PDA

Zobacz pełną wersję : Jeśli nie Tipo to co?



RedDevil
22-08-2017, 00:10
Nie żebym kogokolwiek nakłaniał ale czy ktoś myślał o innych autach?
Dla przykładu nowy Hyundai i30 wagon w wersji Comfort benzyna 120km jest naprawdę dobrze wyposażona za 77k a bagażnik to aż 602 litry. Cennik zaczyna się od 66k bez negocjacji.

rafal.benitez
22-08-2017, 00:15
Ja o nim myślałem przez chwile. Za mało miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie- dużo mniej niż w Tipo. No i chciałem coś z lpg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

RedDevil
22-08-2017, 00:26
Dziwne, rozstaw osi w Tipo mniejszy. Może dlatego, że bagażnik mniejszy. A kanapa w i30 przesuwna?

rafal.benitez
22-08-2017, 00:37
Chyba cm poszły w bagażnik. Bardzo dobre recenzje zbiera szczególnie za komfort jazdy. Pertyn Ględzi go testował na swoim kanale yt ale chyba wersje HB.
Kanapa w stałej pozycji.

Sent from my iPhone using Tapatalk

kjk
22-08-2017, 00:54
Nie żebym kogokolwiek nakłaniał ale czy ktoś myślał o innych autach?
Ja postanowiłem nie wydać na samochód więcej niż 50kzł (w tym montaż haka holowniczego). W tej kategorii cenowej, poza Tipo, nie znalazłem nic godnego uwagi.

RedDevil
22-08-2017, 00:57
Ja akurat zrezygnowałem z Tipo (mocno doposażonego) na rzecz Tucsona ale to trochę inna półka.

rafal.benitez
22-08-2017, 01:02
Ja akurat zrezygnowałem z Tipo (mocno doposażonego) na rzecz Tucsona ale to trochę inna półka.

Też ładne autko. Co tam w nim masz? Silnik i dodatki ? Dużo cię wyszedł?


Sent from my iPhone using Tapatalk

RedDevil
22-08-2017, 01:09
Benzyna podstawowa gdi, 1.6 132km, wersja comfort + navi. Tej wersji naprawdę nie wiele brakuje, klimatronik 2 strefy, podgrzewanie foteli i kierownicy, przyciemniane szyby itd. Akurat w navi fabrycznym dają line assistant i rozpoznawanie znaków. W metaliku wyszedł 87k. Tipo wychodził 10k mniej więc nie zastanawiałem się długo.

RedDevil
22-08-2017, 01:10
Oczywiście jak porównamy to do Tipo za 50k to nie ma dyskusji. W tym przedziale cenowym zwycięzca jest tylko jeden [emoji3]

Qvadrat
22-08-2017, 07:30
Ja rozważałem berlingo xtr, z dodatkowym doposażeniem wychodził 69900 i dawali na dzien dobry 4k rabatu. Wziąłbym, ale czas oczekiwania dłuższy i silnik 1.6 120km ma swoje wady i slaby do gazu... Czym sie kierowałem szukając auta? Miało zastąpić dobrze wyposażone mondeo, jako tako jechac, jak najwięcej miec i nie przekroczyć 70k po rabacie z gazem...

krowka1978
22-08-2017, 09:57
Akurat w navi fabrycznym dają line assistant i rozpoznawanie znaków.
Ten system nie jest związany z nawigacją, a systemami bezpieczeństwa - zupełnie oddzielne sprawy. Ewentualnie "rozpoznawanie znaków" może brać z map.
Jak w Tucsonie działa rozpoznawanie znaków? Ma wpływ na zmniejszenie prędkości, czy tylko informacyjne? Jak wygląda kwestia rozpoznawania ograniczeń prędkości przy zjazdach z np. autostrady, gdy na zjeździe jest np. 40km/h, a na wprost masz nadal ograniczenie do 140km/h? Rozumiem, że dane bierze z kamery, a nie z map?
Line Assist - informuje drżeniem, czy kręci kierownicą jak w autach FCA?

RedDevil
22-08-2017, 10:57
Ten system nie jest związany z nawigacją, a systemami bezpieczeństwa - zupełnie oddzielne sprawy
I tak i nie.
Faktycznie te systemy wchodzą w skład pakietów bezpieczeństwa ale w wersji wyższej czyli style.
Na stronach i w cennikach niestety tego nie piszą ale można je posiadać również w wersji Comfort (niższej) gdy zamawiasz navi, dowiadujesz się tego pokątnie ewentualnie u ogarniętego handlowca.
Gdy otworzysz cennik i standardowe wyposażenie zauważysz, iż te opcje nie są wcale dostępne.
Użyłem skrót myślowy pisząc, iż dodając navi masz te systemy ale tak faktycznie to wygląda, nie masz możliwości zakupienia pakietu bezpieczeństwa w comfort.
Okazuje się, że zamawiając pakiet navi oprócz oczywistej nawigacji i kamery cofania otrzymujesz właśnie systemy LKAS (line assist) oraz SLIF (rozpoznawanie znaków).
Co do SLIF to poczytaj, nie będę się wymądrzał ale z tego co jest na stronie to kamera + mapy z navi.
Ma za zadanie wyświetlić ostrzeżenia o znakach na wyświetlaczu pomiędzy zegarami i tyle, żadnego tempomatu, zmniejszenia prędkości itd.
LKAS drży, kręci kierownicą, ostrzega dźwiękiem i komunikatem pomiędzy zegarami.
Na SLIF mi średnio zależy, LKAS może się przydać.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Ja rozważałem berlingo xtr, z dodatkowym doposażeniem wychodził 69900 i dawali na dzien dobry 4k rabatu.
Ja myślałem o C4 Picasso, ale jakoś francuzy mnie nie przekonują :)

ksys
22-08-2017, 11:22
Ja rozważałem Megane ale sedany dopiero na wiosnę miały być, oglądałem też skody, seaty, 301, c-elysee. Dwa ostatnie odpadły z braku klimy automatycznej, skoda ogólnie mnie niemiło zaskoczyła przez ceny, i obsługę z którą nie było o czym gadać,dodatkowo wyposażenie też średnie w rapidzie przy podobnej cenie. Seata toledo oglądałem i on wydał mi się najfajniejszy, ale koniec końców Tipo wyszedł dużo taniej(bez rabatów były w podobnej cenie - 66k pln +- 1k pln), drugi powód to kolor amore na 17" felgach w wersji lounge nie ma sobie równych (a tutaj głos miała żona choć i mnie bardzo się podoba), jest po prostu świetny, i trzecia opcja to możliwość zagazowania tipo w przyszłości, a że do tej pory jeździłem w większości na LPG to był to też atut.
Teraz dodatkowym atutem była by możliwość zamówienia sedana w wersji turbo z fabrycznym LPG- widziałem cenę ok 70k pln bez promocji w wersji lounge. z promocją wyszło by pewnie bliżej 60k pln.

RedDevil
22-08-2017, 19:40
To prawda o cenach skody, zostały mocno wywindowane ale bez problemu można dostać rabat na poziomie 14%.

wpfiat
22-08-2017, 20:33
Może Opel Astra w sedanie? Kolega kupił turbobenzynę i jeździ ok, styl też nie taki sobie, jednak jak pamiętam auto droższe. Nie wiem jak z LPG.

tadzio90
22-08-2017, 21:38
Ja rozważałem Renault Clio Grand Tour. Ale w tej samej cenie (70tys) w fiacie jest już wszystko i jest w automacie. Francuz o wiele uboższy i do tego nie miał poduszek pasażerów i kurtyn, już nie wspominając o kamerze cofania. Plus renault wchodzi w niższy segment i w środku mniej miejsca, pomimo, iż jest kombi.

bzykol
22-08-2017, 21:44
Sąsiad ma renault Clio w kombi. Ma ochotę go spuścić ze skarpy.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

wajkii
22-08-2017, 21:48
Clio to klasa punta, nie widze sensu porownywania. Wielkosciowo I cenowo to bardziej megane pasuje do tipo

tadzio90
22-08-2017, 21:57
Ja akurat patrzyłem pod względem cenowym, nie klas. Porównywałem też Skodę Fabię i Citroena C-elysee, nadal Tipo na plusie pod względem miejsca i wyposażenia.

rafal.benitez
22-08-2017, 22:08
Tipo swoją wielkością jeśli chodzi o Skoda to do Octavia. Ja tak je porównywałem. Z tylu nowa octavia ma tylko troszkę więcej miejsca na nogi ale to są minimetry...natomiast bagażnik wygrywa w Octavia. Niestety cena Skody za wysoka. No i CNG mnie nie interesuje. Tipo wygrało fabrycznym LPG.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Czlowiek
23-08-2017, 21:07
Astre sedan wyceniłem w trzech salonach, było wesoło, ostatecznie najtaniej było około 54 + kolor z oponami zimowymi rocznik 2017. Tipo wyszło podobnie, lecz najlepsze doświadczenie mam z Fiatem, zmieniałem już kiedyś markę i było tak sobie...

RedDevil
23-08-2017, 21:34
Wesoło było przy wycenie również w Skoda. Rabaty od 3 do 14% [emoji23]

Fred.X
23-08-2017, 22:39
Opel Meriva i Hyundai i30 , skończyło się na 5-cio letniej Hondzie CRV :cool:

RedDevil
23-08-2017, 23:00
Na ramie, stara dobra szkoła [emoji6]

marx30
28-08-2017, 10:33
Astre sedan wyceniłem w trzech salonach, było wesoło,
Później z Astrą jest jeszcze weselej. Kumpel z pracy właśnie opowiedział że ma od strony nadkola w stronę progu dziurę na wylot. Ot,przerdzewiało choć trochę winy uzytkowanika bo plastik nadkola się uszkodził ale tego nie zauważył.Astra J, r. 2012

adames
28-08-2017, 19:34
A suzuki Baleno?

Zapewne dla kogoś komu tipo się nie podoba, to też jakaś opcja. Cenowo na końcu wychodzi podobnie. Dla mnie jako iż byłem na jeździe próbnej oboma pojazdami, to wygrywa zdecydowanie Tipo.

Jeżeli chodzi o wygodę, to muszę powiedzieć, że jazda i20 była super. Tylko to za mały pojazd dla mnie.