok, bez urazy, nie jest. Jest po prostu za słaby. O ile może do miasta, przy pustej budzie jest jako tako, ale zapakowany po dach wręcz umiera. Dynamika równa zerowej. Powyższy test ładnie to pokazuje. Wolno ssąca benzyna ma tylko jeden plus, cenę. Tylko patrząc pod tym kątem można sobie tłumaczyć, że jest OK. Zastanawiałem się nad tipo w t-jet ale ostatecznie zdecydowałem się na coś innego.
marnyd4d
28-08-2017, 21:42
Ci co piszą, że silnik jest ok, bez urazy, nie jest. Jest po prostu za słaby. O ile może do miasta, przy pustej budzie jest jako tako, ale zapakowany po dach wręcz umiera. Dynamika równa zerowej.
Kolega RedDevil ma rację gdy auto jest zapakowane to o dynamice można zapomnieć.
Mam aktualnie Astre 1,6 84km w kombi niecałe 100kg lżejsza od Tipo i oczyma wyobraźni widzę co będzie z silnikiem 1,4 95km i większej masie Tipo. Jeździć będzie nawet załadowany ale w trudniejszych warunkach na podjazdach i przy szybszej jeździe autostradowej obciążenie silnika zużycie paliwa i co ważne oleju będzie bardzo duże. Na dłuższą metę niezdrowe, chyba że większość tras po mieście czy spokojnie poza miastem.
Sam zamawiam T-jet'a HB gdyż zmieniając auto chce poprawić sobie komfort również pod względem potencjalnych osiągów choć Astra nauczyłem się jeździć płynnie i spokojnie.
A osiągi T-jet'a w Tipo HB są więcej niż wystarczające. Jedyny minus - paliwożerność, ale przy spokojniejszej jeździe silnik na lata z zapasem mocy i momentu obrotowego.
giannini
29-08-2017, 15:06
A osiągi T-jet'a w Tipo HB są więcej niż wystarczające. Jedyny minus - paliwożerność, ale przy spokojniejszej jeździe silnik na lata z zapasem mocy i momentu obrotowego.
Z tym zapasem tak nie szalej , te 120KM to jest absolutne minimum do tego samochodu. Cały czas jeżdżę zamiennie swoją alfą sw 170 KM i mimo tego ,że cięższa od tipo sw (o 245 kg mw) , to po przesiadce wydaje mi się , że tipo jest popsute :confused:. Odliczam jeszcze kilometry do 3000 i robię program. Gdyby była opcja dopłaty do silnika 1,4 multiair 140 KM , nie zastanawiał bym się nawet 5 sekund
Maniek_wroc
29-08-2017, 15:25
Giannini - też zamawiałem T-Jet z myślą o programie na 150KM po gwarancji ...orientowałeś się czy trzeba zmieniać jakieś graty? czy wystarczy sam program?
Mówimy o normalnej codziennej jeździe nawet pod obciążeniem.
Więcej kucy fajna sprawa ale większość osób nie chce wydawać więcej na paliwo w i tak już nie do końca oszczędnym silniku T-jet. Te 120 koni to taki kompromis pomiędzy osiągami spalaniem i trwałością.
Poza tym ja piszę z perspektywy kierowcy auta 85KM, Ty samochodu z mocą dwa razy większa więc mamy odpowiedź dla kogo jakie ten silnik i jego osiągi sprawia wrażenie.
giannini
29-08-2017, 16:13
Giannini - też zamawiałem T-Jet z myślą o programie na 150KM po gwarancji ...orientowałeś się czy trzeba zmieniać jakieś graty? czy wystarczy sam program.
Do końca gwarancji (załapałem się na promocję + 1 rok do 90000km gratis) to ja nie będę czekał , ryzyk fizyk. Co do samej modyfikacji , wszystko zależy co chcesz uzyskać :smile:. Czy interesuje Cię 140 czy 200 KM. Przy seryjnych gratach i mądrym programie (bez limiterów na maxa) jest szansa na 140-145KM i 240-250Nm oczywiście pozostawiając sensowną charakterystykę przebiegu krzywych. Dalej to już zależy od zasobności portfela.
Przykładowo wykres wystrojonego Punto 120KM z turbiną GT1446 z Punto Abarth.
29177
Maniek_wroc
29-08-2017, 19:51
Aż tak hardkorowo to bym nie kręcił ...:-) jako że moja wersja będzie z LPG celuje w okolice 150KM na początek ...z takim wzrostem mocy fabryczne graty LPG powinny sobie poradzić ..... 217KM i ładny przebieg momentu musi nieźle zap....ać to punto :-) ...będziesz stroił na ostro czy na początek też tylko program i bez zmiany gratów? Gianni ...jak zaczniesz coś dłubać załóż osobny temat.
Aż tak hardkorowo to bym nie kręcił ...:-) jako że moja wersja będzie z LPG celuje w okolice 150KM na początek ...z takim wzrostem mocy fabryczne graty LPG powinny sobie poradzić ..... 217KM i ładny przebieg momentu musi nieźle zap....ać to punto :-) ...będziesz stroił na ostro czy na początek też tylko program i bez zmiany gratów? Gianni ...jak zaczniesz coś dłubać załóż osobny temat.
A jakie są podzespoły Lpg? Wtryskiwacze reduktor jaka duża butla?
Maniek_wroc
30-08-2017, 09:45
Instalacja podobno Landi Renzo butla 50l a podzespoły to zobaczę dopiero jak będę miał auto w domu.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.