PDA

Zobacz pełną wersję : Gaśnie czasami na luzie 1.4 90km



kontini90
20-08-2017, 21:31
Witam mam trochę denerwujący objaw w swoim Fiacie .
Nie zawsze ale często gaśnie mi po wyrzuceniu na luz . Czasami spadają nisko obroty i trzyma tak ok 500 obr/min albo 1000 -1100 . Dodatkowo sporadycznie rano jak jest zimny występuje chwilowy spadek mocy chwile auto pochodzi i się rozgrzeje i auto jedzie bezproblemów .
Mam komputer diagnostyczny i powiem szczerze żadnych problemów nie pokazuje .
Irytuje taka jazda bo auto gaśnie w najgorszych momentach i to wkur...
Jak ktoś miał taki objaw to proszę o jakieś wskazówki .

W aucie po kupnie robiłem wszystko co wymaga taki początkowy serwis
olej filtry
świece
rozrząd
więcej ingerencji nie wymagało.

toofoxy
21-08-2017, 11:34
Ojciec mial Fiata Brava rocznik 1998 z silnikiem 1.4 12v. Dzialy sie tam podobne rzeczy i co sie okazalo - silnik do remontu. Brak kompresji czy cos w tym stylu. Auto mialo przjechane na 100% cos kolo 330 kkm.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

Alton88
21-08-2017, 18:28
Silnik 1.4 12v to całkowicie inna konstrukcja niż 1.4 16v z nowego Bravo.

Co do gaśnięcia, ja bym zaczął od wyczyszczenia i adaptacji przepustnicy.

kontini90
24-08-2017, 22:13
Postaram się tą przepustnice jeszcze raz wyczyścić . Mam autocoma i robiłem adaptacje i za wiele to nie dało .

Co do remontu silnika to prosze mnie nie osłabiać silnik ma moc zajebiście odpala i mało pali . Nie pobiera oleju więc gdzie tu logika ...

Alton88
24-08-2017, 22:36
akurat 1.4 16v to wytrzymała jednostka, więc bez obaw o remont.

rajtkezjusz
25-08-2017, 12:00
Kiedyś opisywane problemy + poszarpywanie na niskich biegach miał mój kolega ,ale z silnikiem 77KM. Poszukałem mu przyczyn i często wskazywano na przepustnicę . Były podpowiedzi,aby pojeździć autem ostro na 2 biegu -chodzi o wysokie obroty i potem jedyne hamowanie to silnikiem,aby powstało mocne podciśnienie w kolektorze ssącym i tak stosować. Być może w Bravo jest podobnie ,zabudowa przepustnicy powoduje jej zabrudzanie się. We Fiaciku starego typu po prostu odpinałem rurę prowadzącą od filtra powietrza do przepustnicy ,wprowadzałem auto na obroty do odcięcia i puszczałem gaz ,a jednocześnie zatykałem dłonią tą rurę. Było od razu czuć jak dłoń zostaje przyssana do rury ,ale 2-3 takie cykle i silnik idealnie pracował na wolnych. Może takie coś zrób ? To najprostsze rozwiązanie na poczatek