Zobacz pełn± wersję : 1.9 150km wymiana turbiny
bartas19
21-08-2017, 21:30
Witam, przymierzam się do wymiany turbiny
Prawdopodobnie kupię w firmie moto remo
Nowa koszt 2590 zl
Naprawiana fabrycznie na orginalnych podzespołach (Garrett Original Reman) koszt 1950zl
Na obie po 25miesiecy gwarancji
Teraz pytanie:
Która wybrać?
Da się wymienić bez ruszania chłodnicy?
turbinę wykręcasz razem z kolektorem wydechowym, najgorsz± czynno¶ci± jest odkręcenie osłony termicznej turbiny, chłodnic nie trzeba ruszać, górne przewody od dolotu musisz odkręcić
ps: po odkręceniu kolektora trzeba popu¶cić opaskę która spina turbinę i j± trochę przekręcić aby wyszła
Cena za regenerację kosmiczna, powiniene¶ spokojnie znaleĽć firmę która Ci zregeneruje turbo za mniej niż 1000 pln.
bartas19
21-08-2017, 22:08
Cena za regenerację kosmiczna, powiniene¶ spokojnie znaleĽć firmę która Ci zregeneruje turbo za mniej niż 1000 pln.
Tylko pytanie w czy dobrze. Dużo czytałem na forum alfy i opla na temat regeneracji turbiny ze zmienna geometria, dużo ludzi narzeka na jako¶ć regeneracji. Nowy rdzeń i nowa zmienna geometria to już jest koszt 1000zl a gdzie jeszcze robocizna i inne podzespoły.
A jeste¶ pewny że to sa czesci Garretta? Z tego co ja wiem to oni nie sprzedaj± czę¶ci do napraw turbin i sa na rynku tylko chińskie zamienniki za kilkaset zł..
Moje zdanie jest takie odno¶nie regeneracji turbin z zmienna geometri±: albo kupić używana turbinę ale można trafić na jeszcze większe zło.... albo now± ... Wszystkie regeneracje to strata pieniędzy.
Je¶li chcesz zaoszczędzić kup ¶rodek i wymień sam...
bartas19
22-08-2017, 14:24
Niby to firma garrett regeneruje ale różnica w cenie niewielka też się przekonuje ku nowej. Wymieniać ¶rodka nie Bede wymieniać sam wolę cała sprawn± i mieć spokój.
Taki zestaw uszczelek starczy
ZESTAW USZCZELEK TURBINY FIAT CROMA 1.9 D Multijet (6023789825) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6023789825)
Chińska oferta: https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20170822045545&SearchText=turbo+fiat+croma na której duża cze¶ć serwisów turbin bazuje
Czy mógłby kto¶ opisać jak zdemontować turbinę w 150KM? Zastanawiam się czy nie wyj±ć i dać do sprawdzenia.
Sam wirnik możesz sprawdzić bez zdejmowania turbiny... to czy ma luzy wyczujesz ręcznie od strony zimnej po zdjęciu węża ... żeby zweryfikować turbinę - kierownice czy działaj± i nie s± zapieczone tez widać po pracy cięgła gruszki podczas przygazowania silnika oraz parametrach ci¶nienia doładowania przez zł±cze diagnostyczne... je¶li puszcza olej też widać
Je¶li s± wypalone łopaty po stronie gor±cej to i tak wszystko do rozbiórki i to = remont/wymiana
Zimna to wylot do ic a gor±ca to kolektor?
Tak
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
A jeste¶ pewny że to sa czesci Garretta? Z tego co ja wiem to oni nie sprzedaj± czę¶ci do napraw turbin i sa na rynku tylko chińskie zamienniki za kilkaset zł..
Moje zdanie jest takie odno¶nie regeneracji turbin z zmienna geometri±: albo kupić używana turbinę ale można trafić na jeszcze większe zło.... albo now± ... Wszystkie regeneracje to strata pieniędzy.
Je¶li chcesz zaoszczędzić kup ¶rodek i wymień sam...
Dlaczego uważasz, że wszystkie regeneracje to strata pieniędzy?
Ewidentnie przycina się geometri±. Jak mu dam w palnik to się ożywia a przy spokojnej jeĽdzie zamula i przyspiesza skokami. Wcze¶niej czyszczenie n75 poprawilo trochę. Może kto¶ opisać ja wydłubać Turbo z silnika?
Dlaczego uważasz, że wszystkie regeneracje to strata pieniędzy?
Nie wszystkie tylko turbin z zmienną geometrią. Problem jest taki, ze producent nie sprzedaje części a to co jest dostępne niema takiej wytrzymałości termicznej jak oryginał. W związku z tym większości o ile nie wszystkie firmy ograniczają wydajność turbin po regeneracji ustawiając cięgna gruszek w takiej pozycji że nigdy turbina nie będzie pracować na 100% co wszyscy kierowcy odczuwają albo na drodze albo na hamowni... Od taka przypadłość....
Co do samej geometrii to ona zapieka się gdy auto zaczyna dymić czyli wtryskiwacze i gdy jeździmy tylko na niskich obrotach. Tak wiec nawet wymiana turbiny na oryginał nie wiele pomoże w takich sytuacjach... Do tego warto sprawdzić wężyki podciśnienia i zawór w naszych już leciwych autkach bo to jest częsta przyczyna braku pracy lub zlej pracy układu.
Ja osobiście polecam zdjąć wężyk do gruszki turbiny z zaworu i sprawdzić zaciągając ustami mocno powietrze czy gruszka wciąga cięgło a po puszczeniu czy odrazu puszcza jesli nie pracuje lub pracuje bardzo powoli to niestety jest problem... Można to rozebrać namoczyć w wiadrze z ON i wyczyścić lub wypalić jadąc na wysokich obrotach o ile inne uklady w aucie jak EGR, wtrysku, przelywka, czujniki ciśnienia i pompa podciśnienia sa sprawne w aucie.... A pamiętajcie to odnich zaczyna się problem z turbinami i .....
(Automat) Autor dopisał tre¶ć. Post został scalony.
Dlaczego uważasz, że wszystkie regeneracje to strata pieniędzy?
Nie wszystkie tylko turbin z zmienną geometrią. Problem jest taki, ze producent nie sprzedaje części a to co jest dostępne niema takiej wytrzymałości termicznej jak oryginał. W związku z tym większości o ile nie wszystkie firmy ograniczają wydajność turbin po regeneracji ustawiając cięgna gruszek w takiej pozycji że nigdy turbina nie będzie pracować na 100% co wszyscy kierowcy odczuwają albo na drodze albo na hamowni... Od taka przypadłość....
Co do samej geometrii to ona zapieka się gdy auto zaczyna dymić czyli wtryskiwacze i gdy jeździmy tylko na niskich obrotach. Tak wiec nawet wymiana turbiny na oryginał nie wiele pomoże w takich sytuacjach... Do tego warto sprawdzić wężyki podciśnienia i zawór w naszych już leciwych autkach bo to jest częsta przyczyna braku pracy lub zlej pracy układu.
Ja osobiście polecam zdjąć wężyk do gruszki turbiny z zaworu i sprawdzić zaciągając ustami mocno powietrze czy gruszka wciąga cięgło a po puszczeniu czy odrazu puszcza jesli nie pracuje lub pracuje bardzo powoli to niestety jest problem... Można to rozebrać namoczyć w wiadrze z ON i wyczyścić lub wypalić jadąc na wysokich obrotach o ile inne uklady w aucie jak EGR, wtrysku, przelywka, czujniki ciśnienia i pompa podciśnienia sa sprawne w aucie.... A pamiętajcie to odnich zaczyna się problem z turbinami i .....
Pełna zgoda co do przyczyn zapiekania się mechanizmu VNT. Prawd± jest również to co napisałe¶ - Garrett nie oferuje już zestawów naprawczych do swoich turbosprężarek. Robili to przez jaki¶ czas, po czym stwierdzili, że jest to dla nich nieopłacalne, ponieważ zamiast sprzedawać drogie kompletne turbiny, sprzedawali jedynie czę¶ci zamienne. Nie jest to jednak jaka¶ kosmiczna technologia, której nie dałoby się skopiować. Skoro Chińczycy z powodzeniem kopiuj± elektronikę, to proste w produkcji elementy VNT również nie stanowić będ± problemu. Oto mechanizm zmiennej geometrii do mojej turbosprężarki GT1749MV
https://pl.aliexpress.com/store/product/GT1749MV-Turbocharger-VNT-Nozzle-Ring-for-740067-0002-740067-2-740067/1908435_32466096443.html
Tutaj w polskim sklepie:
P.P.H.U. ALPHA (http://www.pphu-alpha.pl/produkt.php?id=5183)
Pozostaje jako¶ć. Jak wiemy z tym u azjatów jest różnie. Wybieramy zatem taki serwis turbosprężarek, który posiada odpowiednie doj¶cia do lepszych jako¶ciowo zamienników jak i posiada odpowiednie zaplecze do przeprowadzania regeneracji i regulacji dĽwigni VNT. O dwuletniej gwarancji bez limitu km już nawet nie wspominam. To s± gwaranty prawidłowo przeprowadzonej regeneracji turbosprężarki ze zmienn± geometri±. Nie oszukujmy się, większo¶ć posiadaczy diesli - starych diesli nie lubi przepłacać i oddaje swoje auta w ręce przypadkowych serwisów, w których najważniejszym wyznacznikiem jest cena. Cena = jako¶ć. Nie oszukujmy się, że poważna firma wykona nam profesjonaln± regenerację w cenie 600 zł. Oni inwestuj± w sprzęt, ludzi, szkolenia, to się póĽniej musi jako¶ zwrócić.
Aliexpress to nie jest jedyna alternatywa, jest jeszcze firma Melett która produkuje czę¶ci zamienne do turbin.
Oczywi¶cie, zapomniałem o tym napisać. Nie mam jednak pewno¶ci czy robi± mechanizmy zmiennej geometrii. Chciałem wej¶ć w ich katalog ale nie mam uprawnień :)
Pełna zgoda co do przyczyn zapiekania się mechanizmu VNT.
Pozostaje jako¶ć. Jak wiemy z tym u azjatów jest różnie. Wybieramy zatem taki serwis turbosprężarek, który posiada odpowiednie doj¶cia do lepszych jako¶ciowo zamienników jak i posiada odpowiednie zaplecze do przeprowadzania regeneracji i regulacji dĽwigni VNT. O dwuletniej gwarancji bez limitu km już nawet nie wspominam. To s± gwaranty prawidłowo przeprowadzonej regeneracji turbosprężarki ze zmienn± geometri±. Nie oszukujmy się, większo¶ć posiadaczy diesli - starych diesli nie lubi przepłacać i oddaje swoje auta w ręce przypadkowych serwisów, w których najważniejszym wyznacznikiem jest cena. Cena = jako¶ć. Nie oszukujmy się, że poważna firma wykona nam profesjonaln± regenerację w cenie 600 zł. Oni inwestuj± w sprzęt, ludzi, szkolenia, to się póĽniej musi jako¶ zwrócić.
Auto które warte jest 9...15 ty¶ zł nie zasługuje na turbine za 2,5 tys zł + robocizna... więc może lepiej kupić serce turbiny i wymienić samemu... koszt niewielki a ryzyko tak czy owak jest...
Ja nie wiem osobi¶cie w którym kierunku bym poszedł... wymieniłem raz turbinę w Stilo gdy zrobiłem zbyt mocny program i nie wytrzymała 1,65 bar ci¶nienia.. ale wymieniłem na używan± sprawdzon± od kogo¶ kto wkładał większ± pod swój program...
Widziałem kilka turbin po regeneracji i zawsze było cięgno ustawione tak jak opisałem poniżej 100% wydajno¶ci więc co z tego, ze dostaniesz 2 lata gwarancji jak auto zamiast 150 KM ... (165 KM na hamowni będzie miało 135... ) z przebiegiem krzywej i momentu kilka na¶cie% poniżej...:roll:
Witam w Katowicach jest firma która regeneruje lu wymienia na zregenerowane turbiny, podam nazwe zakładu zachwilę.
bartas19
23-09-2017, 16:48
Zdecydowałem się na regeneracje, wkoncu croma ma kopa jest cisza nic niewyje. Jestem w 100 procentach zadowolony.
To jeszcze dla potomnych napisz gdzie i za ile :)
bartas19
23-09-2017, 18:59
MTR-TURBO mierzowice 52, za cało¶ć zapłaciłem 1700zl . W cenę jest wliczone montaż i demontaż turbiny, czyszczenie całego dolotu plus sprawdzenie szczelno¶ci, czyszczenie miski olejowej siteczek od pompy węży olejowych od turbo, zalanie nowego oleju i filtrów w turbo została wymieniona zmienna geometria bo była wypalona i cały rdzeń. Facet konkretny tłumaczy co się stało pokazuję wszystkie stare czę¶ci ,teraz brak wycia karetki swistu a za to jest moc. Wybralem go z polecenia z forum alfy .
faraon23
11-02-2018, 21:22
ile kosztuje usługa demontaż montaż do 1.9 jtd 150??????????
czy turbina w 1,9 120km różni się od tej w silniku 150km.
milanmielec
12-02-2018, 21:51
ile kosztuje usługa demontaż montaż do 1.9 jtd 150??????????ja za t± przyjemno¶ć zapłaciłem 300zl
Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Voyager1
12-02-2018, 23:49
czy turbina w 1,9 120km różni się od tej w silniku 150km.
Tak.S± inne.
faraon23
11-03-2018, 19:08
Kogo¶ z mazowieckiego od turbin polecacie?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.