PDA

Zobacz pełną wersję : Dziura podczas zmiany biegu z 1 na 2



jabolek
18-08-2017, 12:22
Zakładam nowy temat bo posty są w różnych miejscach . Czy ktoś był w ASO z tą wadą mianowicie dziurą w mocy podczas zmiany biegu z 1 na 2 ? Dotyczy silnika 1,4 bez turbo .

ffun
18-08-2017, 13:54
W jakim silniku? U mnie nie ma czegoś takiego, temat był wałkowany i jest to wyłącznie kwestia odpowiedniej zmiany biegów. Są krótkie ale nie powoduje to problemów, przynajmniej u mnie po przejechaniu już 3200km.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

jabolek
18-08-2017, 14:04
Poprawiłem, 1.4 bez turbo

rafal.benitez
18-08-2017, 14:10
Poprawiłem, 1.4 bez turbo

A gdy zmieniasz przy obrotach 3.5k z 1 na 2 bieg to też ta dziura ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

marx30
18-08-2017, 14:13
W jakim silniku? U mnie nie ma czegoś takiego, temat był wałkowany i jest to wyłącznie kwestia odpowiedniej zmiany biegów. Są krótkie ale nie powoduje to problemów, przynajmniej u mnie po przejechaniu już 3200km.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
A ja powiem znów swoje choć (pewnie to juz nudne) na wypadek gdyby ktoś jeszcze nie wiedział :-): to nie jest kwestia ani długości biegów ani mocy silnika tylko odpowiedzi ECU silnika na położenie pedału gazu spowodowane oprogramowaniem.
W moim obecnym aucie (tzn Mito) z bliźniaczym silnikiem poczyniono coś co się nazywa przełącznik trybów jazdy (DNA od dynamic normal allweather). Ze to niby sportowe ma być czy coś. W trybie D auto wyrywa do przodu, w trybie N jes takie samo zmulenie gdy się puści gaz i zmienia bieg. Wręcz przysiady robi.
Przełączenie trybów podczas jazdy ze stale wciśniętym pedałem powoduje że jest taki efekt jakby ten gaz wciśnięto mocniej. mapy "schodzą się" w okolicach >3 tys obr.
O ile mnie pamięc nie myli na wloskim forum dawno temu czytałem że tunerzy od softu zmieniali te mapy (przy okazji odblokowywania mocy w tym silniku z78 na 95 KM bo na kilka rynków były właśnie wykastrowane) tak aby N nie zamulał aż tak.
Ten sam efekt zmulenia jest w nowym GP.
Jednym to przeszkadza innym nie bo maja inny styl jazdy i mocniej deptają w gaz przy zmianie biegów. A czuć to na najbardziej przy wysokich przełożeniach czyli między 1 i 2.
Domniemanym lekarstwem jest zmiana softu (gdyby masowo wszyscy sie z tym udali do aso może byłaby jakaś kampania) lub "throttle controller" zgodny z fiatowkim standardem.

jabolek
18-08-2017, 14:26
wczoraj raz udało mi się trafić w obroty ok 2 tys obrotów i idealnie pojechał bez tego zamulenia

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

na początku nie przeszkadzało mi to teraz to czuć ewidentnie, wtedy czujesz bardziej bo chcesz buta a tu muł i dopiero po sek. rura :) jeżeli można to tak nazwać w 95km silniku

ovoc
18-08-2017, 14:38
wczoraj raz udało mi się trafić w obroty ok 2 tys obrotów i idealnie pojechał bez tego zamuleniaProblem w tym, że taka sytuacja nie jest powtarzalna. Raz ci się uda, a innym razem po wrzuceniu dwójki reakcja wciśnięcie gazu będzie opóźniona. Najczęściej tak się dzieje przy spokojnym ruszaniu z miejsca, np. podczas jazdy w korku, gdzie nie ma sensu kręcić silnika do 3-3.5 tys. rpm.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

jabolek
18-08-2017, 15:15
był ktoś z tym problemem w aso ?

ffun
18-08-2017, 18:07
W T-Jet jakoś nie zauważyłem takiego problemu, na początku nie mogłem się przyzwyczaić do krótkich przełożeń, ale w miarę jeżdżenia problem całkowicie zniknął. W tej chwili w ogóle nie zauważam różnicy pomiędzy poprzednim a obecnym autem.

pasztet83
19-08-2017, 11:25
Dokładnie tez mi ta dziura przeszkadza

Qvadrat
19-08-2017, 14:41
Dotyczy silnika 1,4 bez turbo


W T-Jet jakoś nie zauważyłem takiego problemu

Ludzie litości, jak nie wstawka o 500x to o innym silniku... Autor tematu chyba jasno napisał o co chodzi i czyje opinie go interesują (o jakim silniku)... Najgorzej ze takie "zrozumienie" to nie tylko na forum ale wszędzie w okolo tego coraz więcej...


Postępuje intelektualna degradacja społeczeństwa...

ffun
19-08-2017, 15:21
Jak poczytasz od początku to zauważysz, że nie było wiadomo o jaki silnik chodzi, sam o to zapytałem. Zgadzam się z tobą, sam jesteś przykładem takiego "zrozumienia" jak również typowego polskiego ciskania się tam gdzie to nie jest uzasadnione. Powinieneś przybić piątkę z krówką, on też tak reaguje.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Qvadrat
19-08-2017, 17:58
O 13:04 autor w odpowiedzi na Twoje pytanie edytował pierwszy post i dopisał, ze chodzi o silnik bez turbo a o 17:07 smarujesz o tjet... Oj boli prawda, tak boli ze atakujesz na ślepo bez argumentów... I to ja niby czegoś nie rozumiem. Pytasz dostajesz odpowiedź a i tak smarujesz nie na temat, gratuluję. Nie masz żadnego argumentu, koncertowo dales ciała i teraz tylko sie bardziej pogrążasz... Do bledu sie nie przyznasz nigdy bo ich nie popełniasz, prawda? I to ja typowo po polsku sie ciskam, hehe dobre to...

ffun
19-08-2017, 18:21
Kolego Qvadrat, nadal brniesz nie zrozumiawszy tego co czytasz, zacząłem pisać w tym temacie nie wiedząc o jaki silnik chodzi, kolega jabolek uzupełnił wpis, poinformowałem jedynie, że w tjet to nie występuje, ale ty nadal się ciskasz, z czego mam się wycofywać? Z jakiej pomyłki? Atakuję? Gdyby tak było użyłbym typowych słów jak "Co ty do mnie rozmawiasz?" albo inny klasyczny epitet, a na koniec bym napisał "Nie chce mi się z tobą gadać" :smile: Właśnie 30 min temu zdałem SuSE Certified Administrator in Enterprise Linux 12 i nie zepsujesz mi dobrego humoru, proponuję wziąć na wstrzymanie i walnąć sobie piwko, ja właśnie zamierzam to zrobić :kawka:, jak będzie okazja się spotkać to stawiam piwo na zgodę.

krowka1978
19-08-2017, 18:39
Właśnie 30 min temu zdałem SuSE Certified Administrator in Enterprise Linux 12

Gratuluję:!:

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


O 13:04 autor w odpowiedzi na Twoje pytanie edytował pierwszy post i dopisał, ze chodzi o silnik bez turbo a o 17:07 smarujesz o tjet... Oj boli prawda, tak boli ze atakujesz na ślepo bez argumentów... I to ja niby czegoś nie rozumiem. Pytasz dostajesz odpowiedź a i tak smarujesz nie na temat, gratuluję. Nie masz żadnego argumentu, koncertowo dales ciała i teraz tylko sie bardziej pogrążasz... Do bledu sie nie przyznasz nigdy bo ich nie popełniasz, prawda? I to ja typowo po polsku sie ciskam, hehe dobre to...

Ty, który nie jesteś agresywny. Korzysta się z opcji skoku do pierwszej nieprzeczytanej wiadomości, co więcej nie ma sensu czytania postów ponownie od początku do końca. Autor wątku lepiej by zrobił tworząc w wątku odpowiedni post w ramach uzupełnienia. Tego nie wziąłeś pod uwagę, a powinieneś!
Tak, ciskasz się! Mnie się czepiasz, a sam nie lepszy jesteś.

Ps. Teraz zauważyłem, że o zmianie autor poinformował, ale i tak mogłeś grzeczniej.

ffun
19-08-2017, 18:44
Krówka na ciebie zawsze można liczyć [emoji12]

Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka

krowka1978
19-08-2017, 18:53
Krówka na ciebie zawsze można liczyć [emoji12]

Wysłane z mojego SGP621 przy użyciu Tapatalka

Jeszcze raz gratulacje :kawka:

Qvadrat
19-08-2017, 20:41
poinformowałem jedynie, że w tjet to nie występuje,

I ta informacja jest zbędna w tym temacie...

Gratulacje za suse, znam te radość...

Na piwko przystaję...

Pozdrawiam.

jabolek
19-08-2017, 21:53
Z dnia na dzień to forum staje sie wielkim głównem.. szukasz odpowiedzi a tu sami idioci.... problemy jak dzieci macie.. szczerze to mam gdzies wasze problemy życiowe...

Ridi
19-08-2017, 22:02
Z dnia na dzień to forum staje sie wielkim głównem.. szukasz odpowiedzi a tu sami idioci.... problemy jak dzieci macie.. szczerze to mam gdzies wasze problemy życiowe...

Właśnie dla tego powstała alternatywa w postaci grupy na fb i nie tylko

ffun
19-08-2017, 22:39
Tak kończąc ten wątek - coraz częściej zastanawiam się, czy w ogóle się udzielać na forum, czy w ogóle warto pytać... Przez kilkanaście lat jeżdżenia Fiatami jakoś nie było mi to potrzebne, jak czegoś szukałem wystarczyło wpisać w Google i było ok, a jeszcze lepiej zapytać zaufanego mechanika niż domorosłych forumowych guru. Każdego czasem ponosi, ma się lepsze dni i gorsze ale to nie powód by wysłuchiwać od kogoś, że jest się idiotą... Nigdy nie lubiłem tzw. sieci społecznościowych, bo pisanie tekstu jest wyzute z uczuć i co ciekawe najsilniej epatuje się tymi negatywnymi, bardzo szybko eskaluje się nie widząc drugiego człowieka, ludzi ponosi wyobraźnia i w każdym widzą wroga. Ale ok, chciałem to mam - jest jakaś możliwość wypisania się z tego interesu? Nie znalazłem opcji usunięcia konta a usunięcie konta pocztowego mnie nie satysfakcjonuje. Zna ktoś metodę na usunięcie profilu by pogrążyć się w błogim forumowym niebycie?

Właśnie znalazłem wpis w regulaminie, farewell brothers and sisters, stay safe!

Qvadrat
20-08-2017, 00:30
Bo moderator na taki chlew pozwala...

ZAFFERANO
20-08-2017, 16:42
rynsztok.... :(

maslan76
13-09-2017, 00:52
O kurde.Dopiero się zarejestrowałem na tym forum ( dzień po zakupie ) a okazuje się że tutaj też są panowie czepialscy którzy zawsze znajdą pierdylion kwestii do pierdol.....enia.
Masakra

Qvadrat
13-09-2017, 02:28
Też sie spinalem po rejestracji na forum, nawet wdawalem w utarczki ale za madra rada kolegi z tego forum walnalem lufę ibwzialem na wstrzymanie, teraz jak to mawiał klasyk - luz w dupie... Ludzie są jacy są...

bibi
13-09-2017, 06:36
Dlatego tylko czytam i to wybrane tematy nic nie piszę bo po co się denerwować ;)

firemanek
13-09-2017, 15:32
Już nie lamentujmy, bo za chwilę tipki zaczną się psuć, i trzeba będzie sobie jakoś pomagać. Teraz przymykamy oczy na głupie pytania i tematy ale potem pełny profesjonalizm. I tego się trzymajmy.

marnyd4d
13-09-2017, 17:16
O kurde.Dopiero się zarejestrowałem na tym forum ( dzień po zakupie ) a okazuje się że tutaj też są panowie czepialscy którzy zawsze znajdą pierdylion kwestii do pierdol.....enia.
Masakra

Adam nie przejmuj się i korzystaj z forum jak najczęściej :smile:

Krzycholu
24-11-2017, 14:43
Dziś miałem telefon z ASO w sprawie dziury - sprawę uznają za zamkniętą, taka jest specyfika tego silnika po prostu TTTM.
Na temat osłony pod kokpitem nic nie słyszeli. ...
Olewka na maxa....😅

krzychu.f102
15-02-2018, 01:17
Przy zmianie biegu 1 na 2 wszyscy wraz z pasażerami wyglądamy jak byśmy się modlili. Super! Niech Fiat się wreszcie obudzi! Ja 30 lat za kółkiem a tu takie jaja. Szkoda że FCA nie przegląda forum, bo doszli by do wniosku, że tracą klientów. Wszystkie nasze uwagi powinny być traktowane poważnie. My testujemy tak naprawdę ich wyrób i zwracamy uwagę na ważne problemy, które w innych markach nie występują.