PDA

Zobacz pełną wersję : Kontrolka poziomu oleju w silniku



Ayran46
23-08-2017, 10:10
Witam
Od jakiegoś czasu podczas jazdy zapala się kontrolka poziomu oleju w silniku (marchewka;-) )olej w silniku jest pełen
stan, po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika oraz ponownym uruchomieniu kontrolka gaśnie i jest ok. Czy ktoś wie
gdzie znajduje się czujnik poziomu oleju i czy to on może powodować problemy ? Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał ?

kamilf
23-08-2017, 10:30
Jak długo jeździsz na tym oleju?
U mnie jak przejechałem trochę za dużo od wymiany też się zapaliła kilka razy, pomoglo dolanie z 100ml. Potem wymieniłem i od tej pory spokoj.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Ayran46
23-08-2017, 10:57
Jak długo jeździsz na tym oleju?
U mnie jak przejechałem trochę za dużo od wymiany też się zapaliła kilka razy, pomoglo dolanie z 100ml. Potem wymieniłem i od tej pory spokoj.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Olej wymieniałem pod koniec czerwca tj. jakieś 4tysie km temu więc chyba to nie to a stan oleju jest pod górną kreskę na bagnecie czyli max.

kamilf
23-08-2017, 10:59
Też miałem maks poziom.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

GryQ
23-08-2017, 11:03
Mam podobny problem. Występuje u mnie zwykle 2-3 miesiące przed planowanym przeglądem i wymianą oleju. Poziom oleju idealny - środek miarki. Tak jak pisali przedmówcy: pomaga dolanie odrobiny oleju.

luk202
23-08-2017, 11:27
Występuje u mnie zwykle 2-3 miesiące przed planowanym przeglądem i wymianą oleju. Poziom oleju idealny - środek miarki. Tak jak pisali przedmówcy: pomaga dolanie odrobiny oleju.

Miałem identyczny przypadek. Dolałem i spokój, a teraz wymieniłem.
Ayran - a kasowałeś inspekcję olejową?

kasztan
23-08-2017, 11:32
Było: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/sprawdz-poziom-oleju-31186/

Ayran46
23-08-2017, 12:13
Miałem identyczny przypadek. Dolałem i spokój, a teraz wymieniłem.
Ayran - a kasowałeś inspekcję olejową?

Nie kasowałem :roll: a jak to zrobić w Cromce ?

maka131
23-08-2017, 13:52
a jaki olej zalewasz?
z tego co czytałem to podobne problemy u kolegów ustępowały, albo zaczynały występować na jakiś inny olej niż wcześniej.
może być tak że po zmianie na gęstszy robi się go za mało w misce olejowej i wywala błąd, za wolno spływa.

sam czujnik jest z tyłu silnika, od stroni grodzi. siedzi w misce, mniej więcej na środku, pod odpływem z odmy.

lupuss
23-08-2017, 15:12
Mam podobny problem. Występuje u mnie zwykle 2-3 miesiące przed planowanym przeglądem i wymianą oleju. Poziom oleju idealny - środek miarki. Tak jak pisali przedmówcy: pomaga dolanie odrobiny oleju.

No właśnie nie idealny. Wg. instrukcji w Cromie olej dolewa się do poziomu MAX. Przy środku miarki zaczyna już komunikować, że jest niski stan.

kubus1
23-08-2017, 15:30
Nie kasowałem :roll: a jak to zrobić w Cromce ?

Proszę http://fiatklubpolska.pl/croma-446/kasowanie-inspekcji-olejowej-37930/

CzarnyGD
28-08-2017, 13:17
Witam
Od jakiegoś czasu podczas jazdy zapala się kontrolka poziomu oleju w silniku (marchewka;-) )olej w silniku jest pełen
stan, po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika oraz ponownym uruchomieniu kontrolka gaśnie i jest ok. Czy ktoś wie
gdzie znajduje się czujnik poziomu oleju i czy to on może powodować problemy ? Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał ?

Czujnik poziomu oleju jest przykręcony do dna miski. Jak się przyjrzysz z zewnątrz to zobaczysz kabelek od niego.

kubus1
29-08-2017, 11:14
A jaki masz olej .Ja miałem castrola i miałem taki problem :Miałem Castrol 5W30 .Podczas jazdy np po autostradzie pojawiał się komunikat sprawdż poziom oleju .Olej na bagnecie był w połowie zakresu pomiarowego,dopiero po dolaniu pod górną "kreskę " komunikat już się nie pojawiał .Teraz mam VALVOLINE SYNPOWER ENV C2 5W30 5L i przejechane 8000 po wymianie ,poziom w połowie zakresu i brak komunikatu .Przypadek czy Castrol tak ma ?

Czytaj więcej: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/wymiana-oleju-35730/3#ixzz4r87OkXS4

desmo999
29-08-2017, 11:18
Ja mam castrola i nie mam problemu. To nie wina oleju.
Dolac na max i spokoj

andy5
29-08-2017, 11:29
Czujnik poziomu oleju nie mierzy fizycznie poziomu oleju tylko wylicza poziom na podstawie czasu stygnięcia.

GryQ
31-08-2017, 12:46
Wg. instrukcji w Cromie olej dolewa się do poziomu MAX. Przy środku miarki zaczyna już komunikować, że jest niski stan.

O qrna, to mnie zaskoczyłeś tą informacją. Instrukcji nie czytałem (jak to bywa z facetami). Dzięki za info.

cicuhel
25-10-2017, 16:18
Odświeżę temat. Dzisiaj po jeździe obwodnicą miasta ze średnią prędkością około 140km/h (łącznie jakies 15-20km) wyświetlił mi się komunikat "sprawdź poziom oleju". Olej zmieniony jakieś 1500 km temu na Motul 8100X-class 5W40. Dodam, że poprzedni właściciel podobno wymieniał olej w czerwcu na Castrol'a ( faktura ASO), ale co jakiś czas wyskakiwał mi błąd po zakupie. Po zmianie oleju był spokój aż do dzisiaj. Stan oleju na MAX'a nie ubywa go w jakichś zatrważających ilosciach. Fakt niedawno jak sie wgramoliłem pod auto to było delikatne "pocenie" przy samym czujniku. Czy pora na wymianę czujnika?

luk202
25-10-2017, 16:31
Częsty przypadek. Wyskakuje ten błąd przy jednostajnej dłuższej jeździe. Dlaczego? - nikt mi nie podał jednoznacznej odpowiedzi ale wystarczy odrobina nowego oleju i jest OK. Ostatnio wywaliło mi na A1 - olałem to i jeżdżąc po mieście nic nie wyskakuje. TTTM?

cicuhel
25-10-2017, 16:47
Szczerze mówiąc jest to dziwne, bo rozumiem jakby olej miał najechane 10 tyś kilometrów to możemy mówić o zużyciu oleju, ale nie kurde po 1,5 tys. km. Co dziwniejsze w zeszły weekend zrobiłem trasę ponad 300 km i nic się nie działo.

mietus555
26-10-2017, 10:13
Jeżdżę na tym samym oleju i już raz po wymianie tak miałem, że po 2000 tys. od wymiany zapalił się bagnecik i okazało się że na wymianie zalali trochę za mało oleju i dolałem może 200 ml i potem miałem spokój.

irqus
26-10-2017, 11:45
Sprawdzcie czy nie ubywa wam poprzez czujnik poziomu oleju. W misce olejowej jest wpięty na zawleczkę i mogła sie uszczelka już zużyć. A żeby ja wymienić trzeba targać misę olejową. Ja to uszczelniłem i na razie mam spokój

cicuhel
26-10-2017, 16:28
No właśnie mnie czeka uszczelnienie czujnika bo delikatnie się poci przez niego ale znacznych ubytków oleju nie ma wg bagnetu.

Voyager1
26-10-2017, 17:31
Najbardziej ciekawy jest poziom max. Nie wiem jak inni, ale olej w 1,9 jest chyba niemierzalny. Wyciągając bagnet jedno co wiem to, że jest, ale ile go dokładnie?
Cholery można dostać z tym bagnetem:mad:

cicuhel
26-10-2017, 18:56
Jeśli chodzi o jakość tego bagnetu to.pomijam fakt że jest on giętki jak... zresztą też to lekko nie ogarniam bo w ciągu 1min potrafi pokazywać różne poziomy :D

Abramsik
26-10-2017, 19:27
Też narzekałem i to bardzo na bagnet do czasu aż ktoś z Kolegów na forum wskazał aby robić tak jak w instrukcji. Od tamtego czasu wszystko jasne.

29765

Voyager1
26-10-2017, 19:36
Eee tam. Próbowałem na wszystkie sposoby, ciepły zimny, z wyjętym bagnetem czekałem i...du*a tam. Udało mi się w miarę dokładnie zmierzyć drutem- taki z przewodu elektrycznego co się w domu pod tynk daje. Wyprułem jedną żyłę :)

CzarnyGD
27-10-2017, 12:24
Odświeżę temat. Dzisiaj po jeździe obwodnicą miasta ze średnią prędkością około 140km/h (łącznie jakies 15-20km) wyświetlił mi się komunikat "sprawdź poziom oleju". Olej zmieniony jakieś 1500 km temu na Motul 8100X-class 5W40. Dodam, że poprzedni właściciel podobno wymieniał olej w czerwcu na Castrol'a ( faktura ASO), ale co jakiś czas wyskakiwał mi błąd po zakupie. Po zmianie oleju był spokój aż do dzisiaj. Stan oleju na MAX'a nie ubywa go w jakichś zatrważających ilosciach. Fakt niedawno jak sie wgramoliłem pod auto to było delikatne "pocenie" przy samym czujniku. Czy pora na wymianę czujnika?

Ja winie za to położenie czujnik względem powrotu z oleju do miski z separatora oleju. Przy okazji wymiany DM ściągałem i myłem miskę olejową i wiem jak to wygląda.

Nie mniej jednak też mi co jakiś czas zapala się ta kontrolka, nie zależnie czy olej świeży czy stary. Jest to dość upierdliwe, bo za każdym razem wypada się zatrzymać i skontrolować, bo może się w końcu okazać że coś jest nie tak i jeszcze silnik zatre:)

Abramsik
27-10-2017, 13:04
Czytam o Waszych częstych "odpaleniach" przedmiotowej kontrolki i szczerze powiem (mam nadzieję, że nie zapeszę) mnie spotkało to raz na przejechanych prawie 30 tys. km. Wtedy jeździłem na 5W30 (stan na 3/4 poziomu) i w trakcie intensywnego poganiania na autostradzie zapaliła mi się kontrolka. Po dolaniu do maxa. było OK. Od zmiany oleju na 5W40 i dolewaniu na maxa. (przy wymianie leję równo 4 litry) od roku nie zapaliła się ta kontrolka a w czasie wakacyjnych tras łatwo rydwan nie miał. Bo i długie autostradowe odcinki z marszową ok. 140 km/h i po austriackich górkach zjazdy i podjazdy, więc myślę że aby mieć z tym spokój trzeba lać olej do poziomu max.

luk202
27-10-2017, 13:38
Coś jest w tym co Abram pisze - u mnie zapaliła się na autostradzie a miałem równo 1/2 stanu. Po dolaniu na max był spokój. Teraz, po wymianie zaczęła mnie nagabywać marchewa przy 3/4 i też na autostradzie. Doleje do 1/1 zobaczymy. Podejrzewam że zmęczenie czujnika ma tu swoje znaczenie.
Pozdrawiam

czarek87
27-10-2017, 14:17
Nawiązując do własnego doświadczenia powiem tyle kontrolki na pewno nie można bagatelizować, u mnie skończyło się na wymianie silnika. Pomimo dolewania oleju kontrolka się zapalała początkowo wymieniłem turbinę problem miał ustąpić jednak tak się nie stało.
Finał historii był taki że trzeba było kupić nowy silnik teraz problem ustąpił i jest elegancko.

maka131
27-10-2017, 14:29
Nawiązując do własnego doświadczenia powiem tyle kontrolki na pewno nie można bagatelizować, u mnie skończyło się na wymianie silnika. Pomimo dolewania oleju kontrolka się zapalała początkowo wymieniłem turbinę problem miał ustąpić jednak tak się nie stało.
Finał historii był taki że trzeba było kupić nowy silnik teraz problem ustąpił i jest elegancko.

w jaki sposób ta kontrolka "zepsuła" Ci silnik?:smile:

znalazłeś przyczynę ?

Voyager1
27-10-2017, 16:08
Jeździsz na 5W40? Ja niby też, ale wyczytałem, że powinniśmy lać 5W30 bo jest niskopopiołowy i odpowiedni do DPFów. Jaka prawda????Nie wiem.
Dziwne trochę co do kontrolki...to tylko informacja o stanie oleju. Może ta druga się zaświeciła i dlatego silnik do wymiany poszedł ;)
Jeszcze nie miałem przyjemności o sygnalizacji oleju, ale zdarza mi się, że jak za krótko przytrzymam kluczyk i silnik nie odpali to wyświetla mi komunikat o temperaturze płynu i wskaźnik idzie na max po chwili to wszystko niknie.

andy5
27-10-2017, 16:57
Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć że bardziej odpowiedni olejem do Cromy jest 5W40 a nie 5W30. Silniki z DPF powinny być zalewane olejem klasy ACEA C3 a pozostałe ACEA C3 lub ACEA B4.

cicuhel
27-10-2017, 17:18
Andy5 Nie chodziło Ci przypadkiem o normę C2?

Voyager1
27-10-2017, 18:24
No tak tylko chyba żaden 5W40 nie jest z normą pod DPF. Jak jakiś ma to chętnie poszerzę swoją wiedzę :)

andy5
27-10-2017, 18:27
Andy5 Nie chodziło Ci przypadkiem o normę C2?

W moim poprzednim poście błędnie podałem że olej ma spełniać normę C1, powinno być że spełnia normę C3. Błąd już poprawiłem.

maka131
27-10-2017, 18:37
Ja leję od kilku wymian taki
Środki smarne : Top Tec 4100 5W-40 9511 (http://liquimoly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=58&virtuemart_category_id=5&Itemid=29)

Jak narazie silnik chyba nie narzeka. Niedługo 100 tys będzie miał przejechane na nim.

Sporo kolegów poleca też Motula

desmo999
27-10-2017, 18:40
Castrola leje edge 5w40 jest do dpf c3

Abramsik
27-10-2017, 18:47
Także polecam LMTopTec 4100 5W40. Wcześniej stosowałem LM TOPTEC 4200 5W30 ale dla naszych 1.9 150 KM lepszy jest 5W40.

luk202
27-10-2017, 18:49
Błagam Was-nie zaczynacie dyskusji o olejach bo zwalimy kolejny temat a do niczego nie dojdziemy😉.

desmo999
27-10-2017, 19:04
Pewno tak , olej nie ma wplywu na te kontrolke. A silnik czy 5w40 czy 5w30 jeden hu...

czarek87
28-10-2017, 15:02
w jaki sposób ta kontrolka "zepsuła" Ci silnik?:smile:

znalazłeś przyczynę ?

a w którym miejscu napisałem że kontrolka zepsuła silnik?

Napisałem że nie należy tego bagatelizować i za każdym razem trzeba podejść poważnie bo skutki mogą być opłakane.
Finalnie nie udało się zdiagnozować którędy uciekał olej najprawdopodobniej nieszczelność była na pierścieniach ponieważ nie było widocznego wycieku a całość była przepalana w komorze silnika. Jednym z objawów był konkretny dym przy odpalaniu rano albo na zimnym silniku

desmo999
29-10-2017, 00:25
Czujnik poziomu oleju nie mierzy fizycznie poziomu oleju tylko wylicza poziom na podstawie czasu stygnięcia.
A skad kolego masz to info?? W elernie szukalem z ciekawosci ale nie doszukalem..

andy5
29-10-2017, 02:41
A skad kolego masz to info?? W elernie szukalem z ciekawosci ale nie doszukalem..
Info od TED-a z ASO.

cicuhel
31-10-2017, 23:38
Desmo999 zaciekawiles mnie tym czasem stygniecia. W takim razie może ktoś mi wytłumaczy jaki sens jest wsadzanie takiego czujnika?

luk202
01-11-2017, 00:41
Ano taki, żebyś w porę zareagował jak smarowidła ubędzie w silniku.

desmo999
01-11-2017, 00:53
Nie do konca mnie to przekonuje ale nie mam obecnie czasu to rozstrzygac:)

cicuhel
01-11-2017, 10:55
Kontrolka zapala się tylko w czasie jazdy a to ma się nijak do poziomu wlasciwego i wg mnie jest po prostu upierdliwym wymyslem

desmo999
01-11-2017, 11:32
Trzeba by do jakiejs charakterystyki tego czujnika miec dostep czy jest to rezystancyjny ??i co jest sygnalem wyjsciowym z niego i od czego on zalezy. W elern szukalem i cos nie znalazlem. Patrzylem na katalog czujnikow volvo ale do ciezkich sprzetow to byla tam podana rezystancja o przy jakiejs tam temp....w wolnej chwili zglebie temat;)

m13szymanski
01-11-2017, 20:09
W moim przypadku ten problem jest częściej zauważalny jak jest duża wilgotność w powietrzu, wtedy wyskakuje kontrolka, natomiast po sprawdzeniu w tzw. książkowy sposób czyli do max 10 min. od zakończonej jazdy poziom oleju na bagnecie nie wskazuje na jakikolwiek jego ubytek. Na chwilę obecną regularnie sprawdzam poziom oleju a przy jego wymianie będę dopiero się dobierał do tego czujnika, może faktycznie jest jakiś przybrudzony i wariuje.

paczer
01-11-2017, 20:57
Podepnę się do dyskusji z moim pytaniem. Cromę kupiłem w maju - sprowadzona z Niemiec. Olej w dniu zakupu był czyściutki i żółty. Teraz po przejechaniu ok 7 tysięcy zapaliła się kontrolka i komunikat change engine oil. Mam pytanie czy w Mesie można sprawdzić kiedy był wymieniany olej - może podczas ostatniej wymiany nikt nie kasował inspekcji? Z drugiej strony samochód jest z dpf a jazda to 80% miasto - oprócz wakacyjnego wypadu nad Balaton. Poradźcie wymieniać teraz czy pojeździć do 10tys i wymienić olej po nowym roku.

desmo999
01-11-2017, 21:06
W mesie nic nie sprawdzisz. Wymien i tyle

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

No chyba ze jestes pewien ze ma on te 7 tysi to smigaj dalej

paczer
01-11-2017, 22:18
Zaraz po kupnie sprawdziłem olej - jestem pewien, że był świeżo po wymianie. Po ok miesiącu użytkowania olej zaczął powoli ciemnieć.

desmo999
01-11-2017, 23:58
To smigaj dalej.Tym co ci sie pojawia nie ma co sie sugerowac.

maciekpt
03-11-2017, 09:11
Po ok miesiącu użytkowania olej zaczął powoli ciemnieć
Dopiero po miesiącu? To chyba nie jeździłeś przez ten czas :D U mnie olej jest ciemy po przejechaniu kilkunastu kilometrów od wymiany i podobno jest to zupełnie normalne w dieslu. Za pierwszym razem się przeraziłem - wcześniej miałem auta z silnikami benzynowymi a tam wygląda to zupełnie inaczej.

Abramsik
03-11-2017, 10:14
Odpowiadając na wpis Kolegi @paczer powiem, ja na Twoim miejscu wymienił bym olej. I odpowiem dlaczego. Moim zdaniem olej przed sprzedażą wymieniony został "na sztukę" bardzo możliwe, że został użyty pierwszy lepszy. W silniku diesla olej robi sie czarny prawie zaraz po wymianie tak jak pisze Kolega @maciekpt . To że był prawie przez miesiąc czyściutki znaczyć może że nie odpowiednio absorbował sadze i inne syfy więc nie był najlepszy dla diesla. Istnieje także prawdopodobieństwo, że nie został dokładnie zresetowany komputer. Dla przypomnienia: po wymianie oleju resetujemy w dwóch miejscach: 1. Silnik/Regulacje/Wymiana oleju (tylko dla wersji DPF) i 2. Przegląd/Regulacje/Reset następnego przegląd km.

Czytaj więcej: http://fiatklubpolska.pl/croma-446/kasowanie-kontroli-check-18055/2#ixzz4xM35JGoX

Voyager1
03-11-2017, 15:41
Wszystkie silniki diesla jakie miałem to "brudziły" olej w sposób praktycznie natychmiastowy. Natomiast jak jeździłem V8 to olej był przy spuszczaniu praktycznie taki sam jak przy zalewaniu. Zauważyłem, ze olej też nie zmienia barwy kiedy jeździ się na LPG.

desmo999
03-11-2017, 20:32
Duzo zalezy czy czasem uzytkownik auta nie stosuje jakichs tam oczyszczaczy do silnika co ladnie go plucza. Ostatnio zmienialem wtryski w renaulcie silnik 7litrow w ktorym to padly wtryski ale w ten sposob ze ropa leciala z turbiny ,silnik juz czasem nie mial sily krecic bo tyle ropy w garach bylo:)Takze silnik mial zdrowa plukanke;)Olej przez dlllugi czas byl jak nowka;)

Abramsik
03-11-2017, 20:45
Po takim ekstremalnym przeplukaniu to może i tak. Ale po normalnej plukance (ja stosuję już w kilku autach LM ENGINE Flusch ) olej także szybko ciemnieje. Dodam olej dedykowany do diesla. Fakt, że oleje niskopopiolowe mają mniej np. detergentów i uszlachetniaczy niż "zwykłe " oleje ale nie zmienia to faktu, że w dieslu olej jest czarny jak sumienie pewnej Krystyny z wachlarzem.

desmo999
03-11-2017, 21:04
No taki urok klekotow;)

Abramsik
03-11-2017, 21:16
Trudno się z Kolegą nie zgodzić ale da się z tym żyć. Są większe problemy.